boete in belgie

julesmushu

Die hard MF'er
18 okt 2005
332
0
maastricht
Tja ik heb net een boete gekregen, van 580 euro!!!

Het zou plaats gevonden hebben in april. er staat alleen op dalhem?? niet welke straat, hoelaat, hoe hard ik daar mocht, zelfs niet hoe hard ik reed?? Er staat ook niet op wanneer de boete betaald moet zijn?? wat moet ik nu doen??
 
je ben er geweest, maar het zou volgend de artikel code binnen de bebouwde kom moeten zijn met een 50 of 60km bord, maar goed dat staat dus nergens in de boete?? en ik rijd dus ook no way 120 binnen de bebouwde kom!!
 
Als er niet eens opstaat wanneer de boete betaald moet zijn zou ik helemaal niets doen behalve de brief bewaren. Belgische wetgeving is een zooitje, Belgische justitie is een zooitje en de Belgische incasso al helemaal! Dus volgens mij hoef je je weinig zorgen te maken...
 
ach ja het blijven belgen he :Y
Als er niet eens opstaat wanneer de boete betaald moet zijn zou ik helemaal niets doen behalve de brief bewaren. Belgische wetgeving is een zooitje, Belgische justitie is een zooitje en de Belgische incasso al helemaal! Dus volgens mij hoef je je weinig zorgen te maken...
 
Tsja voor dat bedrag lijkt het mij de moeite waard om eventueel volgende correspondentie af te wachten. Maar zoals reeds gezegd, scan die brief eens in, ben benieuwd. Krijg je ook iets meer zinnige reactie.
 
volgens mij heb ik een minelijke schikking gekregen of zo iets??


Een minnelijke schikking betekent dat dit afgehandeld wordt zonder tussenkomst van de rechter.

Betaal je dit niet dan wordt je gedagvaard en moet je voor de rechter verschijnen, wat je zo goed als zeker meer gaat kosten. :X


Tenzij je echt hard kunt maken dat je het niet bent geweest, maar dan nog ben jij verantwoordelijk voor het kenteken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan