boete voor knipperlicht

ray.r1

MF veteraan
2 sep 2004
3.264
0
Terneuzen
vanmiddag mn boete binnengekregen, 95 euro omdat mn knipperlicht in mn achterlicht zit.
ben overdag aangehouden,maar volgens die agent is het s,avonds een zeer verblindend licht.
het is gewoon even fel als mn normale licht ,want het is gewoon mn ledlicht dat heen en weer gaat als ik richting aan geef.
van zulke gasten word ik nou echt :Z met hun rare opmerkingen
 
das mooi k*t,ik heb zelf ook net z`n achterlicht besteld.

hoop maar dat er niet al te veel van die .... zijn die daar over lopen te zeiken
 
vanmiddag mn boete binnengekregen, 95 euro omdat mn knipperlicht in mn achterlicht zit.
ben overdag aangehouden,maar volgens die agent is het s,avonds een zeer verblindend licht.
het is gewoon even fel als mn normale licht ,want het is gewoon mn ledlicht dat heen en weer gaat als ik richting aan geef.
van zulke gasten word ik nou echt :Z met hun rare opmerkingen
hmm, de reden die hij aangeeft slaat nergens op. Als hij nou had gezegd dat je knippers te dicht bij elkaar zitten dan zou het nog kunnen. Heb zelf ook mijn knippers geintegreerd zitten en iedereen waar ik mee rij zegt dat het juist super duidelijk te zien is, beter dan normale knippers
 
dit was echt zo,n jong pikkie wat vast nog wat strepen moest verdienen.
als hij wou kon hij zelfs mn kenteken in beslag nemen,en pas teruggeven als mn achterverlichting weer origineel was. maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
 
hmm, de reden die hij aangeeft slaat nergens op. Als hij nou had gezegd dat je knippers te dicht bij elkaar zitten dan zou het nog kunnen. Heb zelf ook mijn knippers geintegreerd zitten en iedereen waar ik mee rij zegt dat het juist super duidelijk te zien is, beter dan normale knippers

:^ te dicht bij elkaar kan een miereneukprobleem zijn, minimum is 30 cm dacht ik.

Te fel ? Rond uit belachelijk, de smartjes die in nederland rondrijden hebben een eens zo fel led-kannon als remlicht en toch een RDW keuring :?

TS moet dit gewoon aanvechten. :) :Y
 
vanmiddag mn boete binnengekregen, 95 euro omdat mn knipperlicht in mn achterlicht zit.
ben overdag aangehouden,maar volgens die agent is het s,avonds een zeer verblindend licht.
het is gewoon even fel als mn normale licht ,want het is gewoon mn ledlicht dat heen en weer gaat als ik richting aan geef.
van zulke gasten word ik nou echt :Z met hun rare opmerkingen

:) familie (in de verte) van Safety-lights?? |(
 
Wat moet ik me bij zo'n achterlicht voorstellen?

Zoiets waarschijnlijk:

04R1_ani.gif


of zoiets:

R1_ani.gif
 
Die bovenste is inderdaad erg onduidelijk van een beetje afstand in het donker is zie je volgens mij alleen maar iets knipperen, of dat links of rechts is zie je niet meer.
 
Ach die pet moest iets te zeuren hebben, zo ben ik 20 jaar geleden beboet omdat ik zelf een mooi 3e remlicht had ingebouwd in mijn koekblik,tegenwoordig zit het standaard in (bijna) elke auto. _O-
 
Ach die pet moest iets te zeuren hebben, zo ben ik 20 jaar geleden beboet omdat ik zelf een mooi 3e remlicht had ingebouwd in mijn koekblik,tegenwoordig zit het standaard in (bijna) elke auto. _O-
Ik ben in 1935 nog beboet omdat ik geen fietsplaatje op mijn rijwiel had. Tegenwoordig hoeft dat niet meer (dacht ik).

Wat een onzin. Als je je motor modificeert met iets dat je al weet dat niet is toegestaan dan ligt het aan de agent als je er een boete krijgt.

Begrijpelijk toch? :?
 
he, ik rij ook met zo'n achterlicht.

ik zal eens kijken of er een E keurmerk opzit.

de afstand maat tussen de 2 knippers bestaat niet meer volgens mijn dealer.

maar hij zeker goed zichtbaar, dusz ze moeten boefen gaan vangen in plaats van mieren ne#ken !!!!

dat agentje was zeker als kind veel gepest ?????
 
Tja.. soms lijkt het alsof initiatief van het volk, al dan niet motorijdend, om een veiliger verkeer te krijgen niet gewaardeerd..
Om vervolgens een lange tijd na het initiatief erchter te komen dat het volk best wel een gelijk zou kunnen hebben..
Maar intussen wel een hoop mensen (het Volk) eigenlijk ten onrechte een boete hebben opgelegt.

Of de wet nu zeg dat iets niet mag, (ondanks dat iets veiliger is, bijvoorbeeld) maakt geen reet uit..
Sommige agentjes hebben het motto : "Zo is de wet nou eenmaal.." Psuedo-wereld-verbeteraars...
Het derde-remlicht van destijds (wat nu zowat standaard is in elke auto) is een mooi voorbeeld van dit soort domme praktijken van zowel overheid als politie....
Ze doen alsof het volk niets weet en lopen het volk te bemoederen als een klein kind..
Maar intussen is het gros van het volk zo naief te denken dat de regering alles weet en en het beste met ons voor heeft..

Blijft triest dat als je iets doet ten behoeve van je (en andermans) veiligheid, los van het feit van de led-achterlicht met ingebouwde knipperlichten, dat 't niet gewaardeerd word door anderen, waaronder de politie..

Groetjes
 
Volgens mij kreeg je eenbekeuring omdat je knipperlicht niet vanaf de zijkant zichtbaar is.
volgens die pet,mag knipper en gewoon licht niet in een zitten.mijn complete ledlichten gaan heen en weer als ik richting aan geef.
heel duidelijk,maar mag niet volgens de wet.
en pet moest er ook nog even bij zeggen dat ik de eerste was die hij bekeurde die dag. :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan