Boete?

Snelheidsovertredingen op de weg met de auto

Categorie 1: motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.

Categorie 2: vrachtauto\'s, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen


Binnen de bebouwde kom en daarbuiten op 80 km-wegen en autowegen

Categorie 1 2
overschrijding tot en met 10 km/h 60,- 60,-
overschrijding 11 t/m 15 km/h 80,- 110,-
overschrijding 16 t/m 20 km/h 130,- 170,-
overschrijding 21 t/m 25 km/h 180,- 220,-
overschrijding 26 t/m 30 km/h 240,- 280,-
overschrijding 31 t/m 35 km/h 390,- 450,-
overschrijding 36 t/m 40 km/h 450,- 525,-
overschrijding 41 t/m 45 km/h 515,- 640,-
overschrijding 46 t/m 50 km/h 575,- 665,-
overschrijding 51 t/m 55 km/h 690,- 790,-
overschrijding 56 t/m 60 km/h 800,- 925,-
overschrijding 61 t/m 65 km/h 875,- 1000,-
overschrijding 66 t/m 70 km/h 950,- 1075,-

proceskosten krijg je ook nog in je mik waarschijnlijk....

al met al...is het klote!!! :j
 
iig de foto opvragen

betreft: beschikking nummer........................


Geachte heer/mevrouw,


Hierbij stel ik beroep in tegen bovengenoemde beschikking. Ik ben het met deze sanctie niet eens omdat ik weet dat noch ik, noch mijn voertuig zich op het genoemde tijdstip op de plaats des delicts hadden kunnen bevinden.
In Nederland rijden naar recente RDW-schattingen 280.000 dubbele kentekens rond. Dit enorme aantal maakt het statistisch zeer wel mogelijk dat ergens in Nederland een tweede voertuig valselijk met mijn kentekencombinatie rondrijdt.
Om die reden wil ik ook de genomen foto ontvangen teneinde te controleren of het gefotografeerde voertuig overeenkomt met het mijne.
De door u benodigde gegevens:
Naam:........................
Voornamen:.................................
Geboortedatum:..............................
Geboorteplaats:..............................
Adres:.........................................
Bankrekeningnummer:..................................


Hoogachtend,


(ondertekening)
 
Rijbewijs ben je bij 50km/u te hard ook maar eventjes kwijt, en als je aan kan tonen dat je echt je rijbewijs keihard nodig hebt, dan heb je \'m \'meteen\' (zelfde dag, of erna) weer terug hoor :) Nooit ervaring mee gehad gelukkig :)
Met een motor zal het wat moeilijker gaan om aan te tonen dat je \'m echt nodig hebt dan met een auto.

M\'n chef, naja ex-chef, van m\'n vorige baan had iets van 160 gereden waar je 80 mocht, daar een stel vrachtwagens ingehaald, echter reed er voor de vrachtwagen een politiemotor... tjsaa.... die was dus een paar maanden z\'n rijbewijs kwijt.
 
Kijk, daar ben ik nou ook zo bang voor, dat dat me ook nog eens gebeurt... |(

Succes ermee!
 
Met een motor zal het wat moeilijker gaan om aan te tonen dat je \'m echt nodig hebt dan met een auto.
Dat is hetzelfde, als ze je rijbewijs innemen, dan is dat zowel voor de auto als de motor, het komt er dan op neer dat je op of in geen enkel gemotoriseerd voertuig meer mag stappen, dus nog geen snorfiets.

Het argument dat je je rbw voor je werk nodig hebt gaat dus gelijk op met je motorrbw als met je autorbw.
 
Ik hoop voor je dat de film vol was, heb ik al een paar keer gehad, geflitst en nooit wat gehoord.
Sterkte ;(
 
Dat is hetzelfde, als ze je rijbewijs innemen, dan is dat zowel voor de auto als de motor, het komt er dan op neer dat je op of in geen enkel gemotoriseerd voertuig meer mag stappen, dus nog geen snorfiets.

Het argument dat je je rbw voor je werk nodig hebt gaat dus gelijk op met je motorrbw als met je autorbw.

Ik neem aan als je bijv. vertegenwoordiger bent, dat je niet van je motor afstapt in een net kostuum, dan gebruik je een auto. Een motor heb je niet nodig voor dat soort werk. En inderdaad, je mag dan ook niet meer autorijden als het rijbewijs wordt ingenomen, maar stel dat je alleen een motorrijbewijs hebt dan lul je \'m denk ik wat moeilijker terug dan als je er ook nog \'auto\' op hebt staan ;)

Maargoed, dat denk ik maar he ;) Het kan zijn dat je \'m met een motor net zo makkelijk terug kan lullen als je echt die motor nodig hebt voor je werk.
 
ik ben pas staande gehouden na lasering van voren , 51 km te hard na correctie. 1 week rijbewijs kwijt. mijn nummerbord is vrij slecht leesbaar, schuin naar achteren geplaats .Politie keek er wel naar maat zegde er niets van.(geen waarschuwing)

grootste probleem zijn die laserguns . flitspalen en mobiele flitsen kan je voorkomen door je nummerbord slechter leesbaar te maken ,
undertray eronder en naar achteren plaatsen
boete voor slecht leesbaar nummerbord is veel lager als een snelheidsovertreding .
zal deze week een foto op dit board zetten van
mijn nummerbordplaatsing
 
ik wilde nog even wat toevoegen...

OM-transactie: nvt
Eis ter zitting: f 1480,- en 4 maanden onvoorwaardelijke ontzegging motorrijtuigen

Maximum snelheid ter plaatse: 70
Gereden snelheid: 157
Was er werk in uitvoering ten tijde van de overtreding? ja

Recidive: 1e

dus ....ff uitgezocht...hopen maar dat het dus nog meevalt...want in het ergste geval... :( :( :(
 
ik wilde nog even wat toevoegen...

OM-transactie: nvt
Eis ter zitting: f 1480,- en 4 maanden onvoorwaardelijke ontzegging motorrijtuigen

Maximum snelheid ter plaatse: 70
Gereden snelheid: 157
Was er werk in uitvoering ten tijde van de overtreding? ja

Recidive: 1e

dus ....ff uitgezocht...hopen maar dat het dus nog meevalt...want in het ergste geval... :( :( :(

Er was geen werk in uitvoering het was binnen de bebouwde kom.
 
Hoe kunnen ze nou je rijbewijs innemen als ze niet eens kunnen bewijzen wie de bestuurder was?

De boete snap ik, gaat naar de eigenaar van de motor maar bewijs maar eens dat diezelfde eigenaar ook de bestuurder was.

Kan nooit volgens mij.
 
Hoe kunnen ze nou je rijbewijs innemen als ze niet eens kunnen bewijzen wie de bestuurder was?

De boete snap ik, gaat naar de eigenaar van de motor maar bewijs maar eens dat diezelfde eigenaar ook de bestuurder was.

Kan nooit volgens mij.

Dan moet de eigenaar van de motor aan de politie doorgeven wie er op dat moment op de motor reed. En aangezien niemand anders zo\'n fijne boete wil lappen, moet je toch zelf dokken :) Probeer eens je oma op te geven als berijder van de motor tijdens het flitsen.

Moeten ze bij het laseren je niet staande houden, anders geldt de boete niet ? Tenslotte kan je altijd zeggen dat je daar nie gereden hebt en iemand je kentekenplaat had gebruikt (komt vaak voor bij autos) :)
 
Volgens mij is het zo dat als eigenaar van het voertuig jij moet aantonen wie er op je motor reed, zoniet is de eigenaar verantwoordelijk en tenzij tegendeel bewezen is door eigenaar is hij ook de bestuurder.
 
Dan moet de eigenaar van de motor aan de politie doorgeven wie er op dat moment op de motor reed. En aangezien niemand anders zo\'n fijne boete wil lappen, moet je toch zelf dokken :)
Dat snap ik ook wel, het gaat me ook niet om de boete maar om het al dan niet afpakken van het rijbewijs, dat kunnen ze nooit maken lijkt me.
 
jesuz wat zal je krijgen als je 250 rijdt waar je 120 mag...

250 = topsnelheid cbr 600

is euh 130 KM te hard \ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan