boete officier van justitie

ik had wel geluk dat ik nog een certificaat had anders had ik een punt gehad :P
Misschien een optie om aan te geven dat je sindsdien je motorrijbewijs hebt gehaald aangezien je zo was geschrokken dat je besloot een veiliger voertuig te kiezen :)
 
Waarom bel je niet even naar de officier van justitie? Zeg je gewoon dat je met die motor/scooter/brommer met dat kenteken op die plaats zoveel kilometer te hard bent gegaan en dat je je nu afvraagt wanneer de bekeuring binnenkomt. Ben je in één klap van de martelende onzekerheid af!
















:+
 
Ik verwacht ook nog steeds fanmail voor 48 te hard binnen bebouwde kom... Was eind juli gebeurd... Ga er vanuit dat ie helaas wel zal komen...


Heb je wel heeeeel veel mazzel gehad. Normaal zijn ze verplicht om bij 40 km/h overschrijding je rijbewijs in te nemen. :] O-)
 
Je kan in bezwaar gaan omdat het zolang geduurd heeft voordat je de boete hebt gehad. De normale tijd is 6 weken, niet 6 maanden.

Ik heb wel eens gehoord dat ze dan het bedrag kunnen verlagen!! Dit omdat het onredelijk is om na 6 maanden pas de fanmail te versturen !! Jij bent al die tijd in het ongewisse gebleven..

Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Dat als je hem een jaar later krijgt je kan zeggen van "jah zo kan ik er geen lering meer uit halen, ik zou de situatie waarin het gebeurde niet eens meer weten."
Geen idee of het waar is. Een vriend van mij heeft wel eens een artikel 5 gekregen omdat hij iets harder reed dan toegestaan, 70 waar je 50 mocht (met de auto) en iemand gaf hem geen voorrang uit een zijstraat. Hij moest vol in de ankers, politie auto zag hem slippen en vond dat hij voorrang had moeten verlenen en gevaarlijk reed etc. Nooit wat voor in de post gehad. Je kan dus geluk hebben.
 
je kan het ook van de andere kant zien, als je elke maand 50 euro apart had gelegd dan had je ruim zonder problemen de boete kunnen betalen. Ik wacht er liever 6 maanden op als 6 weken hoor, dan mis ik het geld niet namelijk :P
 
Ik heb een keer met een parketsecretaris gesproken over iets soortgelijks vandaar :) Maarja je kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis.
 
Als het een boete was van 33 km boven de constructiesnelheid (IE je reed 78 km/h) Zeker aanvoeren dat je ondertussen het motorrijbewijs heb gehaald:

Ik moest ooit voorkomen vanwege het rijden zonder certificaat. Toen de man hoorde dat ik nadien een uit frustratie gat in een deur had geschopt en gelijk m'n certificaat al had gehaald kon hij er om lachen en verlaagde hij het boetebedrag van €280 naar €50 omdat ik er toch lering uit had gehaald :P.

Gewoon afwachten. Ik wacht ook nog op een boete voor het lesgeven zonder certificaat (gevalletje iemand leren schakelen op een leeg terrein <_< ) en de toen de "lesser" wie beboet was bezwaar aantekende tegen haar boete ('t was offroad, dus niet op een weg) toen hadden ze geen boete geregistreerd staan...
 
:^

In het verleden behaalde resultaten bieden écht wel garantie voor de toekomst _O-
:^
Na 7 maanden en een paar dagen pas... toen ik 'm niet meer verwachtte lag ie de dag na m'n verjaardag in de bus. Was welliswaar in 1999 ofzo maar zal nog niet veel anders zijn gok ik.
 
heb op 3 dagen na een jaar gewacht op boette van belgie 41 te hard ,111 waar je 70 mocht .
moet de 24 voorkomen in belgie nooit een schikking gehad !
ben er niet blij mee ,iemand ervaring hier mee.....
 
ik reed 70km in een 30 zone dus na correctie 63 ;) dus was geen constructiesnelheid wat wel grappig was is dat hij eerst zei dat hij me met 70 gepakt had en daarna vroeg hoe hard hij eigenlijk ging :P dus ik meteen 70 gezegd want als ik ook nog op de rollerbank moest was ik verder van huis want hij ging ong 100 :O
 
Heb je wel heeeeel veel mazzel gehad. Normaal zijn ze verplicht om bij 40 km/h overschrijding je rijbewijs in te nemen. :] O-)

50 kmh te hard is toch inname? Althans, dat zei die vent... Was een marechaussee, misschien dat ie zich vergist heeft...
Ach ja, ik wacht rustig af.
 
50 kmh te hard is toch inname? Althans, dat zei die vent... Was een marechaussee, misschien dat ie zich vergist heeft...
Ach ja, ik wacht rustig af.

Inname bij 50km/h te hard OF bij een verdubbeling van de toegestane snelheid. Bij een limiet van 30km/h zit je dus al heel snel over de invorderingsgrens heen. Wel iets om op te letten.
 
Inname bij 50km/h te hard OF bij een verdubbeling van de toegestane snelheid. Bij een limiet van 30km/h zit je dus al heel snel over de invorderingsgrens heen. Wel iets om op te letten.

Oh, dan zat ik dus goed, met m'n 48 te hard waar je 50 mag. Althans, dat beweerde die agent. Het is, gezien de borden langs de weg, buiten de bebouwde kom gebeurd en dus in principe een 80 km zone. Maar de agent vond dus van niet... :r
Als ik ooit de bon op de deurmat ontvang, dan volgt er in ieder geval een dik beroepschrift...
 
Terug
Bovenaan Onderaan