Boete al betaald... toch mijn vraagtekens

R6'er

geblokkeerd account
6 aug 2007
1.010
0
jahoor
Een klein maandje geleden heb ik een boete twv 400 euro moeten betalen. Het was niet op de motor, maar in mijn koekblik. Toch heb ik mijn vraagtekens erbij. Kan ik een maand achteraf nog foto's opvragen ?

Ik weet niet eens of er foto's zijn, want waar het gebeurd was staan geen flitspalen. Dus ben ik volgens mij gelasert. En als je gelasert bent, hoor je dan niet direct aangehouden te worden ? Of kunnen ze gewoon de bekeuring opsturen.

Ik reed 127 waar ik 80 mocht en dat is 47 te hard. En ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo hard gereden heb op die plek, met mijn gammele koekblik.
 
WOB verzoek indienen :Y
ff googlen...

Bij een lasermeting hoeven ze je niet staande te houden mits ze daar een goede reden voor hebben :N
In beroep gaan gaat niet meer: is een transactie voorstel geweest, betalen is bekennen en je hebt nu een kruisje achter je naam (althans als je je eigen naam op het formulier ingevuld hebt) :X
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als je zelf al twijfelt.....
Ik heb ook eens gebeld nav een bekeuring die ik me totaal niet voor kon stellen. Werd keurig te woord gestaan, en ze boden aan de foto op te sturen. Toen ze zagen waar ik woonde, vertelden ze me dat ik de foto ook op mocht halen (was vlakbij), dan lieten ze meteen op de kaart zien hoe het zat, waar de camera stond etc.

Ik dus langs gegaan, alles klopte gewoon, ik verliet het pand als een tevreden klant.
 
Laatst bewerkt:
Betalen is absoluut niet bekennen.
Ik heb pas geleden nog bezwaar gemaakt nadat ik een boete al betaald had.
Ik ben in het gelijk gesteld en heb het geld teruggestort gekregen.

Het ging om een kleine snelheidsovertreding met de auto. Bedrag van iets meer dan 30 euro. Maar zowel mijn vrouw als ik waren op dat moment niet op de betreffende plek geweest met die auto. Alsnog bezwaar ingediend en de bewijsstukken opgevraagd. Bewijsstukken heb ik nooit gekregen maar wel een herziening van de beschikking en de terugstorting van mijn geld.

Je moet alleen zorgen dat je je bezwaar indient binnen 6 weken na datum van beschikking. Anders ben je te laat en is je bezwaar niet ontvankelijk en wordt niet meer in behandelling genomen.

(oei, effe gemist dat het bij de TS om een transactie voorstel ging; hoe dat zit weet ik niet precies want daar heb ik geen ervaring mee)
 
Laatst bewerkt:
Betalen is absoluut niet bekennen.
Ik heb pas geleden nog bezwaar gemaakt nadat ik een boete al betaald had.
Ik ben in het gelijk gesteld en heb het geld teruggestort gekregen.

Het ging om een kleine snelheidsovertreding met de auto. Bedrag van iets meer dan 30 euro. Maar zowel mijn vrouw als ik waren op dat moment niet op de betreffende plek geweest met die auto. Alsnog bezwaar ingediend en de bewijsstukken opgevraagd. Bewijsstukken heb ik nooit gekregen maar wel een herziening van de beschikking en de terugstorting van mijn geld.

Je moet alleen zorgen dat je je bezwaar indient binnen 6 weken na datum van beschikking. Anders ben je te laat en is je bezwaar niet ontvankelijk en wordt niet meer in behandelling genomen.

(oei, effe gemist dat het bij de TS om een transactie voorstel ging; hoe dat zit weet ik niet precies want daar heb ik geen ervaring mee)

Transactie voorstel: betalen is schuld bekennen :Y

Ik ga zelf ook een zaak opstarten aangezien ik met 66 te hard ben gelaserd terwijl ik niet te hard reed.

Laatst wel een terechte bekeuring voor 49 km te hard gehad en daar staat achterop het transactievoorstel dat als je niet betaald je een zaak krijgt (omdat je geen schuld bekend)
 
Betalen is absoluut niet bekennen.
Ik heb pas geleden nog bezwaar gemaakt nadat ik een boete al betaald had.
Ik ben in het gelijk gesteld en heb het geld teruggestort gekregen.

Het ging om een kleine snelheidsovertreding met de auto. Bedrag van iets meer dan 30 euro. Maar zowel mijn vrouw als ik waren op dat moment niet op de betreffende plek geweest met die auto. Alsnog bezwaar ingediend en de bewijsstukken opgevraagd. Bewijsstukken heb ik nooit gekregen maar wel een herziening van de beschikking en de terugstorting van mijn geld.

Je moet alleen zorgen dat je je bezwaar indient binnen 6 weken na datum van beschikking. Anders ben je te laat en is je bezwaar niet ontvankelijk en wordt niet meer in behandelling genomen.

(oei, effe gemist dat het bij de TS om een transactie voorstel ging; hoe dat zit weet ik niet precies want daar heb ik geen ervaring mee)


Ho, ho,


Als het betalen gaat om een schikkingsvoorstel van het OM (zoals in het geval van TS), dan is betalen per defintie gelijk aan bekennen: je koopt immers door betaling de strafvervolging af. Wil je het laten voorkomen, dan moet je een schikkingsvoorstel van het OM niet betalen en wordt je gedagvaard. Staat ook allemaal op het transactievoorstel.

In jouw geval ging het om een eenvoudig mulderfeit; dat is een ander vorm van handhaving die niet via het strafrecht,maar via het bestuursrecht loopt. Daar moet je eerst betalen alvorens je in bezwaar kunt gaan. Als je daarbij in bezwaar gaat en je hebt succes dan krijg je je geld inderdaad terug
 
Laatst bewerkt:
Ho, ho,


Als het betalen gaat om een schikkingsvoorstel van het OM (zoals in het geval van TS), dan is betalen per defintie gelijk aan bekennen: je koopt immers door betaling de strafvervolging af. Wil je het laten voorkomen, dan moet je een schikkingsvoorstel van het OM niet betalen en wordt je gedagvaard. Staat ook allemaal op het transactievoorstel.

In jouw geval ging het om een eenvoudig mulderfeit; dat is een ander vorm van handhaving die niet via het strafrecht,maar via het bestuursrecht loopt. Daar moet je eerst betalen alvorens je in bezwaar kunt gaan. Als je daarbij in bezwaar gaat en je hebt succes dan krijg je je geld inderdaad terug

Thank you :} Heeft mijn verhaal weer kracht bijgezet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan