boete gehad voor het door rood rijden

dave gsx600f

Die hard MF'er
28 sep 2004
937
0
almere
Ik heb dus een boete gekregen voor het door rood licht rijden.

Het volgende is gebeurd:
Bij muiden voor de brug kan je de snelweg op. Hier staan doseer lichten om 1 auto door te laten in de spits! Er staat een bordje met "bij groen 1 auto"
Ik ben dus samen met een auto door het groene doseer licht gereden.

Blijkbaar heeft er ergens een agent staan gluren. en heeft mij dus hiervoor een bon gestuurd. Omdat ze geen bon kunnen maken met dat ik ben meegereden met een auto maken ze dus bij dit soort stoplichten een rood licht bon.

Maar ik doe toch niks fout!! er staat toch 1 AUTO per keer. er staat niks over motoren.
 
DOH!!!!

1 AUTO = 1 VOERTUIG :X

En jouw motor was nummer 2 dus bekeuring, moet je maar niet eigenwijs zijn.
Btw er staan meestal flits kasten naast of een camera.

Dus gewoon betalen en leren maar ;)
 
Gegokt en verloren dus. Je weet natuurlijk donders goed wat er daar de bedoeling is.

Risico van het vak.
 
Gegokt en verloren dus. Je weet natuurlijk donders goed wat er daar de bedoeling is.

Risico van het vak.
Dat is nog maar de vraag. Één auto is wat anders dan één voertuig. Dat weet de wegbeheerder die het bord heeft geplaatst ook.

Als je met twee of drie motoren vooraan staat bij de stopstreep dan mag er ook zeker maar eentje per keer door. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Als je naast een auto staat bij de stopstreep dan kun je gelijktijdig oprijden, door groen. Jij bent tenslotte geen auto.

In beroep.
 
Devenitie van auto volgens theorie boek!!:Gemotoriseerd voertuig met drie of meer wielen!!!

Ik ben geen auto!! (ik heb maar 2 wielen :] )
dan moeten ze neerzetten 1 voertuig per keer.
 
nee die dingen zijn er toch om file's voorkomen,daar zijn motoren toch niet de oorzaak van,en bovendien als er een hele rij staat en je kruipt naar voren,dan moet je toch wel met de eerste auto meerijden,of wil je anders met je motor de plek vooraan opeisen,dan nemen die automobilisten toch niet,dus ja moelijke kwestie.
 
Ze schijnen dit dus hier vaak te doen!! mijn zwager heeft precies hetzelfde gehad en ook bezwaar ingedient!! en gewonnen natuurlijk!! :}

Ga dus zeer zeker bezwaar indienen.

Stukje verderop langs de maxis bij muiden mogen de auto's niet over een brug!!
Rond bord mer rode rand met een auto'tje erin!!(gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen.) Ben daar ook al een paar keer aangehouden! net als vele andere motorrijders! En dan uitleggen dat jij als motorijder daar mag doorijden!!

Het lijkt wel of ze zelf de borden niet kunnen begrijpen ofzo!
 
ff wakker worden!!!!


een onderbord kan een beperking alleen nuanceren, niet uitbreiden. Door groen mag je rijden, het onderbord zou kunnen zeggen dat bij rood slechts een auto hoeft te stoppen, het kan je niet alsnog verbieden om door te rijden.

Verder, er zijn ook richtlijnen over hoe lang een verkeerslicht op oranje moet staan voor het op rood springt. Toeganswegen van een snelweg zijn meestal 80 km/h, maar vaak staan de doseerlichten achter de borden autosnelweg.... (en volgens mij mogen er op een autosnelweg helemaal geen verkeerslichten staan, dus die kan bromsnor ook niet gezien hebben)
 
ZEKER in beroep gaan... als je ooit nog op je brommer een keer te hard rijdt, komt die 'door rood' ineens weer naar boven en wordt je extra hard afgerekend. je bent geen auto en hoef je je dus niet te houden aan regels voor auto's.
de nederlandse verkeerswet is zodanig opgebouwd....
alles mag, BEHALVE als het aangegeven staat...

als er dus ergens staat "auto's moeten stoppen voor rood en mag 1 per licht doorrijden" is dat dus ook alleen voor auto's.
 
Het volgende is gebeurd:
Bij muiden voor de brug kan je de snelweg op. Hier staan doseer lichten om 1 auto door te laten in de spits! Er staat een bordje met "bij groen 1 auto"
Ik ben dus samen met een auto door het groene doseer licht gereden.

Bij groen 1 auto. Dus motoren mogen helemaal niet doorrijden? Lijkt me flauwekul.
De regelgeving is hier op zijn minst discutabel, dus ik zou zeker bezwaar aantekenen. En ik zou ok zeker het voorbeeld van het autoverbod o.a. noemen.

Succes
 
Laatst bewerkt:
probleem is misschien dat op de bon staat door rood licht!! maar denk dat dat het wel gaat lukken!
 
ik rij bij doseer lichten altijd door rood :X

er staat bij rood 1 auto daar mag je door rijden maar helaas mag je daar niet inhalen rechts of links in verband met maar 1 rijbaan.

zij oom agent zelf

is wel een iets minder dure bekeuring overegens.

heet niet op de juiste manier gebruik maken van de weg of zoiets |(

DUS DE AUTO DIE STILSTAAT VOOR JE MAG JE NIET INHALEN MAAR ALS DIE AUTO OPTREKT MAG JIJ OOK OPTREKKEN. DENK IK DAN.

ps ben wel benieuwd wat er gebeurd als je moet voorkomen.
 
hmm het bleek een andere brug te zijn!! in muiden zelf bij de sluis!! ze zitten dan bij ome co in de kroeg te schrijven als je al 10 min voor het rode licht staad en dan uiteindelijk doorrijd.

Het is daar echt zo een zinloos stoplicht. |( |(
 
Dat is toch een bruglicht voor schepen en boten?

Waardeloos licht idd, maar wel rood.

Als je met de auto stopt dan blokkeer je een kruispunt. Rijd de door dan rijd je door rood. Altijd raak dus.
 
Zeker in bezwaar gaan.

Dat onderbord mag inderdaad alleen een beperking van een verbod geven. In dit geval beperkt het een toegestane handeling (door groen rijden), dat kán dus niet. Dan ook nog: één auto? Hoe zit dat dan met een motor??

Bovendien: wie is er dan fout? De auto of jij????? Dat zullen ze dus nooit kunnen bepalen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan