Boete betalen met internetbankieren?

hondaman88

MF'er
27 jan 2006
83
0
Utrecht
SLOTJE MODS :9

ik vond dus net in de zooi die mijn administratie heet nog een open staande boete... -O- altijd leuk.. magoed de santie termijn loopt af op 23 september.. dat haal ik dus nooit als ik gewoon overschrijf :9 dus had ik het idee om met internetbankieren te betalen... kan dit? betalingskenmerk van de accept giro drbij zetten ofzo?

danku :+
Marijn
 
Laatst bewerkt:
Ja kan gewoon.
Het hoeft niet eens van je eigen rekening te zijn, zolang het betalingskenmerk er maar opstaat. (heb er ervaring mee)
 
Ja, ik doe t meestal met de afdeling betaling per giro, precies genoeg plek voor alle cijfertjes, de lege vakjes die je over hebt voor het invoegen van een bankrekeningnr (die van de giro zijn korter namelijk) vul je in met nullen (voor het gironummer). Vergeet de 13 niet in te vullen aan het eind.
Morgen staat het er dan op..

En nog wat: Ik heb wel eens vaker 1 of 2 dagen te laat betaald, nooit wat van gehoord..
 
Ja, ik doe t meestal met de afdeling betaling per giro, precies genoeg plek voor alle cijfertjes, de lege vakjes die je over hebt voor het invoegen van een bankrekeningnr (die van de giro zijn korter namelijk) vul je in met nullen (voor het gironummer). Vergeet de 13 niet in te vullen aan het eind.
Morgen staat het er dan op..

En nog wat: Ik heb wel eens vaker 1 of 2 dagen te laat betaald, nooit wat van gehoord..

idd, als ze eindelijk zo ver zijn om te zien dat het nog niet binnen is is het er al, bedrijven zijn daar zo laks mee
 
ole :9 , naja dat lucht op want die santie zag dr niet prettig uit... heb net netjes betaald 8-) ... maar me bankrekening ziet dr nu wel zielig uit.. :X |(

Danku voor de snelle hulp :Y
Marijn
 
tegenwoordig hebben ze het sowieso al in 1 dag..

heb me pa me net ff latenzien.. had het geld meteen op me rekening 8-) (postbank).. weet niet of het bij allemaal is maar denk t wel..

nope... niet waar. giro> giro en bank> bank staat er direct op maar bank> giro of andersom, duurt langer ;)
 
SLOTJE MODS :9

ik vond dus net in de zooi die mijn administratie heet nog een open staande boete... -O- altijd leuk.. magoed de santie termijn loopt af op 23 september.. dat haal ik dus nooit als ik gewoon overschrijf :9 dus had ik het idee om met internetbankieren te betalen... kan dit? betalingskenmerk van de accept giro drbij zetten ofzo?

danku :+
Marijn


jammer als je al hebt betaald, ik doe er meestal 1 eurootje extra bij als dank

O-)

vaak krijg ik die ook wel weer terug gestort, maar ook niet altijd. :(




zo heb ik er toch nog een beetje L :+ L van.
 
jammer als je al hebt betaald, ik doe er meestal 1 eurootje extra bij als dank

O-)

vaak krijg ik die ook wel weer terug gestort, maar ook niet altijd. :(




zo heb ik er toch nog een beetje L :+ L van.

Toch nog weer ff natrappen he... _O-
Net als het in delen betalen van de boete evt. met een 'extraatje'
bv bij een boete van 100e in 2 delen van 50,01e betalen.
Zorg je voor meer werk heb ik ooit eens gelezen.
 
Ok, het ligt eraan bij welke bank je internetbankiert, maar meestal moet je kiezen voor 'per acceptgiro' in plaats van per bankgiro. Het verschil? Bij 'per acceptgiro' kun je het volledige betalingskenmerk in cijfers plus die '13' meegeven (staat rechtsonder op je acceptgiro). Ook voor de verwerking is dit sneller. Bij bankgiro kun je een 'vrije' omschrijving meegeven, dus ook letters invullen.
Van bank naar bank is binnen 1 werkdag (is dus alles behalve Postbank), hetzelfde geldt van Postbank naar Postbank, maar zodra het van bank naar Postbank of andersom is, duurt het maximaal drie dagen.
Een acceptgiro kun je trouwens niet uitvoeren als een spoedbetaling, dit kan alleen bij 'gewone' overschrijvingen. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben. Voor vragen kunt u altijd contact met me opnemen!

*D
 
Bij het postkantoor cash storten en betalingsbewijs (met de datum) bewaren.
Zinloos. Het geld moet op tijd op de rekening van het CJIB staan. Hoe je het daar op tijd krijgt, is hun probleem niet. Als je het dus voor de vervaldatum overmaakt, maar zodanig laat dat het niet op tijd bijgeschreven is, ben je gewoon simpelweg te laat.

Kun je toch iig aantonen dat je het te laat hebt overgemaakt.
 
weet je wat ook leuk is om gewoon iedere dag 1 eurocent over te maken. ze kunnen je niks maken maar het is gewoon leuk om te etteren moet je natuurlkijk wel zorgen dat het aan je uiterlijke termijn allemaal is overgeschreven.
 
weet je wat ook leuk is om gewoon iedere dag 1 eurocent over te maken. ze kunnen je niks maken maar het is gewoon leuk om te etteren moet je natuurlkijk wel zorgen dat het aan je uiterlijke termijn allemaal is overgeschreven.
Lache! _O-

Heb je in totaal een paar uur werk om je boete over te maken. Kun je er tenminste extra van genieten. En voor het CJIB maakt het geen f*ck uit.

Wat een lol. -O- :?
 
Zinloos. Het geld moet op tijd op de rekening van het CJIB staan. Hoe je het daar op tijd krijgt, is hun probleem niet.
Of dat bij het CJIB nog zo is weet ik niet, maar bij de andere vrienden van de Belastingdienst is dit teruggedraaid, daar telt wel de datum van storten bij het Postkantoor. CJIB hoort bij dezelfde "chapter" dus wie weet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan