boete zonder db killer

rebelede

Die hard MF'er
12 aug 2012
265
0
ede
hallo,
ik wil eigenlijk zonder db killer rondrijden.
riskeer ik nu een grote boete,of valt het wel iets mee?? :N
ik heb gelezen dat je motor 2 db mag afwijken,maar als je veel meer produceerd wat zijn dan de gevolgen??
mvg :W
 
in nederland hoef je je nergens zorgen over te maken..alleen tijdens de tt assen

en als je het buitenland in gaat is het ook verstandig om hem er in te doen, met name duitsland
 
Onder de 5,5k toeren heb je geen db killer nodig met een open uitlaat ;) . Tenminste ...op een vfr klinkt het dan nog prima/legaal.
 
Pakkans in NL is gering.

Misschien tijdens grote controles, zoals bij toegangswegen naar TT in Assen.

Tis natuurlijk wel zo, dat hoe meer je opvalt, hoe sneller je ook aan de kant staat.

Formeel gezien voldoet je motor trouwens niet aan de eisen van RDW, dus kan gewoon je papiertjes ingenomen worden, motor ev ook nog.

In DLD hetzelfde, ware het niet dat ze daar ietsjes strenger zijn. Elke evrandering moet (ooit) door TUV goedgekeurd zijn. En een ontbrekende dB killer is dat sowieso niet.

Ook daar: als je opvalt sta je aan de kant.

Ik rijdt al tig jaar met halfopen dempers. Te hard volgens de regels. Nog nooit iets van problemen mee gehad. Ook niet in het buitenland.
 
oke dus als ik het goedbegrijp valt het allemaal wel mee
maar als ze er voorstaan ben je echt zwaar de lul dus!!!
allen bedankt voor jullie reackties
 
Als je na 7,3 jaar weer gaat rijden, ben je verplicht om ALTIJD een geel hesje te dragen!

En als je vervolgens onverwacht een file tegenkomt en besluit alarmlichten te voeren kan je dat zien als recidive en mag je je roze pasje voor altijd inleveren.
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal is net anders... Tot een afwijking van 5db is er niks aan de hand en zal de politie in nl geen boete opleggen. Van 5 tot 10 db teveel is een bekeuring van 260 euro. Meer dan 10 db te hard is een boete via de officier van justitie en een grote kan dat je kentekenbewijs ingenomen zal worden.

Ik deel de mening dat je dergelijke controles enkel tegen zult komen bij de TT of grote verkeerscontroles. Ook maak je een kans aan de beurt te zijn op het moment dat je jezelf in de kijker speelt.

Wat ik mij trouwens afvraag... wat is een half open demper?
 
Het verhaal is net anders... Tot een afwijking van 5db is er niks aan de hand en zal de politie in nl geen boete opleggen. Van 5 tot 10 db teveel is een bekeuring van 260 euro. Meer dan 10 db te hard is een boete via de officier van justitie en een grote kan dat je kentekenbewijs ingenomen zal worden.

Ik deel de mening dat je dergelijke controles enkel tegen zult komen bij de TT of grote verkeerscontroles. Ook maak je een kans aan de beurt te zijn op het moment dat je jezelf in de kijker speelt.

Wat ik mij trouwens afvraag... wat is een half open demper?


Ik rij al jaren met open uitlaten (harley) nog nooit last gehad.
Ik ben nu aan het overwegen om er dempers in te zetten, maar niet vanwege een boete.
Naar de tt in assen (als ik daar ooit de behoefte toe zal hebben) met open uitlaten lijkt mij dan weer niet zo verstandig.

Een half open demper.......weet je dat niet,
Die is gewoon voor de helft open. _O-
 
En als je vervolgens onverwacht een file tegenkomt en besluit alarmlichten te voeren kan je dat zien als recidive en mag je je roze pasje voor altijd inleveren.



Of je krijgt meer dan terecht een gieter naar je hoofd geworpen, onder het mom " er zal maar een kind oversteken", die is dan meteen fabrieksdoof.
 
Ik rij al jaren met open uitlaten (harley) nog nooit last gehad.
Ik ben nu aan het overwegen om er dempers in te zetten, maar niet vanwege een boete.
Naar de tt in assen (als ik daar ooit de behoefte toe zal hebben) met open uitlaten lijkt mij dan weer niet zo verstandig.

Een half open demper.......weet je dat niet,
Die is gewoon voor de helft open. _O-
of voor de helft dicht..
 
Als je na 7,3 jaar weer gaat rijden, ben je verplicht om ALTIJD een geel hesje te dragen!
Ja idd, met fluorhelm. Plus de verplichte aanschaf van een BMW (daarbij dient opgemerkt te worden dat de overheid de S1000RR niet meetelt)
 
Laatst bewerkt:
En als je dan in de file rijdt met je alarmlichten aan, een fluoricerend hesje en fluoricerende helm. Je met half open (of half dichte) dempers rijdt dan moet je een kneedown maken om dat kind te ontwijken
 
Het verhaal is net anders... Tot een afwijking van 5db is er niks aan de hand en zal de politie in nl geen boete opleggen. Van 5 tot 10 db teveel is een bekeuring van 260 euro. Meer dan 10 db te hard is een boete via de officier van justitie en een grote kan dat je kentekenbewijs ingenomen zal worden.

Ik deel de mening dat je dergelijke controles enkel tegen zult komen bij de TT of grote verkeerscontroles. Ook maak je een kans aan de beurt te zijn op het moment dat je jezelf in de kijker speelt.

Wat ik mij trouwens afvraag... wat is een half open demper?


das duidelijk!!
is er ook ergens een soort van station waar je de db,s kan meten???
 
Tankstation. Ff aan de pompbediende vragen of hij zn oor te luisteren wil leggen bij 5000 toeren, en dan zal hij je vertellen of het te hard of te zacht is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan