boete zonder db killer

je kan altijd contact opnemen met de politie en daar je "probleem"mbt
je uitlaat voorleggen, vraag of je langs kunt komen voor een meting meestal
maken ze hier geen probleem van. en nee dan krijg je geen bekeuring !!!

op je frame zit een plaatje ( balhoofd) een hierop hoeveel je mag hebben en bij
hoeveel rpm dit gemeten is , uit mijn hoofd zeg ik 4750 rpm en dan op een meter
afstand met de hand-held db meter
 
Ik vermoed dat de regels hiervoor het zelfde zijn als met de auto. Alles vanaf 3db te hoog is boete..... vanaf +/- 5db teveel is al via officier van justitie als ik me niet vergis, en iname van je kenteken bewijs. En dan mag je binnen 3 week weer bij ome agent op bezoek om het te laten zien. Twijfeld hij nog maals ? moet je een keuring ondergaan bij rdw.

Boete bedragen word geloof ik boven de 5db teveel naar je verleden gekeken. 1e keer is meestal rond de 250,-

Dit is wat ik afgelopen jaren heb meegekregen.
 
Jullie willen tijdreizen ? :9

Flux Capacitor

Het onderdeel dat tijdreizen mogelijk maakt is de door Doc uitgevonden 'flux capacitor'. Deze Flux Capacitor bestaat uit drie neonbuizen in de vorm van een Y. Hoe de Flux Capacitor precies werkt wordt in geen van de films uitgelegd, hoewel Doc wel onthult dat het roestvrijstalen lichaam van de DeLorean bijdraagt aan het functioneren van de Flux Capacitor. Doc kreeg het idee voor de Flux Capacitor oorspronkelijk in 1955, toen hij bij het ophangen van een klok viel en met zijn hoofd tegen de wastafel stootte.

Om de Flux Capacitor te laten werken moet aan twee voorwaarden worden voldaan. Allereerst heeft de Flux Capacitor veel energie nodig. In het script wordt deze hoeveelheid energie omschreven als 1.21 Jigowatt, een verbastering van gigawatt. Het verkrijgen van die grote hoeveelheden energie is een probleem dat de gebeurtenissen in de trilogie in belangrijke mate stuurt. Vooral de eerste film draaide hierom. In de eerste film gebruikt Doc plutonium om de benodigde energie te verkrijgen. Aan het eind van de film gebruiken Marty en de Doc uit 1955 een blikseminslag voor de energie. In de andere twee films is de tijdmachine echter uitgerust met een futuristische reactor genaamd "Mr. Fusion", die de benodigde energie kan opwekken uit huishoudelijk afval. Doc liet deze inbouwen in het jaar 2015.

De tweede voorwaarde is dat het voertuig waar de Flux Capacitor zich in bevindt een snelheid moet hebben van 88 mijl per uur (142 km/u) alvorens de Flux Capacitor kan aanslaan. Naarmate het voertuig harder gaat rijden, gaat het licht van de Flux Capacitor steeds sneller knipperen totdat het licht continu brandt. het bereiken van deze snelheid was vooral in de derde film een belangrijk onderdeel van de plot.
 
De titel doet vermoeden dat ts een boete heeft gekregen, blijkt het te gaan om een vraag. :)

Ik heb voor de zekerheid altijd de silencers bij me. Als je bij een staandehouding de overtreding kan doen ophouden door de silencers erin te drukken valt het hopelijk wel mee. Ben echter nog nooit om deze reden aan de kant gezet, maar produceer genoeg geluid (DL1000 met open Leo's SBK).
 
Jullie willen tijdreizen ? :9

Flux Capacitor

Het onderdeel dat tijdreizen mogelijk maakt is de door Doc uitgevonden 'flux capacitor'. Deze Flux Capacitor bestaat uit drie neonbuizen in de vorm van een Y. Hoe de Flux Capacitor precies werkt wordt in geen van de films uitgelegd, hoewel Doc wel onthult dat het roestvrijstalen lichaam van de DeLorean bijdraagt aan het functioneren van de Flux Capacitor. Doc kreeg het idee voor de Flux Capacitor oorspronkelijk in 1955, toen hij bij het ophangen van een klok viel en met zijn hoofd tegen de wastafel stootte.

Om de Flux Capacitor te laten werken moet aan twee voorwaarden worden voldaan. Allereerst heeft de Flux Capacitor veel energie nodig. In het script wordt deze hoeveelheid energie omschreven als 1.21 Jigowatt, een verbastering van gigawatt. Het verkrijgen van die grote hoeveelheden energie is een probleem dat de gebeurtenissen in de trilogie in belangrijke mate stuurt. Vooral de eerste film draaide hierom. In de eerste film gebruikt Doc plutonium om de benodigde energie te verkrijgen. Aan het eind van de film gebruiken Marty en de Doc uit 1955 een blikseminslag voor de energie. In de andere twee films is de tijdmachine echter uitgerust met een futuristische reactor genaamd "Mr. Fusion", die de benodigde energie kan opwekken uit huishoudelijk afval. Doc liet deze inbouwen in het jaar 2015.

De tweede voorwaarde is dat het voertuig waar de Flux Capacitor zich in bevindt een snelheid moet hebben van 88 mijl per uur (142 km/u) alvorens de Flux Capacitor kan aanslaan. Naarmate het voertuig harder gaat rijden, gaat het licht van de Flux Capacitor steeds sneller knipperen totdat het licht continu brandt. het bereiken van deze snelheid was vooral in de derde film een belangrijk onderdeel van de plot.


Dus als ik het goed begrijp moet je eerst met je hoofd tegen de wastafel slaan :?
 
Pakkans in NL is gering.

Misschien tijdens grote controles, zoals bij toegangswegen naar TT in Assen.

Tis natuurlijk wel zo, dat hoe meer je opvalt, hoe sneller je ook aan de kant staat.

Formeel gezien voldoet je motor trouwens niet aan de eisen van RDW, dus kan gewoon je papiertjes ingenomen worden, motor ev ook nog.

In DLD hetzelfde, ware het niet dat ze daar ietsjes strenger zijn. Elke evrandering moet (ooit) door TUV goedgekeurd zijn. En een ontbrekende dB killer is dat sowieso niet.

Ook daar: als je opvalt sta je aan de kant.

Ik rijdt al tig jaar met halfopen dempers. Te hard volgens de regels. Nog nooit iets van problemen mee gehad. Ook niet in het buitenland.
Geldt alleen voor Duitsers.

Ze zullen je daar trouwens eerder tegenhouden voor te snel rijden. Daarna zullen ze pas controleren of je uitlaat legitiem is als hun oog daar op valt. Dan is het 80 euro voor dB-killers niet in.

Voor geluid zetten ze je alleen langs de kant als je ravissant veel lawaai maakt of als ze een dagje hebben uitgekozen bijwijze van actie. Da's meestal in de beginmaanden van het motorseizoen in de weekends.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dit jaar voor het eerst naar de TT rijden maar ik heb mijn motor gekocht met daarop een uitlaat zonder DB killer (Sebring) hoe moet ik dat dan doen? zijn die dempers los makkelijk te krijgen en zijn die redelijk universeel of niet?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dit jaar voor het eerst naar de TT rijden maar ik heb mijn motor gekocht met daarop een uitlaat zonder DB killer (Sebring) hoe moet ik dat dan doen? zijn die dempers los makkelijk te krijgen en zijn die redelijk universeel of niet?

Kijk eens op ebay. Of installeer voor de tt ff een standaard pijp. Doe ik ook als ik naar duitsland ga. Koste me 30 euro en is niet de mooiste, maar who cares.
 
Ja ik snap niks van die db killers, hoe moet ik nou weten welke ik moet hebben..

Extra uitlaat vind ik een beetje overdreven voor die ene dag in het jaar eerlijk gezegd, en dan nog de moeite om dat ding erop te zetten en er weer af te halen etc.
 
Ja ik snap niks van die db killers, hoe moet ik nou weten welke ik moet hebben..

Extra uitlaat vind ik een beetje overdreven voor die ene dag in het jaar eerlijk gezegd, en dan nog de moeite om dat ding erop te zetten en er weer af te halen etc.

Eind demper vervangen kost je max 10 minuten werk :9
 
Ja ik snap niks van die db killers, hoe moet ik nou weten welke ik moet hebben..

Extra uitlaat vind ik een beetje overdreven voor die ene dag in het jaar eerlijk gezegd, en dan nog de moeite om dat ding erop te zetten en er weer af te halen etc.
Dan moet je eerst het artikelnummer van je uitlaat weten.
 
Ik ben een keer aangehouden door een agent omdat ik langs een bussluis reed (wat niet mag) en dat bussluisje ligt onder een tunnel.. dus ik gaf lekker gas, hoop herrie uiteraard.

De agent hield me aan (was zelf ook op de motor) en zei dat het niet mocht bla bla.. kwam op een waarschuwing. Vervolgens zei hij, ''Wat een sound uit die pijp man, ik heb zelf een R1 thuis met een akra erop dat geeft ook lekker herrie''

Ik vroeg hem dus van , hoe het nu zit met die DB killer (zat er bij mij ook niet in), toen zei die van als je politie ziet rijden gewoon rustig schakelen en niet teveel in de toeren jammeren. Verder als je ooit wordt aangehouden krijg je vaak gewoon een waarschuwing/doe je DB killer er maar in verhaal. De apparatuur waarmee ze nauwkeurig kunnen meten hebben ze niet standaard in de auto liggen :)
 
Ik ben een keer aangehouden door een agent omdat ik langs een bussluis reed (wat niet mag) en dat bussluisje ligt onder een tunnel.. dus ik gaf lekker gas, hoop herrie uiteraard.

De agent hield me aan (was zelf ook op de motor) en zei dat het niet mocht bla bla.. kwam op een waarschuwing. Vervolgens zei hij, ''Wat een sound uit die pijp man, ik heb zelf een R1 thuis met een akra erop dat geeft ook lekker herrie''

Ik vroeg hem dus van , hoe het nu zit met die DB killer (zat er bij mij ook niet in), toen zei die van als je politie ziet rijden gewoon rustig schakelen en niet teveel in de toeren jammeren. Verder als je ooit wordt aangehouden krijg je vaak gewoon een waarschuwing/doe je DB killer er maar in verhaal. De apparatuur waarmee ze nauwkeurig kunnen meten hebben ze niet standaard in de auto liggen :)

In groningen test de politie uberhaubt zelf al niks meer. Alleen eens in de zoveel tijd (voor auto's dan) controle en dan moet je mee naar de rdw en daar meten ze het dan.
 
Ik ben afgelopen zomer voor het eerst aangehouden met m'n herriepijp omdat ik hoog in de toeren door een tunnel liep te janken... Kwam eraf met een waarschuwing, omdat meneer agent zelf ook motor reed en het wel een mooi geluidje vond. Alleen 'ff om de koekblikkers denken' _O-

Kijk, zo'n agent moet je hebben :Y
 
Met de TT heb ik anders ook niks gezien. Tenminste, afgelopen jaar. Ben er op vrijdag naartoe gereden en zondag terug, over de snelweg
 
Terug
Bovenaan Onderaan