Boete voor Bumperkleven.. het antwoord:

rickie_g

Rookie
17 apr 2007
5
0
Rotterdam
Ik kreeg op 22 okt. 2006 een mooie brief in de bus van t CJIB.

Op 8 sept. 2006 zou ik om mijn motor betrapt zijn op bumperkleven..
mijn eerste gedachte: "ik heb helemaal geen bumper :] "

maarja.. ik kreeg m toch.. met een aceptgiro voor €150,-
beschikking1.jpg


dat was ik dus niet van plan en heb ff een briefje terug gestuurd... :


Aan: Officier van Justitie
Postbus 50000
3500 MJ Utrecht

Goudswaard Geb. datum : ## - ## - ##
#### ...... Geb. Plaats : ########
Rotterdam

5 november 2006

Betreft: Beroepschrift beschikkingsnummer 09098759285

Geachte heer/ mevrouw,

naar aanleiding van bovengenoemd schrijven, maakt betrokkene
P.J.Goudswaard bezwaar tegen bovengenoemde beschikking.
Deze wordt om de navolgende redenen betwist:

Dat ten tijde van de (beweerde) overtreding de betrokkene zicht er niet van bewust was een overtreding te begaan.


Gaarne ontvang ik van u de volgende informatie over deze situatie:
Noemende de het voertuig met kenteken MD - ## - ##: voertuig A.

-Op welke rijstrook reed voertuig A tijdens de betreffende overtreding?

-Was voertuig A bezig met een inhaal manoeuvre tijdens de desbetreffende overtreding?

-Wat was de exacte snelheid + eventuele afwijking van de meet apparatuur tijdens de desbetreffende overtreding?

-Gaarne wil ik inzicht krijgen in het ijk-raport van de eventuele meet apparatuur waar mee de snelheid is bepaald tijdens de desbetreffende overtreding.

-Wat was de afstand tussen voertuig A en zijn voorganger tijdens de desbetreffende overtreding?

-Wat voor soort en type voertuig was de voorligger van voertuig A tijdens de desbetreffende overtreding?

-Waar bevond de agent of camera zich ten tijden van de desbetreffende overtreding?

-Had deze camera of agent voldoende zicht op de situatie om de desbetreffende overtreding juist te kunnen inschatten?

-Mocht deze overtreding zijn geconstateerd door middel van een camera, wil ik gaarne inzicht krijgen in deze beelden.


Gegevens beschikking:

Omschrijving overtreding : niet voldoende afstand houden,
Snelheid tot en met 80 km/h
Feitcode : S005A
Kenteken voertuig : MD - ## - ##
Gemeente : Rotterdam
Plaats : Rotterdam
Plaatsaanduiding : RIJKSWEG A15 LI
Pleegdatum : 08 sep 2006
Tijdstip : 15:16
Toegestane snelheid : 50 km/h
Gemeten snelheid : 59 km/h
Geconstateerd door : Pol. R’dam-Rijnmond District 10
Administratieve eenheid : Pol. R’dam-Rijnmond CVE
Kenmerk administratie : 224406


Hopend op begrip voor de situatie en het verwerpen van de beschikking verblijf ik,

Hoogachtend


P.J. Goudswaard.


Vervolgens kreeg ik op 18 nov 2006 weer een brief dat mijn bezwaar in behandeling was genomen :
Ontvangstbevestiging1.jpg


En toen was het wachten... en wachten.. en wachten...
TOT ik op 15 feb 2007 (5 maanden later) weer een brief kreeg met het verlossende woord..
en daar werd wel ff blij van.. *O*

resultaat.jpg



Het heeft me in totaal misschien 30minuten en een postzegel gekost om de brief te versturen, maar t scheelt me €150,-

bij mij heeft t gewerkt, misschien kan jij of iemand die je kent hier ook gebruik van maken..

Gr. Patrick,
 
mooi van je afgebeten hoor :)
vorig jaar had ik een ongeval waarbij ik met mn brom nog over het fietspad reed, een vrouw die van het kruispunt kwam kruiste het fietspad en zo kwam ik in aanvaring,
we hadden afgesproken om het onderling te regelen en zodra ik weg was had ze de politie gebeld, heeft ze die man netjes uitgelegd dat ik haar aangereden had op het kruispunt,
jammer dat de glasscherven in een zijstraat lagen...

groetjes
 
ben je mooi vanaf gekomen zeg!

zo zie je maar dat bezwaar maken wel zin heeft!

GR NEMO


(ps ben het wel met maarten eens :X )
 
Laatst bewerkt:
Hmmz.. als je pech had gehad, dan kreeg je gewoon een simpele brief van de OvJ waarin hij/zij om motiverende (met kopie proces non-verbaal) redenen het beroepschrift afwijst.. Daarna mag je nog een keer beroep intekenen, maar dan bij de kantonrechter.. maar voordat dit beroep in behandeling wordt genomen, mag/moet je eerst een borg betalen, ten hoogte van de opgelegde sanctie.. dit alles riekt simpelweg naar je reinste oplichting overigens, gezien ze een aantal keer per jaar moeten cashen bij de overheid.. Het heeft ook niets meer met veiligheid te maken, want anders hadden ze je staande moeten houden.

Als je werkelijk niet fout bent geweest, niets betalen.. ben je wel aan het 'bumperkleven' geweest, wat hoogst irritant is, dan moet je niet zeuren en gewoon betalen!
 
hahaha gewelding :) boete's altijd aanvechten... laat ze maar wat doen voor die centen, en als we dit met zijn alleen doen heeft de off van Justitie nog minder tijd :Y
 

ff voor de duidelijkheid.. ik ben ook niet van het bumper kleven..
ik vermoed dat ik even achter een auto ben blijven hangen voor dat ik een afslag nam...
 
geluk voor jou.

motoren die bumperkleve kan me niet boeie. maar als ik op de motor ben zoals vandaag en het is spekglad en der zit een audi op nog geen halve meter te rijde word je toch wel ff zot. Paar keer me achterrem aangetrapt, die klootzak blijft gewoon vlak achter me rijde. Ik ff stoppe waar in rechts moet, om eens heel vies een gebaar naar achter te maken. Was die klootzak me al linksinhalend voorbijgegaan. HEt was glad en ging redelijk traag in de bochten. maar ik reed op de rechte stukke boven snelheidslimiet en trok altij gas goed open zoals altijd. Wat een eikel :(
 
geluk voor jou.

motoren die bumperkleve kan me niet boeie. maar als ik op de motor ben zoals vandaag en het is spekglad en der zit een audi op nog geen halve meter te rijde word je toch wel ff zot. Paar keer me achterrem aangetrapt, die klootzak blijft gewoon vlak achter me rijde. Ik ff stoppe waar in rechts moet, om eens heel vies een gebaar naar achter te maken. Was die klootzak me al linksinhalend voorbijgegaan. HEt was glad en ging redelijk traag in de bochten. maar ik reed op de rechte stukke boven snelheidslimiet en trok altij gas goed open zoals altijd. Wat een eikel :(
Moest wel ff 3 keer lezen _O-
 
Laatst bewerkt:
ik had in zuid-frankrijk een malloot die mij probeerde op te jagen op een drukke snelweg..
vlak achter me rijden hard of zacht..
mee van baan wisselen..
heb m toen opengedraaid en ff zig-zag bij m weg gereden en eerste parkeerplaats op gereden en gewacht tot ie voorbij was.....
 
Ze kunnen het bumperkleven niet hard genoeg aanpakken wat mij betreft, dit lijkt wel bij het nieuwe rijden te horen......

Van de week reed ik op de snelweg A9 en houd zelf netjes een 35meter afstand, vond er iemand dat ie van de linkerbaan komend er best nog tussen pastte terwijl er bij hem ook weer een busje op een meter achter hem zat te duwen. Achter mij zat ook een auto veel te dicht en er onstond door mijn remactie ineens behoorlijk wat paniek achter mij, ik moest wel remmen omdat de tussenvoegende auto ook aan het remmen was ineens (hij probeerde zijn voorligger rechts in te halen maar dat lukte niet)

dit soort acties kom ik toch wel dagelijks tegen...en dat terwijl ik maar 45min per dag in het verkeer zit.... gek he dat we zoveel files hebben en dat er zoveel vrachtwagens kantelen of scharen.

Ik denk dat de situatie bij TS wel anders ligt, het is niet tegen hem gericht.
 
Laatst bewerkt:
Ze kunnen het bumperkleven niet hard genoeg aanpakken wat mij betreft, dit lijkt wel bij het nieuwe rijden te horen......

Van de week reed ik op de snelweg A9 en houd zelf netjes een 35meter afstand, vond er iemand dat ie van de linkerbaan komend er best nog tussen pastte terwijl er bij hem ook weer een busje op een meter achter hem zat te duwen. Achter mij zat ook een auto veel te dicht en er onstond door mijn remactie ineens behoorlijk wat paniek achter mij, ik moest wel remmen omdat de tussenvoegende auto ook aan het remmen was ineens (hij probeerde zijn voorligger rechts in te halen maar dat lukte niet)

dit soort acties kom ik toch wel dagelijks tegen...en dat terwijl ik maar 45min per dag in het verkeer zit.... gek he dat we zoveel files hebben en dat er zoveel vrachtwagens kantelen of scharen.
zoals je zelf al aangaf.......dat komt door al die lompe mensen die op hun rem gaan :P
niet door het bumperkleven :)
 
zoals je zelf al aangaf.......dat komt door al die lompe mensen die op hun rem gaan :P
niet door het bumperkleven :)


Ja die tussenvoeger gaaf eerst extra gas om zijn voorganger rechts in te halen, merkte ineens dat ie het niet haalde en ging toen vol in de remmen. ik bergijp geen moer van deze actie omdat het op de linkerbaan 120 ging....rechts ongeveer 90.
 
zoals je zelf al aangaf.......dat komt door al die lompe mensen die op hun rem gaan :P
niet door het bumperkleven :)
Nee het komt door al die mensen die geen geduld hebben om te wachten tot er ruimte voor hun is om een baantje op te schuiven en denken dat aangezien zij er tussen willen, de rest maar moet wachten. Oftewel: egoïsme.
En een flinke factor 'niet nadenken'.
 
kom ik erachter dat ik zelf ook te weinig afstand houd met 35meter bij 90km/h |(

De ‘2 seconden-regel’
Wat is een veilige afstand? Om dat goed in te kunnen schatten, wordt vaak de zg. ‘2 seconden-regel’ gebruikt. Begin te tellen wanneer de voorliggende auto een vast punt passeert (bijv. een verkeersbord of hectometerpaaltje). Zijn er twee seconden verstreken tussen het passeren van de voorligger en het passeren van uw eigen auto? Dan is er een veilige afstand.

Een andere graadmeter bij het bepalen van de volgafstand is deze vuistregel: deel de snelheid (km/uur) door 2 en verhoog dat met 10%. Bij een snelheid van 80 km/uur is dat 44 meter, bij 100 km/uur op 55 meter.

Overigens gelden beide vuistregels alleen bij normale omstandigheden. Bij slechte weg- of weersomstandigheden wordt de remweg langer en is het noodzakelijk om meer afstand te houden
 
Laatst bewerkt:
kom ik erachter dat ik zelf ook te weinig afstand houd met 35meter bij 90km/h |(

De ‘2 seconden-regel’
Wat is een veilige afstand? Om dat goed in te kunnen schatten, wordt vaak de zg. ‘2 seconden-regel’ gebruikt. Begin te tellen wanneer de voorliggende auto een vast punt passeert (bijv. een verkeersbord of hectometerpaaltje). Zijn er twee seconden verstreken tussen het passeren van de voorligger en het passeren van uw eigen auto? Dan is er een veilige afstand.

Een andere graadmeter bij het bepalen van de volgafstand is deze vuistregel: deel de snelheid (km/uur) door 2 en verhoog dat met 10%. Bij een snelheid van 80 km/uur is dat 44 meter, bij 100 km/uur op 55 meter.

Overigens gelden beide vuistregels alleen bij normale omstandigheden. Bij slechte weg- of weersomstandigheden wordt de remweg langer en is het noodzakelijk om meer afstand te houden



mij is geleerd met motor rijden altijd 3 seconden afstand te houden........
 
Ze kunnen het bumperkleven niet hard genoeg aanpakken wat mij betreft, dit lijkt wel bij het nieuwe rijden te horen......

(..)
:^

Klopt, slipstreamen is milieuvriendelijk rijden dus ook nije tied'n en nij ried'n :+

Evengoed gelukkig dat terecht bezwaar maken loont.
 
Veel geluk gehad

Ik ben vorig jaar 1 mei aangehouden met eenzelfde constatering. De motivatie van de agente rammelde aan alle kanten en ze heeft zeker een 8-tal fouten gemaakt. Bezwaarschrift van 4 kantjes gemaakt en afgewacht.

Heb de zaak voor laten komen en de 1e keer is de zitting uitgesteld omdat ze de agente in kwestie ook willen horen. 2e keer was die muts erbij. Ze moet dan de belofte doen dat ze onder ede staat, en dan ben je klaar. Ambts ede telt erg zwaar bij de rechter en officier.

Ik moest 2 keer zo veel betalen :( Plus het feit dat ik zou bumperen met een hogere snelheid dan 80 km/h, dan valt het niet meer onder wet mulder dus heb nu officieel een "verkeers" strafblad *O*
 
Laatst bewerkt:
vraag me af hoe het zit met in groep rijden, bij een groep motorijders is de afstand vaak 5 a 10m. Ik het gevoel dat dat wel veilig is omdat je het beter kan overzien, zolang de groep zelf maar voldoende afstand houdt van de rest van het verkeer.
 
te kort op je voorganger rijden heeft alleen maar nadelen.

Vooral voor jezelf, veel minder zicht op wat er voor je voorliger gebeurd, veel minder kans snelheid op te bouwen voor je gaat inghalen enzenz... en een veel grotere kans op een aanrijding waarbij je dan altijd zelf het haasje bent en een kans dat je diegene waar je tegenaan rijdt een wiplash bezorgt.


En TS heeft mazzel dat de verbalisant niet op tijd heeft gereageert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan