Boete, maar da was ik nie!

vanhout

Die hard MF'er
4 okt 2004
384
184
Boekel
Kreeg vanmiddag een boete thuis, van 103,- euro. 18km/h te hard binnen bebouwde kom.

Ik lees ff verder datum, plaats. Maar dat kan niet. Daar ben ik nog nooit geweest en op die dag was ik gewoon aant werk.

Heeft iemand dit ook ooit gehad? ik weet zeker dat dit niet klopt maar hoe bewijs ik het,
kan ik ergens foto opvragen ofzo?

hopelijk kan iemand helpen.

mvg Mark
 
Foto opvragen. Staat achter op de beschikking hoe en wat.
Dat zou al genoeg moeten zijn. Mocht je toch de foto krijgen, ff bewijs van je baas vragen dat je op die dag gewerkt hebt van tijdstip tot tijdstip. Als het goed is moeten ze dat zo uit de uren administratie kunnen halen. Wel ff laten ondertekenen etc.
Kun je dat samen met een bezwaarschrift op sturen. Maar nou lopen we op de zaken vooruit. :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een brief schrijven waarin je verteld dat je op dat moment aan het werk was en dat je graag de foto zou willen zien.
Waarschijnlijk sturen ze niet eens de foto op maar wordt de boete al ingetrokken :Y
Succes
 
Foto opvragen. Staat achter op de beschikking hoe en wat.
Dat zou al genoeg moeten zijn. Mocht je toch de foto krijgen, ff bewijs van je baas vragen dat je op die dag gewerkt hebt van tijdstip tot tijdstip. Als het goed is moeten ze dat zo uit de uren administratie kunnen halen.

:^

Het is je recht om in protest te gaan.
Als je bewijs hebt dat jij het niet was, kunnen ze je niks maken.
 
Gewoon een brief schrijven waarin je verteld dat je op dat moment aan het werk was en dat je graag de foto zou willen zien.
Waarschijnlijk sturen ze niet eens de foto op maar wordt de boete al ingetrokken :Y
Succes
Is niet nodig, je kunt het telefonisch, dan wel via internet gewoon op vragen.
Krijg je vanzelf een excuus brief en email thuis. :)
 
hahaah want een optimsten hier zeg. Waarschijnlijk is dat al voldoende....

Nou ik weet wel zeker van niet. Ga gewoon wobben en vraag op die manier de foto aan, dan is hij nog eens gratis ook, anders heb je kans dat je voor de foto alleen al moet betalen.
 
Als het een totaal ander voertuig met ander kenteken geweest is, maar de software dat niet goed gelezen heeft, krijg je na het opvragen van je foto na een weekje zo'n emailtje binnen:

L.S.

Naar aanleiding van de door U verstrekte gegevens is aan de hand van de foto geconcludeerd dat het kenteken op de foto niet het kenteken is dat u heeft aangegeven.
Wij hebben dan ook een verzoek naar het CJIB verstuurd om uw zaak in te laten trekken en naar de juiste kentekenhouder te versturen. Binnen enkele weken ontvangt u een brief dat uw beschikking is ingetrokken.
Ik hoop U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met excuses voor het ongemak en vriendelijke groeten,

Verkeershandhavingsteam
Politie Zuid-Holland-Zuid
 
hahaah want een optimsten hier zeg. Waarschijnlijk is dat al voldoende....

Nou ik weet wel zeker van niet. Ga gewoon wobben en vraag op die manier de foto aan, dan is hij nog eens gratis ook, anders heb je kans dat je voor de foto alleen al moet betalen.
Weet zeker dat dat wel voldoende is. Heb het zelf meegemaakt. Hoefde alleen maar de foto telefonisch op te vragen. Kreeg bovenstaande emailtje vanzelf binnen.
 
Als het een totaal ander voertuig met ander kenteken geweest is, maar de software dat niet goed gelezen heeft, krijg je na het opvragen van je foto na een weekje zo'n emailtje binnen:
ja, ze doen echt niet moeilijk hoor :N
 
Kreeg vanmiddag een boete thuis, van 103,- euro. 18km/h te hard binnen bebouwde kom.

Ik lees ff verder datum, plaats. Maar dat kan niet. Daar ben ik nog nooit geweest en op die dag was ik gewoon aant werk.

Heeft iemand dit ook ooit gehad? ik weet zeker dat dit niet klopt maar hoe bewijs ik het,
kan ik ergens foto opvragen ofzo?

hopelijk kan iemand helpen.

mvg Mark

jaja dat zeggen ze allemaal! :z




:+ ;)
 
Heb ff gebeld, foto word opgestuurd of de boete word gewoon ingetrokken. Ze deden er niet moeilijk over.
Dan wachten we maar af.

volgende keer maar weer ff bellen })
 
Gewoon betalen joh. 103 euro, waar hebben we het over |(
Nu moet alles weer worden teruggedraaid, en dat kost de samenleving weer een veelvoud van die 103 euro :(
 
Kreeg vanmiddag een boete thuis, van 103,- euro. 18km/h te hard binnen bebouwde kom.

Ik lees ff verder datum, plaats. Maar dat kan niet. Daar ben ik nog nooit geweest en op die dag was ik gewoon aant werk.

Heeft iemand dit ook ooit gehad? ik weet zeker dat dit niet klopt maar hoe bewijs ik het,
kan ik ergens foto opvragen ofzo?

Ik had er ook zo één een aantal jaren geleden.
Geflitst in één of ander vaag dorp in Friesland.

Briefje gestuurd dat ik daar nog nooit geweest was en dat de betreffende motor al een jaar in Griekenland stond.

Keurig briefje met een verontschuldiging teruggekregen met het verzoek de acceptgiro te vernietigen.
 
Laatst bewerkt:
Ook gehad, nooit in Santpoort Zuid ? geweest. Moest op de kaart opzoeken enz. Gebeld, bleek de politie ambtenaar niet helemaal duidelijk te hebben geschreven. Werd direct geannuleerd. Niet schrijven en moeilijk doen, gewoon eerst even bellen...
 
Kan het nog sterker vertellen, ik werd een keer gebeld door de politie ergens uit de buurt van Bergen op Zoom met de mededeling dat ze mijn kentekenplaat gevonden hadden. En het kenteken klopte. :? Ik was nog nooit geweest in dat gehucht en mijn kentekenplaat zat nog wel degelijk achterop mijn motor. Bleek er een tweede in omloop, foutje van het RDW.
Ik zou dus inderdaad de foto opvragen, ook om te zien of er niet iemand met jouw kenteken rondrijdt. Hopelijk voor jou is het gewoon computerfoutje.
 
Kan het nog sterker vertellen, ik werd een keer gebeld door de politie ergens uit de buurt van Bergen op Zoom met de mededeling dat ze mijn kentekenplaat gevonden hadden. En het kenteken klopte. :? Ik was nog nooit geweest in dat gehucht en mijn kentekenplaat zat nog wel degelijk achterop mijn motor. Bleek er een tweede in omloop, foutje van het RDW.
Ik zou dus inderdaad de foto opvragen, ook om te zien of er niet iemand met jouw kenteken rondrijdt. Hopelijk voor jou is het gewoon computerfoutje.

HEJHEJHEJ, Bergen op Zoom is geen gehuchtje he!!!! :P Of bedoel je een gehuchtje in de buurt van bergen op zoom. Mogelijkheden:

Halsteren
Huijbergen
Steenbergen
Woensdrecht
Ossendrecht
Kladde
Lepelstraat
Welberg
Klutsdorp
Moerstraten
Heerle
Calfven
Hoogerheide
 
Ik zei ook uit de buurt van BoZ. Volgens mij was het Halsteren als ik het me goed herinner. Was met mijn vorige motor en mijn huidige heb ik al weer een jaar of 2.

Maar je staat wel ff raar te kijken als er nog een kenteken van je opduikt in een andere uithoek van het land. Of mag ik ook geen uithoek zeggen ;)
 
Gewoon betalen joh. 103 euro, waar hebben we het over |(
Nu moet alles weer worden teruggedraaid, en dat kost de samenleving weer een veelvoud van die 103 euro :(
(voor het geval je het echt meent: )

:X Nee dat schiet lekker op :X

Zoals al eerder gemeld, gewoon bellen/mailen om foto :Y
 
Laatst bewerkt:
een maat van mij had ooit eens een nissan patrol 2e hands gekocht, kreeg hij 2x in een jaar een onterechte bekeuring in de bus i.v.m. snelheids overtreding. in de buurt van zwolle.
na onderzoek bleek die patrol van een of andere boer geweest te zijn, die nog een aanhanger had waar het kenteken nummer van die patrol op zat. (is ca. 12 jaar geleden toen hadden aanhangers nog geen eigen kenteken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan