boete gekregen voor rijden door voetgangersgebied

Draai die camera maar eens 90 graden dan zie je ineens een ruime parkeerplaats met zat mogelijkheden om te parkeren en dan nu hier miepen over een boete omdat je over het voetpad rijd, moet niet gekker worden...

Eigen schuld dikke bult...Gewoon betalen of betalen laten door Gilles :) en klaar...
 
Je hebt ook weleens bij winkelcentra (bijv. Zuidplein R'dam) een verbod om op de stoep te parkeren voor fietsen en scooters, en dus ook voor motoren. Moet je altijd even op letten op drukke, openbare plaatsen. :)

bij zuidplein zet ik hem ook altijd op de stoep als de bewaakte stalling dicht is, nooit wat van gezien of gemerkt dat ze er moeite mee hadden.

de manier hoe ik op die plaats kom is niet helemaal legaal maar die boete voor rijden op de stoep en fietspad riskeer ik dan maar
 
bij zuidplein zet ik hem ook altijd op de stoep als de bewaakte stalling dicht is, nooit wat van gezien of gemerkt dat ze er moeite mee hadden.
Paar keer gezien dat scooters werden bekeurt, op dat moment stonden er toevallig geen motoren. Maar als je je motor bij de fortis bank neerzet is er weer geen probleem, daar is geen parkeerverbod. :)
 
Op het moment dat je op je motor zit ben je bestuurder, als je nou met je motor aan de hand naar die plek was toe gelopen had je een punt gehad ;)

Je hebt dan de RVV regels te volgens zoals voor een voetganger, maar ben en blijft wel bestuurder van de motor.


Ik heb nog nooit een bon in Den Haag gekregen voor op de stoep parkeren of zo.
Ook reed ik eens op de stoep en passeerde 2 politieagenten, ze zeiden er niets van..

Dat er twee zijn die te bang zijn een grote stoere motorrijder aan te spreken wil niet zeggen dat het plotseling toegestaan is he ;)



Als het goed is moet er een feitcode op je bonnetje staan die aangeeft waarvoor je echt bekeurd bent.

"Niet gebruik maken van de rijbaan" is niet echt een omschrijving, lijkt me meer een toelichting van de feitcode.

Dat is het ook.
R315 is voor wat betreft parkeren een soort kapstokfeitje, zoiets als een art 5 uit de Wegenverkeerswet. Het gaat er bij R315 om dat je 'iets' met je voertuig doet op een plek waar dat niet de bedoeling is. In dit geval rijden --> R315A --> 90 Euro en als je er geparkeerd staat word het R315B --> 60 Euro.

En zoals al meerdere malen gezegd is inmiddels..... als TS 90 euro boete heeft gekregen hoor daar de feitcode R315A bij en heeft hij geen bon gehad voor het parkeren maar voor het rijden binnen het voetgangersgebied.
 
Die plekjes bij de bomen/vuilniscontainers zien er nogal krap uit, als je daar je brommer neerzet gaat 'ie geheid omver gereden worden. Een parkeerplek bezetten lijkt ook niet zo'n briljant idee.

Officieel als je wilt parkeren met de motor, moet je hem gewoon op een auto-parkeerplaats neerploffen.
 
Officieel als je wilt parkeren met de motor, moet je hem gewoon op een auto-parkeerplaats neerploffen.
En waar laat je dan officieel je kaartje? Met de nieuwe systemen op basis van kenteken zou het prima kunnen, maar ook dan neem je met een motor veel meer plaats in dan nodig. Ik vind het jammer dat er nog zoveel onduidelijkheid over is, vooral met de steeds strengere en duurdere parkeermaatregelen.
 
En waar laat je dan officieel je kaartje? Met de nieuwe systemen op basis van kenteken zou het prima kunnen, maar ook dan neem je met een motor veel meer plaats in dan nodig. Ik vind het jammer dat er nog zoveel onduidelijkheid over is, vooral met de steeds strengere en duurdere parkeermaatregelen.
Laat de onduidelijkheid nog maar lang duren, want zodra het duidelijk wordt, kan je er op rekenen dat het je geld gaat kosten...
 
En waar laat je dan officieel je kaartje? Met de nieuwe systemen op basis van kenteken zou het prima kunnen, maar ook dan neem je met een motor veel meer plaats in dan nodig. Ik vind het jammer dat er nog zoveel onduidelijkheid over is, vooral met de steeds strengere en duurdere parkeermaatregelen.
Tijdens mijn rijles is al geleerd (staat overigens ook in veel lesboekjes) dat motoren zonder kaartje mogen parkeren in een parkeerkaartjes-gebied, juist vanwege het probleem van het neerleggen van het kaartje. Wat ik me echter ook herinner (corrigeer me als ik het fout heb) is dat gemeentes hier aangepaste regels voor moeten hebben.

Ik ken ook genoeg gemeentes waar geen motorparkeerplaatsen zijn en ook geen mogelijkheden zijn om motoren te parkeren behalve parkeervakken. Vroegah, wanneer ik mijn brommer daar parkeerde bij fietsenrekken werd ik ook al weggestuurd.
 
Gewoon wrong place at the wrong time. :r
Normaal doen ze er niet moeilijk over maar omdat er al aangegeven werd dat ze daar aan het controleren zijn moeten ze wel. B|

Wat ik wel erg vind is dat er vrijdag op osdorpplein politie rond liep om fietsers te bekeuren die op de stoep fietsen.
Ok normaal gesproken zou je denken van kut ja ok officieel mag dat niet maar de manier waarop het gedaan werd. :r
Een fietser had haar fiets geplaatst naast een winkel en de fietspad was 2 meter van haar vandaan dus die pakte haar fiets op ging erop zitten en fietste naar de fietspad toe en kreeg daar een bekeuring voor. :(
En dat was er niet 1 want 2 minuten later kreeg een ander ook gelijk een bekeuring dus geen waarschuwing nee gewoon gelijk een bon :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan