Boete Frankrijk wel of niet betalen

je kunt domme vragen stellen. Waar hebben we het hier nu over!? Kom, grapjes zijn leuk maar maak dan ook een grapje ;)
 
Laatst bewerkt:
Een smartphone kan dit tegenwoordig allemaal.

Ik maak een onderscheid tussen een directe aansluiting met een telefoon of een intercomsysteem (en dit is géén telefoon).
De Fransen spreken overal over een situatie mét telefoon. (Zelfs die zwarte koptelefoon zou verbonden kunnen zijn met een telefoon. Iets wat je hier om je heen ook wel ziet).
In de officiële tekst (staat vooraan in de pdf met de foto's) wordt gesproken over "tout dispositif susceptible d’émettre du son" oftewel "elk apparaat dat geluid produceert", en daar valt een intercom dus ook onder.
 
Laatst bewerkt:
Over de grens hang je gewoon een ander kenteken op je brommer. Ideaal. Nergens meer last van.


Althans dat dacht degene die mijn kentekenplaat langs de N14 vond en de volgende zomer plankgas door Oostenrijk ging. Veel post gehad van die houthakkers. :/
 
In de officiële tekst (staat vooraan in de pdf met de foto's) wordt gesproken over "tout dispositif susceptible d’émettre du son" oftewel "elk apparaat dat geluid produceert", en daar valt een intercom dus ook onder.

Daar zit wat in. Al kan je je afvragen of en intercom zelf geluid maakt. Ik dacht juist dat dat mijn vrouw dat deed.
Intercom verbind twee uiteinden met elkaar. Of ga ik nu te ver?
Ik ga eens onderzoeken waarom water bij de wijn is gedaan aangaande het toestaan van BT sets en bedrade intercoms niet. Helemaal omdat mogelijk systemen af fabriek mogelijk wel (al dan niet oogluikend) worden toegestaan.
 
Al kan je je afvragen of en intercom zelf geluid maakt. Ik dacht juist dat dat mijn vrouw dat deed.
Je kunt hetzelfde zeggen over telefoneren... Die vlieger gaat dus niet op.

Google Translate

Er lijkt dus een uitzondering te zijn bij/voor Goldwing.
Kijk, nu komen we ergens, vooral ook omdat dit de site is van een fabrikant van die dingen. Het is echter wel een beetje vreemd dat dit alleen op de Goldwing-pagina staat en bijv. niet op die voor BMW (betreft ook fabrieksaf spul). Dat er uitzonderingen gemaakt worden voor specifieke motormodellen gaat er bij mij niet in...
 
Het kan jouw humor niet zijn, maar deze reactie is in mijn beleving ernstig overtrokken.
Leven en laten leven, houdt het voor alle bezoekers van deze site leuker.

OT: Succes gewenst om onder je boete uit te komen. Je kunt natuurlijk ook gewoon betalen.

A gut oud pijn :P


:W
 
Weekje Frankrijk, weer twee bekeuringen

Dit maal 2x 90 euro. Beetje jammer, volgend jaar gaan we naar Italië


Zijn idd beetje aan het binnenharken! ben zelf 4 x in Frankrijk geweest dit jaar.

Bekeuring was van de 1st keer dat ik er was..naast de route soleil bij Metz dorpje op verdekte plek, Pats.

2 3 en 4 keer meer door de binnenlanden daar zie je nergens die harkmaarbinnenpalen.

Het is bij mij gebleven bij 1 bekeuring :X
 
Wij komen er al jaren. Nooit een centje pijn, wel regelmatig geflitst trouwens maar daar hoorde je nooit wat van.

Dit jaar 2x vakantie naar Frankrijk, in totaal 3 weken. En in totaal 5 bekeuringen wat ons bij elkaar 420 euro heeft gekost. Dat alles met een zeer gematigde rijstijl. Vind ik zelf dan toch.

Volgend jaar dus maar eens een ander landje bezoeken. Italië is ook een van mijn favorieten en nog eens veel goedkoper dan Frankrijk ook.
 
Ook wij al jaren naar zuid-frankrijk. Geen centje pijn. Dit jaar op de terugweg geflitst in Lyon en je raadt het al Metz. Toch weer 90 euries. :(
 
En hier is het ook prijs, 45 euro boete voor 2 kilometer te hard, namelijk 132 km waar 130 km is toegestaan. Moet ze wel nageven dat ze 139 km hebben gemeten, dus ze houden een ruime correctiemeeting aan. Was op de eerste dag van de vakantie, misschien zitten er nog wel meer in de pijplijn... Soit, buitenlandse boetes horen ook bij het vakantiegevoel hè?

Zat dit jaar voor het eerst in de prijzen, had er ook eentje in Spanje. Werd door twee agenten aan de kant gezet in een 50 km zone. Was helemaal niks te zien en ik had wel wat vaart geminderd, van meer dan 100 km naar ongeveer 70 km. Dan rij je voor je gevoel al heel langzaam, maar zit je natuurlijk nog veel te hoog. Afijn, 71 km gemeten waar 50 km is toegestaan. Dat kost in Spanje 300 euro. Maar! Omdat het mijn eerste overtreding was kreeg ik 50 procent korting en hoefde ik maar 150 euro af te tikken. De volgende keer zou ik wel het volle pond moeten betalen. Ik heb de rest van het Spanje gedeelte van mijn trip de maximumsnelheid behoorlijk in de gaten gehouden. Die 300 euro worden na zo'n aanhouding plotseling wel heel erg reëel.

:]
 
Gewoon niet betalen en gaan ze net als hier de bekeuringen wel weggooien die niet betaald worden
of is nederland het enige land dat bekeuringen weggooit? :Y
 
En vandaag had ik er weer een uit Frankrijk, weer van 45 euro voor 96 kilometer waar 90 mocht. Maar deze was op de laatste dag van mijn vakantie, dus met een beetje geluk blijft het hier bij.
 
En vandaag had ik er weer een uit Frankrijk, weer van 45 euro voor 96 kilometer waar 90 mocht. Maar deze was op de laatste dag van mijn vakantie, dus met een beetje geluk blijft het hier bij.

In Frankrijk geldt al een bekeuring bij een snelheidsoverschrijding vanaf 1 km/u. Dit is echter na correctie. De correctie is 5 km/u bij een maximum snelheid tot 100 km/u en 5% van de gemeten snelheid bij een maximum snelheid boven 100 km/u.

Binnen bebouwde kom:

Bij een snelheidsovertreding van 1 km/u tot 20 km/u binnen de bebouwde kom is de boete € 135. Bij betaling binnen 14 dagen wordt dit bedrag verlaagd naar € 90. Betaal je niet binnen 45 dagen, dan wordt de boete verhoogd naar € 375.

Buiten bebouwde kom:

Bij een snelheidsovertreding van 1 km/u tot 20 km/u buiten de bebouwde kom is de boete € 68. Bij betaling binnen 14 dagen wordt dit bedrag verlaagd naar € 45. Betaal je niet binnen 45 dagen dan wordt de boete verhoogd naar € 180.

Als je niet betaalt kan je in Nederland door het CJIB gedwongen worden de boete te betalen.

Je afwijking mag best iets groter zijn.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan