boete in belgie

nou hier zijn ze dan

boeteaangepast.jpg


boeteaangepast2.jpg
 
Ik zou hier ook sjaggie van worden. Geen uitleg, geen handtekening, geen 'betalen voor...'.
Maar het rekeningnr is volgens 'quiro' idd van de belgse politie. Ik denk dat de 'procureur des konings' wat lui is uitgevallen en de moeite niet neemt 't hele formulier in te vullen. 't Is ook wat, nog met een typmachientje de administratie afhandelen.
Ik zou neigen naar het te negeren. Al vermoed ik dat 'vormfouten' niet van toepassing zijn op zulke epistels.
 
Ik woon al 30 jaar in Belgistan en dit lijkt me niet koosjer.
Wanneer je hier een bekeuring krijgt, staat erop: waar, wanneer en ook de betreffende agent.
Ik zou toch eens verder informeren en niet meteen betalen.

greetz
 
Niet betalen! En weet je waarom niet? Omdat ze te LUI zijn om het in het Nederlands te sturen. Gewoon een aangetekend schrijven terug sturen (in het Nederlands) met de vraag om een Nederlandstalige versie te krijgen. Daar antwoorden ze toch niet op en dan hou je de retourkaart bij als bewijs voor moest het ooit tot een rechtzaak komen... (die kans is zeer klein)
 
tja maar als het voorkomt zal de boete nog hoger zijn en als ik bel zullen ze me niet in het nederlands te woord staan ben ik bang??
 
Ik zie dat je in Maastricht woont en in Luik het dossier in kunt kijken. Is een kort ritje vanuit Maastricht en je kunt er daarna eventueel nog een leuke rit aan vastplakken (als je België niet zo snel mogelijk wilt verlaten daarna).
 
neee aan het artikel nur kun je wel zien dat het binnen de bebouwde kom gebeurd zou moeten zijn, ehh en een fzr uit 87 haalt geen 250 hoor :)
 
Hmm, dan komt deze berekening eruit


Resultaat van de berekening:

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 113.74


Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
580€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
 
Google maps wijsheid (for what it's worth) geeft aan dat het lopend nog geen 200 meter uit elkaar is. Rijdend van parket naar betaalplek is 1,4 km ivm alle eenrichtingsverkeer. Maar schrijven is waarschijnlijk nog makkelijker gezien de onmogelijke openingstijden van die gasten.
 
tja weet je als ik het gedan heb no pro ik betaal graag, maar iets meer detail was fijn geweest

Ik heb nog wel een paar liggen met alle details er op die je zou willen, als je zo graag wil betalen ;)

Just kidding, ik zou het gewoon lekker laten. M'n baas heeft laatst dezelfde brief gekregen en hem niet ingevuld, maar boete was minder. Dat is nu zo'n 4 maanden terug.
Aan de andere kant, tegenwoordig kan de boete ook doorgegeven worden aan Nederland en die mag hem dan innen. En dan zul je er wel aan moeten geloven.

Edit. Parkeerboetes betalen we sowieso nooit. Hoor je ook nooit meer wat van.
 
Laatst bewerkt:
ja probleem is dat als je in maastricht woont je dus dagelijks in belgie bent snap je, een kwestie van laten liggen doe ik dus liever niet, maar ja zo maar 580 betalen tsssss
 
...
Aan de andere kant, tegenwoordig kan de boete ook doorgegeven worden aan Nederland en die mag hem dan innen. En dan zul je er wel aan moeten geloven.
Aan de derde kant: in nederland moeten ze wrsch hard lachen om boetes waar geen uiterste betaaldatum op staat en die zelfs niet ondertekend zijn.
 
Als jij denkt niet deze snelheid gereden te hebben in de bebouwde kom zou ik toch ook eerst eens wat meer info willen hebben van hen...

Waar geconstateerd en hoe vooral...
 
Niet betalen en het laten zitten is denk ik niet erg slim. Gezien je in Maastricht woont zul je wel vaker in België rijden en loopt dan de kans dat je bij een controle ter plaatse de boete (met eventuele verhogingen) moet betalen of dat je rijbewijs/voertuig in beslag wordt genomen.

Ik zou een brief terug sturen in het Nederlands (ze zijn verplicht om in je eigen taal te communiceren) waarin je uitlegt dat je graag meer informatie wilt om zeker te stellen wie de bestuurder is geweest aangezien er meerdere personen gebruik maken van je voertuig. Wil je het heel mooi doen snor je iemand op die het in het Fries voor je vertaalt (of wellicht kun je dat zelf), dan moeten ze iets meer zweten in Luik.
 
tja maar als het voorkomt zal de boete nog hoger zijn en als ik bel zullen ze me niet in het nederlands te woord staan ben ik bang??

Sniet waar he. U hebt aangetekend gevraagd om een Nederlandstalige versie en zolang ze die u niet bezorgen kunt ge niet weten waarom je geverbaliseerd bent. Zo simpel is het. Het enigste dat kan zijn is dat er een forfait voor het waarborgfons bij komt. Maar sowieso kunnen ze de minnelijke schikking niet verhogen aangezien je tot de dag dat iemand het in het Nederlands uitlegt niet geacht kan worden te weten wat de inhoud van die brief is.
 
Elke ambtenaar in Belgie moet in principe 2 talig zijn, ze krijgen een taaltoets in het Nederlands als ze Franstalig zijn
 
mhh net ff gebeld met jawel de procoreur zellef :) die meteen ff mijn dosier genomen haha mooie motr zegt die zilver met oranjse, hihi tja zegt tie, une gemteh sneleit van uh hondurd en twientik kiloometer ies wel errruk snel ee menier winants :)
 
Elke ambtenaar in Belgie moet in principe 2 talig zijn, ze krijgen een taaltoets in het Nederlands als ze Franstalig zijn

Dan mogen de politieagenten in Visé wel weer eens op een herhalingscursus, ik was daar een tijdje geleden en heb daar naar de weg gevraagd, maar Nederlands, ho maar.
 
mhh net ff gebeld met jawel de procoreur zellef :) die meteen ff mijn dosier genomen haha mooie motr zegt die zilver met oranjse, hihi tja zegt tie, une gemteh sneleit van uh hondurd en twientik kiloometer ies wel errruk snel ee menier winants :)

En laat me raden, je motor is niet 'zilver met oranjse'?
 
Terug
Bovenaan Onderaan