Boete ontvangen met onjuist kenteken

dgr

MF veteraan
30 apr 2006
1.663
690
Breda
Zal eerst even de situatie uitleggen:
3 augustus rij ik dolgelukkig met m'n "nieuwe" motor over de Westerhagelaan in Breda (thv. station Prinsenbeek)
Helaas stond daar een diender incl. laser in de bosjes, die mij geklokt heeft op 67km/h (64 gecorrigeerd)
Dit is eigenlijk een weg waar je 50 mag, maar ik reed gewoon met de rest v/h verkeer mee.

Stukje verderop staan ze de mensen van de weg te halen die zojuist geklokt waren. Ik dus ook aan de kant, rij- en kentekenbewijs laten zien.
Hij gaat even in z'n busje de boete schrijven omdat het miezerde. Even later krijg ik een geel papiertje mee en ben ik weer op pad.

Vandaag krijg ik dus m'n CJIB fanmail binnen... en het kenteken dat ze in die brief vermelden is een niet bestaand kenteken! (HB-ZX-53 ipv. mijn kenteken: MB-XZ-53)

Vroeg me af er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Is het mogelijk bezwaar te maken tegen deze vormfout of is het een verloren zaak?

Bij voorbaat dank! :)
 
wat staat er in de kennisgeving die je gekregen hebt? (you know het gele papiertje).

edit: lamaar. De mensen onder mij hebben wel een punt: je bent al geidentificeerd...
 
Het staat je vrij om in bezwaar te gaan, maar ik geef je weinig kans.

Je bent namelijk staande gehouden en de bon is in dit geval uitgeschreven op naam IPV op kenteken zoals bij eeen flitskast gebeurt.
Als je in bezwaar gaat bij de officier stuurt deze naar de betreffende verbalisant een verzoek om een aanvullend proces-verbaal.
Verbalisant vermeld hierin dat hij abusievelijk een fout kenteken heeft opgeschreven verbeterd dit, terug naar de officier en zaak afgedaan.

Agent is zeker geen motorrijder, anders had deze geweten dat het kenteken van een motorfiets altijd begint met een M
 
Het staat je vrij om in bezwaar te gaan, maar ik geef je weinig kans.

Je bent namelijk staande gehouden en de bon is in dit geval uitgeschreven op naam IPV op kenteken zoals bij eeen flitskast gebeurt.
Als je in bezwaar gaat bij de officier stuurt deze naar de betreffende verbalisant een verzoek om een aanvullend proces-verbaal.
Verbalisant vermeld hierin dat hij abusievelijk een fout kenteken heeft opgeschreven verbeterd dit, terug naar de officier en zaak afgedaan.

:^ Geen kans.
 
Ok, duidelijke uitleg.
Was er al bang voor, aangezien ze m'n volledige gegevens hadden...
Bedankt voor de vlotte reacties! :}

Don't let 'em get you too ;) :]
 
Ik zou het in ieder geval wel proberen.... waarom niet, kost je een kattebelletje en een postzegel. Wie niet waagt die niet wint.

Alleen vermelden dat dat kenteken dat zij noemen niet op jouw naam staat.
De rest mogen ze zelf uitzoeken.
 
Ik zou het in ieder geval wel proberen.... waarom niet, kost je een kattebelletje en een postzegel. Wie niet waagt die niet wint.

Alleen vermelden dat dat kenteken dat zij noemen niet op jouw naam staat.
De rest mogen ze zelf uitzoeken.

Precies, en dat je niet op de motor met bovenstaand kenteken (HB-ZX-53) gereden hebt :)
 
idd laat ze maar werken voor je centen! je hoeft iig niet te betalen tot je bericht heb gehad van de officier van justitie, je krijgt eerst een bevestiging van ontvangst, en daarna de beslissing, duurde mij bij een week of 5.
(ik heb pas een bezwaar gewonnen voor donkere ramen op koekblik)
suc6 iig!
 
Ik zou het in ieder geval wel proberen.... waarom niet, kost je een kattebelletje en een postzegel. Wie niet waagt die niet wint.

Alleen vermelden dat dat kenteken dat zij noemen niet op jouw naam staat.
De rest mogen ze zelf uitzoeken.

Zou ik dan niet een antwoord krijgen als "het maakt niet uit wat je bestuurde, jij was daar op dat moment en je reed te hard" (op m'n niet bestaande voertuig :9 )
 
Agent is zeker geen motorrijder, anders had deze geweten dat het kenteken van een motorfiets altijd begint met een M

Het is gewoon een agent met een beroerd handschrift :)
Een rottig geschreven M kan zo op een H lijken en de tikdame heeft dat dus niet in de gaten gehad ;)
 
Wel bezwaar indienen, want hoe meer bezwaren, hoe eerder de boel daar vastloopt. Zijn op internet ook standaard bezwaren te krijgen.
 
deze boete is dus onderuit te komen

het is een vormfout dus niet rechtsgeldig had de persoon in kwestie maar niet het verkeerde kenteken op moeten schrijven

gewoon bezwaar indienen en klaar
 
Wel bezwaar indienen, want hoe meer bezwaren, hoe eerder de boel daar vastloopt. Zijn op internet ook standaard bezwaren te krijgen.

ja en als de off. van justitie die ziet verscheurt hij 'm gelijk zonder te lezen en krijg je bericht dat je gewoon mag betalen... die kent die standaard te downloaden briefjes ook wel.

[me]Nightstalker is het er trouwens helemaal mee eens hoe meer bezwaren hoe beter, vastlopen, allemaal! }) [/me]
 
Het staat je vrij om in bezwaar te gaan, maar ik geef je weinig kans.

Je bent namelijk staande gehouden en de bon is in dit geval uitgeschreven op naam IPV op kenteken zoals bij eeen flitskast gebeurt.
Als je in bezwaar gaat bij de officier stuurt deze naar de betreffende verbalisant een verzoek om een aanvullend proces-verbaal.
Verbalisant vermeld hierin dat hij abusievelijk een fout kenteken heeft opgeschreven verbeterd dit, terug naar de officier en zaak afgedaan.

Agent is zeker geen motorrijder, anders had deze geweten dat het kenteken van een motorfiets altijd begint met een M

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
Mijne begint met de combinatie ZH......En vervolgens twee cijferreeksen.
Niks nietus een M in mijn kenteken :N

;)
 
ja en als de off. van justitie die ziet verscheurt hij 'm gelijk zonder te lezen en krijg je bericht dat je gewoon mag betalen... die kent die standaard te downloaden briefjes ook wel.

[me]Nightstalker is het er trouwens helemaal mee eens hoe meer bezwaren hoe beter, vastlopen, allemaal! }) [/me]


tis ook de bedoeling om zelf even een bezwaar te maken in plaats van het te downlaaien

ach en dat werk wat ze der aan hebben dat word toch weer door gerekent naar de belasting betaler
het zijn toch jouw centen waar hun betaald van worden
:W
 
deze boete is dus onderuit te komen

het is een vormfout dus niet rechtsgeldig had de persoon in kwestie maar niet het verkeerde kenteken op moeten schrijven

gewoon bezwaar indienen en klaar


:N
't Is een Mulderfeitje, geen moordzaak. Bij niet-criminele zaken wordt er geen rekening gehouden met vormfouten enzo. Daar heb je alleen recht op als je wat ergers gedaan hebt, een moord ofzo.
 
Zal eerst even de situatie uitleggen:
3 augustus rij ik dolgelukkig met m'n "nieuwe" motor over de Westerhagelaan in Breda (thv. station Prinsenbeek)
Helaas stond daar een diender incl. laser in de bosjes, die mij geklokt heeft op 67km/h (64 gecorrigeerd)
Dit is eigenlijk een weg waar je 50 mag, maar ik reed gewoon met de rest v/h verkeer mee.

Stukje verderop staan ze de mensen van de weg te halen die zojuist geklokt waren. Ik dus ook aan de kant, rij- en kentekenbewijs laten zien.
Hij gaat even in z'n busje de boete schrijven omdat het miezerde. Even later krijg ik een geel papiertje mee en ben ik weer op pad.

Vandaag krijg ik dus m'n CJIB fanmail binnen... en het kenteken dat ze in die brief vermelden is een niet bestaand kenteken! (HB-ZX-53 ipv. mijn kenteken: MB-XZ-53)

Vroeg me af er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Is het mogelijk bezwaar te maken tegen deze vormfout of is het een verloren zaak?

Bij voorbaat dank! :)

Er zitten hier wel meer fouten in dan alleen een letter verkeerd overgenomen: ik tel er zelfs drie.

HB-ZX-53 is in elke geval een niet bestaand kenteken.
HB-XZ-53 leidt naar een Mitsubishi Galant.

Daar klopt dus erg weinig van.

Ik zou om deze reden er toch een bezwaarschrift aan wagen, alhoewel het een mulderfeit is en dat op zich eenvoudig is te herstellen door de verbalisant.Zaak is dat je ze niet wijzer maakt dan ze al zijn en dat je ze zelf laat zoeken.


Je bezwaarschrift zou als volgt kunnen luiden:

Op (datum) ontving ik van U een sanctieschikking (beschikkingsnummer) voor een overtreding die door mij zou zijn begaan als bestuurder van het voertuig met kenteken HB-ZX-53. Dit heeft mij hogelijk verbaasd, omdat ik niet bekend ben met een voertuig met een dergelijk kenteken. Bij deze teken ik daarom bezwaar aan tegen de door u opgelegde sanctie, omdat ik nooit de bestuurder kan zijn geweest van het voertuig met dit kenteken. Tevens geef ik aan dat dit kenteken niet op mijn naam staat of heeft gestaan danwel dat ik ooit een voertuig zou hebben bestuurd dat dit kenteken voerde. Mede op grond hiervan neem ik aan dat deze aan mij opgelegde sanctie op een vergissing berust en vraag ik u om onmiddellijke intrekking van deze beschikking.

Creeert voldoende mist en je liegt niet! Dat is duidelijk. Mgelijk dat de agent in kwestie alsnog op de proppen komt met de juiste gegevens, hoewel er hier echt meerdere fouten zijn gemaakt! Al met al kan de sanctie alleen opgelegd worden als uiteindelijk alle gegevens kloppen. Het OM moet dat maar rechtbreien en jij hoeft hen daarbij niet te helpen.


Enne voortaan geen 67 rijden waar je maar 50 mag!!!! O-)
 
deze boete is dus onderuit te komen

het is een vormfout dus niet rechtsgeldig had de persoon in kwestie maar niet het verkeerde kenteken op moeten schrijven

gewoon bezwaar indienen en klaar

Als je nou niet weet waar je het over hebt zeg dan ook niet dit soort dingen. Je maakt iemand blij met een dooie mus :Z
 
Het is zeker geen dooie mus. Misschien kan men het juiste kenteken niet meer achterhalen. Stuur je bezwaar niet direct in maar tegen het eind van de beroepstermijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan