Boete van ome agent

Wanneer kun je bij dit soort snelheden de bon/dagvaarding verwachten? Duurt het met deze snelheden langer? Kun je het zelf ergens checken/navragen :?

Ben zelf waarschijnlijk ook genaaid met > 100% :X

edit:
@Luigiberna: Moet je horen wie hier voorbarig is :Z
 
Tis weer een goeie leer voor de volgende keer.. beetje dure ook..
Weet gelijk een bestemming voor mn vakantiegeld :(
Shit happens....

Ik denk altijd maar zo: Als ze mij pakken voor te hard rijden, betalen en niet meer over nadenken. Want hoevaak heb ik wel niet (veeeeel) te hard gereden zonder gepakt te worden :z

Iig succes dr mee, hoop het beste voor je (dat je maten je dus zitten te stangen).
 
ja laten we het hopen....

idd de keren dat je te hard heb gereden dan nu die ene keer in de 13 jaar... tja waar hebben we het dan over toch? maar ja het is denk ik toch wel ff slikken hoor als tie op de mat valt...
 
Wanneer kun je bij dit soort snelheden de bon/dagvaarding verwachten? Duurt het met deze snelheden langer? Kun je het zelf ergens checken/navragen :?

Ben zelf waarschijnlijk ook genaaid met > 100% :X

edit:
@Luigiberna: Moet je horen wie hier voorbarig is :Z

Dat kan best een poosje duren, ik kreeg de dagvaarding na 5 mnd ongeveer, maar ik had er ook nog 1 lopen van 40+ te hard, die moest eerst worden afgewerkt.

Bereid je maar voor op de welbekende preek van de rechter. Als dit of als dat.... vul maar in.
Ach je krijgt tenminste wel koffie in Terborg als je lang moet wachten :)
 
Als je mazzel hebt ben je niet goed geflitst omdat je snelheid daar te hoog voor lag. Maar iedereen heeft het nu over dagvaardingen, inname rijbewijs ed.

Maar volgens mij is dat onzin. Wanneer ze dat doen hadden ze je staande moeten houden. Je staat op de film, maar hebben geen bewijs dat jij de bestuurder op dat moment was. Het had ook je buurman kunnen wezen.
Dus dan valt dagvaarding ook direct al af.

Wat je wel kunt verwachten is je wordt opgeroepen, en een boete moet betalen. :(
 
Als je mazzel hebt ben je niet goed geflitst omdat je snelheid daar te hoog voor lag. Maar iedereen heeft het nu over dagvaardingen, inname rijbewijs ed.

Maar volgens mij is dat onzin. Wanneer ze dat doen hadden ze je staande moeten houden. Je staat op de film, maar hebben geen bewijs dat jij de bestuurder op dat moment was. Het had ook je buurman kunnen wezen.
Dus dan valt dagvaarding ook direct al af.

Wat je wel kunt verwachten is je wordt opgeroepen, en een boete moet betalen. :(

je hebt er ervaring mee :?
 
Sub, laat mensen met een andere mening ook in hun waarde aub O-) .

Weet je wat het is ...

sukkel! :X
sorry hoor maar je weet wat er kan gebeuren vanaf 50 te hard.....

succes met de afhandeling iig :):r


Iemand die genaaid is ook nog eens uitschelden voor sukkel, zeggen dat hij beter had moeten nadenken, en dan ook nog eens reageren met een :r .

Wat ik verder denk zal ik niet posten.
 
Sorry... Dat is ook waar ook! *D
Heb er verder geen ervaring mee, maar zo zit de wetgeving volgens mij wel in elkaar...

Geeft niet! :)

Je hebt deels gelijk. Voor snelheidsovertredingen van meer dan 40 kilometer te hard (op de snelweg) kan je een OM transactie thuisgestuurd krijgen, als je deze betaald is er niets aan de hand, je koopt je straf als het ware af. Door het betalen van de OM-transactie kan je voorkomen dat je gedagvaard zal worden om je voor de rechter te verantwoorden. Beroep of bezwaar is hier niet mogelijk. Als de transactie niet wordt betaald, zal de zaak alsnog voor de rechter komen.
 
je kan best nog wel eens mazzel hebben. Als je naast je maat reed op het moment van flitsen kan je latijd opvoeren dat hij jou inhaalde (en jij dus veel minder hard reed).

en hij kan vervolgens hetzelfde verhaal ophangen.

Bij twijfel mogen zij geloof ik niet tot bekeuring overgaan.
 
Hey allemaal,

Afgelopen maandag ben ik met 3 maten van me waarschijnlijk geflitst op de a16 richting dordrecht. Net voorbij de drechttunnel stonden ze. Ik was met een 8-tal vrienden van me aan het rijden tot er op een gegeven moment een mercedes amg uitvoering ons voorbij komt. Eerst die ene maat, vervolgens de andere en ja je kunt het wel raden... uiteindelijk waren we met 4 snelle fietsen die vent aan het uitdagen. Ik weet niet meer precies hoe hard we hebben gereden maar in de buurt van 260 tot 270 moet het zeker hebben gelegen. Ik kijk altijd om me heen naast me achter me en zo af en toe voor me, maar nu juist die ene keer dat ik achter mn maten aanga kijk ik niet. En ja hoor later hoorde ik van de rest die achter ons aankwamen dat er een flitser stond

Nu is dit voor mij de eerste keer dat ik met zo'n snelheid waarschijnlijk geflitst ben. Heeft iemand van jullie enig idee wat voor consequenties dit kan opleveren??

Heb al verhalen gehoord dat ik 6 maanden mn rijbewijs kwijt zou zijn plus een boete boven de 1500 euri...

Please wat info..

gr
Mart

Zie hier wat je te wachten staat. Niet leuk dus.... :X

full
 
@ post hierboven, die € 8,00 is dus per te hard gereden km, in dit geval dus zo'n 150 x 8 = € 1200,00 .....

Iemand die genaaid is ook nog eens uitschelden voor sukkel, zeggen dat hij beter had moeten nadenken, en dan ook nog eens reageren met een :r .
Ehmmm ... TS is niet genaaid, hij heeft zich zelf in de nesten gewerkt. En ja, hij had beter moeten nadenken (of beter moeten kijken ;) )

Voor de rest ben ik het wel met je post eens :)
 
je kan best nog wel eens mazzel hebben. Als je naast je maat reed op het moment van flitsen kan je latijd opvoeren dat hij jou inhaalde (en jij dus veel minder hard reed).

en hij kan vervolgens hetzelfde verhaal ophangen.

Bij twijfel mogen zij geloof ik niet tot bekeuring overgaan.

Kun je inderdaad ook nog wel eens gelijk in hebben.
Bij twijfel mogen ze inderdaad geen bekeuring geven, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze het er bij laten zitten wanneer er iemand met 260 voorbij komt. Ze kunnen dan wel denken, tjah, het is geen bewijs, die foto.... Maar ze kunnen wel 1500 euro in de pokket steken, en het is voor de politie noodzakelijk dat hij gestraft wordt.
 
@ post hierboven, die € 8,00 is dus per te hard gereden km, in dit geval dus zo'n 150 x 8 = € 1200,00 .....Ehmmm ... TS is niet genaaid, hij heeft zich zelf in de nesten gewerkt. En ja, hij had beter moeten nadenken (of beter moeten kijken ;) )

Voor de rest ben ik het wel met je post eens :)

Jep! Heb het zelf ook al meegemaakt. Ik reed voor de eerste keer 80 km/h te hard. Aangehouden rijbewijs en motor ingevorderd voor 4 maanden. Boete was 80 X 8 = 640,-

Helft moest ik betalen, andere helft voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Maar je zit ook nog een jaar in de recidive vanaf uitspraak rechter. Als je dan binnen dat jaar weer wat flikt dan kan je kijken bij 'tweede overtreding.'

Leuk he? |( Maar ja je voelt je ff rot, maar dat gaat over. Is niet slim als je van je rijbewijs echt afhankelijk bent (ik heb het voor mijn werk niet nodig) en je hebt nog een gezin enzo, dan moet je wel ff goed na blijven denken voor je te hard gaat. Het kan toch erg grote gevolgen hebben zowel financieel als emotioneel.
 
Een Mercedes AMG mag je gewoon achterna gaan hoor. Zeker als je hem eerst uitgedaagd hebt. Prent wordt geseponeerd. Dat is zeker.
 
Ze zijn toch verplicht de foto te laten zien????

Of moet je maar gewoon genoegen nemen met de eventuele schikking die binnenkomt?

Als, als nou blijkt dat op de foto 2 motoren staan, is het dan rechtsgeldig??
 
Terug
Bovenaan Onderaan