Boete busbaan. N57

Jij rijdt toch ook met je motor op een "autoweg" ? Moet je dat ook niet doen...

Als het maar een naam heeft...

Ik weet dat het bijna een vies woord is maar het is helemaal niet verkeerd om af en toe zelf na te denken. Denk voorbij die domme borden, velen kunnen het niet.
Niemand heeft er last van dus wat is het probleem ? Dat het niet mag ? Dan wordt het tijd om die regels aan te passen !

Dit is gewoon bedilzucht; daar zijn ze heel goed in in dit land.

Wat hij zegt.
 
Ik hoop toch niet dat je al te vaak zelf na denkt dan en de borden negeerd of denkt dat jij gewoon voor je zelf andere regeltjes kunt hanteren....

De regels zijn opgesteld voor jou en andermans veiligheid. Als jij dat even voor jezelf gaat veranderen hoop ik dat ze je regelmatig op de bon slingeren.

Dat sommige regels misschien anders zouden kunnen (of misschien zelfs moeten) geeft jou niet het recht om dat dan maar voor jezelf zo te bepalen hoe het jou uit komt. Waarom dus nog een theorie-examen om de regeltjes te leren? Stel je nou eens voor dat iedereen zo doet hoe jij het wilt zien.....Dus gewoon de regeltjes aan je laars lappen en doen wat je zelf het beste uit komt....

Veel succes ermee denk ik dan maar....de statistieken betreffende verkeersongevallen en dodelijke verkeersslachtoffers zal ongetwijfeld niet beter worden met dergelijk gedrag....
:^

En dan nog doen alsof degenen die zich wel aan de regels houden een stel sufkoppen is, dat niet zelf durft na te denken...
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop toch niet dat je al te vaak zelf na denkt dan en de borden negeerd of denkt dat jij gewoon voor je zelf andere regeltjes kunt hanteren....

De regels zijn opgesteld voor jou en andermans veiligheid. Als jij dat even voor jezelf gaat veranderen hoop ik dat ze je regelmatig op de bon slingeren.

Dat sommige regels misschien anders zouden kunnen (of misschien zelfs moeten) geeft jou niet het recht om dat dan maar voor jezelf zo te bepalen hoe het jou uit komt. Waarom dus nog een theorie-examen om de regeltjes te leren? Stel je nou eens voor dat iedereen zo doet hoe jij het wilt zien.....Dus gewoon de regeltjes aan je laars lappen en doen wat je zelf het beste uit komt....

Veel succes ermee denk ik dan maar....de statistieken betreffende verkeersongevallen en dodelijke verkeersslachtoffers zal ongetwijfeld niet beter worden met dergelijk gedrag....
Is goed Koos.


Wat doe jij als je alleen voor een rood stoplicht staat en dat ding blijft maar rood omdat die sensor jou niet opmerkt ?
Het is rood en dus blijf jij geduldig wachten, toch ? 

Nederland staat helemaal vol met verkeerslichten, rijstrooksignalering en andere technische middelen waardoor mensen niet meer hoeven nadenken; dat merk je als de stroom van de verkeerslichten uitvalt, bijna niemand weet nog wat ie moet doen. Mensen staan te schutteren over voorrang omdat ze het gewoon niet meer weten. 
Kijk in het buitenland waar Nederlanders staan te stuntelen omdat daar nog kruisingen zijn zonder verkeerslichten, daar moet je zelf kijken en zelf nadenken en dat kunnen ze niet meer.

We zijn verwend en dat maakt ons lui en dom.


En over regels aan je laars lappen.... Jullie houden je natuurlijk keurig aan ALLE regels; goed dat ik dat weet.

Waren jullie allemaal ook maar zo braaf als het op lawaaiuitlaten aankomt, daar erger ik me dan weer mateloos aan.


En over deze situatie... 
Ik rijd wel eens via de provinciale weg van Amstelveen naar Ouderkerk a.d. Amstel. Vroeger kon je daar gewoon langs, door onderbroken strepen kon je voorzichtig de file voorbij, als die er stond.

Nu is het "verbeterd", de onderbroken streep ligt langs de berm (schijnbaar mag je daar wel overheen) er kwam een aansluitende busbaan en alle strepen zijn doorgetrokken.
De bus heeft z'n eigen verkeerslichten met opstelstrook en die lichten voor de bus worden al groen als de bus schijnbaar nog in Haarlem is. Ons licht is dus al die tijd rood. Wat ook niet helpt is dat de brug nog wel eens open wil gaan.

Voor ander verkeer is er dus geen doorkomen aan, bij een beetje drukte staat de hele weg over de hele lengte helemaal vol.
De file voorbij rijden is door de doorgetrokken strepen onmogelijk.

Ik kan me op dat moment nu niet echt schuldig voelen als ik voorzichtig via de toch lege busbaan langs de auto's naar de verkeerslichten rijd, precies niemand heeft er last van en ga niet zeuren over dat het gevaarlijk zou zijn. Dat is het niet.

Zo'n file ontstaat niet zomaar, die wordt gecreëerd. 

Maar ga jij maar keurig aansluiten, misschien maar beter ook.
 
Is goed Koos.


Wat doe jij als je alleen voor een rood stoplicht staat en dat ding blijft maar rood omdat die sensor jou niet opmerkt ?
Het is rood en dus blijf jij geduldig wachten, toch ? 

Nederland staat helemaal vol met verkeerslichten, rijstrooksignalering en andere technische middelen waardoor mensen niet meer hoeven nadenken; dat merk je als de stroom van de verkeerslichten uitvalt, bijna niemand weet nog wat ie moet doen. Mensen staan te schutteren over voorrang omdat ze het gewoon niet meer weten. 
Kijk in het buitenland waar Nederlanders staan te stuntelen omdat daar nog kruisingen zijn zonder verkeerslichten, daar moet je zelf kijken en zelf nadenken en dat kunnen ze niet meer.

We zijn verwend en dat maakt ons lui en dom.


En over regels aan je laars lappen.... Jullie houden je natuurlijk keurig aan ALLE regels; goed dat ik dat weet.

Waren jullie allemaal ook maar zo braaf als het op lawaaiuitlaten aankomt, daar erger ik me dan weer mateloos aan.


En over deze situatie... 
Ik rijd wel eens via de provinciale weg van Amstelveen naar Ouderkerk a.d. Amstel. Vroeger kon je daar gewoon langs, door onderbroken strepen kon je voorzichtig de file voorbij, als die er stond.

Nu is het "verbeterd", de onderbroken streep ligt langs de berm (schijnbaar mag je daar wel overheen) er kwam een aansluitende busbaan en alle strepen zijn doorgetrokken.
De bus heeft z'n eigen verkeerslichten met opstelstrook en die lichten voor de bus worden al groen als de bus schijnbaar nog in Haarlem is. Ons licht is dus al die tijd rood. Wat ook niet helpt is dat de brug nog wel eens open wil gaan.

Voor ander verkeer is er dus geen doorkomen aan, bij een beetje drukte staat de hele weg over de hele lengte helemaal vol.
De file voorbij rijden is door de doorgetrokken strepen onmogelijk.

Ik kan me op dat moment nu niet echt schuldig voelen als ik voorzichtig via de toch lege busbaan langs de auto's naar de verkeerslichten rijd, precies niemand heeft er last van en ga niet zeuren over dat het gevaarlijk zou zijn. Dat is het niet.

Zo'n file ontstaat niet zomaar, die wordt gecreëerd. 

Maar ga jij maar keurig aansluiten, misschien maar beter ook.

Voor wat betreft je verkeerslicht dat niet op je reageerd, daar heb ik helaas nog geen ervaringen mee gehad. Tot mu toe reageerde elk verkeerslicht dat ik ben tegen gekomen ook op mijn japanse tupperware. Wat ik zou doen op het moment dat een verkeerslicht niet op mij zou reageren weet ik dus niet, maar ik denk dat dit eerder de uitzonderingen zijn dan de regel.

Ondanks alle technische snufjes, rijbaanmarkeringen en verkeersborden zul je als verkeersdeelnemer altijd moeten blijven nadenken, maar dat veranderd er niets aan dat je je gewoon aan de signalering en regels moet houden, of niet moet lopen klagen als je een bekeuring krijgt als je willens en wetens die regels negeerd.

Ik heb nergens beweerd dat ik mij aan alle regels houdt die er zijn....bij lange na niet, maar ik loop niet te miepen alsl ik dan een bekeuring krijg omdat ze me betrapt hebben. Maar alleen al het feit dat ik enkel 3 bekeuringen voor snelheidsovertredingen heb (in 11 jaar rijbewijs) en de hoogste overtreding 9 km/h na correctie is geweest, laat wel zien dat ik me in ieder geval niet al te vaak laat betrappen.

Leuk dat jij er van uit gaat dat ik een bruluitlaat heb die extreem veel lawaai maakt, maar dan moet ik je toch weer teleur stellen vriend. Mijn 600RR is volledig origineel en heeft dus ook de origenel demper er onder liggen. Dus die zal echt niet het lawaai maken waar jij je aan stoort.

Ja je hebt gelijk dat het balen is als je op een provinciale weg alleen maar doorgetrokken strepen hebt en er eigenlijk niet langs kunt met de motor en er een lege busbaan naast ligt. Heb er geen probleem mee om die zelf dan ook te gaan gebruiken met de motor om langs de rij auto's te komen, dat heb je me namelijk ook nooit ergens horen zeggen, maar las ze mij dan op de bon slingeren dan baal ik er van maar betaal hem gewoon. Weet namelijk van te voren dat het mogelijk is dat ik die prent thuis ga krijgen.

Ik heb het gevoel dat jij het liefst overal een extra rijstrook wilt hebben alleen voor jou (en met een beetje geluk voor andere motorrijders) zodat jij lekker je eigen gang kan gaan zonder rekening te moeten houden met anderen.

Zoals ik al zij....als jij lekker je eigen regeltjes wilt gaan verzinnen en de geldende regels aan je laars lapt, omdat ze je niet aan staan vind ik dat prima hoor...vooral doen en ik hoop dat ze je regelmatig op de bon slingeren, want dan heb jij weer eens iets om over te miepen....

Maar goed, dat wil jij blijkbaar niet begrijpen (ga er namelijk wel van uit dat je het wel kunt begrijpen) dus wens ik je veel succes bij de volgende overtreding en hoop voor je dat ze je niet al te vaak betrappen op nadenken en eigen regeltjes verzinnen, want dan wordt het toch wel een duur hobby voor je dat regeltjes verzinnen :)
 
...En dan nog doen alsof degenen die zich wel aan de regels houden een stel sufkoppen is, dat niet zelf durft na te denken...
Waar ik vooral tegen ageer is het idee dat als je je maar keurig aan de regels houdt je niet meer hoeft nadenken.
Regeltjes zijn slechts een hulpmiddel in het verkeer, je moet altijd zelf nadenken.


@Spades.

Je leest erg slecht...

Ik heb nergens geklaagd over een bekeuring, alleen over de onzin van de situatie. 

Ik heb nergens beweerd dat jij een lawaaiuitlaat hebt, dat verzin jij erbij. Het was maar als voorbeeld van de selectieve verontwaardiging bij sommigen.

Ik begrijp niet dat jij mij zoveel bekeuringen toewenst; wat is er zo erg aan? Kun jij het niet hebben dat ik slimmer met de ruimte omga ?

Zal ik jou ook maar dure bekeuringen toewensen ? Jij houdt je immers ook niet aan alle regels... Dat zeg je zelf.

Ondanks al jouw woorden heb ik nog niet één argument gezien voor dit verbod.
 
Met een auto kun je niet even aan de kant gaan voor een bus; met de motor schuil ik zo tussen de auto's en heeft niemand last van mij.

Die busbanen zouden gewoon moeten worden opengesteld voor motoren want daarop rijden is veel veiliger dan tussen de tegenliggers door laveren, bovendien heeft precies niemand er last van.

Dit soort boetes schaar ik onder de noemer bekeuren om te bekeuren.

De discussie ging in eerste instantie niet over of het al of niet moet toegelaten zijn om over een busbaan te rijden, wel over de al of niet pennelikkerij van een overijverige agent.

De TS reed over de busbaan omdat ie geen zin had om te wachten. Dat mag nog steeds niet. Iedereen die zo over de busbaan rijdt weet dat ie prijs kan hebben.
Of zo'n verbod om op busbanen te rijden zinvol is, kan ik niet beoordelen. Ik ben geen verkeersdeskundige. Als er een occasionele motorrijder langskomt en er is geen bus in zicht zal dit wel zinloos lijken. In de spits als er elke 5 minuten een bus voorbijdendert, en er constant zwermen motorrijders over de busbaan met grote snelheid voorbij knallen, lijkt me een verbod vanuit globale verkeersveiligheid gezien al zinvoller ...

Dat de agent die wsch in de rij stond de wachten dat dan beboet. Tjah, het lijkt mischien muggezifterij, maar mischien heeft diezelfde agent al een keertje teveel een verhakkelde motorrijder moeten helpen wegdragen, of mischien had ie net een middenvinger gekregen van een arrogante pummel op een motor.

Hoedanook, het mag niet, net zoals 10/u te snel rijden ook niet mag, en fietsen zonder handen ook niet ... We kunnen het oneens zijn met de wet, en streven naar verbetering, maar zolang ze er is moeten we ons ernaar schikken, of indien niet: af en toe es op de blaren zitten. En zolang de fout maar resulteert in een handvol euro's en niet in een paar maand revalidatie of een herdenkingsplechtigheid, is het nog zo erg niet, i.e. part of the game ...

Mijn mening is dat busbanen wel degelijk open zouden moeten zijn voor motorfietsen.
En wel met eenzelfde regeling als het filefilteren. Tenslotte gebruik je de busbaan om een file voorbij te gaan. Dus: stilstaand of bijna stilstaan verkeerd voorbijrijden aan max snelheids verschil van 20/u, en invoegen vanaf je eigen snelheid 50 wordt (het filefilter wetsvoorstel in BE), en ook invoegen als er een bus afkomt })
 
Laatst bewerkt:
Waar ik vooral tegen ageer is het idee dat als je je maar keurig aan de regels houdt je niet meer hoeft nadenken.
Regeltjes zijn slechts een hulpmiddel in het verkeer, je moet altijd zelf nadenken.


@Spades.

Je leest erg slecht...

Ik heb nergens geklaagd over een bekeuring, alleen over de onzin van de situatie. 

Ik heb nergens beweerd dat jij een lawaaiuitlaat hebt, dat verzin jij erbij. Het was maar als voorbeeld van de selectieve verontwaardiging bij sommigen.

Ik begrijp niet dat jij mij zoveel bekeuringen toewenst; wat is er zo erg aan? Kun jij het niet hebben dat ik slimmer met de ruimte omga ?

Zal ik jou ook maar dure bekeuringen toewensen ? Jij houdt je immers ook niet aan alle regels... Dat zeg je zelf.

Ondanks al jouw woorden heb ik nog niet één argument gezien voor dit verbod.


Nou dan lees ik in jou ogen misschien slecht, maar jij vindt het dus onzin dat er bekeurd wordt als er bekeurd wordt terwijl op dat moment de verkeersveiligheid niet in het gedrang komt.

En dat vind ik dus gewoon dom, want dan ga je gewoon regeltjes verzinnen, dan wel toepassen, op het moment dat het jou uit komt. En dat is en blijft dus gewoon onveilig.

Beweer jij niet zelf dat men verder moet denken dan de borden en regels? Dat is toch het zelfde als gewoon doen waar je zelf zin in hebt en hoe het jou het best uit komt. Dus ja...lekker doen en dan miepen over een bekeuring als je die terecht krijgt. En ga nou niet beweren dat je dat niet doet, want anders zou je hier gewoon tegen TS zeggen: Klote voor je, maar ja het is niet anders...in plaats van lopen zeuren dat het te begrijpen is, het allemaal niet zo erg is en dat de regels anders moeten....

Verder is het simpele en dood eenvoudige argument waarom er wel bekeurd moet worden het feit dat het rijden over de busbaan de verkeersveiligheid in gevaar zou kunnen brengen. Misschien niet op dat moment, maar wel in het grote plaatje gezien.

Zoals ik al iin een eedere post heb aangegeven. De regels zijn er voor jouw en andermans veiligheid en zijn niet voor niets opgesteld. En of dat nou op exact dat moment dat jij (of in dit geval TS) de regel aan je laars lapt ook daadwerkelijk het geval is, doet niet ter zake behalve als je een art. 5 aan je broek krijgt.

En heb jij betreffende de lawaaiuitlaat niet gezegt jullie? Daarmee bedoel je dus in mijn ogen iedereen, behalve jij zelf....anders had je namelijk gezegt sommige motorrijders of een dergelijk ander synoniem. Dus wat lezen betreft zit het bij mij wel goed denk ik.

Als jij denkt dat je slimmer met de ruimte om gaat, dan mag je dat van mij best hoor. Rij alsjeblieft zo veel mogelijk over de busbaan, of ga vaak over doorgetrokken strepen inhalen....mij zul je daar niet meer over horen. Moet je helemaal zelf weten of jij op die manier de staatskas vaak wil spekken of niet. Ik probeer mij zo veel mogelijk aan de regels te houden (en dat is niet altijd even makkelijk) en het zal ook echt niet altijd lukken...maar je zult mij geen bekeuring horen goedpraten of aanvechten als ik daadwerkelijk betrapt wordt op het overtreden van de WvW.
 
De discussie ging in eerste instantie niet over of het al of niet moet toegelaten zijn om over een busbaan te rijden, wel over de al of niet pennelikkerij van een overijverige agent.

De TS reed over de busbaan omdat ie geen zin had om te wachten. Dat mag nog steeds niet. Iedereen die zo over de busbaan rijdt weet dat ie prijs kan hebben.
Of zo'n verbod om op busbanen te rijden zinvol is, kan ik niet beoordelen. Ik ben geen verkeersdeskundige. Als er een occasionele motorrijder langskomt en er is geen bus in zicht zal dit wel zinloos lijken. In de spits als er elke 5 minuten een bus voorbijdendert, en er constant zwermen motorrijders over de busbaan met grote snelheid voorbij knallen, lijkt me een verbod vanuit globale verkeersveiligheid gezien al zinvoller ...

Dat de agent die wsch in de rij stond de wachten dat dan beboet. Tjah, het lijkt mischien muggezifterij, maar mischien heeft diezelfde agent al een keertje teveel een verhakkelde motorrijder moeten helpen wegdragen, of mischien had ie net een middenvinger gekregen van een arrogante pummel op een motor.

Hoedanook, het mag niet, net zoals 10/u te snel rijden ook niet mag, en fietsen zonder handen ook niet ... We kunnen het oneens zijn met de wet, en streven naar verbetering, maar zolang ze er is moeten we ons ernaar schikken, of indien niet: af en toe es op de blaren zitten. En zolang de fout maar resulteert in een handvol euro's en niet in een paar maand revalidatie of een herdenkingsplechtigheid, is het nog zo erg niet, i.e. part of the game ...

Mijn mening is dat busbanen wel degelijk open zouden moeten zijn voor motorfietsen.
En wel met eenzelfde regeling als het filefilteren. Tenslotte gebruik je de busbaan om een file voorbij te gaan. Dus: stilstaand of bijna stilstaan verkeerd voorbijrijden aan max snelheids verschil van 20/u, en invoegen vanaf je eigen snelheid 50 wordt (het filefilter wetsvoorstel in BE), en ook invoegen als er een bus afkomt })


Helemaal mee eens. Maar daar zullen anderen wel weer een andere mening over hebben :)
 
De TS reed over de busbaan omdat ie geen zin had om te wachten. Dat mag nog steeds niet. Iedereen die zo over de busbaan rijdt weet dat ie prijs kan hebben.
Of zo'n verbod om op busbanen te rijden zinvol is, kan ik niet beoordelen. Ik ben geen verkeersdeskundige. Als er een occasionele motorrijder langskomt en er is geen bus in zicht zal dit wel zinloos lijken. In de spits als er elke 5 minuten een bus voorbijdendert, en er constant zwermen motorrijders over de busbaan met grote snelheid voorbij knallen, lijkt me een verbod vanuit globale verkeersveiligheid gezien al zinvoller ...
Persoonlijk ben ik voor het afschaffen van busbanen: een fractie van de weggebruikers maakt er gebruik van, terwijl het wel net zoveel kost per rijstrook.
Hier bijvoorbeeld staat elke dat file, terwijl ernaast een lege baan ligt waar je vrijwel nooit een bus overheen ziet rijden. Aan het eind van deze weg gaat het weer over in twee rijstroken, oftewel dit stuk is zinloos oponthoud. Uiteraard bedoeld om die enkele bus met weinig mensen zonder vertraging te laten rijden, maar de kosten daarvan staan in geen verhouding tot de hoeveelheid gebruikers. Terwijl dat asfalt wel door iedereen betaald is. Ik verwacht hier dat er zonder busbaan nauwelijks file zou staan, en die bus alsnog door zou kunnen rijden.
Busbanen zouden wat mij betreft dan ook gewoon afgeschaft moeten worden, efficient gebruik van asfalt hebben veel meer mensen belang bij.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk ben ik voor het afschaffen van busbanen: een fractie van de weggebruikers maakt er gebruik van, terwijl het wel net zoveel kost per rijstrook.
...

Klopt.
Ware het niet dat busbanen gebruikt worden als een vorm van toegangsdosering:
Busbanen worden meestal aangelegd naar een stadscentrum of naar een chronisch knelpunten toe. In die zin verminderd een busbaan het debiet aan voertuigen dat de stad kan instromen, waardoor het verkeer minder snel stropt op stadse knelpunten (1e doelstelling)
Het verbeterd de doorstroom van het OV (2e doelstelling v/e busbaan), en dat kan uiteindelijk mensen doen overstappen van auto naar OV (3e doelstelling).
 
Persoonlijk ben ik voor het afschaffen van busbanen: een fractie van de weggebruikers maakt er gebruik van, terwijl het wel net zoveel kost per rijstrook.

Afschaffen lijkt me een slecht plan. Beter zou zijn om net als in veel landen er carpool stroken van te maken. Open voor het OV, motorrijders en personenauto's met meer dan 1 inzittende.
 
Ware het niet dat busbanen gebruikt worden als een vorm van toegangsdosering:
Busbanen worden meestal aangelegd naar een stadscentrum of naar een chronisch knelpunten toe. In die zin verminderd een busbaan het debiet aan voertuigen dat de stad kan instromen, waardoor het verkeer minder snel stropt op stadse knelpunten (1e doelstelling)
Op veel plaatsen loopt de busbaan door de hele stad, naast de doorgaande weg voor auto's. Als de capaciteit van die weg zou verdubbelen, zou de hele doorstroming verbeteren.

Het verbeterd de doorstroom van het OV (2e doelstelling v/e busbaan), en dat kan uiteindelijk mensen doen overstappen van auto naar OV (3e doelstelling).
Die hele "mensen moeten in het OV"-doelstelling heb ik altijd alleen gezien als een excuus om auto's te kunnen belasten. Na tientallen jaren weggebruikers uitzuigen haalt OV nog steeds slechts een fractie van de passagierskilometers. En als je dan (onderzoek van een universiteit in Californie) ziet dat bijna lege bussen buiten de spits per passagierkilometer 4 keer zoveel vervuilen als een SUV... Langdurige subsidie leidt tot zeer inefficient gedrag. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat degenen die nu met hun auto in de file staan, echt niet in die bus gaan zitten.
Wat mij betreft is een keuze voor totale efficiency van het wegennet dan veel logischer dan een speciale behandeling voor een klein duur gesubsidieerd groepje. Want netto betalen de mensen die nu in de file in m'n eerdere link staan belasting over hun kilometers, terwijl degenen die er met kleine aantallen langsrijden in de bus netto een vermogen kosten.
 
^^^
Je hebt helemaal gelijk.

Maar laat dat nou de visie zijn van diegenen die het beleid uitmaken en waar wij, behalve in het stemhokje of als je dergelijk beleidvoeren zelf als beroep zou hebben, geen fluit verschil kunnen in maken, anders dan van ons oren maken en erover discuteren en protesteren.

Don Quichot spelen helpt helemaal niks. Als er maar genoeg tamtam rond gemaakt wordt en er uiteindelijk in het meerderheidspubliek geen draagvlak meer voor is zal het mischien veranderen. Al vrees ik het omgekeerde: traag maar zeker meer remmingen en beperkingen, alles om de verkeersdruk en de verkeerstoename af te remmen.

En daar hebben we met zijn allen schuld aan.
Als individu worden we bestraft maar als collectief worden we er enkel beter van. Tenslotte worden we ook van een gespeisde staatskas collectief beter, al denken we er als zelfstandig individu anders over.
 
Laatst bewerkt:
Als Maandag iedereen met het ov gaat ligt het gelijk plat, kan dat hele OV-systeem niet eens aan!!!
 
Als Maandag iedereen met het ov gaat ligt het gelijk plat, kan dat hele OV-systeem niet eens aan!!!

Klopt....

Maar TS hoeft dan niet meer over de busbaan _O-

Ben het wel eens met bovengenoemde voorstellen en ideeen.....

ZOu misschien wel een positieve inbreng kunnen zijn voor veiligheid en doorstroming :)
 
Als Maandag iedereen met het ov gaat ligt het gelijk plat, kan dat hele OV-systeem niet eens aan!!!
Klopt. Maar als maandag iedereen in het vliegtuig stapt past dat ook niet...
Als daarentegen iedereen over 20 jaar met het OV gaat, kan het systeem het nog steeds niet aan, er valt niet op te plannen: stations zullen 8 keer zoveel mensen moeten verwerken, en het station simpelweg 8 keer zo groot maken is niet genoeg, omdat deze mensen met grotere aantallen ook veel verder moeten lopen, en er dus langer over doen. Daarnaast gaat het land dan kapot aan de enorme kosten van OV: naast de 15-20 miljard belasting uit het wegverkeer die wegvalt, moet er dan een veelvoud aan subsidie richting OV.
Wat mij betreft mag alle subsidie voor OV de komende jaren worden afgeschaft, alles wat onrendabel is moet je niet langdurig in stand houden. Zul je daarna zien hoeveel mensen er vanaf rendabele stations de fiets pakken i.p.v. de bus!
 
...Nou dan lees ik in jou ogen misschien slecht, maar jij vindt het dus onzin dat er bekeurd wordt als er bekeurd wordt terwijl op dat moment de verkeersveiligheid niet in het gedrang komt.

En dat vind ik dus gewoon dom, want dan ga je gewoon regeltjes verzinnen, dan wel toepassen, op het moment dat het jou uit komt. En dat is en blijft dus gewoon onveilig...

Jij vindt het dus dom dat er niet bekeurd wordt als het niet gevaarlijk is ? Andersom ook ?

Jij kunt al die verzinselen van de overheid wel voetstoots voor waar aannemen, je hebt geen idee wat erachter zit en zelfs niet of er wel wat achter zit.
Vraag je jezelf nooit af of zulke dingen wel nodig zijn ?

Ik kan een boek volschrijven over idiote verkeerssituaties; ze zijn er vaak al jaren, ze zijn zo ontworpen en aangelegd en schijnbaar vraagt niemand zich af of het niet anders kan, of het niet beter kan...
Als je dat wel doet kun je stuiten op een ambtelijke muur van desinteresse; zij hebben het bedacht, zij zijn de experts en wie ben jij wel dat je er iets van durft zeggen.
Beweer jij niet zelf dat men verder moet denken dan de borden en regels? Dat is toch het zelfde als gewoon doen waar je zelf zin in hebt en hoe het jou het best uit komt. Dus ja...lekker doen en dan miepen over een bekeuring als je die terecht krijgt. En ga nou niet beweren dat je dat niet doet, want anders zou je hier gewoon tegen TS zeggen: Klote voor je, maar ja het is niet anders...in plaats van lopen zeuren dat het te begrijpen is, het allemaal niet zo erg is en dat de regels anders moeten....
Je leest echt niet... 

Jouw instelling doet me denken aan mijn zwaar gelovige schoonfamilie... Doe maar braaf wat er in de bijbel staat en stel vooral geen vragen... Allemachtig.
Wij worden het niet eens.

Verder is het simpele en dood eenvoudige argument waarom er wel bekeurd moet worden het feit dat het rijden over de busbaan de verkeersveiligheid in gevaar zou kunnen brengen. Misschien niet op dat moment, maar wel in het grote plaatje gezien. 
Daar weet je dus helemaal niets van. Als het in de spits al volkomen veilig is, hoe gevaarlijk zal het dan op andere momenten zijn ?

Zoals ik al iin een eedere post heb aangegeven. De regels zijn er voor jouw en andermans veiligheid en zijn niet voor niets opgesteld.

Ze zijn perfect en kunnen nooit meer verbeterd worden ?
Onzin natuurlijk. Het kan altijd beter, anders, slimmer.

....Uiteraard bedoeld om die enkele bus met weinig mensen zonder vertraging te laten rijden, maar de kosten daarvan staan in geen verhouding tot de hoeveelheid gebruikers....


....Busbanen zouden wat mij betreft dan ook gewoon afgeschaft moeten worden, efficient gebruik van asfalt hebben veel meer mensen belang bij....
Kijk, een kritische benadering, heel goed.
Ik verwonder me steeds meer over de gedweeë houding van de hedendaagse burger. Er wordt voor hen gedacht en dan geloven ze ook nog dat het automatisch goed is...
Busbanen, drempels overal, doorgetrokken strepen overal, invoegstroken die worden weggehaald. Er zijn zoveel zaken die we kritischer zouden moeten bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan