boete voor knipperlicht

Volgens mij moeten knipperlichten op een bepaalde afstand van elkaar zitten..en op een bepaalde hoogte. Heb wel eens een tekening gezien waaraan allerlei zooi op de motor moet voldoen. Omdat ik het eigenlijk allemaal gezeik vind heb ik gewoon helemaal geen knipperlichten op mijn XS }) Als ik een keer smeris controle krijg voldoe ik met die fiets al gauw niet aan stuk of 8 punten 8-) ..maar dat weet ik van tevoren. Als je al die afmetingen wilt weten zal het wel ergens op een site van de RDW staan denk ik,mzzlls,Rob.
 
Volgens mij moeten knipperlichten op een bepaalde afstand van elkaar zitten..en op een bepaalde hoogte.
Voor de raw achter een minimale afstand van 18 cm, net zo groot als... nou ja 18 cm dus.

Bedoel je deze tekening?

full
 
Als je dat tekeningetje nou ziet dan weet je meteen waarom de foto's van die zogenaamde "safety lights" altijd recht van voren zijn genomen. :X
 
gewoon het achterligt en knipperlicht splitsen, want dan voorkom je voor de toekomst een 2de boete van EUR 95.--. Kun je lekker van eten hoor.
 
Sorry hoor maar tot nu toe heb ik nog geen enkel in het achterlicht geintegreerd LED knipperlicht gezien dat duidelijk was. Zeker overdag niet. En het lijkt me als opzittende toch wel prettig dat je er op kunt vertrouwen dat mensen zien dat je af gaat slaan o.i.d. Verder zijn LED's van opzij erg slecht zichtbaar.
 
...mijn complete ledlichten gaan heen en weer als ik richting aan geef.
heel duidelijk,maar mag niet volgens de wet.
... maakt het voor mij iig niet duidelijker :X

Plaatjes zoals gepost vond ik iig niet echt duidelijk.


Uiteraard is hier iedereen tegen de rookglas achterlichten van "foute" auto's zoals opgeleukte GTI's e.d.? O-)
 
Tja.. soms lijkt het alsof initiatief van het volk, al dan niet motorijdend, om een veiliger verkeer te krijgen niet gewaardeerd..
Om vervolgens een lange tijd na het initiatief erchter te komen dat het volk best wel een gelijk zou kunnen hebben..
Maar intussen wel een hoop mensen (het Volk) eigenlijk ten onrechte een boete hebben opgelegt.

Of de wet nu zeg dat iets niet mag, (ondanks dat iets veiliger is, bijvoorbeeld) maakt geen reet uit..
Sommige agentjes hebben het motto : "Zo is de wet nou eenmaal.." Psuedo-wereld-verbeteraars...
Het derde-remlicht van destijds (wat nu zowat standaard is in elke auto) is een mooi voorbeeld van dit soort domme praktijken van zowel overheid als politie....
Ze doen alsof het volk niets weet en lopen het volk te bemoederen als een klein kind..
Maar intussen is het gros van het volk zo naief te denken dat de regering alles weet en en het beste met ons voor heeft..

Blijft triest dat als je iets doet ten behoeve van je (en andermans) veiligheid, los van het feit van de led-achterlicht met ingebouwde knipperlichten, dat 't niet gewaardeerd word door anderen, waaronder de politie..

Groetjes


Zo zijn er ook een heleboel dingen waarvoor bekeurd word waarvan ik blij ben dat het niet langzaam-aan als toegestaan is doorgegroeid. Lampjhes in ventieldopjes en blauwe lampjes op ruitensproeiers enzo... |( |(

Jij vind dat er niet bekeurd mag worden en jij vind dat duidelijk ook op persoonlijke gronden, dus kom eerst met argumenten als je wat te melden wilt hebben.




Zoals Mofkap ook al zegt....als je er recht op kijkt is zo'n knipperlicht goed te zien, ga er niet op 20 graden van staan want dan is t blubber. En ja, heb t zelf uitgeprobeerd.

Overigens heb ik zelf ubermoderne Led flitsers op de motor, modernste van het modernste wat er momenteel te krijgen is....en wat zou ik graag weer gewone
ouderwetse flitsers met normaal licht willen hebben, van die grote dingen die WEL altijd en overal zichtbaar waren.


Het probleem met die ingebouwde richtingaanwijzers is dat onder een hoek eea niet meer duidelijk is en dat ze zo dicht bij elkaar zitten dat nauwelijks te zien is wat er nu knippert en naar welke kant. Ik heb er zelf niet voor bekeurt en zal dat ook niet snel doen.

Er word nu weer heel wat gereageert op het feit dat TS een bekeuring heeft gehad, zonder in te gaan op het waarom.
Weer gewoon veel meel*llers in een politieaanvaltopic dus O-)
 
Sorry hoor maar tot nu toe heb ik nog geen enkel in het achterlicht geintegreerd LED knipperlicht gezien dat duidelijk was. Zeker overdag niet. En het lijkt me als opzittende toch wel prettig dat je er op kunt vertrouwen dat mensen zien dat je af gaat slaan o.i.d. Verder zijn LED's van opzij erg slecht zichtbaar.


...sprakeloos....waarom heb ik daar zoveel woorden voor nodig gehad... :} :} ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan