boete.

Ook een keer gehad, Velzen Noord, moest op de kaart opzoeken waar dat lag, nooit geweest. Simpele oplossing: politie gebeld en gevraagd. Had de agent per ongeluk een verkeerd kenteken ingeklopt. Ja ook agenten maken weleens een fout. Dus voor je gaat bezwaarschrijven enz en iedeeen over politiestaat gaat roepen, bel ze ff. Bij miij werd meteen duidelijk dat er een fout was gemaakt en het ding vernietigd.
Succes er mee
 
ff briefje tikken dat je A) op school zat op dat moment (bijgesloten een uitdraai van de aanwezigheidslijst op dat moment, en een kopie van je lesrooster op dat moment) en B) dat je ouders (indien nodig) zullen zowel schriftelijk als mondeling tijdens een eventuele rechtzaak kunnen getuigen dat je motor op dat moment op eigen terrein op $stad $straat $huisnummer stonds

Dankje, dit ga ik zeker doen :)
 
Of je wel of niet eerst moet betalen staat als het goed is vermeld op de brief die je hebt gehad. Ook ik heb zo'n zelfde akkefietje aan de hand gehad. Was geflitst op een weg waar ik nog nooit geweest was, en ook nooit geweest kon zijn aangezien ik op dat moment heel ergens anders aan het werk was.

Netjes een bezwaarschriftje geklopt met uitleg, gelukkig te staven met kilometerregistratie en gegevens van de klant waar ik op dat moment was. Heb wel eerst moeten betalen, maar heb het hele bedrag na het toekennen van het bezwaar netjes terug gehad.

En ja, voor 90 euries wil ik wel een briefje tikken en een postzegel gebruiken ;) Dat is alles wat het me kostte!
 
Als jij er écht niet bent geweest, en je motor ook niet, en je weet dat heel zeker, dan is die boete NIET terecht. Dan moet je dus in bezwaar gaan. De boete is 60 euro, een bezwaar een printje en een postzegel en een paar minuten tijd.... kies dus zelf maar...

Bezwaar:
- géén standaard bezwaarschrift van internet halen
- maar zélf een formele brief schrijven (op de beschikking staat alle info die je nodig hebt)
- voeg een kleurenfoto van je motor en kenteken bij
- voor de bewijslast je rooster bijvoegen en eventueel een presentielijst
- als je op school was, dan zijn er klasgenoten die voor je kunnen getuigen, doe hier ook wat mee

Hopelijk gaat het dan lukken, niet geschoten is altijd mis
 
Ik ben eind vorig jaar bekeurd voor rijden door rood licht. Kan kloppen, kl%*&te brug gaat open voor elke klomp met een zijltje. En voor je er daarna over mag..... Tijd kon kloppen.
Ik denk dat er een agent met een opschrijfboekje stond of zo, er staat geen roodlichtcamera op die plek.
Via flitsservice of zo'n site een bezwaarschrift binnegehaald, beetje aangepast en verzonden. Gevraagd om een foto. Keurig bevestiging van ontvangst.
Weken later een briefje dat het allemaal te lang duurde en dat het procesverbaal werd vernietigd!
Wel € 130,-- verdiend met 1 postzegel, een vel paier en een envelop!

Niet geschoten is altijd mis!
 
ja precies, als ze een foto hebben zou het makkelijk zijn maar ik denk niet dat ze die hebben gemaakt van fout parkeren? ik zou het kunnen vragen.
 
Je trekt in deze politiestaat toch aan het kortste eind :W

Je kunt wel niet betalen, maar dan krijg je een deurwaarder aan de deur. Je zult dus eerst moeten betalen alvorens je bezwaar kan maken.

Mijn pa die had met zíjn blik niet in een parkeervak geparkeerd, terwijl hij een parkeervergunning heeft en nergens een bord staat 'parkeren alleen in de vakken'. Die boete was dus onterecht.

Hij maakte bezwaar en dat werd afgewezen. Toen wilde hij het voor laten komen maar dat kostte hem 90 euro aan griffierkosten, het dubbele van de boete (en die krijg je niet terug als je wint).

Belachelijk maar waar. Dien dus maar bezwaar in, dat wordt toch direct afgewezen en dan kun je naar de rechter.

Heb jij zelf wel eens een boete gehad?
en heb je ooit tegen een boete bezwaar ingedient?
blijkbaar niet, anders zou je dit niet opschrijven.

zelf heb ik redelijk wat ervaring hiermee O-) en ik kan je het volgende vertellen:
NIET betalen, WEL bezwaar opsturen.
je krijgt dan na ongeveer 3 weken een brief terug waarin staat dat de OvJ het bezwaar aan het doornemen is en dat je de boete niet hoeft te betalen tot de OvJ reactie terug heeft gestuurd.
In deze reactie staat dan of hij wel of niet akkoord gaat met het bezwaar en dus of de boete wel of niet betaald moet worden. Als hij zegt dat het wel betaald moet worden, kun je het alleen nog maar voor de rechter laten komen, en dit laatste zou ik je afraden tenzij je overtuigend bewijs hebt dat de boete ongeldig is.

zelf heb ik al verschillende keren bezwaar ingediend en een aantal keer moest ik toch betalen, maar ook een aantal keer niet. Nog NOOIT heb ik gelijk de boete betaald, dat zou namelijk, zoals eerder ook al vermeld, betekenen dat je schuld bekent.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

succes!
 
Krijg ik vandaag een boete binnen van parkeren op de stoep :?
En ik kijk waar dat geweest is.......... ergens waar ik nog nooit ben geweest....
..

Ik heb al een hekel aan boetes die ik eerlijk verdiend heb.. kun je nagaan..
 
Misschien toevallig dezelfde dag nog gepint oid? Dat je aan de hand van je bankafschrift aan kon tonen dat je op dat tijdstip daar niet had kunnen zijn.
 
Heb jij zelf wel eens een boete gehad?
en heb je ooit tegen een boete bezwaar ingediend?
blijkbaar niet, anders zou je dit niet opschrijven.
:^

zelf heb ik redelijk wat ervaring hiermee O-) en ik kan je het volgende vertellen:
NIET betalen, WEL bezwaar opsturen.
je krijgt dan na ongeveer 3 weken een brief terug waarin staat dat de OvJ het bezwaar aan het doornemen is en dat je de boete niet hoeft te betalen tot de OvJ reactie terug heeft gestuurd.
In deze reactie staat dan of hij wel of niet akkoord gaat met het bezwaar en dus of de boete wel of niet betaald moet worden. Als hij zegt dat het wel betaald moet worden, kun je het alleen nog maar voor de rechter laten komen, en dit laatste zou ik je afraden tenzij je overtuigend bewijs hebt dat de boete ongeldig is.

zelf heb ik al verschillende keren bezwaar ingediend en een aantal keer moest ik toch betalen, maar ook een aantal keer niet. Nog NOOIT heb ik gelijk de boete betaald, dat zou namelijk, zoals eerder ook al vermeld, betekenen dat je schuld bekent.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

succes!
Kijk anders ook eens rond op flitsservice.nl. Misschien dat WOB'en je ook nog wat op kan leveren, maar dat weet ik niet zeker...
 
Laatst bewerkt:
Misschien toevallig dezelfde dag nog gepint oid? Dat je aan de hand van je bankafschrift aan kon tonen dat je op dat tijdstip daar niet had kunnen zijn.

Dat is wel een goeie, ik heb wel gepint maar alleen niet precies op die tijd maargoed ik kan het er wel bij doen als bewijs.
 
Een kleine tip, afgelopen zaterdag bij kennissen op visite geweest.
Hij is....... kantonrechter!

Neem nooit klakkeloos een brief over van flitsservice of zo. Die lezen ze niet eens! Bezwaar altijd afgewezen. Wees creatief, maak een eigen begin en einde en maak het tussenstuk zelf uit die standaard brieven.
 
precies, daarom is er ook een bekeuring voor uitgeschreven :Y

Wordt toch gedoogd?
Zolang je hem ergens netjes aan de kant zet en er dus evt hulpdiensten langs kunnen lijkt het me vrij onschuldig. Wie ben ik eigenlijk om dat te zeggen :? Maarja, je mag tegenwoordig niet eens meer rechts af slaan op bepaalde punten tenzij je een brandbom op je rug hebt :z
 
Bedankt voor de tips,

Ik heb net zelf een brief geschreven :)
Morgen nog even een foto maken van mn motor en wat kopiëren van school en dan kan het op de bus.
 
Het beste is om gewoon in bezwaar te gaan. Betalen voor iets wat je niet gedaan hebt is niet t beste.
Helaas werkt het wel zo dat bekeuringen eerst betaald moeten worden, en dat er daarna pas een bezwaarprocedure opgestart kan worden. Heeft er mee te maken dat veel verkeersovertreding onder de Wet Mulder vallen en dus onder bestuursrecht... Bladiebla.

Als je een nette brief schrijft waarin je aangeeft waar je woont, welk merk en type motor je hebt en aangeeft waar je wel was, heb je goede kans van slagen.

En de bekeuringen en aanmaningen laten oplopen is echt t domste wat je kan doen. T duurt wel ff voordat ze bij je aan de deur komen, maar om nou een paar dagen in de brom te zitten voor fout parkeren.... plus dat de boete nog eens blijft staan... Niet echt handig.

Hopelijk kun je r wat mee...

Gr. Alex
 
Ik denk niet dat ze daar in gaan trappen. Zou naar mijn id ook een beetje vreemd zijn.
Vreemd is dat jij een bekeuring krijgt voor iets dat je niet heb gedaan !!, en dat je vervolgens er een hoop tijd en energie in moet steken om iets recht te breien wat de politie fout heeft gedaan DAT IS VREEMD !!!
B| B|
 
Ik heb het zelfde gehad , maar dan met een snelheidsboete (geflitst dus met foto)

Was een op een plek gebeurd waar ik nog nooit geweest was geweest :P

Ik bellen, en ze gaven het ook gewoon toe dat het een gok was!
Ze konden de kentekenplaat niet helemaal goed lezen dus "gokten" ze het maar |(

werd meteen daarna geseponeerd, verder niets meer van gehoord :)


Ik zou gewoon bezwaar maken! (anders via lokale politie bureau? vragen hoe en wat?)


succes! ;)
 
Heb twee jaar terug een boete gehad voor onverzekerd rijden.Was gewoon verzejerd maar de verz.maatschappij had dit niet gemald bij de RDW.Heb Ben toen een paar belletjes gaan plegen met het RDW de verzekering en het CJIB en na drie maanden was het eindelijk opgelost.Heb dus geen bezwaarschrift opgesteld en heb de boete ook nooit betaald.De zaak is uiteindelijkgeseponeerd zoals dat heet.

Dus als je een goed verhaal hebt en het een en ander kan aantonen zal ook jouw zaak geseponeerd kunnen worden.

Succes ermee.
 
Ik ga morgen eerst het politiebureau bellen, kijken wat die zeggen :)

De boete betaal ik nu nog niet, als het niet geregeld is betaal ik hem gewoon voor de datum die op de boete staat, 24 juni maar ik wacht eerst af.
Ze zijn trouwens wel moeilijk te bereiken.... tussen 8 en 12 bellen :X
 
Vandaag een brief gehad van de officier.
M'n bezwaarschrift is gegrond dus de boete wordt vernietigd :D
 
dat is mooi om te horen.
ik heb een soortgelijk geintje ook eens gehad .
ik was aantoonbaar op mijn werk en had bezwaar gemaakt op basis van de prikklok lijsten en mijn verwijzing naar afdeling personeels zaken om het na te vragen.

zaak werd meteen vernietigd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan