boete voor wildcrossen

Ja daar ben ik ook maar van uit gegaan en hoop dat het ook zo zal lopen.
Boete mogen ze ook wel geven als het niet anders is zolang ze maar van de PW50 afblijven dan.
Denk dat Basje niet meer te troosten is als ze de PW af zouden pakken.
 
Ik heb danook zon crossertje, en ik woon vrij dicht bij boerderijen..
en dan gaat Annanas daar maar crossen..

Komt ook bij dat-ie niet verzekerd is.. O-)

welke omgeving hebben we het dan over? Ik zoek mooie plekjes in achterhoek (omgeving Ruurlo-Barchem)
Iemand ideeen? Wil graag zelf ergens rondraggen om onder de knie te krijgen voor een crossbaan op te gaan. Ja ben beginnende crosser...
 
hier in de achterhoek zijn toch nog genoeg zandwegen die nog niet zijn afgesloten voor motoren.
alleen hier in hengelo het bos in met de motor word wel moeilijk dat is namelijk helemaal afgesloten.

je hebt toch onder aan de lochemseberg weggetjes zat en dan aan de kant van zwiep.
kun je straks mooi als de mais lang genoeg is ongezien crossen ;)
 
welke omgeving hebben we het dan over? Ik zoek mooie plekjes in achterhoek (omgeving Ruurlo-Barchem)
Iemand ideeen? Wil graag zelf ergens rondraggen om onder de knie te krijgen voor een crossbaan op te gaan. Ja ben beginnende crosser...
Ah :)

ik wilde nog een topic aanmaken, maar misschien kan ik 't hier kwijt:

iemand die weet waar je boete-vrij kunt offroaden in de buurt van Nijmegen? Eventueel Duitsland is ook goed? :? Richting Ruurlo/Barchem mag ook, zoals de poster hierboven vroeg.

-O- het is best moeilijk om wat te vinden waar 't mag als je niet bekend bent met de gebieden om je heen en nogal onervaren bent wat dat betreft :)
 
Laatst bewerkt:
welke omgeving hebben we het dan over? Ik zoek mooie plekjes in achterhoek (omgeving Ruurlo-Barchem)
Iemand ideeen? Wil graag zelf ergens rondraggen om onder de knie te krijgen voor een crossbaan op te gaan. Ja ben beginnende crosser...

Hier bij mij om de hoek, kappebulten *O* (Halle), waar ooit in die goede oude tijd de zwarte cross was. Veel van mijn kameraden vragen gewoon aan de boer ter plaatse of ze op braak liggend land mogen rond banjeren. Vaak mag dat wel. 8-)
 
Mag je nog niet klagen. Had een boete van ruim e 500,- Was wel omdat ik zonder kenteken reed.
 
Ik geloof niet dat TS er zo een punt van maakt dat er een boete wordt gegeven voor iets dat niet mag. Het lijkt mij dat TS eerder een beetje moedeloos wordt van het feit dat er geen alternatieven zijn om je hobby op een legale manier uit te oefenen.

Correctamundo !!

Ik woon dan in de regio 010, en daar is op de Maasvlakte een crossbaaan, ook een 'soort van' verenigingsbaan, daar konden we met zware Enduro's ook nog wel een beetje uit de voeten, tis wel een uur rijden hiervandaan, maar dat moet dan maar... nu hebben ze er een berg los en mul zand neergekwakt waar een zware brommer bijna niet doorheen komt, en dus rijden we nóg een stukkie door naar wat braakliggende stukken lang het water. Daar zitten soms alleen wat mensen te vissen, maar daar kom je niet eens in de buurt... en ja hoor.. der had zo'n loser gebeld... waren we zéker al 3 keer langs gerden op (RUIM) 100 meter afstand B|
Gelukkig kregen we geen bon want er staan daar geen borden dat het niet mag, en het is officieus openbare weg (onverhard, reepak en grind/stenen), geen gevaarzetting, geen gekkigheid, dus liep met een sisser af, maar voorlopig word je wel weggebonjourd... -O-
Volgende keer maar gewoon in het park hier of in het Kralingse bos ofzo, afgelegen gebieden met braakliggende grond opzoeken helpt ook niet .. der zit altijd wel ergens zo'n zeikviool in de buurt.. :(

In de noordzee misschien :?

NL heeft absoluut een anti-cross/enduro beleid. '(

Hetgeen ook niet helpt, is dat iedereen tegenwoordig zijn mobiel in zijn zak heeft, en dus is janken bij oom agent een kwestie van een paar klikkies, en die is dan weer sort off verplicht om daar minimaal poolshoogte te gaan nemen... dus een staandehouding en waarschuwing zijn dan meteen al binnen, vervolgens worden je personalia opgeschreven (gewoon 'FF voor de statistieken) en dan is meteen de lol er wel vanaf, terwijl je gewoon niks fout doet -O- -O-
 
Motorrijders die een keer willen racen moeten naar het circuit, dus crossers die effe willen raggen moet ook maar naar de crossbaan vind ik.

Bovendien worden alle mountainbike paden naar de klote gereden. (Ja mountainbiken is ook een hobby van me) Beetje moraalridder-reply misschien maar het is echt levensgevaarlijk, omdat veel van die malloten gewoon tegen het verkeer in gaan rijden. En waarschijnlijk weten de meesten ook niet wat het kost als we vanuit de club weer een paar weekenden achter elkaar een graafmachientje moeten huren om de paden weer een beetje op te knappen. Dus ga alsjeblieft niet op de mountainbike-paden rijden!

THX :D
 
Hier bij mij om de hoek, kappebulten *O* (Halle), waar ooit in die goede oude tijd de zwarte cross was. Veel van mijn kameraden vragen gewoon aan de boer ter plaatse of ze op braak liggend land mogen rond banjeren. Vaak mag dat wel. 8-)

Tja dat is het hem nou net he. Deze tijd vh jaar zijn er weinig braakliggende akkers, overal groeit wel gras of mais. Na de zomer als mais er af is, dan hebben ze er vaak idd geen moeite mee..!
 
Motorrijders die een keer willen racen moeten naar het circuit, dus crossers die effe willen raggen moet ook maar naar de crossbaan vind ik.

Bovendien worden alle mountainbike paden naar de klote gereden. (Ja mountainbiken is ook een hobby van me) Beetje moraalridder-reply misschien maar het is echt levensgevaarlijk, omdat veel van die malloten gewoon tegen het verkeer in gaan rijden. En waarschijnlijk weten de meesten ook niet wat het kost als we vanuit de club weer een paar weekenden achter elkaar een graafmachientje moeten huren om de paden weer een beetje op te knappen. Dus ga alsjeblieft niet op de mountainbike-paden rijden!

THX :D
bedankt, want iedereen hier was van plan op op mountenbike-paden te gaan rijden :)

-O-

zijn er overigens wel officiele mountainbike paden? :?
 
zijn er overigens wel officiele mountainbike paden? :?

Ja, en mountainbikers die buiten die paden rijden krijgen evenzeer een boete van de boswachter.... die paden zijn zeg maar hun legale crossbaan en dat zijn er ook maar een beperkt aantal (maar op zich wel genoeg)

Het zou fijn zijn als jullie motorcrossers ook voldoende legale gelegenheid zouden krijgen, dat maakt het voor iedereen fijner
 
Motorrijders die een keer willen racen moeten naar het circuit, dus crossers die effe willen raggen moet ook maar naar de crossbaan vind ik.

Bovendien worden alle mountainbike paden naar de klote gereden. (Ja mountainbiken is ook een hobby van me) Beetje moraalridder-reply misschien maar het is echt levensgevaarlijk, omdat veel van die malloten gewoon tegen het verkeer in gaan rijden. En waarschijnlijk weten de meesten ook niet wat het kost als we vanuit de club weer een paar weekenden achter elkaar een graafmachientje moeten huren om de paden weer een beetje op te knappen. Dus ga alsjeblieft niet op de mountainbike-paden rijden!

THX :D

Je hebt toch ook gewoon van die fietscross-parcours, ga daar dan fietsen..

Net als ruiters in de bak moeten blijven.
 
Laatst bewerkt:
En wandelaars gaan maar in de sportschool op de loopband lopen.


Waarmee ik maar wil zeggen dat we elkaar een beetje de ruimte moeten gunnen en een lichte vorm van (over)last van elkaar moeten kunnen en willen verdragen.
 
En wandelaars gaan maar in de sportschool op de loopband lopen.


Waarmee ik maar wil zeggen dat we elkaar een beetje de ruimte moeten gunnen en een lichte vorm van (over)last van elkaar moeten kunnen en willen verdragen.

Wielrenners kunnen prima rijden op een wielerbaan.

Golfers hebben aan een driving-range namelijk ook gewoon genoeg.
 
Ah :)

ik wilde nog een topic aanmaken, maar misschien kan ik 't hier kwijt:

iemand die weet waar je boete-vrij kunt offroaden in de buurt van Nijmegen? Eventueel Duitsland is ook goed? :? Richting Ruurlo/Barchem mag ook, zoals de poster hierboven vroeg.

-O- het is best moeilijk om wat te vinden waar 't mag als je niet bekend bent met de gebieden om je heen en nogal onervaren bent wat dat betreft :)


Heej Faithy

had je met de route verkennen van de bata mee moeten gaan zijn ze met een heel stel de lochemseberg over gegaan jij had zo mee gekunt met je diversion.
ja was zelf niet eens opgevallen zijn ermeer mat dat soort tour motoren overheen gegaan.
ik heb de Yamaha venture(tourebuffel) maar niet aan gewaagt :]
 
Heej Faithy

had je met de route verkennen van de bata mee moeten gaan zijn ze met een heel stel de lochemseberg over gegaan jij had zo mee gekunt met je diversion.
ja was zelf niet eens opgevallen zijn ermeer mat dat soort tour motoren overheen gegaan.
ik heb de Yamaha venture(tourebuffel) maar niet aan gewaagt :]
dat soort dingen doe ik liever met de XT ;)
 
met de XT wat is daar nou de lol van ;) die is er voor gemaakt is toch geen uitdaging ;) als ik een lichter motor bij me had gehad was ik ook wel ff mee geweest
 
bedankt, want iedereen hier was van plan op op mountenbike-paden te gaan rijden :)

-O-

zijn er overigens wel officiele mountainbike paden? :?

Dat zeg ik niet maar aangezien dit topic over wildcrossen gaat en ik me er regelmatig aan irriteer dat er motorrijders zijn die mtbroutes helemaal kapot rijden wilde ik er toch effe aandacht voor vragen.

Dit is 't internationale teken voor officiele mtb-route btw:

pijl.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan