boete klaverblad-racen

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
wat zijn de risico\'s van het racen op een klaverblad??
en dan bedoel ik niet crashen, maar wel boetes.
al lijkt crashen mij een stuk akeliger

wat kunnen ze je geven?
boete voor:
-te snel rijden
-roekeloos rijgedrag
-...
:?
en wat kost dat??
kunnen ze je een boete geven als je bijv. knee-downed ookal rij je niet sneller dan 120??? (ben nog niet op een klaverblad gaan schrapen, maar de ene bocht waar ik het al gedaan heb ging in door aan +- 115-120 km/u)

ik zou morgen een paar toertjes gaan maken, maar naar het schijnt krijg je op het klaverblad (sint-niklaas, belgie) geregeld bezoek van politie die je dan aan de kant doet gaan
 
Zoek even op duderuud+Ressen+boete :)

Dat hele verhaal is ERG interessant voor klaverbladrijders. Zkeer even zoeken...

Trouwens, nog STEEDS niks gehoord van de officier van Justitie :(
 
gewoon goed in je kop houden dat als een flik je wil pakken, hij je ook altijd kan pakken.
Er staan genoeg vaagheden in de wete als roekeloos rijden, in gevaar brengen, .. die puur afhanging van de beoordeling van de agent.
Kneedown kan op zelfde manier gestraft worden als max\' wheelie trouwens.
 
klopt...alles kan onder artikel 5 worden bekeurd...ze noemen hem zelf kapstok artikel omdat ze er alles aan kunnen hangen...en ik heb ook nog steeds nix gehoord...
 
Ook een een keer een undercover Vectra achter me gehad (volgen Unstable) op klaverblad Deil, gelukkig niks van gehoord (was ergens in Juni).
Ik hoop er nooit iets over te horen ook. :+
 
JoKing en ik moeten op klaverblad Heerenveen ook geen politie tegenkomen, te hard tussen de bochten, links en rechts auto\'s inhalen in de bochten... :+
 
JoKing en ik moeten op klaverblad Heerenveen ook geen politie tegenkomen, te hard tussen de bochten, links en rechts auto\'s inhalen in de bochten... :+
Friesen zijn nette blikridders? Op Ressen vinnik het iig vaak erg link om auto\'s in te halen... Vaak komen ze op de meest akelige momenten jouw kant op... |(
Alleen bij écht brave ridders (die nog letten op het streepje i/h midden) of bij collega-bikers (ja, ik haal ze tegenwoordig nog wel eens in ;) ) gaat ik er voorbij...

Wel opletten voor groene Vectraatjes... vriendin van mij, met ouders in die richting, is vorig weekend aangehouden i/d buurt van knpt Heerenveen door groen Vectra-geval met camera...

BTW, Komt de niedoun al in zicht?
 
Friesen zijn nette blikridders? Op Ressen vinnik het iig vaak erg link om auto\'s in te halen... Vaak komen ze op de meest akelige momenten jouw kant op... |(
Alleen bij écht brave ridders (die nog letten op het streepje i/h midden) of bij collega-bikers (ja, ik haal ze tegenwoordig nog wel eens in ;) ) gaat ik er voorbij...

Wel opletten voor groene Vectraatjes... vriendin van mij, met ouders in die richting, is vorig weekend aangehouden i/d buurt van knpt Heerenveen door groen Vectra-geval met camera...

BTW, Komt de niedoun al in zicht?
Friese blikrijders misschien wel ja, Friese motorrijders overduidelijk niet. })

Nee, ik vind het wel verantwoord, anders zou ik het niet doen, rechts inhalen op klaverblad. Sommige auto\'s geven gewoon zelf de ruimte als ze je aan zien komen, bij anderen kijk ik eerst of ik kan ontdekken wat voor bestuurder er achter het stuur zit, als het een \'pet\' is of een vrouw, dan rijden ze zowiezo langzamer en pas ik extra op, met die figuren weet je nooit wat ze doen, kunnen van schik wel uit de bocht vliegen als ik er rechts voorbij kom, daarmee pas ik dus op, ook vrachtwagens durf ik niet in te halen, zal maar onderuit gaan terwijl ik er rechts naastzit, zou dan zo onder die wielen schuiven. \ '(

Nee, ik doe het geregeld maar wel als het kan, en die klaverbladen daar zijn er breed genoeg voor, kunnen bijna wel 3 auto\'s naast elkaar doorheen. :)
 
En de kneedown komt zeker in zicht maar is me nog niet gelukt. \ '(

Ga er wel hard genoeg voor volgens mij en hang er ook genoeg naast, alleen die knie nog iets verder uitsteken, dan moet het lukken. :)

Hoop het de volgende keer te bereiken, moet alleen wel sliders hebben, heb die nog niet, ook weinig zin om een goeie broek te slopen.

Maar ik durf en kan wel steeds harder op klaverbladen, alweer stukken sneller dan toen bij Hoevelaken. :)
 
Laatst bewerkt:
Me not ;(
Weinig klaverblad gereden daarna... Drukke weekends vol verplichtingen en als ik een keer kan, dan is het wegdek al nat of begint het te regenen \ '(
Maar wel al wat meer feeling gekweekt in linkerbochten... *D Nog anderhalve cm strook te gaan \ '(

Wat je ook ongetwijfeld nog verkeerd doet (don\'t take it personal, maar beginnersfoutje bij niedounenm hoorde ik), is het uitsteken van je knie... Omdat je iets naast de motor hangt, ben je geneigd je knie naar voren te steken en niet alleen zijwaarts... Door juist iets minder naast de fiets te hangen, krijg je een gunstigere stand van je bekken en kan je eenvoudiger je knie verder naar buiten steken... Kneepads kan je trouwens ook op je pak tapen, vertelde iemand me die zaterdag... })
 
Me not ;(
Weinig klaverblad gereden daarna... Drukke weekends vol verplichtingen en als ik een keer kan, dan is het wegdek al nat of begint het te regenen \ '(
Maar wel al wat meer feeling gekweekt in linkerbochten... *D Nog anderhalve cm strook te gaan \ '(

Wat je ook ongetwijfeld nog verkeerd doet (don\'t take it personal, maar beginnersfoutje bij niedounenm hoorde ik), is het uitsteken van je knie... Omdat je iets naast de motor hangt, ben je geneigd je knie naar voren te steken en niet alleen zijwaarts... Door juist iets minder naast de fiets te hangen, krijg je een gunstigere stand van je bekken en kan je eenvoudiger je knie verder naar buiten steken... Kneepads kan je trouwens ook op je pak tapen, vertelde iemand me die zaterdag... })
Ik denk dat je gelijk hebt, dat ik te ver ernaast ga hangen, en mijn knie daardoor meer naar voren steek dan zijwaarts, als het dit weekend mooi weer wordt, dan wil ik wel weer ff klaverblad rijden, kijken of het dan lukt. :9

Glimrand linksachter is 1,5 cm ofzo, rechts nog 2 millimeter. Echt vrijwel tot de rand gebruikt. *D

Deze winter maar ff kneepads op mijn leren broek laten monteren, wil die broek niet slopen als ik het een beetje onder controle heb...
 
Terug
Bovenaan Onderaan