Boete Radardetector Belgie

Poison

Die hard MF'er
26 okt 2002
375
3
Voor de mensen die overwegen met een radardetector het Belgische Landschap te doorkruisen de volgende overweging: Boete bedraagt (met alle ophogingen) 575 EUROs en inbeslagname radardetector.

En ik kan het weten....want ik kreeg van de week het vonnis van de Politierechtbank Antwerpen in de bus.

Maar als rechtgeaarde jurist gaan we natuurlijk in verzet.....

Tussen het misdrijf en de zitting zat ongeveer 9 maanden; dus het zal nog wel even duren voordat de vervolgrapportage te lezen is......

Poison
 
Ook in Frankrijk ben je de lul en is de boete nog hoger. Duitsland ook zoiets ?
Ook leuk, als je een PMR portofoon op de motor hebt mag je in bepaalde landen ook kanaal 1 en 2 niet gebruiken, krijg je ook vette boete voor. Kan ook zijn dat het 3 kanalen zijn welke je niet mag gebruiken... geen zin om het na te kijken.
 
Oeps....

had je een raamplakker zeker? of had je een inbouwmodel :?

Een raamplakker dus....helemaal geen erg in gehad, haalde met 110 km/u een politiewagen in bij Stabroek.....duurde ongeveer 5 minuten voordat zij achteraan kwamen. Dacht dat het vanwege mijn (ietwat grote) Noorse Boskat was die hun rustig zat aan te staren vanaf het dashboardklepje tijden het passeren.....

Bleek dus vanwege de radardetector....toen de politieagent mijn rechterportier opendeed, bleek de kat hiervan niet helemaal gecharmeerd te zijn......de beste man schrok een beetje van de reactie van de kat.

We hebben er nog om moeten lachen, best "hoffelijke" lui, vertelden mij dat als ik er vrijwillig afstand van deed ik er waarschijnlijk nooit meer iets van zou horen......bleek dus een kleine misvatting te zijn.

Kreeg met Kerst 2002 een "uitnodiging" om te verschijnen bij de Politierechtbank te Antwerpen om 09.00 uur. Ik op tijd...aangegeven dat ik uiterlijk om 11.15 weer moest vertrekken i.v.m. mijn werk. Om 11.00 uur was ik nog nummer 49 op de rol....mijn verontschuldigd bij de griffie en vertrokken.

Nog een brief geschreven met verontschuldigingen en met redenen omkleed mijn vertrek aangegeven alsmede mijn standpunten naar voren gebracht. Geen reactie op een eerdere brief met een verzoek om het PV, alsmede geen reactie op bezwaar en je raadt het al, ook nu weer geen reactie....oftewel veroordeling bij verstek.

Bij navraag geen stukken (brieven) terug te vinden in het dossier en onze TPG biedt geen tracking service voor aangetekende stukken naar het buitenland......oftewel je moet er maar van uit gaan dat het aankomt.....wat dus niet te controleren valt.

't Is maar dat men het weet.....

Als ik de balans opmaak denk ik dat ik een beetje gelijk speel over 5 jaar gemeten. Ben helemaal geen echte hardrijder op de openbare weg (bewaar ik voor het circuit), maar bekeuringetjes van de eerste categorie kunnen tezamen aardig oplopen.

Poison
 
als je die dingen wat wegwerkt, zijn ze dan op te sporen ( traceren )
of niet ?
ik ben al een tijdje aan het overwegen zo een ding in mijn moto in
te bouwen , maar als ik de bedragen van die boete hoor. ;(
 
Ik had begrepen dat ze je in Frankrijk de keus geven: of bij vertrek 'vrijwillig' over de detector heen rijden (en dus neutraliseren dat ding), of een enorme boete betalen - en hem dan wellicht alsnog kwijt zijn!
 
als je die dingen wat wegwerkt, zijn ze dan op te sporen ( traceren )
of niet ?
ik ben al een tijdje aan het overwegen zo een ding in mijn moto in
te bouwen , maar als ik de bedragen van die boete hoor. ;(

Ja, ze kunnen zo'n detector ook weer detecteren. Ik heb zelf een detector in mijn koekblik gehad. Op die detector had ik zelfs een stand zodat hij zichzelf voor enkele seconden uitschakelde wanneer hij zo'n radardetector detector detecteerde. Wat een zin, maar je snapt um wel denk ik :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan