Boete MF Sticker!!!!!

bramheus

MF'er
31 aug 2011
201
28
Haarlem
Facebook
Vanochtend Aangehouden door 2 4-streepjes en een 1-streper in Haarlem.
Of ik eerst zelf even wilde vertellen wat er niet klopte aan de achterkant van de motor. Ik kon niks vinden. Waarop meneer agent mij vertelde dat het MF stickertje niet mag:
Redenen: Er kunnen codes op staan, die dan niet meer leesbaar zijn, danwel er kan niet goed geflitst worden( geloof mij, CJIB weet mij te vinden!!)

Best een beetje pissig nu, ook omdat mij niet id verteld dat dit niet mag!

Vraag: Kan en helpt het om hier bezwaar op te maken? Het lijkt mij zo een onschuldig stickertje!

5955416665885096482


5955416773112977634
 
Volgens mij staan daar geen nummers onder.. want als je een nieuwe plaat moet hebben vragen ze naar de lamineercode dat is ong 10 cijfers..
 
Laatst bewerkt:
Zuur,
heb je het bonnetje?
Wat staat er als feitcode?

edit: foto zie ik nu pas
 
Laatst bewerkt:
Best een beetje pissig nu, ook omdat mij niet is verteld dat dit niet mag!

:?

Je kan zelf toch ook wel bedenken dat als je dingen op je kentekenplaat gaat plakken, dat agenten daar moeilijk over kunnen gaan doen? En als je dan een chagrijnige agent hebt, schrijft ie daar een boete voor uit..
 
Mijn bescheiden mening, en in het andere topic ook al verwoord:

Het plakken van een stickertje tast niet de functionaliteit en leesbaarheid van de plaat aan. Nog Noch verbergt het authentieke kenmerken.

Er is een tijd geweest dat er stickertjes van rechtswege op de plaat geplakt moesten worden (APK). dat was ook geen enkel probleem.

Zoals ik het zie- en ik uit me voorzichtig- is er geen houdbare juridische grond voor een verbaal.

Maak bezwaar, en laat het hier weten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Categorie: 8, nummer K405: Kentekenplaat voldoet niet aan eisen


8-) yep en dit soort infantiele regeltjes is ontstaan door de apk-sticker van een tijdje terug....er kwamen teveel stickertjes op de nummerplaat. O-)

MF-sticker legaal op een nummerplaat! :Y

Met een beetje gefreubel los je zoiets heel makkelijk op.....oude aanhanger kentekenplaat aan schroot knippen en achter je orginele motorkenteken monteren.
full
 
Dr is ook vast wel een jurist hier te vinden die je wilt helpen ook met een bezwaarschrift. Het is alleen jammer dat je dr weer tijd in moet steken.

Vind het maar een onzinboete. Maar je hebt wel een paar agenten de dag van hun leven gegeven :)
 
Heb net een paar stickers besteld. Ik ga dit volgen. Als een OvJ seponeert, kan dat volgens mij twee dingen betekenen: 1. hij heeft geen zin in om er een zaak van te maken of 2. hij verwacht te verliezen in de rechtszaal. Met een uitspraak van een rechter (en dan eventueel in hoger beroep) zouden veel twijfels worden weggenomen en kunnen we vrolijk plakken *O* (of krabben -O- )

Hebben we in onze gelederen niet een jurist die 'om niet' zou kunnen en willen bijstaan? Of heb ik niet alle topics doorgelezen en is dit al gebeurd.....
 
Beslissingen van de OvJ bij een bezwaar op de wet mulder zijn volgens mij altijd geautomatiseerd.
Uiteraard negatief voor de hardwerkende belastingbetaler
Bezwaar maken lukt meestal alleen voor mensen met de 'lange adem' bij de kantonrechter........

Maar ik kan me vergissen hierin....
klikkieklik
 
Laatst bewerkt:
Categorie: 8, nummer K405: Kentekenplaat voldoet niet aan eisen

Dan hebben de verbalisanten dus geconstateerd dat je kentekenplaat niet aan de eisen voldoet, vinden zij...??
Dat doet ie dus wel :)


Dr is ook vast wel een jurist hier te vinden die je wilt helpen ook met een bezwaarschrift. Het is alleen jammer dat je dr weer tijd in moet steken.

Vind het maar een onzinboete. Maar je hebt wel een paar agenten de dag van hun leven gegeven :)

Er zijn zeker mensen met verstand van zaken die hem daar behulpzaam bij willen zijn :Y




Let wel... dat is een heel ander soort procesgang !
Juist omdat zowel Panrider als Baksteen het er allang over een waren dat er niet met een WAHV bekeuring tegen de sticker opgetreden kan worden. De bon zoals TS hem nu dus heeft gehad.
WAHV is een lijst met de meeste voorkomende simpel af te handelen zaken waarvoor een makkelijk af te werken bekeuring geschreven kan worden. In die lijst WAHV staat geen enkel feit dat van toepassing is op een kentekenplaat met M-F sticker.
Bezwaarschrift indienen zou dan ook, naar ons inzicht 100% moet leiden tot nietigverklaring van de bekeuring.
Je kentekenplaat voldoet nl prima aan de eisen die de Wet eraan stelt !

Het uiterlijk is alleen net even anders....alleen dat is niet opgenomen in de WAHV lijst, de verbalisant kan zich er dus niet vanaf maken met een simpel uit te schrijven bekeuring.
Er is wel op te treden tegen de sticker, naar de mening van Baksteen en ik ben het daar helemaal mee eens.
De manier om er tegen op te treden is dmv een uitgebreid Proces Verbaal op te maken. Dan ben je uren bezig met het zoeken naar de juiste artikelen en de onderlinge verhoudingen en verwijzingen onder elkaar en heb je een stapel papier van 25 ot 30 velletjes A4.
Baksteen heeft dit dus daadwerkelijk gedaan. In onderling overleg met Panrider. Niet om Panrider een PV aan te naaien, maar juist uit hun beider liefde voor M-F om duidelijkheid te scheppen en de zaak voor de rechter te brengen.
Uiteindelijk zijn zowel Baksteen en Panrider 2 x bij de rechter geweest voor deze zaak en ook bij de 2e keer kwamen de Officier van Justitie en de rechter er nog niet uit.
Dit geeft al aan dat het geen eenvoudige materie is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan