Boete?

oh oh, veel dus. ja nu dus stinger kopen... ik ben pas met tegen de 40 km te hard geflitst, zit ergens tegen de F 380,- of zo?

en laatst stonden ze bij \'wegwerkzaamheden\' te flitsen. bij knooppunt a27 en a15, om mijn gedeelte van de snelweg was niets, ook nog eens van de vette vangrails ertussen en je mocht er maar 70. was rustig, en juist hier geef je wat gas om van strook te wissellen. en ja hoor daar stonden ze, gelukkig reed ik met een auto achter een vrachtwagen en denk ik niet te hard, maar als ik met de motor geweest was, FOUT FOUT FOUT, als die singer voor mij aantrekkelijk wordt koop ik hem!!!
 
Ik denk dat je binnenkort bericht zal krijgen om voor het hekje te staan.Meer dan ruim twee maal zo hard als de toegestane snelheid kan uitdraaien op voorwaardelijk met een fikse boete.Ligt ook aan de situatie ter plaatse(wegwerkzaamheden of zo iets)Ik zal voor je duimen!!!!! ;(
 
Hoe zit dit nou? Mij is altijd wijsgemaakt dat je bij 50 km/h of meer je rijbewijs kwijt bent. Maar nou lees ik op de boetebase van justitie dat je gewoon een boete krijgt van 1000,- voor 70 km te snel...Kun je je rijbewijs alleen kwijtraken als je wordt aangehouden?
 
als je niet wordt tegengehouden staat de bestuurder niet vast en kan men dus ook niet iemands rijbewijs afnemen.
Daarom dat je als schatrijke lul met je BMW M5 de politie ontloopt richting buitenland ook al hebben ze je nummerplaat genoteerd. (zie filmpje blik op de weg)
 
Hoe zit dit nou? Mij is altijd wijsgemaakt dat je bij 50 km/h of meer je rijbewijs kwijt bent. Maar nou lees ik op de boetebase van justitie dat je gewoon een boete krijgt van 1000,- voor 70 km te snel...Kun je je rijbewijs alleen kwijtraken als je wordt aangehouden?

Nee, de rechter kan in Raul\'s geval ook beslissen om Rauls rijbewijs in te nemen voor een bepaalde tijd. Maar meestal ben je je rijbewijs alleen direct kwijt bij een \"staande houding\"

Trouwens erg veel sterkte Raul.
 
Alleen bij staande houding met meer dan 50 km/u wordt je rijbewijs direct ingevorderd en als je meer dan twee maal de maximum snelheid overschrijdt dan ben je ook nog je motor kwijt.De rechter zal naar je verleden kijken of je een lieve jongen bent geweest en aan de hand daarvan zal hij een vonnis uitspreken.Sterkte ;)
 
MOTOR KWJT IS ONZIN!!!
Je kan alleen je motor \"kwijtraken\" bij heel hard staande gehouden worden...en dan nog ben je hem maar kwijt tot de rechter uitspraak heeft gedaan...je krijgt je fiets altijd terug...ze kunnen je geen snelheidsboete van 30.000,- geven...of 300.000,- als je in een porsche zou rijden....of maar 500,- al je in een corsa rijdt...dus je voertuig blijft van jou...
 
maar las dat maximum er mischien ook bij op stond (op de foto dan)
mischien als je mazzel hebt dan geen boete want dan kunnen hun geen boete uit schrijven bij 2 nr borden
anders heel; veel suc6
 
meer dan 100% overschrijding is rijbewijs + motor inleveren. als het eerste keer is krijg je schikking enzo...

als je vaker de lul was, dan wordt het wat minder....

achja...

stinger kopen? :P
 
meer dan 100% overschrijding is rijbewijs + motor inleveren. als het eerste keer is krijg je schikking enzo...

als je vaker de lul was, dan wordt het wat minder....

achja...

stinger kopen? :P

Motor inleveren kan niet want dan zou ik hem gewoon nu verkopen het duurt zeker nog 5 maanden voor ik voor de rechter sta.
 
De gok die je zelf doet komt denk ik wel in de richting. Waar was dat trouwens ?

Met een beetje pech wordt het niet voorwaardelijk maar kan je een paar maanden niet rijden. Het was tijdens werkzaamheden en daar zijn de rechters al helemaal niet blij mee.
 
volgens mij zit het zo
---------------------------------------------
officieel moet je voorkomen bij meer dan 30 km te hard...in de praktijk haalt men dit niet (aangezien de rechtbanken het te druk hebben) dus is de grens naar 40 km te hard gegaan
In jouw geval kan het zijn dat er een schikking word bepaalt zonder dat je voorgekomen bent(dan krijg je alleen de boete thuis)dit komt meestal voor als je weinig boetes in het verleden hebt gekregen.
Als je pech hebt krijg je een brief in huis dat je verwacht word op de rechtbank (mag je plaats nemen in het bankje)

Nog een paar weetjes...al de boete na 4 maand hoef je officieel niet meer te betalen...en.. bezwaar moet je altijd maken aangezien het alleen maar een kwestie is van een briefje sturen en het kan zijn dat de boete vervalt.

voor meer informatie kijk dan even op www.tuftufclub.com (staat veel info over hardrijders/flitspalen/radardetectors)

gr.

Niek

ps veel geluk gewenst
 
Terug
Bovenaan Onderaan