Boete bedragen omhoog

Voor de volledigheid: de werkelijkheid is soms een grijs gebied hè, soms is naar links gaan in zo'n geval wel degelijk nodig voor de veiligheid, bijvoorbeeld als er een bumperklever achter je zit, of als iemand zichzelf in de knoei rijdt in een tapersituatie rechts van je.

Ook kun je natuurlijk naar links gaan om je voorligger in te halen als die toch al langzaam rijdt, maar dan doe je het om in te halen, en dat is prima.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, anders weet ik het ook niet meer.
 
Jouw mening over hoe samen te werken met andere weggebruikers (in dit geval met mensen die invoegen) was me al duidelijk.
Dat ik er anders over denk, was wss ook wel duidelijk.
Jij denkt de letter van de wet te volgen.
Ik denk dat ruimte te maken door een rijbaan naar links op te schuiven, niet onnodig links rijden is.
Mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik het toch blijven doen, omdat het de doorstroming bevordert.
 
Ik vind dat boetes op basis van inkomen een beter idee. Het raakt de een veel heftiger dan een ander op dit moment.
ja dat is leuk voor zelfstandigen, die nooit van een gegarandeerd inkomen verzekerd zijn, en dan gaan natuurlijk mijn voertuigen over naar mijn dochter op naam, dat scheelt toch gauw een slok op de borrel
 
En ja, ik ben ook voor betere handhaving. Wat is jullie irritatie-top-5 (behalve automobilisten met de telefoon vast), waarop ook eens een keer wat zwaarder handgehoven mag worden?

De mijne:
5) Verkeerd afgestelde verlichting die je vol in je smoel schijnt en/of verkeerd gebruikte verlichting (mistlampen voor niks aan bijvoorbeeld)
4) Niet of onjuist richting aangeven, waardoor kruisend verkeer onnodig moet inhouden of stoppen.
3) Mensen met hun telefoon, navigatie etc. midden hun gezichtsveld op de voorruit.
2) Grote voertuigen die in de hoek van een bocht op de stoep staan (vooral pakket-/boodschappenbezorgers).
1) Kruisingsvlak bezet houden, want het is groen DUS ik moet doorrijden, ook al staat er voor me al een heel rijtje stil dat aan de andere kant het kruispunt niet af kan.
dat je nog de weg op gaat..
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, en moeten allemaal van de zelfde infrastructuur gebruik maken, en hebben te maken met mensen die kort , lang, en heel lang geleden hun rijbewijs hebben gehaald, maak je niet zo druk, go with the flow
 
Jij denkt de letter van de wet te volgen.
Ik denk dat ruimte te maken door een rijbaan naar links op te schuiven, niet onnodig links rijden is.
Mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik het toch blijven doen, omdat het de doorstroming bevordert.
Het hangt van de situatie af. Ik maak ook vaak mee dat ik op een rustige snelweg wil invoegen. Bij het oprijden van de invoegstrook heb ik al gezien wat er rijdt en waar ik wil invoegen. Ik maak de juiste snelheid en vlak voordat ik wil invoegen kijk ik nog even snel in de spiegel en over mijn schouder. En fuck, waar ik een auto verwacht zit die niet. Waar is die? Nog een keer kijken en dan blijkt hij een strook naar links te zijn gegaan en kan ik alsnog invoegen.

Die automobilist denkt waarschijnlijk mij te helpen, maar in werkelijkheid hindert hij me juist door zich onvoorspelbaar te gedragen.

Het is een beetje hetzelfde als wanneer iemand op een voorrangsweg opeens stopt bij een kruising om iemand toch voor te laten. Als het rustig is, is dat gevaarlijk en hinderlijk en bevordert het de doorstroom helemaal niet, want ook die kruisende bestuurder staat juist langer te wachten. Maar op een drukke weg waar het verkeer al langzaam rijdt is het juist wel wenselijk om iemand even de ruimte te geven de voorrangsweg op te rijden of te kruisen.
 
dat je nog de weg op gaat..
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, en moeten allemaal van de zelfde infrastructuur gebruik maken, en hebben te maken met mensen die kort , lang, en heel lang geleden hun rijbewijs hebben gehaald, maak je niet zo druk, go with the flow
Och, het zijn gewoon "pet peeves". (Waarom is daar geen mooi Nederlands woord voor? Lievelingsergernissen?) Het leuke aan het verkeer vind ik juist om goed in staat te zijn al die situaties op te lossen ondanks al die rare acties van medeweggebruikers :)
 
Jouw mening over hoe samen te werken met andere weggebruikers (in dit geval met mensen die invoegen) was me al duidelijk.
Dat ik er anders over denk, was wss ook wel duidelijk.
Jij denkt de letter van de wet te volgen.
Ik denk dat ruimte te maken door een rijbaan naar links op te schuiven, niet onnodig links rijden is.
Mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik het toch blijven doen, omdat het de doorstroming bevordert.

Prima! De een maakt inderdaad andere keuzes dan de ander. Maar de intentie is in ieder geval goed, namelijk de veiligheid en de doorstroming, en begrijp me niet verkeerd, het is zeker niet zo dat naar links gaan (zo lang je het maar rustig en duidelijk doet) nou een heel groot probleem is of zo. Maar het was laat gisteravond en ik was heel moe, en dan ga ik soms te hard dat soort discussies in :')
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Terug
Bovenaan Onderaan