boete voor rijden met 25KW op uitdraai

menno040

Rookie
25 mei 2012
24
0
Hallo allemaal,

ik ben gister staande gehouden door een motoragent en deze heeft mij een boete gegeven voor het rijden zonder rijbewijs. Verder heb ik alles aan de motoragent laten zien zoals: kentekenpapieren, rijbewijs, verzekeringspapieren, uitdraai en factuur van 25KW.
Ook heb ik de motor aangeboden voor een technisch onderzoek.

Verder heeft de agent wel foto's gemaakt van de uitdraai en heeft hij gezien dat de motor ook echt daadwerkelijk is begrensd.

Toch was dit allemaal niet voldoende en heeft hij mij er wel voor bekeurd.

Ik heb hier op dit forum veel gelezen over het aanvechten van deze boete aangezien ik wel met een rijbewijs rondreed en er alles aan heb gedaan om te bewijzen dat de motor 25KW heeft. Het gaat hier trouwens om een R6 uit 2006.

Mijn vraag is dan ook of jullie dit ooit eerder hebben meegemaakt en hoe jullie dit hebben opgelost.
Al het advies en jurisprudenties zijn welkom.

Alvast bedankt,

Menno
 
Ja dat artikel had ik ook al gelezen.
Maar weet jij of iemand anders hier misschien hoe ik het beste mijn bezwaar in kan dienen, want heb hier 0,0 ervaring mee?
 
Ja dat artikel had ik ook al gelezen.
Maar weet jij of iemand anders hier misschien hoe ik het beste mijn bezwaar in kan dienen, want heb hier 0,0 ervaring mee?

Heb zelf nog nooit ergens bezwaar voor ingediend maar zodra de boete binnenkomt staat daarop ook hoe je bezwaar kan aantekenen en wat de gevolgen hier van zijn. Bezwaar maken voordat de boete binnenkomt heeft geen zin aangezien het dan onduidelijk is om welke overtreding het gaat.
 
Als je het artikel hebt gelezen, dan heb je ook gelezen dat de KNMV bezwaar aantekende namens de ongelukkige. Neem dus contact op met de KNMV, bel ze op en vraag wat ze voor je kunnen doen. Als je nog geen lid bent, meteen een reden om dat te doen als ze je helpen. ;)
Aangezien het eerder gelukt is, hoeft er misschien niet eens een rechtzaak te komen en kunnen ze al verwijzen naar de uitspraak van de rechter bij de vorige zaak om jouw boete te laten vervallen.
 
270,- euro zoek maar in het 25kw topic op mijn naam hoewel dat allemaal wat dubieus was terug gevoerd.

bij een ongeluk ben je gewoon de lul als je geen 25kw op kenteken hebt staan, in de onsterfelijke woorden van de agent :

"25 kw op kenteken kun je er niet vanaf halen..."
immers daar moet je de kenteken papieren voor aanpassen en dat mag niet (echt waar het staat erop mogen geen wijzigingen op aan worden gebracht :+ )

wat ik achteraf zou hebben gedaan is toch naar de rechtbank gaan en aangeven dat jij vind dat de boete veel groter is dan het vergrijp.
je krijgt namelijk een boete voor het niet hebben van een rijbewijs terwijl je enkel de papieren niet op orde hebt.
Jou situatie zou nooit mogen worden vergeleken met iemand die nog geen rijopleiding heeft gehad.

hoewel aan de andere kant de boete dan nog steeds tussen de 100 en de 200 euro zal zijn, dan verdien je dus 100 euro met een hele hoop gezeur ... lang verhaal kort ik heb de boete betaald en een motor gekocht die 25kw op kenteken is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan