Boete voor langzaam rijden?

Raar toch.... iedereen die altijd jankt als er boetes worden uitgedeeld, wil nu dat er nog méér boetes worden uitgedeeld.

Zijn júllie nou zo slim of ben ik zo....??????? |( :X
 
En dat is dus het punt van TS denk ik. Zij passen zich niet aan, de rest wordt gedwongen zich aan te passen aan de langzaamrijder B|

Is idd hopeloos irritant. Zoveel mensen die 70 rijden waar 80 is toegestaan. Van landbouwvoertuigen, sleurhutrijders, vrachtauto's en bussen kan ik zoiets verwachten (de laatste twee rijden doorgaans wel door als dat mogelijk is), maar van personenauto's..... :(

Nog leuker wordt het als mensen stuk 50 blijven rijden na het verlaten van de BBK. Stukje van Ermelo -> H'wijk is bijvoorbeeld zo'n plek. Mensen, rij toch es door |( . En vervolgens maar klagen over al die aso's die gaan inhalen :Z

En nee, inhalen is niet altijd mogelijk. Hoewel sommige (met name automobilisten) daar toch anders over denken..... :X

Ermelo - H'wijk rij ik ook bijna elke dag...


Anyway : Rij een VW diesel uit 1988, tiz niet de snelste maar zelfs met die 1600 diesel moet ik met rustig rijden zelfs nog inhouden omdat er voor me luitjes zijn die nog trager optrekken..
Op de autoweg van H'wijk naar Biddinghuizen mag men 100, maar mensen presteren 't om er doodleuk 80 te gaan tuffen. Tiz irritant en als 't kan ga ik ze voorbij...

FF in het algemeen gericht : Langzaam (onder normale omstandigheden) rijden omdat 't veiliger is vind ik een politiek correcte r*t smoes.
Kijk ; als het hard regent, een laag sneeuw ligt of ijzelt kan ik het begrijpen.
Goed/beter/blijven opletten/anticiperen en voertuigkennis dragen bij aan veiligheid en daarmee ken men een heel hoop ongelukken voorkomen. Veel ras-koekblikkers ontbreken deze punten..
Veel kijken maar 'zien' weinig.
Het over 't hoofd zien van een motorrijder is een mooi voorbeeld.
Heb al genoeg momenten gehad waar ras-koekblikkers mij op m'n motor over het hoofd hebben gezien...
Erger zijn die lui die doelbewust 'zich ervoor drukken' omdat je toch 'maar' een motorrijder bent..

Zelfs als ik in de auto rij presteren mensen het om nog even vlak voor langs te duiken, ondanks dat ze me zagen ; oog contact met andere bestuurder.. Of wel keken maar niets zien...

Maar goed : Over langzaamrijders kan ik me minder irriteren dan aan mensen die niet opletten of doel bewust hinderen...



Groetjes..
 
Laatst bewerkt:
Nee dat maakt niet uit. Iedereen denkt dat hardrijden ongelukken veroorzaakt. (Dat gebeurt ook wel is.) Maar het gevolg is veel erger waardoor mensen geneigd zijn om te zeggen dat het door dat harde rijden komt.


:^


Idd, 't Lijkt veel op de manier van denken bij 't spelen met cijfertjes zoals die van 't CBS..
Tiz makkelijker het te hard rijden aan te pakken dat de werkelijke oorzaak, waaronder onoplettendheid..

Groetjes...
 
Wat vinden jullie van langzaam rijders?

Ik denk dat deze mensen dermate weinig zelfvertrouwen in het verkeer hebben dat ze eigenlijk misschien beter helemaal niet meer zouden moeten rijden.

Als motorrijder kom ik ze heel soms wel eens tegen, maar hey, daar ben je met 2-3 tellen voorbij toch? Ach en een dubbele doorgetrokken streep -> even goed kijken voordat je gaat.

Op de drechterlandse weg tussen zwaagdijk en hoorn mag je 100. Veel mensen lijken dat niet te weten en wat dat rare blauwe bord met auto betekent? Uhh. Dus kachelen ze door met 80. Inhalen is bij wat drukker verkeer niet altijd mogelijk en dan is het wel erg vervelend.
 
mensen hier moeten ook niet zeiken als er een bejaarde 40 rijdt in tegengestelde richting waardoor de achteropkomers van die bejaarde gaan inhalen, maar even niet nadachten dat jij net op de andere baan rijdt, met als gevolg dat jij frontaal op een auto klapt (door zijn schuld) en het niet meer navertelt.
Lang leve de langzaamrijders.
Ik erger me er ook aan. Levert idd gevaarlijke situaties op en vaak ook nog kutfiles, net als die kutvrachtwagens die inhalen.

Het boeit me niet eens wat de wet erover zegt, ik vind het gewoon asociaal van die mensen. Houden geen rekening met de rest --> asociaal.
Maargoed..het wordt er ook een beetje ingestampt dat hard rijden gevaarlijk is, dus dan trek je vaak de conclusie dat langzaamrijden veiliger is...vooral met al die geniale 30zones.
 
volgens mij krijg je gewoon een artikeltje 5 als je te langzaam rijdt.
je zou namelijk het overige verkeer in gevaar kunnen brengen doordat niemand ervan uitgaat dat je maar 20 km/h op een 80 km/h weg rijdt ofzo
 
volgens mij krijg je gewoon een artikeltje 5 als je te langzaam rijdt.
je zou namelijk het overige verkeer in gevaar kunnen brengen doordat niemand ervan uitgaat dat je maar 20 km/h op een 80 km/h weg rijdt ofzo

Nah gelukkig krijg je niet zomaar gewoon een artikeltje 5 :Z
 
Kan je niet lezen |( Ik heb toch niet gezegd dat ik kleef. Jij hebt dus nooit meegemaakt dat iemand kleeft en daarna gevaarlijk inhaald? Ik heb dat een paar keer meegemaakt en dan spreek ik gelijk over mezelf. Je moet het niet uit het verband trekken.

Lees eens een psychologie boek en je begrijpt wat ik bedoel.
 
Nah gelukkig krijg je niet zomaar gewoon een artikeltje 5 :Z

Nee, gelukkig is art.5 alleen weggelegd voor mensen die zich dankzij die langzaamrijders zo opfokken en met hun snelle voertuig even makkelijk en veilig (maar wel zeer geirriteerd) inhalen.
Daar ben ik er dus 1 van.

Maar Agent, het kon daar makklijk -O-

Meneer ik vond 't erg asociaal wat ik daarnet zag.

Maar ze reed nog geen 30 man en loopt constant te remmen |(

Tja meneer, 't blijft een doorgetrokken streep hè

Ik wil u eigenelijk een art. 5 geven maar heb doorgekregen dat u er daar al 1 van hebt gekregen 8 maanden geleden dus ik zal u matsen. u krijgt de doorgtrokken streep. (125 euro)

en die slome angstige t*fus pruik is nooit 1 woord mee gewisseld :(
 
Nee, gelukkig is art.5 alleen weggelegd voor mensen die zich dankzij die langzaamrijders zo opfokken en met hun snelle voertuig even makkelijk en veilig (maar wel zeer geirriteerd) inhalen.
Daar ben ik er dus 1 van.

Maar Agent, het kon daar makklijk -O-

Meneer ik vond 't erg asociaal wat ik daarnet zag.

Maar ze reed nog geen 30 man en loopt constant te remmen |(

Tja meneer, 't blijft een doorgetrokken streep hè

Ik wil u eigenelijk een art. 5 geven maar heb doorgekregen dat u er daar al 1 van hebt gekregen 8 maanden geleden dus ik zal u matsen. u krijgt de doorgtrokken streep. (125 euro)

en die slome angstige t*fus pruik is nooit 1 woord mee gewisseld :(

Je mot ook spiegelen 8-)
 
Helaas maken veel mensen de fout te denken dat de maximumsnelheid ook meteen de verplichte minimumsnelheid is.
Ik denk dat dat wel meevalt maar waarom zou je geen 80 rijden waar dat mag.

Nee, Lekker 60 rijden omdat je incompetent bent en daardoor angstig.

kijk eens henk wat een mooi bloemen daar links.........
Volgens recht ff de berm in schieten om daarna op de verkeerde weghelft te belanden.
 
Ermelo - H'wijk rij ik ook bijna elke dag...
Best kans dat wij elkaar dan nog wel es tegen gaan komen kom namelijk in augustus in Ermelo wonen ;)
Anyway : Rij een VW diesel uit 1988, tiz niet de snelste maar zelfs met die 1600 diesel moet ik met rustig rijden zelfs nog inhouden omdat er voor me luitjes zijn die nog trager optrekken..
Met een 1.9TDi heb je nog veel meer last van die gasten B| :+ Zelfs als ik bij 2000 toeren schakel moet ik me nog inhouden :? Pfff... kan beter met stationair de koppeling op laten komen, dan hou ik ze nog bij :P en dan heeft die van mij 'maar' 100pk.....

En et is daar ook altijd te druk om in te halen B| . Ben met de auto toch nooit zo happig op inhalen trouwens, hoewel die opzich rap genoeg is. Maar nog wel traag vergeleken bij een motor uiteraard ;)
 
Langzaamrijders zijn op zich al erg genoeg maar het is de combinatie met inhaalverboden die overal opduiken die het echt onverdraagbaar maken.

Telkens weer die vraag: riskeer ik 130 euro of niet? Meestal wel dus. Ik ga niet 5 km achter een slak hangen.
 
Langzaamrijders zijn op zich al erg genoeg maar het is de combinatie met inhaalverboden die overal opduiken die het echt onverdraagbaar maken.

Telkens weer die vraag: riskeer ik 130 euro of niet? Meestal wel dus. Ik ga niet 5 km achter een slak hangen.

353523
 
Voor een boete moet er wel een afwijking van de snelheid zijn waarmee je het overige verkeer dwarszit. Laten we zeggen vanaf zo'n 15 km/h.

Wat vinden jullie van langzaam rijders?
Geen zin om heel het topic ddor te spitten dus wie weet al geroepen maar "vroeger" was het zo dat je mimaal 70 moet kunnen en MAG rijden om bijv de snelweg op te kunnen.


Ik vind 15 trouwens een hele kleine grens, vrachtverkeer mag ook maar 80 op de snelweg en zelf rij ik ook meestal ergens zo rond de 100 ipv 120.
 
Best kans dat wij elkaar dan nog wel es tegen gaan komen kom namelijk in augustus in Ermelo wonen ;) Met een 1.9TDi heb je nog veel meer last van die gasten B| :+ Zelfs als ik bij 2000 toeren schakel moet ik me nog inhouden :? Pfff... kan beter met stationair de koppeling op laten komen, dan hou ik ze nog bij :P en dan heeft die van mij 'maar' 100pk.....

En et is daar ook altijd te druk om in te halen B| . Ben met de auto toch nooit zo happig op inhalen trouwens, hoewel die opzich rap genoeg is. Maar nog wel traag vergeleken bij een motor uiteraard ;)


*D *D
Wie weet..
Of ik ben met de Golf mk2 diesel, anders met de zwart-rode Gpz turbo.. (inmiddels zonder top kuipje)
Vindt het een mooie omgeving rond H'wijk en Ermelo..


Groetjes..
 
Lees eens een psychologie boek en je begrijpt wat ik bedoel.

Laat maar ook. Begrijpen zul je het toch niet.


ik heb die boeken wel gelezen.....
en ik weet dat jouw opmerking dus niet kan als je alles goed begrepen hebt
en nog wat respect voor een ander hebt.......
beperk je tot de discussie op zich.
 
Terug
Bovenaan Onderaan