boete.

Zeker, maar goed dat ik dat bezwaarschrift geschreven had.
Veel mensen zeggen: betaal gewoon die boete maar zo zie je maar weer :) dat het toch nog goed komt
 
dat geld kan je beter in je tank gooien in de vorm van benzine dan !!!
fijn voor je dat het recht heeft gezegeviert
 
Vandaag een brief gehad van de officier.
M'n bezwaarschrift is gegrond dus de boete wordt vernietigd :D

Beter, hoe komt toch dat sprookje voort dat je eerst moet betalen en dan pas bezwaarschrift kan schrijven :?
Das toch onlogisch, als je eerst gaat betalen dan is dat toch al een bekening?
Of ging dat vroeger anders?
 
Ik heb niks betaald.
Als je een bezwaarschrift schrijft krijg je vanzelf een brief dat ze het hebben ontvangen en dat je tot de uitspraak nog niks hoeft te betalen.
Dat was in mijn geval dan.

Ik zou niet weten waarom je eerst moet betalen, zou het dan ook niemand aanraken als diegene er zeker van is dat hij/zij het niet geweest is.
 
Beter, hoe komt toch dat sprookje voort dat je eerst moet betalen en dan pas bezwaarschrift kan schrijven :?
Das toch onlogisch, als je eerst gaat betalen dan is dat toch al een bekening?
Of ging dat vroeger anders?
Verhaaltjes van de broer van een zus van een oom en daar weer de buurman van op verjaardagen en partijtjes. Op de achterkant van iedere acceptgiro van het CJIB staat precies uitgelegd wanneer je wel en niet moet betalen. Zo staat onder punt 6: De sanctie moet uiterlijk op de vervaldatum (zie voorzijde) zijn bijgeschreven op de rekening van het Centraal Justitieel Incasso Bureau, indien u geen gebruik maakt van de mogelijkheid beroep in te stellen bij de officier van justitie.

Mja ... lekker dom meebrullen is blijkbaar makkelijker dan even lezen :z
 
Laatst bewerkt:
Zo staat onder punt 6: De sanctie moet uiterlijk op de vervaldatum (zie voorzijde) zijn bijgeschreven op de rekening van het Centraal Justitieel Incasso Bureau, indien u geen gebruik maakt van de mogelijkheid beroep in te stellen bij de officier van justitie.

Mja ... lekker dom meebrullen is blijkbaar makkelijker dan even lezen :z
Jij hebt er blijkbaar nog 1-tje liggen.
Of heb je er zo veel gehad dat je het verhaal inmiddels uit je hoofd kent :P
 
Dokken OF bezwaar indienen dus als ik goed lees met mijn WO skills :+?
Dokken is toch in feite schuld bekennen lijkt me.
 
Hoe komt het toch dat de meeste posts alleen maar een blik gunnen op de instelling van de plaatser...??? Vaak een onbenullig geboer in de microfoon en niet meer dan dat.
Blij te lezen dat gewoon bezwaar aantekenen wel degelijk zin heeft en de rest van de "ideeen" afdoet als baarlijke nonsens!! :] Als je in je recht staat moet daarvoor gaan, daar heeft de wet de nodige mogelijkheden voor geschapen. Je zult er alleen wat enrgie in moeten steken. Ben je daartoe niet bereid, bler dan niet dat het allemaal de schuld is van "de anderen". Als je diezelfdewettelijke mogelijkheden (bezwaar en beroep) probeert te (mis) bruiken omdat je de boete gewoon niet leuk vindt, ja dan kan het gebeuren dat het OM er niet in mee gaat. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan