boete binnen

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
6
Roosendaal
Hoewel het hier toch niet thuis hoort, omdat het over brommer gaat, wil ik het toch even melden. Ik heb vandaag de boete binnen gehad van een brommer die in december afgepakt is door de politie. Die brommer had 5 kw op de rollenbank en ik verwachtte een boete die ergens in de duizend gulden zou lopen. Maarrrrrrrr het is 190 eurotjes geworden. Alleen dus een boete voor het onverzekerd rond laten rijden van een brommer omdat deze meer dan 30 km/h te hard ging. Dit is echt een meevallertje.
 
Ik knijp idd in mijn handjes en lach die gasten helemaal uit. De politie zei namelijk dat de boete voor twee brommers rond de 3500 gulden zou zijn.
 
Brommer niet teruggekregen? Dan is het toch even slikken.

Boete valt mee, maar ik kan me voorstellen dat ze hoog zijn. Vriend had nitro op zijn brommer en heeft het frame op de snelweg in twee stukken laten scheuren (niet echt erop gebouwd). Maand later bleek dat ook zijn remmen niet toereikend genoeg waren om een busje te ontwijken :(
 
Lange leve het motorrijbewijs. Geen gezeik met rollenbanken en legaal lekker hard rijden. :}

Harder dan 40 ja...

Maar klopt wel een beetje ja, als er een brommer 100 gaat zegt iedereen WOOW!!! en met een motor is het helemaal niks.
 
Brommer niet teruggekregen? Dan is het toch even slikken.

Boete valt mee, maar ik kan me voorstellen dat ze hoog zijn. Vriend had nitro op zijn brommer en heeft het frame op de snelweg in twee stukken laten scheuren (niet echt erop gebouwd). Maand later bleek dat ook zijn remmen niet toereikend genoeg waren om een busje te ontwijken :(
Voor de brommer moet ik nog de politie bellen.
 
Voor de brommer moet ik nog de politie bellen.

Ik neem aan dat als de niet orginele (die ook niet toegestaan zijn) eraf zijn dat je de rest terugkrijgt (als er wat overblijft }) )... Ze mogen nooit zoiets afnemen lijkt mij, tenzij hij gestolen is of zo, of je de boete niet kan betalen.
 
Hoewel het hier toch niet thuis hoort, omdat het over brommer gaat, wil ik het toch even melden. Ik heb vandaag de boete binnen gehad van een brommer die in december afgepakt is door de politie. Die brommer had 5 kw op de rollenbank en ik verwachtte een boete die ergens in de duizend gulden zou lopen. Maarrrrrrrr het is 190 eurotjes geworden. Alleen dus een boete voor het onverzekerd rond laten rijden van een brommer omdat deze meer dan 30 km/h te hard ging. Dit is echt een meevallertje.

5Kw en maar max.70km/h tering dan heb je het niet goed gedaan.
ik ging vroeger 70km/h met 1,6Kw op een peugeotje 103sp
 
Brommertjes van Dave liepen altijd minimaal 100, meestal met meer als 70cc liepen ze rond de 120, soms 140, soms nog wat harder :)
 
idd, mijn brommertjes reden altijd minimaal 45 km/h te hard. Dat met een 70 cc. Met mijn mt, waar ik nu een boete voor heb gehad, reed ik 115 met half gas in zijn vijfde versnelling. En dat ding moest ik nog afstellen. Maar die snelheid reed ik alleen als de situatie dat toestond. Vrije baan en rustig, dan reed ik die snelheid. Anders netjes met het verkeer mee.
 
Bogarde:
Bang dat ik was!
Onstabiel k**ding!

Erg he? Ik ging ook altijd op de brommer naar rijles. Als ik dan van de motor op de brommer stapte had ik meer het gevoel dat er iets tussen mijn benen hing, dan dat ik echt ergens op zat. Maar toch heel wat jaartjes schik mee gehad en ik heb m nog steeds niet verkocht, want ik kan er gewoon geen afstand van doen. En dat terwijl het een Puch Maxi is.... Ik ben echt gek.
 
...eehhh...als je zoveel geld hebt voor het opvoeren, sluit dan ook meteen ff een verzekering af voor die paar euro.. |(


O ja, ik hoop voor je dat je je brommer weer enigszins fatsoenlijk terug krijgt, vriend van me heeft een keer zijn frame met wielen terug kunnen halen, verder alles er zo'n beetje afgeschroefd :P
 
...eehhh...als je zoveel geld hebt voor het opvoeren, sluit dan ook meteen ff een verzekering af voor die paar euro.. |(

Hoezo goede verzekering? Als blijkt dat ie opgevoerd is ben je niet verzekerd, dus waarom 3000 piek per jaar uitgeven voor iets wat niet verzekerd is? Mijn brommer was ook alleen WA verzekerd, vond 650 gulden per jaar al aardig wat. Moest er toen nog hard voor werken :) WA verzekering was iets goedkoper dan m'n brommer... beetje belachelijk he ;)
 
Hoewel het hier toch niet thuis hoort, omdat het over brommer gaat, wil ik het toch even melden. Ik heb vandaag de boete binnen gehad van een brommer die in december afgepakt is door de politie. Die brommer had 5 kw op de rollenbank en ik verwachtte een boete die ergens in de duizend gulden zou lopen. Maarrrrrrrr het is 190 eurotjes geworden. Alleen dus een boete voor het onverzekerd rond laten rijden van een brommer omdat deze meer dan 30 km/h te hard ging. Dit is echt een meevallertje.

Heb je de brommer eigenlijk nog weer terug gekregen of niet? Op zich wel een meevaller maar als je de brommer ook nog eens kwijt bent word het al een stukje vervelender. :(
 
Ik ben naar de politie geweest, maar ik moet een brief schrijven naar de officier van justitie, omdat alle zaken bij de politie klaar zijn. Zij doen alleen rapportage en alle sancties die worden genomen, zijn de verantwoording van de officier. Maar ik zit nog te twijfelen of ik een brief moet schrijven. De bekeuring die ik nu heb gekregen is van een brommer die in december in beslag is genomen. Maar er staat ook nog een brommer die in oktober in beslag is genomen. Daar heb ik nog helemaal niks over gehoord. En de kosten van het opvoeren vallen heel erg mee. De brommer waarvan ik nu een bekeuring heb had ik een maand ervoor met opgevoerde dingen en wel gekocht bij de brommerboer voor 350 piek. In totaal heb ik er 425 piek aan uit gegeven. Valt wel mee dus.
 
Ik ben naar de politie geweest, maar ik moet een brief schrijven naar de officier van justitie, omdat alle zaken bij de politie klaar zijn. Zij doen alleen rapportage en alle sancties die worden genomen, zijn de verantwoording van de officier. Maar ik zit nog te twijfelen of ik een brief moet schrijven. De bekeuring die ik nu heb gekregen is van een brommer die in december in beslag is genomen. Maar er staat ook nog een brommer die in oktober in beslag is genomen. Daar heb ik nog helemaal niks over gehoord. En de kosten van het opvoeren vallen heel erg mee. De brommer waarvan ik nu een bekeuring heb had ik een maand ervoor met opgevoerde dingen en wel gekocht bij de brommerboer voor 350 piek. In totaal heb ik er 425 piek aan uit gegeven. Valt wel mee dus.

Tsja, dat is inderdaad wel te doen. Wat voor brommers waren het dan?
 
1ste was een honda mbx uit duitsland met 110 cc en 32 mm carb. 2de was een honda mt met 110 cc en 20 mm. Daarvoor heb ik nog een honda mt gehad met 70 cc, maar een koekblik vond het nodig om in 1 keer het fietspad waarop ik moest rijden over te steken. Daarna nog een honda mb met eerst een 70 cc, toen 125 cc en daarna weer 70 cc.
 
Het is toch echt een forum over motoren hoor jongens. Kunnen we dat brommergedoe houden voor het scooterforum aub?!
Dalijk is't hier gvd toevluchtsoort voor tieners die ooit graag een motor gaan rijden maar eerst nog 10 jaar verslag uitbrengen over hun brommertjes :(

PS: ze hadden je VEEL zwaarder moeten straffen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan