Boete busbaan. N57

Hier niets op de mat, ik ben die dag rond 7 uur daar voor bij gekomen op de R6.

Zou inderdaad wel eens overijverige agent :( kunnen zijn geweest.

Hoezo is de agent overijverig?

Omdat hij zijn werk doet en TS op schrijft voor een verkeersovertreding die hij blijkbaar begaan heeft?

Moet niet gekker worden wel? Gewoon netjes, zoals het mag, tussen de file door...en als dat niet kan...jammer dan

En niet lopen zeuren omdat je een bekeuring krijgt, omdat je de regeltjes even aan je laars lapt....
 
Denk dat je gewoon de verkeerde agent tegen ben gekomen, ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik op een busbaan langs een politieauto zoefte........zij vonden het blijkbaar geen probleem, al mag het officieel niet.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo is de agent overijverig?

Omdat hij zijn werk doet en TS op schrijft voor een verkeersovertreding die hij blijkbaar begaan heeft?

Moet niet gekker worden wel? Gewoon netjes, zoals het mag, tussen de file door...en als dat niet kan...jammer dan

En niet lopen zeuren omdat je een bekeuring krijgt, omdat je de regeltjes even aan je laars lapt....

Wat een slap gelul man!
Bij een oprit in Amsterdam staat het elke dag muurvast. Je kunt moeilijk gaan lopen doen door netjes vlak langs alle auto's te gaan met 3 kilometer per uur en zodoende niet over de streep te gaan of je gaat gewoon over de busbaan en voegt aan het einde in om zodoende tussen de file op de snelweg te gaan rijden.

Jij zou lekker vlak langs alle auto's gaan priegelen met de kans er 1 te raken oid? Of gewoon lekker achteraan sluiten?

:W
 
Laatst bewerkt:
Wat een slap gelul man!
Bij een oprit in Amsterdam staat het elke dag muurvast. Je kunt moeilijk gaan lopen doen door netjes vlak langs alle auto's te gaan met 3 kilometer per uur en zodoende niet over de streep te gaan of je gaat gewoon over de busbaan en voegt aan het einde in om zodoende tussen de file op de snelweg te gaan rijden.

Jij zou lekker vlak langs alle auto's gaan priegelen met de kans er 1 te raken oid? Of gewoon lekker achteraan sluiten?

:W

Ik zeg niet dat ik het niet ook zou doen....

Maar als ik het doe, dan neem ik bewust het risico om er een bekeuring voor te krijgen....En als ik die dan krijg, dan ga ik niet lopen miepen dat een "overijverige" agent zijn werk doet....

Vind het namelijk jammer dat iemand die zijn werk gewoon doet en je betrapt op een overtreding dan ineens overijverig is....maar als het een koekblikker is die over de busbaan rijdt, dan moet ie op de bon, zijn rijbewijs in leveren en meteen gevierendeeld worden (dat is tenminste mijn gevoel wat ik bij dit soort discussies krijg)
 
Hoezo is de agent overijverig?

.


Overijverig doordat dat soort gastjes een stijfe plasser krijgen van kentekens opschrijven en doordat ze zo blij zijn met eindelijk eens actie ze nog eens het verkeerde kenteken op schrijven ook.

Teminste dat overkwam mij 3 jaar geleden, ik zou door rood hebben gereden in Den Haag terwijl ik rond dat zelfde tijdstip een aflevering had in Amsterdam. Toch knap binnen 5 minuten van Amsterdam naar Den Haag. Ga je vervolgens wobben, blijkt er niets van te kloppen. Dus bezwaar schrijven, maar daar bij het CVOM hebben ze een chronische leesgebrek , want een agent met ambsteed weet meer dan 5 onafhankelijk getuigen. Waardoor ik uiteindelijk een vrije dag heb moeten nemen om naar Den Haag af te reizen om daar mijn verhaal aan een rechter te vertelen dat het A nooit mogelijk was en dat B het hele document waarop dit feit gebaseerd was niet klopte aangezien de agent het nooit goed gezien kon hebben. En tja dan krijg je dus verkeerde kentekens. In totaal heeft mij dit zo'n 5 a 7 uur werk gekost.

Nee leuk zo'n agent die s'ochtends vroeg in zijn prive auto even denkt kentekens te noteren. Op die manier overijverig, of neem jij je werk ook mee naar huis en onderweg?
 
Laatste keer dat ik in Belgie was had ik het gevoel dat zo'n tarief daar niet vast lag. Boete werd steeds lager na mate ik meer vragen stelde over hoe ze het dan gemeten had. Tot de agent zelf het blijkbaar laag genoeg vond en zij dat ik mijn grote mond maar moest houden en dat ik wist wat dat ik te hard had gereden. :X


Achja 68€ voor 30 te hard ik teken er voor (ja ik reed echt te hard, maar in Nederland geen geldige meeting aangezien er 2 auto's naast reden)
 
Laatst bewerkt:
Overijverig doordat dat soort gastjes een stijfe plasser krijgen van kentekens opschrijven en doordat ze zo blij zijn met eindelijk eens actie ze nog eens het verkeerde kenteken op schrijven ook.

Teminste dat overkwam mij 3 jaar geleden, ik zou door rood hebben gereden in Den Haag terwijl ik rond dat zelfde tijdstip een aflevering had in Amsterdam. Toch knap binnen 5 minuten van Amsterdam naar Den Haag. Ga je vervolgens wobben, blijkt er niets van te kloppen. Dus bezwaar schrijven, maar daar bij het CVOM hebben ze een chronische leesgebrek , want een agent met ambsteed weet meer dan 5 onafhankelijk getuigen. Waardoor ik uiteindelijk een vrije dag heb moeten nemen om naar Den Haag af te reizen om daar mijn verhaal aan een rechter te vertelen dat het A nooit mogelijk was en dat B het hele document waarop dit feit gebaseerd was niet klopte aangezien de agent het nooit goed gezien kon hebben. En tja dan krijg je dus verkeerde kentekens. In totaal heeft mij dit zo'n 5 a 7 uur werk gekost.

Nee leuk zo'n agent die s'ochtends vroeg in zijn prive auto even denkt kentekens te noteren. Op die manier overijverig, of neem jij je werk ook mee naar huis en onderweg?

Ook een agent is maar mens en kan een fout maken....en ik denk niet dat het de fout van de agent is dat jij een dag vrij moet nemen, maar dat dit eerder te wijten is aan CVOM. Zij hadden aan de hand van jou bezwaar en bewijzen (die je ongetwijfeld hebt aangedragen bij je bezwaar) de boete al van tafel kunnen vegen. En er is ook niets mis mee om bezwaar te maken als je ten onrechte een bekeuring in de bus krijgt, daar sta ik ook volledig achter dat iemand dat doet....

Maar waar ik niet tegen kan is als mensen worden betrapt op een overtreding, daar een bekeuring voor krijgen en dan proberen daar onder uit te komen of lopen te miepen dat het zo oneerlijk is dat ze een bekeuring hebben gehad...

Je rijdt over een busbaan, je weet dat het niet mag en dat de kans op een bekeuring aanwezig is als ze het zien....Dus niet miepen dat het oneerlijk is, maar gewoon betalen als je het hebt gedaan.
 
Ook een agent is maar mens en kan een fout maken.... .

:Y Helemaal met je eens (wat betreft de rest, tot op een zekere hoogte, ook) en juist daarom VIND ik dat een agent dit soort bekeuringen niet zou mogen uitschrijven. Ik bedoel vrachtwagen chauffeurs mogen ook maar X uur rijden waarna zij Y uur pauze moeten hebben. Een agent, een mens van vlees en bloed en dus vatbaar voor vermoeidheid, kou, emotionele gebeurtenissen, kan dan vervolgens wel kentekens 24/7 noteren terwijl hij waarschijnlijk stil stond en TS langs reed. Ik zal dan wel geen poltie-vision hebben maar als ik stil sta en er komt een auto/motor met >30 km/h langs heb ik geen tijd genoeg om het kenteken te zien en te onthouden.

Kortom er is niets mis met agenten die hun werk doen, en ja wie zijn handen brand moet op de blaren zitten. Maar kom opzeg op een gegeven moment is je werk tijd voorbij en heb je vrij. Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit.
 
:Y Helemaal met je eens (wat betreft de rest, tot op een zekere hoogte, ook) en juist daarom VIND ik dat een agent dit soort bekeuringen niet zou mogen uitschrijven. Ik bedoel vrachtwagen chauffeurs mogen ook maar X uur rijden waarna zij Y uur pauze moeten hebben. Een agent, een mens van vlees en bloed en dus vatbaar voor vermoeidheid, kou, emotionele gebeurtenissen, kan dan vervolgens wel kentekens 24/7 noteren terwijl hij waarschijnlijk stil stond en TS langs reed. Ik zal dan wel geen poltie-vision hebben maar als ik stil sta en er komt een auto/motor met >30 km/h langs heb ik geen tijd genoeg om het kenteken te zien en te onthouden.

Kortom er is niets mis met agenten die hun werk doen, en ja wie zijn handen brand moet op de blaren zitten. Maar kom opzeg op een gegeven moment is je werk tijd voorbij en heb je vrij. Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Je kunt je natuurlijk inderdaad af gaan vragen of een agent op een dergelijke manier eeen bekeuring zou mogen schrijven :Y, dat ben ik zeker wel met je eens....Jou argumenten kan ik me op zich ook wel in vinden wat dat betreft....Maar ja, op dit moment is het nou eenmaal zo dat een agent zo mag bekeuren (en daar ben ik het dus, zoals gezegt, op zich ook niet echt mee eens). En zolang die optie dus bestaat voor de agent, moeten we maar niet miepen als ze ons eens betreppen op een overtreding en ons op die manier bekeuren :)
 
huh? ik lees net dat het daar wel mag. Sta ik net met de koffers gepakt om te emigreren kost het toch €50,-

Het mag enkel als je de busbaan gebruikt om de volgende afslag te nemen. Als een soort voorsorteerstrook dus. Het mag niet als je de busbaan gebruikt om voor je eigen veiligheid wat op te schuiven ipv als stootbuffer achteraan de rij aan te sluiten.

Er was een wetsvoorstel om het effectief toe te laten, maar de niet bestaande regering heeft er een stokje voor gestoken.
 
Middag

Krijg net boete binnen van €106 voor gebruik busbaan
Sochtends staat daar file en naast de rijbanen ligt een busbaan
Uit veiligheid opzich rij ik over de busbaan omdat veel vrachtwagens daar aso opgesteld staan
Blijkbaar heeft oom agent daar een keer gestaan en me kenteken genoteerd

Uit veiligheid enz zal t geen zin hebben zkr om aan te vechten?

Dus voor motorrijders die er rijden niet meer doen


Ik heb ook eens een stukje fietspad gebruikt dat kostte 120 gulden.
Daar heb ik van geleerd, want die rijbaan was niet voor mij bedoelt.
Zonde van het geld.
Bezwaar maken heeft geen zin, zie het als een leermoment.
 
Ik heb ook eens een stukje fietspad gebruikt dat kostte 120 gulden.
Daar heb ik van geleerd, want die rijbaan was niet voor mij bedoelt.
Zonde van het geld.
Bezwaar maken heeft geen zin, zie het als een leermoment.

:? :? :?

Is toch een erg grove uitspraak in rechtstaat.
 
Altijd bezwaar maken. Doe ik ook en heb van de 4 keer maar 1 keer hoeven te betalen.

1 keer verkeerde foutcode op bon (doorgetrokken streep die er niet was ipv verdrijvingsvlak)

1 keer inhaalverbod. Ben toen uit geweken naar andere rijbaan aangezien het vol in de ankers ging. Mooi verhaaltje bij verzinnen en opsturen.

1 keer niet hoeven te betalen omdat bezwaar niet binnen de wettelijke termijn behandeld was.

Gewoon een mooi verhaaltje schrijven, mag wat mooier zijn dan het werkelijk was;-). Eventueel foto erbij van situatie. Sowieso geen verklaring afgeven bij aanhouding want dan heb je al toegegeven.

De desbetreffende agent krijgt bezwaarschrift op zn bureau een weet het 9 vd 10 keer toch niet meer. Gewoon zorgen dat je een realistisch verhaal hebt.

Sommige boetes kom je niet onderuit maar ik kan me voorstellen dat je er iets van maakt in de richting van: "dacht dat het de afslag al was" of " wilde even stoppen ivm duizeligheid".

Nu zullen er wel een aantal zeggen "eigen schuld, dikke bult" en gelijk hebben die. Niet janken als je toch moet betalen. Maar met een half uurtje werk verdien ik geen €106 euro normaal gesproken.
 
Wat vind je raar aan deze bekeuring?

Doe deze actie nog eens stilletjes over in je auto............. En? Best aso zag dat eruit hé
 
nog even een reactie van mijzelf.
klopt ik moet niet zeiken, deed het zelf

maar zoals ik lees lijkt het erop alsof ik staande ben gehouden. DAT IS NIET ZO!
stond ook geen auto. als controle op die weg
dus gewoon een agent in ze eigen autootje richting werk. of van werk af kwam
dat gaat toch nergens over. zoals ik las kom op je bent op dat moment niet aan het werk
waarom dan ff kenteken onthouden, en dan blij op je werk de bon schrijven.

okee heb er van geleerd, vandaag netjes door de file gegaan inplaats van er langs over de busbaan.
bezwaarschrift nog even kijken. advies aan maat gevraagd(is een oom agent), schiet er niet veel mee op met zo'n bezwaarschrift.

maar Harmvdoever zegt, denk dat ik gewoon een mooi verhaal verzin.
 
Tsja, of die agent die je kenteken genoteerd heeft op dat moment wel of geen dienst had is niet te zeggen natuurlijk, misschien was hij wel gewoon in burgerkleding aan het werk. Speelt verder ook geen rol, ook buiten zijn diensturen mag een agent optreden of verbaliseren. Dat dit moreel gezien wellicht niet als netjes beschouwd wordt is een ander verhaal.
Met bezwaar maken en eventueel naar de rechtbank stappen zou ik echter een beetje voorzichtig zijn, rechters hebben over het algemeen wel alle mogelijke hoe en waaroms al gehoord en deze prikken daar over het algemeen redelijk snel doorheen. En deze "wilde even stoppen ivm duizeligheid" zou ik maar liever helemaal vergeten, grote kans dat een rechter zich gaat afvragen of hier een medische reden voor is en of je derhalve überhaupt geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen. Is natuurlijk een redelijk negatief scenario maar zeker niet onmogelijk. Als je toch besluit om een verhaal te verzinnen maak het dan niet ''mooi'' maar maak het geloofwaardig.
 
nog even een reactie van mijzelf.
klopt ik moet niet zeiken, deed het zelf

maar zoals ik lees lijkt het erop alsof ik staande ben gehouden. DAT IS NIET ZO!
stond ook geen auto. als controle op die weg
dus gewoon een agent in ze eigen autootje richting werk. of van werk af kwam
dat gaat toch nergens over. zoals ik las kom op je bent op dat moment niet aan het werk
waarom dan ff kenteken onthouden, en dan blij op je werk de bon schrijven.

okee heb er van geleerd, vandaag netjes door de file gegaan inplaats van er langs over de busbaan.
bezwaarschrift nog even kijken. advies aan maat gevraagd(is een oom agent), schiet er niet veel mee op met zo'n bezwaarschrift.

maar Harmvdoever zegt, denk dat ik gewoon een mooi verhaal verzin.


Je vergeet even waarschijnlijk dat een agent 24/7 dienst heeft, nu jij de sjaak bent voor 106 euro loop je te miepen dat ie in zijn "vrije tijd" schrijft als je toevallig berooft word en diezelfde agent zegt tegen je ja sorry ik ben vrij ik help je niet heb je weer iets anders te miepen...

Je hebt daar gereden, je weet dat het niet mag, je hebt dus bewust een risico genomen, gewoon betalen en stoppen met miepen klaar...

Bovendien geef je in bovenstaande post aan dat je wel degelijk ter plaatse door de file heen kan al zal het iets langzamer gaan dan over de busbaan dan moet je helemaal niet miepen!!!
 
Ik verbaas me eerder dat zo weinig mensen over de busbaan rijden... Slechts 106 euro! Vergelijk dat met de grote aantallen mensen die bumperkleven, door-rood-rijden en inhalen over doorgetrokken strepen... Stuk voor stuk overtredingen met minder tijdwinst maar hogere boetes! Vanwaar dat enorme respect voor busbanen? Tenslotte zijn ze betaald door de belastingbetaler, en niet door die 2 bussen per uur met 5 inzittenden die er daadwerkelijk gebruik van maken. Zeer inefficient dus, busbanen...
 
En zolang die optie dus bestaat voor de agent, moeten we maar niet miepen als ze ons eens betreppen op een overtreding en ons op die manier bekeuren :)

Wat een non argument. Dat een agent de keuze heeft om te bekeuren wil niet zeggen dat hij het ook moet doen. Bekeuren om de verkeersveiligheid te handhaven of te verbeteren ok, maar het is geen doel op zich.
 
Wat een non argument. Dat een agent de keuze heeft om te bekeuren wil niet zeggen dat hij het ook moet doen. Bekeuren om de verkeersveiligheid te handhaven of te verbeteren ok, maar het is geen doel op zich.

Dus het rijden over de busbaan bekeuren is volgens jou niet de verkeersveiligheid handhaven?

Iedereen weet dat je niet over die busbaan mag rijden....een agent (binnen of buiten dienst tijd doet er niet eens toe) ziet dat en kan jou daar dus een bekeuring voor geven...

Doet hij het niet, prima...heb je geluk gehad....
Doet hij het wel, jammer....niet zeiken...dokkken en verder met je leven....

Maar helaas zijn hier een hele hoop mensen die beginnen te miepen als ze een keer gepakt worden bij een overtreding....en in plaats van het boetekleed aan te trekken en gewoon te zeggen: "klopt, ik ben fout geweest, ben daarbij betrapt, dus helaas moet ik dokken", is de agent overijverig en moet maar boeven gaan vangen of what ever....
 
Dus het rijden over de busbaan bekeuren is volgens jou niet de verkeersveiligheid handhaven?

Niet iedere verkeersovertreding zorgt voor een onveilige verkeerssituatie. Dus waarom zou je een boete daarvoor moeten krijgen. En ja ik verwacht van onze blauwhemden dat zei hun tijd besteden aan het veiliger maken van NL. Dus de tijd die men besteed aan het schrijven van dat soort bonnen kunnen ze beter besteden aan het daadwerkelijk veiliger maken van NL.

Ik zie overigens niet in waarom je daarover niet zou mogen klagen. Komt nog een ander aspect bij. Als de boete ook in overeenstemming zou zijn met de mate van overlast of onveiligheid die je veroorzaakt dan is zo'n soort boete makkelijker te verteren. Maar enige relatie tussen die 2 zaken is ver te zoeken.
 
Niet iedere verkeersovertreding zorgt voor een onveilige verkeerssituatie. Dus waarom zou je een boete daarvoor moeten krijgen. En ja ik verwacht van onze blauwhemden dat zei hun tijd besteden aan het veiliger maken van NL. Dus de tijd die men besteed aan het schrijven van dat soort bonnen kunnen ze beter besteden aan het daadwerkelijk veiliger maken van NL.

Ik zie overigens niet in waarom je daarover niet zou mogen klagen. Komt nog een ander aspect bij. Als de boete ook in overeenstemming zou zijn met de mate van overlast of onveiligheid die je veroorzaakt dan is zo'n soort boete makkelijker te verteren. Maar enige relatie tussen die 2 zaken is ver te zoeken.

Dat noem ik nou een non-argument...Alleen omdat jij tot die mensen hoort die van mening zijn dat regels alleen dan gelden als het gunstig uit komt geeft je niet het recht de regels te overtreden....Dus lekker op de blaren zitten zou ik zeggen.....

Verder wil jij dat nederland veiliger wordt....nou laat het OM en OvJ dan eens niet bezig zijn met die idiote bezwaarschriften, omdat men vindt dat...maar laat die ook gewoon echt hun tijd besteden aan nuttige dingen...

De agent heeft gedaan wat hij mocht....hij constateerd een overtreding en bekeurd daarvoor.....Simpel en toch eenvoudig...

Of het bedrag rechtvaardig is of niet....die zijn zo vastgesteld....en ook daar kun je het mee eens zijn of niet...had je maar gewoon niet de regels moeten overtreden....Lekker lopen zeuren dat 10 km/h te hard 60 euro kost....prima...had je maar niet 10 te hard moeten rijden is dan mijn simpele en toch eenvoudige mening....

Je maakt zelf de keuze om de regels niet te volgen, dus leef ook gewoon met de gevolgen daarvan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan