Boete in Duitsland, 1 maand niet rijden?

aahhhh :)

Kijk....daar zij nwe dan :)

Valt me wel tegen van Kreis Kleve, want dat is ook een grensgemeente en die zouden toch eigenlijk die papieren, net als Wesel, toch ook standaard in het Nederlands moeten hebben.

Heb je in ieder geval een leuk ritje nog voor de boeg naar Kleve...op de terugweg of zo even 7 heuvelenweg en je hebt weer een dagje kunnen genieten :)

Er zit wel een korte Nederlandse beschrijving bij. Deze beschrijving snapte ik, met de kennis die ik had toen ik dit topic startte, niet echt. Nu ik weet hoe het zit begrijp ik wat ze bedoelen in de Nederlandse beschrijving :)
 
Er zit wel een korte Nederlandse beschrijving bij. Deze beschrijving snapte ik, met de kennis die ik had toen ik dit topic startte, niet echt. Nu ik weet hoe het zit begrijp ik wat ze bedoelen in de Nederlandse beschrijving :)

_O-

Zo zie je maar weer dat MF toch wel zijn goede kanten heeft soms....nu begrijp je niet alleen het duitse maar ook het nederlandse gedeelte :+
 
Maar blij word ik er niet van :r

Begrijpelijk :Y

Maar goed, je was er dan toch zelf bij zullen we maar zeggen ;)

En reken voor de grap eens uit wat je in nederland had mogen betalen voor die overtreding....wordt je misschien weer een beetje vrolijker van :Y
 
Begrijpelijk :Y

Maar goed, je was er dan toch zelf bij zullen we maar zeggen ;)

En reken voor de grap eens uit wat je in nederland had mogen betalen voor die overtreding....wordt je misschien weer een beetje vrolijker van :Y

I know die komt binnekort ook. Jonge onbezonnen zullen we maar zeggen. Ik heb het nu wel afgeleerd. Denk ik :+
 
als je een vreemde taal niet als geborene hebt mee gekregen is het uitermate moeilijk deze volledig te begrijpen.
vandaar dat je moedertaal altijd de basis blijft waarin mening dispuut beslecht dient te worden.
dit heeft niets van doen om er onder uit te komen maar gewoon een fundamenteel recht van ieder europees burger.
 
Krijg ik dit terug? Ik dacht probeer het wel via de mail op te lossen :+. Wat een ruk systeem dat ik daar moet langs gaan zeg. Ze werkt niet vrijdagmiddag :r
das Geld ist bereits eingegangen. Sie müssen allerdings noch ihren Führerschein hier für einen Monat abgeben bzw. das 1-Monatige Fahrverbot auf ihrem Führerschein eintragen lassen. Danach können sie diesen wieder mitnehmen. Dafür haben Sie Zeit bis zum 09.11.11. Bitte setzen Sie sich daher mit mir in Verbindung.
 
Laatst bewerkt:
als je een vreemde taal niet als geborene hebt mee gekregen is het uitermate moeilijk deze volledig te begrijpen.
vandaar dat je moedertaal altijd de basis blijft waarin mening dispuut beslecht dient te worden.
dit heeft niets van doen om er onder uit te komen maar gewoon een fundamenteel recht van ieder europees burger.

En dat fundamenteel recht wordt door velen gebruikt om te proberen er onderuit te komen :r

Dat recht heb je, maar is te triest voor woorden dat je er gebruik van gaat maken als je de taal wel machtig bent.... :r

Daarom neem ik mijn petje af voor TS en Robert en Niels die gewoon niet lopen te miepen en het gewoon zonder dat recht proberen netjes en goed op te lossen :)

Zegt veel over hen....

Petje af heren wat dat betreft.... :}
 
Krijg ik dit terug? Ik dacht probeer het wel via de mail op te lossen :+. Wat een ruk systeem dat ik daar moet langs gaan zeg. Ze werkt niet vrijdagmiddag :r
das Geld ist bereits eingegangen. Sie müssen allerdings noch ihren Führerschein hier für einen Monat abgeben bzw. das 1-Monatige Fahrverbot auf ihrem Führerschein eintragen lassen. Danach können sie diesen wieder mitnehmen. Dafür haben Sie Zeit bis zum 09.11.11. Bitte setzen Sie sich daher mit mir in Verbindung.

Nou ja balen is het natuurlijk wel dat je even langs moet gaan, maar ze antwoorden in ieder geval en geven je zelfs een datum tot wanneer je daar even langs moet gaan :)

Zie het positief....Nederland is daar niet zo soepel in als het gaat om rijbewijs inleveren :)

Weet niet hoe ver je moet rijden om die kant op te komen, maar maak er toch gewoon een "lekker" dagtripje van en geniet nog een beetje van de omgeving daar of zo....
 
Tijdje geleden in duitsland door een onopvallende auto van de Polizei aangehouden voor een te hoge sneldheid (142 km/h waar 100km/h is toegestaan). Tsja risico van het vak, mocht even 260 euro pinnen in de Polizei-BMW en de reis ging verder.

Nu kreeg ik de boete/kwitantie per post thuis gestuurd, maar nu is mijn duits niet geweldig en dit staat erin:

Wegen dieser Ordnungswidrigkeit wird gegen Sie:
1. eine Geldbuße festgesetzt (259,95 EUR)
2. ein Fahrverbot angeordnet auf die Dauer von 1 Monat(en) unter zubilligung einer Abgabefrist van 4 Monaten angeordnet
3. Punkte nach Rechtskraft: 03


Punt 1 lijkt met duidelijk die mocht ik meteen pinnen. Punt 3 is ook duidelijk, ik heb 3 strafpunten en ik heb gelezen dat je bij ongeveer 15 punten ofzo een soort Duitse EMG krijgt of rijbewijs ingenomen kan worden. Mijn vraag gaat over punt 2:

- bij punt 2 staat iets over een rijverbod van 1 maand, maar wat betekent dat wat erna staat over 4 maanden? Die polizei man zei destijds niets over een rijverbod.

Persoonlijke ervaring:

Je hebt 4 maanden de tijd om die maand rijverbod in Duitsland in te laten gaan.
In Bocholt ff naar het Stads/verkehrs amt gaan (Naast de Karstadt) en dan regel je dat zo. Denk er wel aan een chauffeur mee te nemen, je mag vanaf dát moment niet meer in Duitsland rijden.
 
Persoonlijke ervaring:

Je hebt 4 maanden de tijd om die maand rijverbod in Duitsland in te laten gaan.
In Bocholt ff naar het Stads/verkehrs amt gaan (Naast de Karstadt) en dan regel je dat zo. Denk er wel aan een chauffeur mee te nemen, je mag vanaf dát moment niet meer in Duitsland rijden.

Behalve als je het rijverbod een dag later of een maand later laat ingaan natuurlijk, want die keuze maak je zelf :')

Hulde aan onze oosterburen voor dit geweldige systeem (zoals zo vele zaken die bij onze oosterburen beter geregeld zijn) :)
 
Persoonlijke ervaring:

Je hebt 4 maanden de tijd om die maand rijverbod in Duitsland in te laten gaan.
In Bocholt ff naar het Stads/verkehrs amt gaan (Naast de Karstadt) en dan regel je dat zo. Denk er wel aan een chauffeur mee te nemen, je mag vanaf dát moment niet meer in Duitsland rijden.

Weet je zeker dat dat ook in Bocholt kan en niet perse in Kleve hoeft?
 
Als je volgens mij nu binnen 4 maanden weer gepakt wordt dan mag je een maand niet meer rondrijden daar?

Maar dat is een gok :)
:N

Je hebt 4 maanden de tijd gekregen om met je rbw naar een duits politiebureau te gaan om je rijbewijs te laten voorzien van een stikkertje waarop staat dat je een maand niet mag rijden, ingaande op de datum op de stickert.

Beter lezen Vmax-Idioot, is al meerdere keren gepost..... :$
 
Laatst bewerkt:
letterlijk vertaald
1. een vastgestelde geldboete van € 259,95
2. een opgelegd rijverbod voor de duur van 1 maand met een proeftijd van 4 maanden
3. punten volgens rechtsgeldigheid 03


samengevat

je betaald 259,95
mag een maand niet in duitsland rijden en hebt een proeftijd van 4 maanden
je hebt 3 strafpunten, dus nog 12 tegoed.

Excuseer.....u is officieel / beëdigd vertaler? Lever dat diploma maar weer in, er staat NIETS van een proeftijd in het origineel....

Abgabefrist wordt letterlijk vertaald als "afgiftetermijn", als je het al in 1 woord zou willen vertalen.


Mit freundlichen Grüssen,

Vmax-Idioot
Technisch-wetenschappelijk Vertaler, Duits - Nederlands - Engels
 
hier de brief. Wel kut dat ze dicht zijn op vrijdag. kan ik als nog een keer die kant op :(

[~[url="http://img28.imageshack.us/img28/7379/unledcw.png"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us


Om nou net dáár met zoveel te hard gepakt te worden, is ook wel een beetje dom....

Er staan borden die je met koeienletters erop wijzen dat er gelaserd wordt, door grote aantallen ongelukken die er jaarlijks gebeuren. Verder staan de bordjes 50 er bijna na elk hectometerpaaltje.....
 
Laatst bewerkt:
Ach, Duitsland valt nog wel mee, ze zijn redelijk soepel hiermee.

Wij gaan volgende week op motorvakantie naar de Dolomieten. Een van onze deelnemers was alvast daarheen afgereisd, hij heeft wat langer vakantie. Nu krijg ik gisteren een mailtje dat hij onze vakantie moet afzeggen omdat hij een rijverbod voor Italië heeft gekregen voor 60 dagen, en dat gaat vrijwel onmiddelijk in. Hij kreeg nog wel de kans om diezelfde dag het land nog te verlaten........
Hij zit dus nu in Oostenrijk, en kan volgende week niet mee.......
In Duitsland kan je deze datum dus na je vakantie laten ingaan, en ben je je reserveringskosten voor het hotel tenminste niet kwijt......
 
Wegen dieser Ordnungswidrigkeit wird gegen Sie:
1. eine Geldbuße festgesetzt (259,95 EUR)
2. ein Fahrverbot angeordnet auf die Dauer von 1 Monat(en) unter zubilligung einer Abgabefrist van 4 Monaten angeordnet
3. Punkte nach Rechtskraft: 03

volgens google translate:
Omdat deze overtreding is tegen u:
1e een fijne set (259,95 EUR)
2e Een verbod op de duur van 1 maand (en) onder een subsidie ​​termijn van vier maanden geregeld
3e Wijst op de kracht van wet: 03


word je niet veel wijzer van :+
 
weet niet of het al gepost is :P

mijn ervaring was:
stukje knallen eifel, 260 eurie aftikken.
7 punten gescoord.
snelheid, etc etc.
doorgetrokken streep 2x overschreden ook 2x boete |( en nee, niet erover en weer terug :P

de punten blijven 2 jaar in het systeem staan
bij 8 punten krijg je een rijverbod.
je krijgt ook punten als je op je bek gaat en de heren polizei komen erbij ( eenzijdig ongeval ) 1 of 2 punten.

als men 15 punten zou hanteren voor 2 jaren, zou je het wel erg bont mogen maken.
dus ga er maar vanuit dat je bij 8 punten de sjaak bent.

verder alleen maar lof voor de duitse politie, goede ervaringen mee.

tot nu toe ;)
 
En dat fundamenteel recht wordt door velen gebruikt om te proberen er onderuit te komen :r
Blah blah...

Hehe... Pff.
Ja hoor...., en al die mensen, die afremmen bij een flitser: ook slap hé? Een echte kerel gast gewoon door en aanvaart de consequenties. Petje af voor die gasten. Politiewagen op de snelweg: niet flauw doen, maar gewoon er voorbij rijden met 140.
:N
 
Hehe... Pff.
Ja hoor...., en al die mensen, die afremmen bij een flitser: ook slap hé? Een echte kerel gast gewoon door en aanvaart de consequenties. Petje af voor die gasten. Politiewagen op de snelweg: niet flauw doen, maar gewoon er voorbij rijden met 140.
:N

Gewoon gaan betalen als je er onder uit kunt komen: dan heb je geld teveel of verstand te weinig JMO. O-) :+

Sorry mods, quote ipv edit knop gebruikt. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet he hele topic gelezen maar mijn ervaring:

Na een telefoontje met mevrouw Schumacher (of hoe ze ook weer heette die op het formulier stond vermeld) was het opsturen van een gescande copie van mijn rijbewijs met daarop aangegeven de gekozen periode van ontzegging voldoende.

Rijbewijs hoef je dus niet af te geven en je hoeft zelf ook niet langs.

Groet,

Wim



Hehe... Pff.
Ja hoor...., en al die mensen, die afremmen bij een flitser: ook slap hé? Een echte kerel gast gewoon door en aanvaart de consequenties. Petje af voor die gasten. Politiewagen op de snelweg: niet flauw doen, maar gewoon er voorbij rijden met 140.
:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan