Boete vanuit Antwerpen: 7 km te hard

LeonB

Die hard MF'er
24 sep 2006
822
0
Heikant (ZE)
Gisteren vond ik een mooie brief vanuit Belgie op mijn deurmat. 't Bleek een "aanvankelijk proces-verbaal" te zijn. Ik ben blijkbaar geflitst op de Noorderlaan in Antwerpen waar ik 77 km/u reed in plaats van de toegestane 70 km/u.

Dus ik verteld dit tegen m'n pa en hij had ook een boete binnengekregen. Zelfde plek, precies dezelfde snelheid, zelfde agent maar wel een andere datum.

Nu was ik benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die recentelijk een boete hebben binnengekregen vanuit Antwerpen met dezelfde snelheid, want dan klopt er volgens mij iets niet.
 
gewoon niet betalen !
je bent in pajoppeland niet verplicht om te betalen,en zij schuiven die van hier ook niet !
 
Gisteren vond ik een mooie brief vanuit Belgie op mijn deurmat. 't Bleek een "aanvankelijk proces-verbaal" te zijn. Ik ben blijkbaar geflitst op de Noorderlaan in Antwerpen waar ik 77 km/u reed in plaats van de toegestane 70 km/u.

Dus ik verteld dit tegen m'n pa en hij had ook een boete binnengekregen. Zelfde plek, precies dezelfde snelheid, zelfde agent maar wel een andere datum.

Nu was ik benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die recentelijk een boete hebben binnengekregen vanuit Antwerpen met dezelfde snelheid, want dan klopt er volgens mij iets niet.
Zal waarschijnlijk een vaste flitspaal zijn, maar andere agent die de foto's gecontroleerd heeft.
Het schijnt dat boetes nu wel naar de ons omringende landen worden doorgeschoven. (ik BE)
 
hoezo ze hebben al geen tijd meer en de mensen om de bonnen te verwerken dus staande houden zal wel meevallen !!

ik heb twee belgische collegas die hier al zeker 15 jaar werken en alle bekeuringen die ze krijgen gaan direct de prullebak in dus zal het wel meevallen allemaal !
 
pfoe volgens mij zijn dat soort snelheden-van-niets nog behoorlijk kassa in België. Starttarief was 60 euro geloof ik, nogal de moeite..
 
Niet betalen, ze geven daarna volgens mij daarna nog een melding dat je moet betalen. En als je het dan niet doet word de boete verdubbeld. dus misschien heb je geluk en verwerken ze hem dan niet ofzo

(was met boete uit Italie, weet niet of dat nu ook kan)
 
Laatst bewerkt:
Als je hem niet betaald heb je wel kans als je weer eens in Belgie bent en je word aangehouden, en ze checken je kenteken dat je dan alsnog moet betalen.
Is het nou een land waar je nooit meer komt kan je het proberen, maar door Belgie rijd je wel vaker.
 
Op Noorderlaan staan idd. vaste flitspalen. Als ik bij jullie in Holland geflitst wordt krijg ik ook een verzoek om te betalen, de eerste keer besloot ik dat te negeren en kwam na een tijdje de wijkagent hier een aanmaning brengen, schijnt dat er tussen Belgie en Nederland een soort akkoord bestaat om dat allemaal op te volgen.
 
Ik rij dagelijks door Antwerpen, dus dan zal ik hem toch maar betalen :P

Alleen meestal met de auto en daar heb ik geen enkele boete van... Toch maar eens oplettten waar die flitskasten staan dan.
 
Op Noorderlaan staan idd. vaste flitspalen. Als ik bij jullie in Holland geflitst wordt krijg ik ook een verzoek om te betalen, de eerste keer besloot ik dat te negeren en kwam na een tijdje de wijkagent hier een aanmaning brengen, schijnt dat er tussen Belgie en Nederland een soort akkoord bestaat om dat allemaal op te volgen.

Precies.
Ik ben (een behoorlijke tijd geleden) geflitst in Turnhout. Ik heb de eerste keer niet betaald. De tweede keer kreeg ik van/via de lokale veldwachter het "verzoek" om te betalen.

Ik ben dus een Nederlander (geen Hollander!)
 
Je mag er idd zekere van zijn dat het een flitspaal was. mobiele controle in België flitsen ze nooit onder de 10km te hard omdat hun filmrolletje dat in no time op zou zijn (jaja, in België werken ze nog met een filmrolletje in de mobiele camera's)

Vermits het een flitspaal was heb je gewoon pech gehad, want gemiddeld zit er maar in 1 paal op 10 daadwerkelijk een camera. :W
 
Toen ik naar Frankrijk reed via Belgie heb ik echt niet gekeken naar snelheidslimiet. Ik ging vanuit dat Belgen toch blij zouden zijn als ik zo snel mogelijk door hun land race om de al aanwezig muffe lucht in belgie niet slechter te maken.

(echte reden was echter dat ik niet verwachte dat ze een boete naar Nederland zouden sturen... gelukkig ben ik noch geflitst noch aangehouden, terwijl ik toch constant 150-180 reed om ze snel mogelijk door dat land te komen)


edit:
...
Dat flitsen is eigenlijk best oneerlijk.. bedenk me ineens dat ik ook eens een boete kreeg omdat ik 55km per uur reed ipv 50 :(
 
Laatst bewerkt:
edit:
...
Dat flitsen is eigenlijk best oneerlijk.. bedenk me ineens dat ik ook eens een boete kreeg omdat ik 55km per uur reed ipv 50 :(
Je bent beboet voor 55 maar eigenlijk reed je harder.

Elke keer als er iemand geflitst wordt, trekken ze nog een correctie af van de gemeten snelheid. Onder de 100 km/uur doen ze er er 6 km/uur af van de gemeten snelheid en boven de 100 km/uur zelfs 6%.
In jou geval moet je bij die 55 nog 6 km/uur bijtellen om de werkelijk gereden snelheid te bekomen. Die werkelijk gereden snelheid is 61km/uur en daar moet je nog enkele km/uur bijtellen van de afwijking van de teller (dit is verschillend bij elke auto) en dan bekom je de snelheid welke je op de teller reed reed toen je geflitst werd.

Samenvatting: je reed 63 à 67 op de teller in de bebouwde kom, werd geflitst aan 61 "echte" km/uur en kreeg uiteindelijk een boete voor 55 km/uur.
 
Je bent beboet voor 55 maar eigenlijk reed je harder.

Elke keer als er iemand geflitst wordt, trekken ze nog een correctie af van de gemeten snelheid.

Het is niet voor niets een correctie, die wordt toegepast om de fout van de meetapparatuur te corrigeren. Als die correctie 6km/h is, en je wordt beboet voor 55km/h na correctie, dan betekent dat dat er 61km/h is gemeten. En de enige zekerheid die dat geeft is dat de snelheid tussen de 55km/h en 67km/h heeft gelegen.

Het is dus helemaal niet zeker dat er harder is gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan