boete verlichting binnen of buiten bebouwde kom

en dat mensen een lampje mogen vervangen is volgens mij ook uit coulance toch ?
Hoe moet je dat doen langs de weg in het donker. Ik kan me voorstellen dat het nog wel eens gebeurd als je stilstaat bij een tankstation bij goede verlichting. De meeste mensen kunnen het niet eens of hebben geen lampje bij zich. Waar begin je aan dan.
 
Hoe moet je dat doen langs de weg in het donker. Ik kan me voorstellen dat het nog wel eens gebeurd als je stilstaat bij een tankstation bij goede verlichting. De meeste mensen kunnen het niet eens of hebben geen lampje bij zich. Waar begin je aan dan.
ik snap ook wel wat je bedoelt hoor , tegenwoordig valt een lampje vervangen vaak niet mee , maar ik het verleden kreeg je die kans vaak wel even , wat ik bedoel is dat het niet je recht is om een lampje te mogen vervangen toch ?
 
ik snap ook wel wat je bedoelt hoor , tegenwoordig valt een lampje vervangen vaak niet mee , maar ik het verleden kreeg je die kans vaak wel even , wat ik bedoel is dat het niet je recht is om een lampje te mogen vervangen toch ?
Nee het is geen recht, je rijdt op dat moment zonder werkende verlichting, daar kun je niet zoveel aan afdoen. Ook al is het net stuk gegaan.
 
Wat ik begrijp wordt alles geregistreerd, elke staandehouding en elk rijbewijs ze controleren.

Politie heeft ook gewoon een eed afgelegd, dus een agent zet zijn baan op het spel en riskeerd een gevangenisstraf als hij liegt over wat er heeft plaatsgevonden.

Dat van die eed snap ik, maar als een agent iemand een boete kan geven en dat niet doet dan zou ik het niet direct corrupt noemen.

Als een agent met iemand een gesprek heeft op straat dan ligt dit toch niet automatisch vast?
 
Dat van die eed snap ik, maar als een agent iemand een boete kan geven en dat niet doet dan zou ik het niet direct corrupt noemen.

Als een agent met iemand een gesprek heeft op straat dan ligt dit toch niet automatisch vast?
Nee dat heet discretionaire bevoegdheid.
 
Je schreef rondweg Assen....ken de situatie ter plaatse niet maar als dat buiten de bebouwde kom is én het feit daar voor het eerst is waargenomen, maar je vervolgens pas binnen de bebouwde kom staande wordt gehouden is de feitcode voor buiten de bebouwde kom juist.
 
Je schreef rondweg Assen....ken de situatie ter plaatse niet maar als dat buiten de bebouwde kom is én het feit daar voor het eerst is waargenomen, maar je vervolgens pas binnen de bebouwde kom staande wordt gehouden is de feitcode voor buiten de bebouwde kom juist.
Ook daar kan de diender zelf invulling aan geven. Het is beide waar. Het een is minder boete dan het andere.
 
Naja extreem gevaarlijk is het niet, maar je loopt toch weer meer kans over het hoofd gezien te worden.
nou ik heb toch afgelopen rit net terug over de a2 van amsterdam naar eindhoven echt 2 auto's zonder verlichting achterzijde geheel over het hoofd gezien zeker omdat ze links reden met fucking 80 ipv 130!
Kom je aanzetten met 130 en laatste moment zie je ze pas want helemaal niks reflecteerends op die wagens ofzo 😣:X8)7 Ze snapte gelukkig wel toen ik langs ze reed van mafkettel je verlichting werkt achter niet dat ze het aanzetten.

Snap niet dat het ooit is ingevoerd automatische verlichting zonder de achterzijde in te schakelen
 
Allemaal voor de staatskas, en ja ze hebben een minimaal bedrag dat ze moeten uitschrijven, anders geen streepje erbij en geen centjes
Een achterlicht , dat deden ze vroeger ook al bij de kleine kinderen op de fiets.
Helden.
 
Allemaal voor de staatskas, en ja ze hebben een minimaal bedrag dat ze moeten uitschrijven, anders geen streepje erbij en geen centjes
Een achterlicht , dat deden ze vroeger ook al bij de kleine kinderen op de fiets.
Helden.
Of….. om die kinderen te leren dat je niet zonder licht moet fietsen omdat dat gewoon oerdom en gevaarlijk is.
 
Of….. om die kinderen te leren dat je niet zonder licht moet fietsen omdat dat gewoon oerdom en gevaarlijk is.
Ik heb geen kind gehoord , ik heb een boete voor geen licht op me fiets , nu weet ik hoe gevaarlijk het is.
een kind iets leren doe je door een voorbeeld te laten zien , niet om een boete uit te schrijven,
 
Ik heb geen kind gehoord , ik heb een boete voor geen licht op me fiets , nu weet ik hoe gevaarlijk het is.
een kind iets leren doe je door een voorbeeld te laten zien , niet om een boete uit te schrijven,

Dus.... kapot laten rijden voor de ogen van.... en de kapot gereden vervangen door een nieuwe te maken?

Ik heb (ook) geen kinderen, maar 'voorbeelden zien' is/was voor mij een: (helaas) dat ben ik niet (dat 'geluk' heb ik niet) dus niet van toepassing op mij... Ben wel deels 'opgevoed' met de "voelen = geloven" methode? en alles werd er in geslagen... (en als ik huilde en stil moest zijn kreeg ik meer slaag tot ik stil was.) dus ik identificeerde me al heel gauw niet met anderen.. want zo makkelijk kwam ik er niet van af.
 
Ik heb geen kind gehoord , ik heb een boete voor geen licht op me fiets , nu weet ik hoe gevaarlijk het is.
een kind iets leren doe je door een voorbeeld te laten zien , niet om een boete uit te schrijven,
Mijn zoon pasgeleden ook een flinke bekeuring gehad voor geen licht op de fiets, het enige wat zijn puberbrein daarvan geleerd heeft is dat agenten klootzakken zijn ( wat overigens in 99% van de gevallen niet zo is) , want heeft hem zijn eigen spaarcentjes gekost.
 
Maar rijden zonder achterlicht? Dat is wel gevaarlijk, zou ik niet willen.
Nee, dat is iets wat je als motorrijder echt niet wilt. :X
Maar zoiets kan je toch plotseling overkomen??
Als agent jou aanhoudt, kan het zijn dat achterlicht mss pas 5km terug stuk is gegaan.
Minimaal kans geven voor repareren, lijkt me niet zo verkeerd.

Heb trouwens zelf nooit lampjes bij me/ maar ik heb dubbele koplamp en dubbel achterlicht.
Dat heeft mij in Italië in de bergen wel eens gered, dat ik 's avonds laat plots 1 defecte koplamp had.
Repareren doe je niet graag in stikdonker. De volgende ochtend bij licht direct vervangen.

Vorig najaar reed ik met FZ-club dat 1 van de mederijders meldde dat mijn achterlicht(en) vaak niet brandde.
Onderweg gekeken, nix aan de hand. Daarna vaak gekeken, meestal nix, maar ineens idd geen licht.
Bij thuiskomst weer wel. Tijd voor een zoekactie.
Uiteindelijk bleek een stekker-verbinding beroerd te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan