Boete van ome agent

Kun je inderdaad ook nog wel eens gelijk in hebben.
Bij twijfel mogen ze inderdaad geen bekeuring geven, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze het er bij laten zitten wanneer er iemand met 260 voorbij komt. Ze kunnen dan wel denken, tjah, het is geen bewijs, die foto.... Maar ze kunnen wel 1500 euro in de pokket steken, en het is voor de politie noodzakelijk dat hij gestraft wordt.

Foto opvragen natuurlijk. Als er meerdere voertuigen opstaan zullen ze moeten aantonen dat JIJ inderdaad degene was die te hard reed. Ze kunnen moeilijk boetes op de gok gaan uitdelen. Zou Spee wel willen, maar lijkt me moeilijk dat voor de rechter vol te houden. Mochten jullie alledrie een transactie thuiskrijgen, dan kan een beetje handige advocaat daar volgens mij ook nog wel wat mee. Je kunt met 1 foto wel 3 passanten vastleggen, maar niet 3 ovetredingen tegelijk. En mocht die mercedes nog voorop gereden hebben. Met een beetje geluk was hij inderdaad de pineut. Zoalng er maar geen 2 foto's gemaakt zijn ([me]Tuckson gelooft niet meer zo in rolletjes en tussentijd. Die digitale dingen zijn soms best snel tegenwoordig)[/me]
 
Ze zijn toch verplicht de foto te laten zien????

Of moet je maar gewoon genoegen nemen met de eventuele schikking die binnenkomt?

Als, als nou blijkt dat op de foto 2 motoren staan, is het dan rechtsgeldig??

Foto moet je zelf opvragen. Je moet dan eerst even uitzoeken onder welk korps alles valt.
 
Op de foto staan twee (ja hoe zal ik het noemen) puntjes bovenaan. Wiens kenteken daar binnenin staat op de foto die is de lul. Mag je hopen, dat er 2 binnen die puntjes staan want er zit altijd meetcorrectie op en dan maak je een kans. Ik zou wel rechtsbijstand inschakelen en ga nou niet zelf brieven schrijven, want de meesten kunnen dat niet en lullen of schrijven je de oren van het hoofd en verraden zo zichzelf.

Het is in ieder geval goed mogelijk dat er 2 kentekens binnen die puntjes staan. Laat je advocaat zich op de zaak richten en die foto's boven water krijgen. Dan komt het echt wel goed! Mits er natuurlijk 2 of meer kentekens op de foto bevinden binnen de 'puntjes.'

Het is namelijk zo, dat als dat flitsapparaat ergens staat hij op een vast punt afgaat. (dit om even aan te geven, dat iedereen die die puntjes theorie niet geloofd dit wel degelijk waar is.)
 
thanks tesnel, thanks iedereen eigenlijk voor de info...

zal de volgende keer wat 0-) rijden

maar neemt niet weg dat het toch wel een lekker gevoel geeft, zeg nou eerlijk..
 
Zo werkt het: Meet de breedte van de foto (A). Deel die door 2 (B). Vermenigvuldig A met 0,308. De uitkomst is C. Zet de afstand C uit vanaf het midden van de bodem van de foto, en trek vanuit daar een lijn naar het midden aan de bovenkant. Is de auto van rechtsachter gefotografeerd, dan moet de diagonaal rechts van het midden staan. Is de foto van de andere kant, trek je de diagonaal aan de linkerkant. Het kenteken van de auto moet zich voor het overgrote deel binnen de driehoek bevinden. Is dit niet het geval: bezwaar aantekenen!

full


Edit. Bovenstaande is overigens de manier om te kijken of de apparatuur wel goed uitgelijnd was. Echter als er 2 in de driehoek staan is het ook goed, want wie was het dan? :}
 
Laatst bewerkt:
Iemand die genaaid is ook nog eens uitschelden voor sukkel, zeggen dat hij beter had moeten nadenken, en dan ook nog eens reageren met een :r .
Uitschelden voor 'sukkel' oeioeioei.... de cel in met hem...

Hij is niet genaaid, hij wordt genaaid nadat hij zichzelf in de nesten heeft gewerkt.

En dan de :r , ok, misschien wat overdreven maar toch de smilie die voor mij dicht in de buurt kwam. Er zelf voor zorgen dat je 'in de nesten zit' en dan vervolgens zo laf zijn (of zeg ik nu weer wat verkeerds :? ) om je motor op iemands anders naam te laten zetten. :)

Wat ik verder denk zal ik niet posten.
Wat loyaal van je.... :Z

Mensen met een 25KW GS500 snappen dat niet :X
Inderdaad, stelletje losers :Z
 
laf???

is volgens mij weer een verkeerde opmerking ;)
wil gewoon mn bezit houden en als dat kan door hem tijdelijk op iemand anders zn naam te zetten tja why not?

Wees maar niet bang voor je motor, die kan je alleen kwijt raken bij meer dan 100% overschrijding én staandehouding...
 
Even een hint voor de mensen die zeer regelmatig hard op het gas gaan. De boete voor ondeugdelijke kentekenplaten is slechts 65 euro. Op een motor hoef je er maar 1 te hebben. Zorg ervoor dat je kentekenplaat slecht/niet leesbaar is en je hoeft nooit bang te zijn voor flitsers. Wordt je staande gehouden dan kost het je 65. You do the math.
 
Hoi ik wil je geen valse hoop geven maar wacht maar eerst eventjes het bericht af, Wie weet hoor je er straks niks meer van. Er zijn zoveel factoren van belang. Misschien heb je geluk en is je kenteken net niet duidelijk doordat er een maat van je of anderen auto net voor zit,.. wie weet.

Ik ben zelf ook zo vaak geflitst. Dan niet voor zo'n achtelijke hooge snelheid en ik schat dat van de 15keer in de afgelopen 2 jaar uiteindelijk maar 11 of 12 boetes binnen heb gehad. Dus wacht maar evenjtes af... en anders idd een rechts bijstand kan je heel veel goed doen. Ik ken gasten die er met een advocaat heel goed vanaf kwamen die hadden alleen maar een enorme geld boeten maar kregen gelijk het rjbewijs weer terug.
 
Ik had hem nog in mn handen afgelopen vrijdag. Ik heb zo'n frans kenteken plaatje laten maken en tja had ik het nou maar gedaan... dan was de kans nog groter dat ze me niet konden flitsen.
 
idd gewoon ff afwachten, misschien nu wel een beetje te vroeg om erover te hebben maarja was wel benieuwd of iemand anders ook ervaringen had..

de tijd zal het leren, mn bankrekening ook hahaha
 
Even een hint voor de mensen die zeer regelmatig hard op het gas gaan. De boete voor ondeugdelijke kentekenplaten is slechts 65 euro. Op een motor hoef je er maar 1 te hebben. Zorg ervoor dat je kentekenplaat slecht/niet leesbaar is en je hoeft nooit bang te zijn voor flitsers. Wordt je staande gehouden dan kost het je 65. You do the math.

Is dat niet alleen zo als je een vriendelijken agent heb. Want als ze onraadt ruiken dan zijn de poppen aan het danzen en kunnen ze zelfs je motor in beslag nemen etc.
 
Uitschelden voor 'sukkel' oeioeioei.... de cel in met hem...

Hij is niet genaaid, hij wordt genaaid nadat hij zichzelf in de nesten heeft gewerkt.

En dan de :r , ok, misschien wat overdreven maar toch de smilie die voor mij dicht in de buurt kwam. Er zelf voor zorgen dat je 'in de nesten zit' en dan vervolgens zo laf zijn (of zeg ik nu weer wat verkeerds :? ) om je motor op iemands anders naam te laten zetten. :)Wat loyaal van je.... :ZInderdaad, stelletje losers :Z
(Ga eens wat vroeger naar bed.)

full
 
Even een hint voor de mensen die zeer regelmatig hard op het gas gaan. De boete voor ondeugdelijke kentekenplaten is slechts 65 euro. Op een motor hoef je er maar 1 te hebben. Zorg ervoor dat je kentekenplaat slecht/niet leesbaar is en je hoeft nooit bang te zijn voor flitsers. Wordt je staande gehouden dan kost het je 65. You do the math.

Ik had hem vorig jaar omgebogen, dat de onderzijde horizontaal stond dus de onderste 4 tekens. 65 euro boete voor gehad.

Maar zouden ze dat niet registreren? Of zou het wetje mulder iedere keer afgedaan worden? Ik hou niet zo van aangehouden worden door (motor)agenten. Ik word er bloednerveus van ook al heb ik niets te verbergen. Ik kan het niet helpen, maar heb denk een zintuig ervoor dat ik ze gewoon niet kan accepteren.

Maar denk als je dat te vaak flikt ze er toch een keer met je over willen praten op de rechtbank. Tenzij het wetje mulder is en er geen registratie van gedaan wordt. Hopen dat je dan niet achter elkaar dezelfde agent treft... :X
 
Je hebt toch ook zo'n spray wat je op je nummerbord spuit, en wanneer je dan geflitst wordt, dan is je nummerbord niet te lezen maar helemaal wit omdat het weerkaatst ofzo? Weet iemand waar dat te koop is en of dat werkelijk nog bestaan?? ;)
 
Je hebt toch ook zo'n spray wat je op je nummerbord spuit, en wanneer je dan geflitst wordt, dan is je nummerbord niet te lezen maar helemaal wit omdat het weerkaatst ofzo? Weet iemand waar dat te koop is en of dat werkelijk nog bestaan?? ;)

Is volgens mij een L*Lverhaal :?
 
Is dat niet alleen zo als je een vriendelijken agent heb. Want als ze onraadt ruiken dan zijn de poppen aan het danzen en kunnen ze zelfs je motor in beslag nemen etc.


tja, vraag ik me ook af, want als je al een keer gepakt bent met een veels te hoge snelheid dan wordt er toch een aantekening gemaakt van je :?
tenminste dat is mij toendertijd verteld door oom agent.Ik zou een rood kruisje krijgen bij mijn naam.of was ik nu te naief om dit te geloven :X
 
Volgens mij bestaat die spray niet, verhalen gingen vroeger dat je haarspray moest spuiten op je kenteken. Heb ooit op Assen een vent gezien die een aparaat verkocht dat op het moment dat je geflitst werd dat dat ding dan ook flitste zodat de film/foto onduidelijk werd.

Heb wel overwogen om een systeem te maken dat je kentekenplaat naar binnenklapt zodra je aan het gas gaat, maar tot op heden nog niet gedaan..
 
ach. volgende keer (als je je rijbewijs weer terug hebt, na tien jaar ofzo) gewoon niet zo vies hard rijden. dan komt het allemaal goed.
 
Je hebt toch ook zo'n spray wat je op je nummerbord spuit, en wanneer je dan geflitst wordt, dan is je nummerbord niet te lezen maar helemaal wit omdat het weerkaatst ofzo? Weet iemand waar dat te koop is en of dat werkelijk nog bestaan?? ;)

Ha tof.
Wordt het toch nog een bier-en-chips topic.

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan