Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En wandelaars gaan maar in de sportschool op de loopband lopen.
Waarmee ik maar wil zeggen dat we elkaar een beetje de ruimte moeten gunnen en een lichte vorm van (over)last van elkaar moeten kunnen en willen verdragen.
Ik ken mensen die zodra ze off-road gaan met hun enduro een helmmuts (met zo'n koord) over hun kentekenplaat trekken. Zo gauw ze een agent of boswachter zien gaan ze er gewoon vandoor. Op de openbare weg halen ze het helmmutsje er weer af.
[afbeelding]
Dat zeg ik niet maar aangezien dit topic over wildcrossen gaat en ik me er regelmatig aan irriteer dat er motorrijders zijn die mtbroutes helemaal kapot rijden wilde ik er toch effe aandacht voor vragen.
Dit is 't internationale teken voor officiele mtb-route btw:
[afbeelding]
Serieuze vraag: in welke vorm hebben jullie last van de kapotgereden mtbroutes? Wat gaat er kapot? en hoe weten jullie dat het inderdaad de zogenaamde wildcrossers zijn?
Ik wou je eigenlijk een persoonlijk bericht sturen hier over, maar dat heb je helaas uit staan.
Serieuze vraag: in welke vorm hebben jullie last van de kapotgereden mtbroutes? Wat gaat er kapot? en hoe weten jullie dat het inderdaad de zogenaamde wildcrossers zijn?
Ik wou je eigenlijk een persoonlijk bericht sturen hier over, maar dat heb je helaas uit staan.
Ok laat me effe duidelijk zijn. Op de brede bospaden zal het me echt een worst wezen of er met de crossmoter wordt gereden, daar is het zand toch vaak zo mul en los dat het weinig uit maakt. Je rijdt daar constant rechtdoor en d'r kan weinig mis gaan. Tis effe aanpoten dan, maarja je bent niet voor niks aan het sporten.
De zogenaamde one-trails (smalle paden met kuipbochten) proberen we met een loadertje of graafmachine zo hard mogelijk te krijgen, zodat je er zo hard mogelijk overheen kan met de mountainbike. Vooral de bochten moeten hard zijn zodat je goede grip hebt. Het grote profiel + flink wat vermogen zorgen ervoor dat de ondergrond, die wij dus zo hard mogelijk proberen te maken, weer helemaal los en mul wordt gereden. Op rechte stukken is dit nog niet eens zo erg, maar in bochten geeft dit af en toe behoorlijk gevaarlijke situaties, omdat je gewoon ineens plat op je bekkie gaat, omdat je voorwiel ineens wegschiet. Vorig jaar zo nog mijn sleutenbeen gebroken. Dus vandaar misschien wat oud zeer richting de crossers
In de herfst wordt de ondergrond zachter en vochtiger en hierdoor ontstaan er geulen en sporen van de crossmotorbanden. Deze vriezen aan en worden knoert hard. Er valt dan ook niet meer over te fietsen.
Verder vind ik het sneu voor de mensen die er zoveel werk in steken zodat het parcours er zo strak mogelijk bij ligt. Hier doet de lokale fietsclub dat. Elke keer al dat materiaal huren kost ook een hoop geld voor die mensen. Moet allemaal betaald worden van de contributie van de leden en die 2 tourtochten die ze per jaar organisteren. Dus dat is ook geen vetpot.
En hoe weten wij dat het door de crossmotors komt? Nouja je ziet het wel aan de bandafdrukken, je hoort ze en je komt er regelmatig een aantal tegen als je aan het fietsen bent. Als je in je eentje bent en je zegt er wat van kun je een grote bek verwachten of erger.
@Redline Rider ik denk niet dat er veel wandelaars zullen klagen over mtb'ers (in het gebied waar ik fiets iig weet niet hoe dat op andere plekken is)
De route die hier is aangelegd loopt niet over wandelpaden, het mtbpad mag alleen het wandelpad kruisen als het echt niet anders kan en er is nagenoeg geen geluidsoverlast.
Maar had misschien in mijn andere post die opmerking over crossen doe je maar op de crossbaan niet moeten maken. Jullie hebben ook recht op je eigen plekkie net als de mountainbikers. Maar maak niet iemand anders z'n "plekkie" kapot, omdat je zelf nergens mag rijden.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk.
En deze post is helemaal niet als bash bedoeld mocht het zo overkomen. Internet komt soms anders over dan het bedoeld is.
Ik reed op de openbare weg en ik zag twee vrouwen met loslopende hond lopen.
Ik ging voor hun zachter rijden.
Wat krijg ik als dank? Middelvinger >_< (true story, staat op helmcam).
Nou, posten dan die hap.Ik reed op de openbare weg en ik zag twee vrouwen met loslopende hond lopen.
Ik ging voor hun zachter rijden.
Wat krijg ik als dank? Middelvinger >_< (true story, staat op helmcam).
Ja, die 150 kilometer is niet aaneengesloten hoor. Dat kan niet in Nederland. Maar we hebben in totaal 350 kilometer gereden. 150 offroad en 200km verbindingsstukken . Is wel een flinke tocht. Zijn 's ochtends om 8:00 weggegaan en kwamen rond 19:00 aan. Wel nog anderhalf uur kwijt met fixen van afgescheurd ventiel van achterband van een van de motoren.Heb wel intresse in die route van 150 km Weet dat 't bij ons bar en boos is, vorige week een argwanende boer die even achter de bomen ging wachten met z'n trekker om te kijken of we niet z'n akker opgingen bij veenendaal. Stonden gewoon te pauzeren! Schroef er wel een par wegwielen onder denk dat ze er ook niet vrolijk van worden als ik de hele dag door hun woonwijk rij. Vind 't echt maf hoe mensen reageren, soms kom je ok wel leuke tegen, oude mensen die zeggen dit is zeker mooi terrein om te rijden op een bouwplaats of zo. Gedraag me altijd super netjes maar wandelaars en fietsers spuwen meestal gif. Laat ik maar niet over de wielrenners beginne die zijn helemaal de weg kwijt.