Boete voor langzaam rijden?

ik heb die boeken wel gelezen.....
en ik weet dat jouw opmerking dus niet kan als je alles goed begrepen hebt
en nog wat respect voor een ander hebt.......
beperk je tot de discussie op zich.

Dat is nou juist de grap. Het gaat die gozer helemaal niet om de discussie. Hij heeft gelijk en daarmee basta. Andersdenkenden zijn lutsers.
 
Wat is dan "te langzaam" ?

vraag ik me ook af.

denk dat de topic starter gewoon iedereen die voor hem te langzaam rijd
van de weg wil hebben.. |(
dus alle fietsers die een stukje fietsen moeten maar thuis blijven om ruimbaan te
maken voor die idioten op racefietsen dei zo nodig de hele weg willen gebruiken.
alle oldtimer rijders moeten maar alleen naar hun liefhebberij kijken en er niet
meer mee rijden omdat die dingen nu eenmaal niet zo hard gaan..
wandelaars moeten maar rondjes lopen in hun eigen tuin om de joggers maar
vooral niet voor de voeten te lopen....

en dan nog zeggen dat nederland niet gehaast is en dat onthaasten niet nodig is
 
vraag ik me ook af.

denk dat de topic starter gewoon iedereen die voor hem te langzaam rijd
van de weg wil hebben.. |(
dus alle fietsers die een stukje fietsen moeten maar thuis blijven om ruimbaan te
maken voor die idioten op racefietsen dei zo nodig de hele weg willen gebruiken.
alle oldtimer rijders moeten maar alleen naar hun liefhebberij kijken en er niet
meer mee rijden omdat die dingen nu eenmaal niet zo hard gaan..
wandelaars moeten maar rondjes lopen in hun eigen tuin om de joggers maar
vooral niet voor de voeten te lopen....

en dan nog zeggen dat nederland niet gehaast is en dat onthaasten niet nodig is
en zeggen dat busschauffeurs (in BE) klagen dat ze te weinig tijd krijgen om hun ritten af te maken en dat ze daardoor gestresst geraken...

Fietsers mogen voor mij op het fietspad rijden (ook wielerterroristen)
voetgangers en joggers mogen voor mij ook op het voetpad lopen en vooral ze mogen uit hun doppen kijken als ze de baan oversteken.
 
meeste ongelukken komen NIET door hard te rijden, maar door de ANDEREN die een dom manoeuvre maken. En dan kun je door je hogere snelheid niet meer goed corrigeren. OORZAAK is dus de ANDERE.
(of je vliegt door de snelheid uit de bocht)

Nee het is een combinatie.

Feiten over de openbare weg:

- Er zijn wegen
- Op die wegen rij je niet in je eentje, maar zijn er ook andere mensen
- Mensen maken fouten

Situatie:

- Motorrijder rijd te hard (boven max)
- Ander mens in auto/motor maakt fout

Als jij in deze situatie schade etc. had kunnen voorkomen dan ben je zelf ook deels schuldig. Hoe die verdeling precies is, is een andere discussie, maar jij gaat niet vrijuit.

Bovendien, als jij met 160 aan komt zetten waar je 80 mag, is het dan vreemd dat mensen je snelheid verkeerd inschatten? Ze verwachtten het gewoon niet en het zou "zelfs" ;) mij kunnen overkomen.

Ja, als ANDERE mensen geen fouten zouden maken, dan zou je misschien wel wat harder kunnen rijden maar het is nu eenmaal een FEIT dat er andere mensen op de weg rijden en dat die fouten kunnen maken.

Omdat onze kreukelzone ongeveer bij het puntje van onze neus begint moeten wij daar rekening mee houden. Niet dat je als een bejaarde hoeft te rijden, maar je WEET dat er andere mensen rondrijden en dat die niet altijd verwachten dat jij zo hard rijdt.

Je kunt wel klagen over al die klunzen op de weg, en ik doe graag mee (alhoewel ik ook wel eens stuntel) maar uiteindelijk ben jij degene die bepaald hoe je met dit fenomeen omgaat en in hoeverre je risico wenst te lopen.

Door te hard te rijden stel je je kwetsbaar op voor andermans stomme acties en daar ben je zelf bij. Geen gemiep en gemekker over anderen.

Toch?

:]
 
Ja, als ANDERE mensen geen fouten zouden maken, dan zou je misschien wel wat harder kunnen rijden maar het is nu eenmaal een FEIT dat er andere mensen op de weg rijden en dat die fouten kunnen maken.

Ik heb de rest ff weg gehaald hoewel ik het daar wel mee eens ben.

maar dit stukje vond ik wel specifiek.

Want waarom moeten degene die wel opletten en kunnen rijden intomen voor mensen die: slecht snelheid kunnen schatten, niet opletten of niet durven/kunnen.

Die groep mag ook wel wat bijschaven zou ik zeggen maar daar hoor/zie ik nooit wat over.

Net als die trut op Alkemadelaan die aanvankelijk al licht met haar neus rechtsaf boog om vervolgens toch nog maar ineens naar links af te buigen en daardoor iemand dood te rijden. Nou reed die jongen ook wel flink boven de max.
maar hij dacht dus op de linkerstrook veilig te kunnen passeren.dat idee gaf zij hem.
Misschien had ie het wel na kunnen vertellen als hij 50 had gereden maar dan wel vanuit een rolstoel.

Ik vind ( en ik hoop vele met mij) dat dat twijfelachtige "Remy" gedrag veel meer schade en leed veroorzaakt dan hier en daar het gas open janken.
 
meeste ongelukken komen NIET door hard te rijden, maar door de ANDEREN die een dom manoeuvre maken. En dan kun je door je hogere snelheid niet meer goed corrigeren. OORZAAK is dus de ANDERE.
(of je vliegt door de snelheid uit de bocht)

hmmm...
had even beter moeten lezen..
je hebt gelijk.
da's niet verstandig om het maar zacht uit te drukken.

ik neem opmerking terug. ;)
 
Ik heb de rest ff weg gehaald hoewel ik het daar wel mee eens ben.

maar dit stukje vond ik wel specifiek.

Want waarom moeten degene die wel opletten en kunnen rijden intomen voor mensen die: slecht snelheid kunnen schatten, niet opletten of niet durven/kunnen.

Om de ordinaire reden dat ons wegennet geen circuit is maar een middel om van A naar B te komen. Niets meer, niets minder. Daar mag iedereen met een rijbewijs gebruik van gaan maken.

Natuurlijk denken 'sommigen' "daar" anders over O-) .

Die groep mag ook wel wat bijschaven zou ik zeggen maar daar hoor/zie ik nooit wat over.

Dat vind ik ook wel. Maar ik vraag me af of we wel op de juiste groep mikken.

Het profiel is: De onnozele sukkel. Geen richting aan geven. Plots afslaan niet kijken, zeker niet over de schouder, etc. etc. Mensen die net rijden? Jonge honden? Duffe filezombies? Bejaarden? Is het wel een groep of zijn het individuele sukkels?


Net als die trut op Alkemadelaan die aanvankelijk al licht met haar neus rechtsaf boog om vervolgens toch nog maar ineens naar links af te buigen en daardoor iemand dood te rijden. Nou reed die jongen ook wel flink boven de max.

Tja en bij dat laatste over die max, dan moet dat trut toch genuanceerd worden. Ach fuck it, een trut okee. Maar juist daar moet je op bedacht zijn.

In die 6 maanden dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik teveel lijpe dingen gezien en zou ik het liefste doelzoekende rakketten monteren. Zou wel vet staan op mijn fazer 8-)

Het bleek echter goedkoper om gewoon af en toe even terug te schakelen en rustig op de motor af te remmen en wat rustiger aan te doen (om dan zodra het kan weer gas er op te gooien, maar niet verder vertelen).

maar hij dacht dus op de linkerstrook veilig te kunnen passeren.dat idee gaf zij hem.
Misschien had ie het wel na kunnen vertellen als hij 50 had gereden maar dan wel vanuit een rolstoel.

Wie weet was er wel helemaal niets gebeurt als hij 50 had gereden omdat hij een noodstop had kunnen maken. En in het ergste geval misschien een paar breuken. Ik ken de situatie niet en ik wil "de" schuld niet in zijn schoenen gaan schuiven, maar dat zijn wel zaken die je aan het denken zetten.

Ik vind niet dat die trut alle schuld heeft.

Ik vind ( en ik hoop vele met mij) dat dat twijfelachtige "Remy" gedrag veel meer schade en leed veroorzaakt dan hier en daar het gas open janken.

Misschien. Iigg is het onverstandig om het gas open te janken als iemand voor je Remy gedrag ten toon spreidt. Dan gaat bij mij alle snelheid er uit en laat ik het treuzelkontje helemaal zijn gang gaan. Bij onvoorspelbaar gedrag ga ik geen enkel risico nemen.

Oh en in de auto ben ik zeker in een grote stad ook niet zo'n held...
 
Oh en in de auto ben ik zeker in een grote stad ook niet zo'n held...
Geeft niks, als je maar oplet ;)

Meisje (trut) heeft niet alle schuld maar is wel hoofdveroorzaker. ik ken de situatie wel goed daar.
Tis idd geen Circuit maar de snelheden die sommigen er op na houden in combi met onnodig links rijden :r

Laat ze alsjebliefd de onnozele sukkel aanpakken. de rest speel ik op in,gewoon, omdat dat inherent is aan het verkeer.
 
In een aflevering van wegmisbruikers blik op de weg (volgens mij die van vorige week) hebben ze 2 dames aangesproken (maar volgens mij niet bekeurd) omdat ze met ongeveer 30 kilometer per uur over een dijk reden waar je 80 mocht. Er had zich een hele stoet van auto's achter de dames gevormd, waaronder dus ook de politie-agenten. De dames waren zich natuurlijk van geen kwaad bewust en hadden van het mooie uitzicht genoten. Maar ze merkten nog wel ff op dat die motorrijders vaak zo gevaarlijk hard langs hun afkwamen en dat de politie daar maar eens meer op moest letten.
Die uitzending van Blik op de weg met die beschonken ouwe vrouwen heb ik dus ook gezien...
Mijn god wat stelt die agent zich daar toch weer slap op!!!
Laat zich gewoon de wet voorschrijven door dat stel ouwe w&^%^^%$#@!!
Die vrouwen laten hem niet eens uitpraten en hij pikt dat gewoon!!

Ik heb echt nooit begrepen dat er bij mensen geen lichtje gaat branden als zij voor zich helemaal NIETS zien rijden en achter hun zich een file vormt waar de A2 Utrecht - Amsterdam op een regenachtige maandagmorgen jaloers op is! Gaat er dan ECHT geen lichtje branden van "misschien doe IK wel iets niet goed?"
Nee, dan zijn het weer die motorrijders die asociaal er weer langs moeten!
Misschien komt het wel omdat de motorrijder al een half uur vast zit achter een rijdende drempel met 30 km/u waardoor zijn polsen op het punt staan het te begeven en hij eigenlijk ook nog wel voor kerstmis thuis had willen zijn!

Nou wil ik niet zeggen dat je altijd maar strak de maximum snelheid MOET rijden.... maar zodra je ziet dat je een filevormend object bent geworden, moet je daar wel wat aan doen, voor mijn part ga je even aan de kant als dat kan.
En als je daar dan schijt aan hebt, dan mag die persoon op gaan zoeken wat het woord asociaal ECHT betekent.
 
Laatst bewerkt:
"Want waarom moeten degene die wel opletten en kunnen rijden intomen voor mensen die: slecht snelheid kunnen schatten, niet opletten of niet durven/kunnen."



Omdat in deze samenleving er gelukkig rekening wordt gehouden met mensen die niet kunnen of durven. Mind you: morgen ben jíj misschien wel iemand die niet zo goed kan of durft. Jouw bijdrage getuigt ronduit van ordinair individualisme en vooral van egoïsme.

Ik wordt er misselijk van. :r
 
Laatst bewerkt:
"Want waarom moeten degene die wel opletten en kunnen rijden intomen voor mensen die: slecht snelheid kunnen schatten, niet opletten of niet durven/kunnen."



Omdat in deze samenleving er gelukkig rekening wordt gehouden met mensen die niet kunnen of durven. Mind you: morgen ben jíj misschien wel iemand die niet zo goed kan of durft. Jouw bijdrage getuigt ronduit van ordinair individualisme en vooral van egoïsme.

Ik wordt er misselijk van. :r


het beroerde met onze samenleving is dat er voor ELKE zielige/zwakkere/niet durfende/andersdenkende een maatregel moet worden genomen die de rest van de gemeenschap beperkt in hun kunnen.
Ik zeg nu ook weer niet dat je ze allemaal maar moet opsluiten, maar wat is er op tegen om die andere een extra beperking te geven door ze b.v. geen snelwegen meer te laten rijden.
Wij zijn opgegroeid met 45 kinderen in een klas, de zwakkere bleven zitten en we kregen punten op het rapport. Zo onderscheidde de sterke zich van de zwakkere.
Nu hebben ze 20 kinderen in een klas, voor iedereen wordt een apart leerprogramma aangehouden, en punten mag niet meer, want dat doet een kinderhartje zeer als jantje een 9 heeft en pietje een 4. man je wordt gek van al die beschermende regels, ergen moet een grenss komen. Ben je niet competent genoeg om op een snelweg te rijden, moet je er van oprotten
 
het beroerde met onze samenleving is dat er voor ELKE zielige/zwakkere/niet durfende/andersdenkende een maatregel moet worden genomen die de rest van de gemeenschap beperkt in hun kunnen.
Ik zeg nu ook weer niet dat je ze allemaal maar moet opsluiten, maar wat is er op tegen om die andere een extra beperking te geven door ze b.v. geen snelwegen meer te laten rijden.
Wij zijn opgegroeid met 45 kinderen in een klas, de zwakkere bleven zitten en we kregen punten op het rapport. Zo onderscheidde de sterke zich van de zwakkere.
Nu hebben ze 20 kinderen in een klas, voor iedereen wordt een apart leerprogramma aangehouden, en punten mag niet meer, want dat doet een kinderhartje zeer als jantje een 9 heeft en pietje een 4. man je wordt gek van al die beschermende regels, ergen moet een grenss komen. Ben je niet competent genoeg om op een snelweg te rijden, moet je er van oprotten

ja maar tegenwoordig werkt dat niet meer zo. Tegenwoordig ben je een racist, discriminator of een aanhanger van hitlers theorieen als je over zwakkeren enzo begint.
 
vraag ik me ook af.

denk dat de topic starter gewoon iedereen die voor hem te langzaam rijd
van de weg wil hebben.. |(
dus alle fietsers die een stukje fietsen moeten maar thuis blijven om ruimbaan te
maken voor die idioten op racefietsen dei zo nodig de hele weg willen gebruiken.
alle oldtimer rijders moeten maar alleen naar hun liefhebberij kijken en er niet
meer mee rijden omdat die dingen nu eenmaal niet zo hard gaan..
wandelaars moeten maar rondjes lopen in hun eigen tuin om de joggers maar
vooral niet voor de voeten te lopen....

en dan nog zeggen dat nederland niet gehaast is en dat onthaasten niet nodig is

:Z
 
"Want waarom moeten degene die wel opletten en kunnen rijden intomen voor mensen die: slecht snelheid kunnen schatten, niet opletten of niet durven/kunnen."



Omdat in deze samenleving er gelukkig rekening wordt gehouden met mensen die niet kunnen of durven. Mind you: morgen ben jíj misschien wel iemand die niet zo goed kan of durft. Jouw bijdrage getuigt ronduit van ordinair individualisme en vooral van egoïsme.

Ik wordt er misselijk van. :r

Mensen die niet durven of kunnen hebben toch niets in een auto te zoeken? Het gaat hier om mensenlevens?

70 waar 80 mag is niet zo'n punt. Rustig rijden is ook niet gevaarlijk. Pas als bijv 'opa' zonder nog in zijn spiegels te kijken afslaat oid dan hebben we wel een probleem. Gezien de toenemende vergrijzing zullen steeds meer verkeersdeelnemers 'ouder' zijn dus dat is iets waar we rekening mee moeten houden.

Ik ben echter benieuwd naar het 'gemiddelde' profiel, voorzover dat bestaat van de automobilisten die een aanrijding veroorzaken met een motor.
 
Nee het is een combinatie.

Feiten over de openbare weg:

- Er zijn wegen
- Op die wegen rij je niet in je eentje, maar zijn er ook andere mensen
- Mensen maken fouten

Situatie:

- Motorrijder rijd te hard (boven max)
- Ander mens in auto/motor maakt fout

Als jij in deze situatie schade etc. had kunnen voorkomen dan ben je zelf ook deels schuldig. Hoe die verdeling precies is, is een andere discussie, maar jij gaat niet vrijuit.

...
:]
situatie: motorijder rijdt normaal (zie blik op de weg van 04/06/06), rijdt rustig op een dijkje, wagen rijdt ook over dijkje. Wagen trekt het stuur over... gevolg, motorijder in de sloot (gelukkig zonder erg)

Je kunt IEDERE situatie voorkomen door er voor te zorgen dat er géén snelheid is. Joepie!! nooit ongevallen (tenzij een dronken persoon over een fiets struikelt...)
of je kunt ervoor zorgen dat mensen eerst KIJKEN vooraleer ze hun MANOEUVRE maken.

Het lijkt mij de laatste tijd eerder alsof iedere weggebruiker denkt van: "iedereen moet traag rijden, ik kan dus zonder kijken mijn stunten uithalen, de ander moet maar op tijd stoppen"???

Een manoeuvre mag je maar uitvoeren als er géén HINDER kan ontstaan voor de andere weggebruikers. En het is niet omdat je je knipperlichten gebruikt dat je daarom RECHT hebt om je manoeuvre uit te voeren!!!
Bij twijfel voer je je manoeuvre NIET uit. Leg aub de verantwoordelijkheid niet bij de ander, maar bij diegene die het manoeuvre uitvoert.
 
Het lijkt mij de laatste tijd eerder alsof iedere weggebruiker denkt van: "iedereen moet traag rijden, ik kan dus zonder kijken mijn stunten uithalen, de ander moet maar op tijd stoppen"???

Een manoeuvre mag je maar uitvoeren als er géén HINDER kan ontstaan voor de andere weggebruikers. En het is niet omdat je je knipperlichten gebruikt dat je daarom RECHT hebt om je manoeuvre uit te voeren!!!
Bij twijfel voer je je manoeuvre NIET uit. Leg aub de verantwoordelijkheid niet bij de ander, maar bij diegene die het manoeuvre uitvoert.

Hier kan ik het wel mee eens zijn. En dan ga jij er nog vanuit dat iemand zn knipperlicht ook daadwerkelijk aanzet als ie een manouvre uit gaat voeren, hoe onbenullig ook. Nou neem van mij aan dat hier, in Rotterdam, een brandend knipperlicht een zeldzaam verschijnsel is.

Ik ben van mening dat ik elke dag op de motor mijn leven niet zeker ben, maar dat heeft nooit iets te maken met de snelheid van andere weggebruikers. Des te meer met totaal onverwachte gedragingen van verkeersdeelnemers. Tuurlijk ontwikkel je daar een 6e zintuig voor als motorrijder, maar die heb je verdomme keihard nodig ook.

Van mij kunnen alle boetes per onmiddelijk afgeschaft worden, en de verkeerspolitie ook. Maar als de maatschappelijke mening is dat de verkeerspolitie noodzakelijk is, dan begrijp ik niet goed waarom de prioriteiten zo verschrikkelijk fout liggen. Wat mij betreft is afslaan zonder knipperlicht vele malen gevaarlijker dan te hard rijden bij omstandigheden die het toelaten. En rechts inhalen is niet de actie maar de reactie; de linkshanger dient hier aangehouden te worden. Etc.
 
80 is minimaal 80 en zeker op een slingerdijkje als je die snelheid niet kan of durft te rijden dan heb je er niets te zoeken. :]
ps. dan heb je ook geen haast en kun je ook wel met het openbaar vervoer gaan :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan