Boete van ome agent

Heb ze die maandag ook gezien. Moest ook in de ankers B| maar ik reed geen 240 dus zal het wel gered hebben O-) Ze stonden vlak na de afrit 's Gravendeel, auto bijna niet zichtbaar achter de bosjes, radar op de vangrail :r

Dan zat de topic starter dus op het deel waar de max. snelheid 100 is. Om daar 260 te rijden is natuurlijk ook niet helemaal fris................
 
Eerlijk gezegd word ik zo langzamerhand een beetje schijtziek van dit soort topics. De TS'ers zijn allemaal van die flinke figuren die ver over de 100% te hard mogen rijden, de meest idiote stunts uithalen en zich als rasechte klootzakken in het verkeer gedragen waardoor de toch al zo negatieve blik op motorrijders alleen maar weer bevestigd wordt.

Maar als die kleuters dan ter verantwoording worden geroepen lopen ze te janken als een stel kleine kinderen, zijn ze genaaid, worden ze door anderen uitgedaagd of heeft de politie (die door hen steevast smerig beledigend uitgescholden wordt) weer niets anders te doen dan hun quotum omhoog te brengen.
Maar ik heb het hier dus nog nooit meegemaakt dat zo'n TS van zichzelf nou eens de waarheid in wil zien. Namelijk dat hij een onverantwoordelijke gek is geweest, die gewoon aangepakt moet worden voor de misdaad (want zo mag je dergelijke snelheidsovertredingen toch wel noemen) bestraft moet worden. Als een automobilist zo iets flikt zijn de verwijten hier niet van de lucht, maar een motorrijder moet zoiets altijd maar vrijuit kunnen doen.

Persoonlijk hoop ik echt van harte dat de topicstarter(en alle ander vergelijkbare idioten) zijn rijbewijs opnieuw mag zien te behalen. En dan ook nog niet eerder dan over een jaar of tien. Misschien dat mensen dan zich eens een keer gaan realiseren waar zij mee bezig zijn, en dat zij het niet alleen voor zichzelf verzieken maar voor iedere verkeersdeelnemer, en toch zeker voor hun mede motorfanaten.

Dus als je zo flink bent om die verkeersregels aan je laars te lappen, ben dan ook zo flink om voor de gevolgen op te draaien maar ga niet lopen janken dat je "zo genaaid" bent. B|
 
Eerlijk gezegd word ik zo langzamerhand een beetje schijtziek van dit soort topics. De TS'ers zijn allemaal van die flinke figuren die ver over de 100% te hard mogen rijden, de meest idiote stunts uithalen en zich als rasechte klootzakken in het verkeer gedragen waardoor de toch al zo negatieve blik op motorrijders alleen maar weer bevestigd wordt.

Maar als die kleuters dan ter verantwoording worden geroepen lopen ze te janken als een stel kleine kinderen, zijn ze genaaid, worden ze door anderen uitgedaagd of heeft de politie (die door hen steevast smerig beledigend uitgescholden wordt) weer niets anders te doen dan hun quotum omhoog te brengen.
Maar ik heb het hier dus nog nooit meegemaakt dat zo'n TS van zichzelf nou eens de waarheid in wil zien. Namelijk dat hij een onverantwoordelijke gek is geweest, die gewoon aangepakt moet worden voor de misdaad (want zo mag je dergelijke snelheidsovertredingen toch wel noemen) bestraft moet worden. Als een automobilist zo iets flikt zijn de verwijten hier niet van de lucht, maar een motorrijder moet zoiets altijd maar vrijuit kunnen doen.

Persoonlijk hoop ik echt van harte dat de topicstarter(en alle ander vergelijkbare idioten) zijn rijbewijs opnieuw mag zien te behalen. En dan ook nog niet eerder dan over een jaar of tien. Misschien dat mensen dan zich eens een keer gaan realiseren waar zij mee bezig zijn, en dat zij het niet alleen voor zichzelf verzieken maar voor iedere verkeersdeelnemer, en toch zeker voor hun mede motorfanaten.

Dus als je zo flink bent om die verkeersregels aan je laars te lappen, ben dan ook zo flink om voor de gevolgen op te draaien maar ga niet lopen janken dat je "zo genaaid" bent. B|

hey een brave burger die zich altijddddddddddddddddddddd aan de toegestane snelheid houd en echt geen kilometertje te hard, eg waar niet O-) O-)

petje af hoor dat je altijd zo braaf bent :} :}


:Z
 
Eerlijk gezegd word ik zo langzamerhand een beetje schijtziek van dit soort topics. De TS'ers zijn allemaal van die flinke figuren die ver over de 100% te hard mogen rijden, de meest idiote stunts uithalen en zich als rasechte klootzakken in het verkeer gedragen waardoor de toch al zo negatieve blik op motorrijders alleen maar weer bevestigd wordt.

Maar als die kleuters dan ter verantwoording worden geroepen lopen ze te janken als een stel kleine kinderen, zijn ze genaaid, worden ze door anderen uitgedaagd of heeft de politie (die door hen steevast smerig beledigend uitgescholden wordt) weer niets anders te doen dan hun quotum omhoog te brengen.
Maar ik heb het hier dus nog nooit meegemaakt dat zo'n TS van zichzelf nou eens de waarheid in wil zien. Namelijk dat hij een onverantwoordelijke gek is geweest, die gewoon aangepakt moet worden voor de misdaad (want zo mag je dergelijke snelheidsovertredingen toch wel noemen) bestraft moet worden. Als een automobilist zo iets flikt zijn de verwijten hier niet van de lucht, maar een motorrijder moet zoiets altijd maar vrijuit kunnen doen.

Persoonlijk hoop ik echt van harte dat de topicstarter(en alle ander vergelijkbare idioten) zijn rijbewijs opnieuw mag zien te behalen. En dan ook nog niet eerder dan over een jaar of tien. Misschien dat mensen dan zich eens een keer gaan realiseren waar zij mee bezig zijn, en dat zij het niet alleen voor zichzelf verzieken maar voor iedere verkeersdeelnemer, en toch zeker voor hun mede motorfanaten.

Dus als je zo flink bent om die verkeersregels aan je laars te lappen, ben dan ook zo flink om voor de gevolgen op te draaien maar ga niet lopen janken dat je "zo genaaid" bent. B|

Nou,Nou je hoeft niet te reageren hoor als je er schijtziek van word,denk om je hart.En wat de rijder betreft: Rot voor je maar shit happens.
 
hey een brave burger die zich altijddddddddddddddddddddd aan de toegestane snelheid houd en echt geen kilometertje te hard, eg waar niet O-) O-)

petje af hoor dat je altijd zo braaf bent :} :}


:Z

Hey gabbie...

Jij en ik rijden ook nooit te hard he.... 8-)

Groetjes vanuit Las Vegas.. 36 graden!! hahahahahaha.... moet je gauw weer eens spreken, heb je je 12 al ?
 
Om maar ff te reageren op whimpey:

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een eventuele bekeuring zal krijgen in mn 13 jarige loopbaan als motorrijder. Sterker nog met de auto heb ik zelfs maar 1 bekeuring gekregen en dat was dat ik net mn rijbewijs had. Ook ik ben zeker niet heilig, misschien kijk ik gewoon goed om me heen en merk ik meestal wel of er een controle staat of niet.

Maar ik voel me zeker niet genaaid hoor zoals je het verwoord. Mijn bedoeling van het topic was om te weten te komen wat voor consequenties er staan te wachten, nou als ik mn rijbewijs moet inleveren dan zal ik het wel merken, staat er een flinke geldboete tegenover nahh dan zal mn bankrekening het wel merken.

En zoals jij je nu schetst, als een brave motorrijder die zich altijd aan de snelheid houdt... nou ik heb er mn twijfels over, wil je beweren dat je nooit ff heb gekeken wat je motor doet tot aan de 200????? :}

Petje af.........als het zo zou zijn
 
Als je mazzel hebt ben je niet goed geflitst omdat je snelheid daar te hoog voor lag. Maar iedereen heeft het nu over dagvaardingen, inname rijbewijs ed.

Maar volgens mij is dat onzin. Wanneer ze dat doen hadden ze je staande moeten houden. Je staat op de film, maar hebben geen bewijs dat jij de bestuurder op dat moment was. Het had ook je buurman kunnen wezen.
Dus dan valt dagvaarding ook direct al af.

Wat je wel kunt verwachten is je wordt opgeroepen, en een boete moet betalen. :(
wezen zijn ouderloze kinderen

maar erg veel succes met je verhaal
 
Voor inname motorfiets hoef je niet bang te zijn, je bent niet staande gehouden.
Voor inname rijbewijs geld zover ik het weet hetzelfde, je moet zijn staande gehouden, anders krijg je alleen een hoge geldboete.

Je zult zoiezo opgeroepen worden oftewel een dagvaarding krijgen voor deze overtreding. Je bent niet verplicht te verschijnen, de rechter legt dan de straf gewoon op die hiervoor staat. Wél verschijnen, met een mooi verhaal en eventueel een advocaat als je hier zelf niet zo handig in bent helpt je alleen maar.
Met een beetje geluk tref je de OvJ en de rechter in een goede bui en valt het allemaal mee.
Denk goed na wat je gaat zeggen, ze vragen je waarom je zo hard reed, ga niet verdedigen maar geef toe dat het ontzettend stom was of ontken alles.
Ook vragen ze naar je persoonlijke leefomstandigheden, hierbij kun je aangeven dat het de eerste keer is en dat je het rijbewijs nodig hebt etc.
Als je het dus bekend gedaan te hebben, overtuig ze dan van je spijt.
Kijk ook héél goed de bekeuring na, of de juiste weg is genoemd, datum en tijdstip...als dit niet het geval is kun je het gooien op een vormfout, dwz de hele bewijslast wordt tenietgedaan en dus ga je vrijuit!
De foto zoiezo opvragen, als de rechter het uiteindelijk "wettelijk en overtuigend" bewezen verklaard dat jij het bent die de gemeten snelheid heeft gereden kost het je (geloof ik) € 10,- voor de foto.
Mocht het zo zijn dat er (best waarschijnlijk) meerdere kentekens op jouw belastende foto staan, heb je een goede kans dat de rechter het niet "wettelijk en overtuigend bewezen" kan verklaren, MITS JIJ ZELF BEKEND!

en nog even over die sprays:
die bestaan wel, af en toe worden ze aangeboden op marktplaats of 2ehands.nl
Ze zijn zelfs getest in een maandblad, en daaruit bleek dat de spray wel effect had, maar alléén bij nacht is de reflectie voldoende.
Overdag is het kenteken nog gewoon goed leesbaar op de foto B|

in ieder geval veel succes met de afhandeling en laat even weten hoe het is gegaan aub!
 
hey een brave burger die zich altijddddddddddddddddddddd aan de toegestane snelheid houd en echt geen kilometertje te hard, eg waar niet O-) O-)

petje af hoor dat je altijd zo braaf bent :} :}


:Z

Sodemieter nou toch eens een keer op met dit soort onzingezeik.
Dat heeft niets met "brave burgertje die zich altijd aan de snelheid houdt" te maken. Dit gaat gewoon om misdadige krankzinnig gedrag van de TS. Hij rijdt niet te hard, nee, hij rijdt meer dan 100% te hard op de openbare snelweg. En dan maar gaan lopen zeiken als ie daarvoor gepakt wordt.
Moet je het geouehoer hier eens lezen als zo'n krankzinnige te laat gezien wordt door zo'n koekblik. Dan heeft dat blik weer niet goed uitgekeken. Maar de chauffeur daarvan wel een trauma voor het leven. Denk daar dan maar eens aan als je het weer nodig vindt die gaskraan open te draaien.
 
Om maar ff te reageren op whimpey:

Maar ik voel me zeker niet genaaid hoor zoals je het verwoord. Mijn bedoeling van het topic was om te weten te komen wat voor consequenties er staan te wachten, nou als ik mn rijbewijs moet inleveren dan zal ik het wel merken, staat er een flinke geldboete tegenover nahh dan zal mn bankrekening het wel merken.

Misschien heb ik me daarover een beetje te algemeen uitgedrukt, want je kunt niet ontkennen dat over het algemeen onze motor'vrienden' zich genaaid voelen als ze (weer) eens betrapt zijn op (veel) te hard rijden. En ook in de reakties op jouw opening komt het woord 'genaaid" nog al eens voor.

En zoals jij je nu schetst, als een brave motorrijder die zich altijd aan de snelheid houdt... nou ik heb er mn twijfels over, wil je beweren dat je nooit ff heb gekeken wat je motor doet tot aan de 200????? :}

Net zo generaliserend als jij nu hier doet dus. Iemand die dat gedrag van jou onverantwoordelijk vindt, is dus persé maar een "brave motorrijder die zich altijd aan de snelheid houdt"?
Nou dan kan ik je uit de droom helpen. Ook ik zit momenteel te wachten op fanmail van het cjib. Maar er zit wel een duidelijk verschil tussen te hard rijden en een wedstrijdje aangaan met een mercedes op de snelweg.
Om op je vraag terug te komen...Nee...Ik heb nog nooit gekeken wat mijn motor doet tot de 220 km/u. Simpelweg omdat a) mijn motor daar te oud voor is en b) ikzelf ook een beetje te oud ben voor dat soort spelletjes. Maar ja...ik heb inderdaad meerdere malen zo tussen de 160 en 180 (is ook hard zat voor op een naked)gereden. Maar wel op een snelweg waar ik de ruimte had, en niet omdat ik me uitgedaagd voelde door een medeweggebruiker, zoals jij je blijkbaar op hebt laten naaien door die mercedes. Dus nee....Zo'n heilig boontje ben ik ook niet. Maar ik probeer in ieder geval nog een beetje mijn verstand erbij te houden.
 
Laatst bewerkt:
edit: You got a point hierboven :^
Maar als zij de enigen zijn, eigen verantwoordelijkheid, dus beeetje dimmen. Wie weet was de rest van de weg helemaal leeg.
 
Mocht het zo zijn dat er (best waarschijnlijk) meerdere kentekens op jouw belastende foto staan, heb je een goede kans dat de rechter het niet "wettelijk en overtuigend bewezen" kan verklaren, MITS JIJ ZELF BEKEND!

Je bedoelt waarschijnlijk TENZIJ, i.p.v. MITS, anders klopt je redenering van geen kanten..............
 
Sodemieter nou toch eens een keer op met dit soort onzingezeik.
Dat heeft niets met "brave burgertje die zich altijd aan de snelheid houdt" te maken. Dit gaat gewoon om misdadige krankzinnig gedrag van de TS. Hij rijdt niet te hard, nee, hij rijdt meer dan 100% te hard op de openbare snelweg. En dan maar gaan lopen zeiken als ie daarvoor gepakt wordt.
Moet je het geouehoer hier eens lezen als zo'n krankzinnige te laat gezien wordt door zo'n koekblik. Dan heeft dat blik weer niet goed uitgekeken. Maar de chauffeur daarvan wel een trauma voor het leven. Denk daar dan maar eens aan als je het weer nodig vindt die gaskraan open te draaien.

was geen onzin gezeik dude ;) TS vraagt om advies en niet om de grond ingetrapt te worden :)
daarom mijn post en nee ik rij vaak genoeg iets harder dan toegestaan en ja heb ook vaak genoeg fanmail gehad maar dat was betale en weer verder ;)
rij nu zn 6 jaar motor en rij gem. 35000 km per jaar en ja moet je wel gelijk geven dat sommige motorrijders soms iets te ver gaan zeg maar vooral mense zonder pak :X :X zoals laatst in bodw, dat soort figuren maken het ons motorijders niet egt makkelijk, maar zoals ik al zei heb zelf ook weleens acties gehad dat ik dacht van ehhh ff pas op de plaats :P

enne gaskraan opendraaie moet ik wel doen anders kom ik niet vooruit :+ :+

koekblikkers die motorrijders over het hoofd zien gebeurd vaak genoeg en meestal met hele lullige snelheden of dat mense het nut van hun spiegels niet begrijpen.

ongelukke die ik ken met hoge snelheden zijn er gelukkig heeeeeeeeeeeel weinig, dus dat gedeelte van je verhaal klopt niet helemaal.

ik vin het veel belangrijker dat de personen die betrokke zijn bij een ongeval beide of alle heel weglope :} :} dat is veel belangrijker dan twiste over elkaars mening.


hmmmmm tering wat een verhaal, tijd voor bed denk ik trustte luitjes enne hou het rubber bove en denk an de veiligheid van alle weggebruikers en vooral jezelf komt het allemaal goed :} :} :}
 
Je bedoelt waarschijnlijk TENZIJ, i.p.v. MITS, anders klopt je redenering van geen kanten..............
Redenering klopt zowiezo niet, rijbevoegdheid kan je ook door de rechter tijdelijk worden ontnomen als je NIET direct ter plaatse langs de kant bent gezet.

En die spray's werken dus gewoon niet, niet overdag en niet 'snachts.
 
Een forum is om meningen uit te wisselen.
Gelukkig kunnen we hier allemaal vertellen wat onze mening is en op respectvolle manier een mening geven die op dat moment wat tegen de richting in is verdient een :} .


Ongeacht of je t met die mening eens bent, en dat lukt redelijk dit keer, :} voor allen ;) :+
 
edit: You got a point hierboven :^
Maar als zij de enigen zijn, eigen verantwoordelijkheid, dus beeetje dimmen. Wie weet was de rest van de weg helemaal leeg.
Zij waren dus niet de enigen FOL. Er was volgens TS zoiezo ook een mercedes amg in het "spel".
 
Zij waren dus niet de enigen FOL. Er was volgens TS zoiezo ook een mercedes amg in het "spel".

Joh Whimpey, ik kan alleen maar zeggen, ja je hebt gelijk.. ik zal het ook zeker niet goedpraten om zo hard te rijden. Maar om ff terug te komen op het verhaal of de weg vrij was, ja anders had die auto toch ook niet zo hard gereden???

Verder heb ik weinig zin om te reagereren, je hebt je punt gemaakt... klaar.

Ik merk het vanzelf wel wat er gaat gebeuren. Voorlopig zoek ik lekkere bochten op en zal ik in en buiten de bebouwde kom me als een brave motorrijder gedragen.
 
koekblikkers die motorrijders over het hoofd zien gebeurd vaak genoeg en meestal met hele lullige snelheden of dat mense het nut van hun spiegels niet begrijpen.

Laten we die fijne bellers niet vergeten, die zo druk in hun gesprek opgaan dat ze bijna hun afslag missen en daar op het laatste moment toch niet veel voor voelen. Of die 2 handen voor het bellen nodig hebben, 1tje aan de telefoon en 1tje om in de lucht mee te tekenen |(

Of... nah, we kennen het allemaal wel B|
 
Mensen die aan het bellen zijn of met hun vingers in de lucht aan het tekenen zijn ... kan idd erg vervelend zijn ... Maar ik vind TS toch nog wel een flink stuk minder goed bezig ...

...
Ik kijk altijd om me heen naast me achter me en zo af en toe voor me, maar nu juist die ene keer dat ik achter mn maten aanga kijk ik niet.
...

en dat met zo'n 270 km/h (dat is dus 75 meter per seconden :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan