Boete 'parkeren' boulevard (strandweg) Scheveningen

jw1985

Die hard MF'er
9 mei 2007
679
1
Ik heb vanmiddag een fijne boete gekregen van €90,- omdat ik mijn motor tussen de fietsen had geparkeerd op Scheveningen. Gelukkig stond de vriendelijke agent er nog (stond nog een aantal motoren te bekeuren) en hij gaf aan dat ik gewoon in de vakken moest parkeren. Ook in Den Haag moet ik volgens hem de officiele parkeerplekken gebruiken en het was onzin dat ik zei dat ik de motor op de stoep mocht zetten. Uiteindelijk heeft hij de boete van mij wel verscheurd als ik direct zou vertrekken.

Op het proces-verbaal staat feitcode: R315b. Toelichting: stilstaan niet de rijbaan gebruiken.

Iemand dit eerder meegemaakt? Ik heb geen zin om elke zondag een bekeuring te ontvangen als ik terug kom van mijn rondje hardlopen.
 
Het is verboden om je motor op de stoep te parkeren. Erg lullig voor je, maar de diender heeft volgens de wet groot gelijk en is het onzin dat je je motor op de stoep zou mogen parkeren.
Nederland heeft hier nou eenmaal geen goed beleid op. Officieel is het inderdaad: Parkeren in de vakken en hoe je dat met je parkeerkaartje regelt is jouw probleem...
 
Kinderachtig, de verbaliserende agent heeft de bekeuring verscheurd. Ik vind dat eigenlijk wel coulant als ik eerlijk ben. Het mag inderdaad feitelijk niet, een parkeergarage wil nog al eens een uitkomst bieden, de beheerder is er dan wel weer minder blij mee als je langs de hefboom rijdt. Past meestal wel, scheelt ook weer in de parkeerkosten.
 
Ik was een keer in Alphen aan de Rijn en wilde daar parkeren. Er liepen toen toevallig Parkeerwachters dus even gevraagd waar ik hem mocht parkeren.
Op de stoep werd mij toen verteld en zonder kaartje/betalen of wat dan ook.

dus het ligt er echt aan waar je ben
 
Wtf, zet m'n motor altijd voor de ingang van de Promenade, bij de Burger King enzo. Moeten al die motoren die daar staan nu ook oppassen?...kinderachtig ;(
 
Laatst bewerkt:
Kinderachtig, de verbaliserende agent heeft de bekeuring verscheurd. Ik vind dat eigenlijk wel coulant als ik eerlijk ben. Het mag inderdaad feitelijk niet, een parkeergarage wil nog al eens een uitkomst bieden, de beheerder is er dan wel weer minder blij mee als je langs de hefboom rijdt. Past meestal wel, scheelt ook weer in de parkeerkosten.
Parkeer er niet graag in vaak (mijn mening) zijn de vloeren daar best wel glad vooral bij nat weer.
 
Wtf, zet m'n motor altijd voor de ingang van de Promenade, bij de Burger King enzo. Moeten al die motoren die daar staan nu ook oppassen?...kinderachtig ;(
Ik parkeer al jaren overal op de stoep in de regio Haaglanden. Ik ben verder geen discussie aangegaan, omdat hij mij het origineel van de boete gaf. Volgende week parkeer ik mijn motor wel op dat parkeerterrein bij het 'patatpaleis' want dat is een afgesloten terrein.
 
Als het beleid wordt, dat je in een parkeervak moet parkeren en kaartje kopen, prima. Ik wil wel een keer een middagje besteden aan parkeervak bezet houden. Als een paar honderd motoren alle parkeervakken in gebruik komen nemen, denk ik dat er een stad vol lichtelijk geïrriteerde automobilisten is, die je niets kunnen maken, omdat je je aan de regels van het parkeren houdt. Op deze wijze is de Duitse overheid in diverse grote steden er al van overtuigd geraakt, dat het niet slim is motoren in parkeervakken voor auto's te laten parkeren.
 
Als het beleid wordt, dat je in een parkeervak moet parkeren en kaartje kopen, prima. Ik wil wel een keer een middagje besteden aan parkeervak bezet houden. Als een paar honderd motoren alle parkeervakken in gebruik komen nemen, denk ik dat er een stad vol lichtelijk geïrriteerde automobilisten is, die je niets kunnen maken, omdat je je aan de regels van het parkeren houdt. Op deze wijze is de Duitse overheid in diverse grote steden er al van overtuigd geraakt, dat het niet slim is motoren in parkeervakken voor auto's te laten parkeren.
Ik ga er van uit dat dit het beleid was van één politiebiker. Toen ik aan kwam rijden reden zijn collega's nog langs me. Voor al die andere motoren is het een duur middagje geworden.
 
Als het beleid wordt, dat je in een parkeervak moet parkeren en kaartje kopen, prima. Ik wil wel een keer een middagje besteden aan parkeervak bezet houden. Als een paar honderd motoren alle parkeervakken in gebruik komen nemen, denk ik dat er een stad vol lichtelijk geïrriteerde automobilisten is, die je niets kunnen maken, omdat je je aan de regels van het parkeren houdt. Op deze wijze is de Duitse overheid in diverse grote steden er al van overtuigd geraakt, dat het niet slim is motoren in parkeervakken voor auto's te laten parkeren.

Vind ik leuk👍
 
In de plaatselijke verordening is dit geregeld !
Links de wagens, rechts voor motoren (scheveningen)
Dus plek zat om je motor neer te zetten en een rondje te hardlopen !
Anders ga je lekker naar noordwijk daar mag je hem overal neerzetten.
 
Kinderachtig, de verbaliserende agent heeft de bekeuring verscheurd. Ik vind dat eigenlijk wel coulant als ik eerlijk ben. Het mag inderdaad feitelijk niet, een parkeergarage wil nog al eens een uitkomst bieden, de beheerder is er dan wel weer minder blij mee als je langs de hefboom rijdt. Past meestal wel, scheelt ook weer in de parkeerkosten.

Ja, maar hij heeft 'm wel eerst uitgeschreven. Aardig dat ie 'm uiteindelijk verschuerd heeft, dat wel, maar dat zal enkel geweest zijn omdat de eigenaar van de motor het tijdig in de gaten had en het gesprek aangegaan is.
 
Het is verboden om je motor op de stoep te parkeren. Erg lullig voor je, maar de diender heeft volgens de wet groot gelijk en is het onzin dat je je motor op de stoep zou mogen parkeren.
Nederland heeft hier nou eenmaal geen goed beleid op. Officieel is het inderdaad: Parkeren in de vakken en hoe je dat met je parkeerkaartje regelt is jouw probleem...

Het beleid van de gemeente is dat motoren op de stoep mogen parkeren. Toen bij mij in de wijk betaald parkeren werd ingevoerd stond dit ook letterlijk in de informatie folder. Het is dus ook niet mogelijk om een bewonersvergunning te krijgen voor een motorfiets.

Ook parkeerwachters zeggen dat ze geen bekeuringen schrijven voor motoren. Niet als ze op de stoep staan en ook niet als ze zonder kaartje in een vak staan.

Deze agent was gewoon bezig zijn quotum te vullen.

Kinderachtig, de verbaliserende agent heeft de bekeuring verscheurd. Ik vind dat eigenlijk wel coulant als ik eerlijk ben. Het mag inderdaad feitelijk niet, een parkeergarage wil nog al eens een uitkomst bieden, de beheerder is er dan wel weer minder blij mee als je langs de hefboom rijdt. Past meestal wel, scheelt ook weer in de parkeerkosten.

Langs de slagbomen rijden is fraude! Ik heb er geen problemen mee, maar het is wel een graadje erger dan een verkeersovertreding.

Een agent die een bekeuring intrekt na protest van de bestuurder vindt ik niks met coulance te maken hebben. Of je schrijft een bekeuring uit en je staat er achter, of je geeft ruiterlijk toe dat je fout zat. Het is net zo iets als een scheidsrechter die na protesten van de spelers toch maar besluit om de toegekende strafschop in te trekken. Nog nooit gezien overigens....

Maar een leuke protestactie met motoren die keurig geparkeerd staan in de vakken lijkt me wel leuk. Vooral bij een groot evenement of zo!
 
Laatst bewerkt:
In de plaatselijke verordening is dit geregeld !
Links de wagens, rechts voor motoren (scheveningen)
Dus plek zat om je motor neer te zetten en een rondje te hardlopen !
Anders ga je lekker naar noordwijk daar mag je hem overal neerzetten.


En daar gaat het dus al grandioos fout, ik kan net als iedere andere willekeurige Nederlander nooit al die plaatselijke verordeningen uit mijn hoofd kennen. Zaken als parkeren, dienen gewoon met een landelijke regeling te worden geregeld, zodat altijd duidelijk is wat wel en niet mag. Het is van den zotte, dat je in de ene plaats bij wijze van spreken een prent krijgt voor parkeren in een parkeervak en dat je in de andere plaats een prent krijgt, als je het niet doet. |(
 
En daar gaat het dus al grandioos fout, ik kan net als iedere andere willekeurige Nederlander nooit al die plaatselijke verordeningen uit mijn hoofd kennen. Zaken als parkeren, dienen gewoon met een landelijke regeling te worden geregeld, zodat altijd duidelijk is wat wel en niet mag. Het is van den zotte, dat je in de ene plaats bij wijze van spreken een prent krijgt voor parkeren in een parkeervak en dat je in de andere plaats een prent krijgt, als je het niet doet. |(

En zo is het!! :Y
 
We hebben het over Den Haag he, daar hebben ze nu eenmaal een tekort aan €€€ dus ze zoeken naar alles wat maar los en vast zit om het potje te vullen.
 
Het beleid van de gemeente is dat motoren op de stoep mogen parkeren. Toen bij mij in de wijk betaald parkeren werd ingevoerd stond dit ook letterlijk in de informatie folder. Het is dus ook niet mogelijk om een bewonersvergunning te krijgen voor een motorfiets.

Ook parkeerwachters zeggen dat ze geen bekeuringen schrijven voor motoren. Niet als ze op de stoep staan en ook niet als ze zonder kaartje in een vak staan.

Deze agent was gewoon bezig zijn quotum te vullen.

Wet is wet. De plaatselijke gemeenteraad kan anders besloten hebben, volgens de wet is het verboden om te parkeren op de stoep. In het gunstigste geval bekeuren ze er niet voor (kan een plaatselijke verordening zijn), maar het geeft ons als motorrijder helaas geen enkel recht.

Je ziet het ook heel vaak bij voorwaarden van webshops etc. Die moet je accepteren, maar zijn vaak in strijd met de wet. Laatst werd mij ergens een biljet van €100,- geweigerd (ja, had ik toevallig ;) ). Zulk geld namen zij niet aan, maar het is gewoon een wettig betaalmiddel.
Wat ik maar wil zeggen: Dokken :+
 
Het beleid van de gemeente is dat motoren op de stoep mogen parkeren. Toen bij mij in de wijk betaald parkeren werd ingevoerd stond dit ook letterlijk in de informatie folder. Het is dus ook niet mogelijk om een bewonersvergunning te krijgen voor een motorfiets.

Ook parkeerwachters zeggen dat ze geen bekeuringen schrijven voor motoren. Niet als ze op de stoep staan en ook niet als ze zonder kaartje in een vak staan.

Deze agent was gewoon bezig zijn quotum te vullen.Langs de slagbomen rijden is fraude! Ik heb er geen problemen mee, maar het is wel een graadje erger dan een verkeersovertreding.

Een agent die een bekeuring intrekt na protest van de bestuurder vindt ik niks met coulance te maken hebben. Of je schrijft een bekeuring uit en je staat er achter, of je geeft ruiterlijk toe dat je fout zat. Het is net zo iets als een scheidsrechter die na protesten van de spelers toch maar besluit om de toegekende strafschop in te trekken. Nog nooit gezien overigens....

Maar een leuke protestactie met motoren die keurig geparkeerd staan in de vakken lijkt me wel leuk. Vooral bij een groot evenement of zo!
Ik vroeg hem ook alleen om uitleg en hij gaf binnen 30sec aan dat hij de bekeuring introk als ik direct vertrok. Ik was er niets eens vanuit gegeaan dat hij dat zou doen :D .
 
Ik vroeg hem ook alleen om uitleg en hij gaf binnen 30sec aan dat hij de bekeuring introk als ik direct vertrok. Ik was er niets eens vanuit gegeaan dat hij dat zou doen :D .

Normaal gesproken zie je dat alleen in films of reclames.

Maar het zegt mij genoeg. De agent wil geen gezeik omdat 'ie in zijn eentje probeert het beleid van de gemeente om te gooien.
 
Wet is wet. De plaatselijke gemeenteraad kan anders besloten hebben, volgens de wet is het verboden om te parkeren op de stoep. In het gunstigste geval bekeuren ze er niet voor (kan een plaatselijke verordening zijn), maar het geeft ons als motorrijder helaas geen enkel recht.

Je ziet het ook heel vaak bij voorwaarden van webshops etc. Die moet je accepteren, maar zijn vaak in strijd met de wet. Laatst werd mij ergens een biljet van €100,- geweigerd (ja, had ik toevallig ;) ). Zulk geld namen zij niet aan, maar het is gewoon een wettig betaalmiddel.
Wat ik maar wil zeggen: Dokken :+
Als de voorwaarden in strijd zijn met de wet zijn ze ongeldig en kun je ze aanvechten..
 
Zijn er eigenlijk wel gemeenten met motorparking faciliteiten? Ok, Valkenburg heeft ze. :P
In de UK of Frankrijk zie je ze wel. Ook sporadisch, maar toch.
Maak de lijst maar af.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan