Boete Van Rijbewijs A1 1000cc Motor Rijden

halil42

Rookie
31 aug 2017
2
0
Hoi jongens
ik kan vanaf volgendjaar motorrijbewijs A1 halen k heb gekeken naar de prijzen van motor en yamaha yzf r125 tweedehand 2010 model kost hetzelfde als yamaha yzf r1 2000 model dus omdat ik zo veel geld uitgeeft wil ik wel een goeie nemen maar dan is de rijbewijs a1 niet genoeg k heb het gehoord van ' -Je rijbewijs voldoet niet aan de gestelde eisen: de boete bedraagt € 45,- ' dus eigenlijk als ik met een rijbewijs A1 1000cc motor rijd krijg ik dan 45 euro boete?

mij vragen zijn

Hoeveel boete krijg je als je met A1 rijbewijs 1000cc Motor rijd

Mag je dan nog door gaan met motor rijden?

Wat wordt er na gedaan met me motor? ( nemen ze dan mee of laten ze dan maar gewoon )

dank jullie alvast voor het beantwoorden van me vragen.
 
Ik zou zeggen; lekker doen, verongelukken en de rest van je leven betalen omdat je onverzekerd was wegens geen geldig rbw.
 
Laatst bewerkt:
Hoi jongens
ik kan vanaf volgendjaar motorrijbewijs A1 halen k heb gekeken naar de prijzen van motor en yamaha yzf r125 tweedehand 2010 model kost hetzelfde als yamaha yzf r1 2000 model dus omdat ik zo veel geld uitgeeft wil ik wel een goeie nemen maar dan is de rijbewijs a1 niet genoeg k heb het gehoord van ' -Je rijbewijs voldoet niet aan de gestelde eisen: de boete bedraagt € 45,- ' dus eigenlijk als ik met een rijbewijs A1 1000cc motor rijd krijg ik dan 45 euro boete?

mij vragen zijn

Hoeveel boete krijg je als je met A1 rijbewijs 1000cc Motor rijd

Mag je dan nog door gaan met motor rijden?

Wat wordt er na gedaan met me motor? ( nemen ze dan mee of laten ze dan maar gewoon )

dank jullie alvast voor het beantwoorden van me vragen.

Dan kun je nog beter wat geld besparen en geen rijbewijs halen. Heb je extra budget voor een nog wat snellere motor. :+
 
Hoi jongens
ik kan vanaf volgendjaar motorrijbewijs A1 halen k heb gekeken naar de prijzen van motor en yamaha yzf r125 tweedehand 2010 model kost hetzelfde als yamaha yzf r1 2000 model dus omdat ik zo veel geld uitgeeft wil ik wel een goeie nemen maar dan is de rijbewijs a1 niet genoeg k heb het gehoord van ' -Je rijbewijs voldoet niet aan de gestelde eisen: de boete bedraagt € 45,- ' dus eigenlijk als ik met een rijbewijs A1 1000cc motor rijd krijg ik dan 45 euro boete?

mij vragen zijn

Hoeveel boete krijg je als je met A1 rijbewijs 1000cc Motor rijd

Mag je dan nog door gaan met motor rijden?

Wat wordt er na gedaan met me motor? ( nemen ze dan mee of laten ze dan maar gewoon )

dank jullie alvast voor het beantwoorden van me vragen.
Welkom op MF
 
Gewoon doen, je rijdt jezelf toch naar 100 meter aan bonken met een R1. Heeft niemand last van.

En het feit dat je niet verzekerd bent omdat je rond rijdt op een voertuig waarvoor je geen geldig rijbewijs hebt maakt ook niet uit als je eenmaal tussen 6 plankjes ligt.

Even iets minder grim:

- je rijdt zonder geldig rijbewijs op een voertuig die je niet mag besturen
(eerste x een boete van 340 € Boetebase - Openbaar Ministerie )

- Daardoor ben je dus niet verzekerd, ook al heb je een verzekering afgesloten. Dus alle schade die jij veroorzaakt, moet je zelf betalen.

Stel je rijdt een fietser aan. Fiets is total loss, been van de fietser gebroken.
Jij zal de waarde van de fiets moeten vergoeden. Jij zal alle ziekenhuiskosten, fysiotherapie en alle overige kosten vloeiende vanuit dit ongeval moeten betalen.


En nog even los van dit alles, blijkbaar ben je nu volwassen en dus een grote jongen. Daarmee komt verantwoordelijkheid. Neem die ook!

En teksten typen zoals in de whatsapp groepjes met je klasgenootjes van het VMBO kom je ook niet mee weg in de volwassen wereld.

Neem de moeite om gebruik te maken van hoofdletters, punten en komma's. Leest een stuk fijner, en je komt misschien eens over als een volwassen iemand ipv een puisterige vakkenvuller van de Lidl.

Veel veilige kilomters gewenst :]
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer boete 340 euro , bij herhaling 400 euro plus week hechtenis.
De kantonrechter bepaald dit (beetje onschuldig kijken en lief zijn tegen die mevrouw of meneer en je loopt weg met een werkstrafje :-) ).
Kortom even kijken naar je aantal vakantiedagen op je werk en doen :-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi jongens
ik kan vanaf volgendjaar motorrijbewijs A1 halen k heb gekeken naar de prijzen van motor en yamaha yzf r125 tweedehand 2010 model kost hetzelfde als yamaha yzf r1 2000 model dus omdat ik zo veel geld uitgeeft wil ik wel een goeie nemen maar dan is de rijbewijs a1 niet genoeg k heb het gehoord van ' -Je rijbewijs voldoet niet aan de gestelde eisen: de boete bedraagt € 45,- ' dus eigenlijk als ik met een rijbewijs A1 1000cc motor rijd krijg ik dan 45 euro boete?

mij vragen zijn

Hoeveel boete krijg je als je met A1 rijbewijs 1000cc Motor rijd

Mag je dan nog door gaan met motor rijden?

Wat wordt er na gedaan met me motor? ( nemen ze dan mee of laten ze dan maar gewoon )

dank jullie alvast voor het beantwoorden van me vragen.
:X


Hallo mäisje :W
 
Waarom zou een R1 beter zijn dan een R125??
Verder, lees je verhaal nog eens na, ik kon mij er met moeite doorheen worstelen. Dit lijkt nergens op.
 
Even wachten tot je 24 jaar bent, dan kan je jezelf verzekerd de puinpoeier in rijden ipv onverzekerd. Scheelt weer


Of gewoon die r125 kopen, zal evenveel in waarde dalen als die r1 gaat doen waarschijnlijk
 
Hoi jongens
ik kan vanaf volgendjaar motorrijbewijs A1 halen k heb gekeken naar de prijzen van motor en yamaha yzf r125 tweedehand 2010 model kost hetzelfde als yamaha yzf r1 2000 model dus omdat ik zo veel geld uitgeeft wil ik wel een goeie nemen maar dan is de rijbewijs a1 niet genoeg k heb het gehoord van ' -Je rijbewijs voldoet niet aan de gestelde eisen: de boete bedraagt € 45,- ' dus eigenlijk als ik met een rijbewijs A1 1000cc motor rijd krijg ik dan 45 euro boete?

mij vragen zijn

Hoeveel boete krijg je als je met A1 rijbewijs 1000cc Motor rijd

Mag je dan nog door gaan met motor rijden?

Wat wordt er na gedaan met me motor? ( nemen ze dan mee of laten ze dan maar gewoon )

dank jullie alvast voor het beantwoorden van me vragen.
:N
 
Los van de boete en het niet verzekerd rondrijden, wanneer je gepakt wordt kunnen ze ook nog eens bepalen dat je voorlopig ook nog niet voor je A mag.
 
- je rijdt zonder geldig rijbewijs op een voertuig die je niet mag besturen
(eerste x een boete van 340 € Boetebase - Openbaar Ministerie )

- Daardoor ben je dus niet verzekerd, ook al heb je een verzekering afgesloten. Dus alle schade die jij veroorzaakt, moet je zelf betalen.

Stel je rijdt een fietser aan. Fiets is total loss, been van de fietser gebroken.
Jij zal de waarde van de fiets moeten vergoeden. Jij zal alle ziekenhuiskosten, fysiotherapie en alle overige kosten vloeiende vanuit dit ongeval moeten betalen.


En nog even los van dit alles, blijkbaar ben je nu volwassen en dus een grote jongen. Daarmee komt verantwoordelijkheid. Neem die ook!

En teksten typen zoals in de whatsapp groepjes met je klasgenootjes van het VMBO kom je ook niet mee weg in de volwassen wereld.

Neem de moeite om gebruik te maken van hoofdletters, punten en komma's. Leest een stuk fijner, en je komt misschien eens over als een volwassen iemand ipv een puisterige vakkenvuller van de Lidl.

Veel veilige kilomters gewenst :]

Dit dus, het niet verzekerd rondrijden is belangrijker dan die boete. Ook al lijkt dat nu misschien voor jou niet zo. Als je iemand invalide rijdt ga je de rest van je leven betalen.

wel fijn dat je hier even komt bewijzen dat het beperkt rijbewijs voor jongeren een goed idee is! :t
 
Hoewel ik moet toegeven dat het plan van TS niet helemaal waterdicht is, valt me vooral op dat, gezien de antwoorden, veel motorrijders tegenwoordig van gemalen poppenstront zijn en daar nog trots op ook.
 
Je vergelijkt een 2010 R125 met een 2000(!!!) R1... dan vind ik die R125 nog best goedkoop ;)

Ik zou voor die 125 gaan. Geen gezeur, helemaal legaal. Kan je prima mee sturen. Nee verwacht niks van de topsnelheid ofzo, maar verder zijn het leuke dingen. A1 rijbewijs is wat dat betreft gewoon ruk.. A2 is al een stukje leuker :)

Als je toch op die R1 gaat rijden dan ben je gewoon de lul ALS er iets gebeurt. Of jij dat risico wil nemen is aan jou, maar het blijft niet bij een boete van 45,- zoals hierboven al is gezegd.
 
Ik zal de vraag serieus beantwoorden.

* Die 45 euro, dat is de boete voor het niet kunnen tonen van een rijbewijs. Een lichte overtreding.

* Als je op een R1 gaat rijden met alleen rijbewijs A1, dan bega je een andere fout, namelijk het rijden zonder geldig rijbewijs. Dat is een zwaardere overtreding. Zie deze pagina: Straffen rijden zonder rijbewijs - Advocaat Verkeersstrafrecht

Einde serieus antwoord.

Je beseft hopelijk wel dat dit een enorm dom plan is?
 
Laatst bewerkt:
Hoewel ik moet toegeven dat het plan van TS niet helemaal waterdicht is, valt me vooral op dat, gezien de antwoorden, veel motorrijders tegenwoordig van gemalen poppenstront zijn en daar nog trots op ook.

_O-

Ik reed vroeger ook in m'n zwembroek en badslippers op de scooter met 80kph over het fietspad richting strand. :N :$
Als ik iemand dat nu zie doen verklaar ik ze ook voor gek :Y Want.. het is ook best idioot.
 
Ach, kwestie van inschatten hoe groot de kans is dat je gepakt wordt toch?
En zorgen dat je geen ongeluk krijgt.
Maar ja, je kunt toch rijden, dus...
 
Waarom zou je überhaupt je rijbewijs halen, met zo'n instelling??

Dan ken je net zo makkelijk nu al op die R1 stappen......


Ik denk dat jij nog een beetje in je scooter wereldje leeft......125 cc VS R1 is een andere overstap als een ander cilindertje op je scootertje......


Blijf voorlopig maar ff bij de scooter
 
Hoi,

Welkom op het Motor-forum

Goede informatie is er al gegeven maar sommigen mensen zijn nogal lomp zoals je hebt kunnen lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan