Boete voor langzaam rijden?

#Haywire#

MF veteraan
6 jan 2006
5.645
0
Hattem
Er worden vaak bekeuringen uitgedeeld aan mensen die te hard rijden :o Mij maakt het niet zoveel uit als het maar wel sociaal gebeurd en niet gaan snijden en kleven.

Nou zijn er ook mensen(vaak ouderen O-) ) die aardig te langzaam rijden. Bijvoorbeeld op een 80 km/h weg waar ze dan 60 km/h gaan rijden. Ik vind dit vaak gevaarlijker omdat het achteropkomend verkeer zich hier aan gaat ergeren en irriteren. Daardoor gaan mesen kleven en vaak gevaarlijke inhaalmaneouvres doen.

Nou vindt ik dat er hier strenger op gecontroleerd moet worden. En dan niet van die smoesjes: '' :o ik dacht dat ik hier maar 60 mocht.'' Daarvoor zijn er namelijk verkeersborden. Dat is ook altijd wat de moraalridersgroep tegen de hardrijders zegt.
''Weet u dat u hier maar 120 mag.'' :r

Voor een boete moet er wel een afwijking van de snelheid zijn waarmee je het overige verkeer dwarszit. Laten we zeggen vanaf zo'n 15 km/h.

Wat vinden jullie van langzaam rijders?
 
Wat ik weet is dat je minimaal de helf moet kunnen rijden om op een 80km te mogen. Daaronder kun je dan misschien wel bekeurd worden omdat je te zacht rijd. Heb er nog geen last van gehad van langzaamrijdende oudemobilisten. en dan nog met een motor ben je er zo langs.
 
Er worden vaak bekeuringen uitgedeeld aan mensen die te hard rijden :o Mij maakt het niet zoveel uit als het maar wel sociaal gebeurd en niet gaan snijden en kleven.

Nou zijn er ook mensen(vaak ouderen O-) ) die aardig te langzaam rijden. Bijvoorbeeld op een 80 km/h weg waar ze dan 60 km/h gaan rijden. Ik vind dit vaak gevaarlijker omdat het achteropkomend verkeer zich hier aan gaat ergeren en irriteren. Daardoor gaan mesen kleven en vaak gevaarlijke inhaalmaneouvres doen.

Nou vindt ik dat er hier strenger op gecontroleerd moet worden. En dan niet van die smoesjes: '' :o ik dacht dat ik hier maar 60 mocht.'' Daarvoor zijn er namelijk verkeersborden. Dat is ook altijd wat de moraalridersgroep tegen de hardrijders zegt.
''Weet u dat u hier maar 120 mag.'' :r

Voor een boete moet er wel een afwijking van de snelheid zijn waarmee je het overige verkeer dwarszit. Laten we zeggen vanaf zo'n 15 km/h.

Wat vinden jullie van langzaam rijders?
In Be kun je daar inderdaad een boete voor krijgen. Ik moet het opzoeken, maar ik dacht dat "abnormaal" traag rijden als hinderlijk werd ervaren. Op de gewone weg welteverstaan en onder normale weers-en verkeersomstandigheden
 
Ik zeg toch niet dat ik geen 90 rijd waar je maar 80 mag.

Maar waarom zou je geen 60 mogen rijden waar de 80 de max. is? Nogmaals: het is een maximum snelheid en niet een minimum snelheid :)
 
Maar waarom zou je geen 60 mogen rijden waar de 80 de max. is? Nogmaals: het is een maximum snelheid en niet een minimum snelheid :)

Ik vind dit vaak gevaarlijker omdat het achteropkomend verkeer zich hier aan gaat ergeren en irriteren. Daardoor gaan mensen kleven en vaak gevaarlijke inhaalmaneouvres doen.

Stond in mijn begin post |(
 
Ik vind dit vaak gevaarlijker omdat het achteropkomend verkeer zich hier aan gaat ergeren en irriteren. Daardoor gaan mensen kleven en vaak gevaarlijke inhaalmaneouvres doen.

Stond in mijn begin post |(

Ja, dat is hun probleem. Nogmaals: is niet verplicht om 80 te gaan rijden.

Ik hoef mijn tank ook niet helemaal af te tanken tot de nok bij de benzinepomp. Als ik hem vervolgens maar voor de helft vul kunnen de mensen zich ook gaan irriteren, maar das toch hun probleem :?
 
Ja, dat is hun probleem. Nogmaals: is niet verplicht om 80 te gaan rijden.

Ik hoef mijn tank ook niet helemaal af te tanken tot de nok bij de benzinepomp. Als ik hem vervolgens maar voor de helft vul kunnen de mensen zich ook gaan irriteren, maar das toch hun probleem :?

Wist niet dat tanken gevaarlijk verkeerssituaties opleveren :+
 
Wist niet dat tanken gevaarlijk verkeerssituaties opleveren :+
Minder dan de max. snelheid rijden ook niet, mits men zich aanpast aan de rest van het verkeer. Dat men dit niet doet, is hun probleem. Zo kan je je overal wel aan gaan ergeren. Ze creeëren op deze manier zelf de gevaarlijke verkeerssituaties, dit kan je dan vervolgens niet op de wet verhalen.
 
Geen boetes! ALs je niet durft door te rijden en de rest van jhet verkeer ophoudt gewoon rijbewijs in beslagname!
 
Wat zit je te zeiken, maakt het wat gezelliger op de weg, altijd rechtdoor is :Z

Zeg toch ook niet dat ik me er aan erger. Zijn vaak die BMW, Mercedes rijders enz. die het gevaarlijk maken. Als die bij een motor gaan kleven :X Je zou maar een noodstop moeten maken.

En dat altijd rechtdoor is :Z klopt. Kan je nagaan op een mooi buitenweggetje met mooie bochten als daar een optocht rijdt met 60. ;)
 
Er is geen min. snelheid maarrrr.....

Als het gevaarlijk wordt kan je een boete krijgen op grond van art.5 (kapstok artikel)
>>Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat er gevaar wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt,
of zich zodanig te gedragen dat er hinder wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaak).

Helaas wordt hier minder op gecontroleerd en kom je er vaak met een waarschuwing van af. -O-

Heb je van die mensen die als 'smoes' zeggen dat ze harder (tot max snelheid) rijden eng en gevaarlijk vinden.
Meteen afpakken dat rijbewijs. die mensen zijn pas gevaarlijk ( zeker voor ons).
 
Ik vind dit vaak gevaarlijker omdat het achteropkomend verkeer zich hier aan gaat ergeren en irriteren. Daardoor gaan mensen kleven en vaak gevaarlijke inhaalmaneouvres doen.

Stond in mijn begin post |(

Je bedoelt: Ik ga dan kleven en gevaarlijke inhalen.
Spreek voor jezelf en niet voor anderen.
 
ik weet het niet zeker maar er is toch geen minnimum snelheid meer
als je je maar aanpast aan het overige verkeer






verbeter mij als ik het vout heb


:] :] :] :] :] 1500vulcano
 
In een aflevering van wegmisbruikers (volgens mij die van vorige week) hebben ze 2 dames aangesproken (maar volgens mij niet bekeurd) omdat ze met ongeveer 30 kilometer per uur over een dijk reden waar je 80 mocht. Er had zich een hele stoet van auto's achter de dames gevormd, waaronder dus ook de politie-agenten. De dames waren zich natuurlijk van geen kwaad bewust en hadden van het mooie uitzicht genoten. Maar ze merkten nog wel ff op dat die motorrijders vaak zo gevaarlijk hard langs hun afkwamen en dat de politie daar maar eens meer op moest letten.

De politie spreekt dus wel mensen aan als ze dit soort situaties tegenkomen, omdat het ook wel gevaarlijk (en irritant) kan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan