boete.

Nephthys

MF veteraan
28 jul 2004
12.661
0
zuid-holland
Krijg ik vandaag een boete binnen van parkeren op de stoep :?
En ik kijk waar dat geweest is.......... ergens waar ik nog nooit ben geweest....
Of ze hebben dus gewoon een verkeerd kenteken opgeschreven of er rijdt nog iemand met mijn kenteken????

Nu maar een bezwaarschrift indienen maar de ene zegt dat je dan wel eerst de boete moet betalen maar de ander zegt van niet?
Ik moet ook bewijs zien te vinden dat ik die dag en tijd op school was maar als ik mijn rooster als bewijs neem moeten ze het toch gewoon seponeren?
 
Je schoolrooster geeft enkel aan dat er les was, niet of dat jij ook aanwezig was in die les. Als je een presentielijst hebt moeten tekenen in die les heb je meer kans.

Daarnaast geeft het feit dat jij op dat tijdstip niet op die plaats nog niet aan dat jouw motor niet op die plaats geparkeerd stond. Iemand anders kan jouw motor geleend hebben en de motor daar geparkeerd hebben.
 
Er was volgens mij wel een presentielijst.
Dat iemand anders op mijn motor heeft gereden die dag is niet zo dat weet ik zeker want hij stond gewoon in de schuur maarja hoe bewijs je dat.... niet.
 
Denk dat betalen het goedkoopste is. Bezwaarprocedures worden standaard heel erg onaantrekkelijk gemaakt.

En hoe groot acht je de kans dat iemand met precies dezelfde motor en hetzelfde kenteken rondrijd?

Edit:

post het anders hier even: Juridisch (Gesloten) • Flitsservice.nl

Zij hebben er meer verstand van over het algemeen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een boete gehad dus weet niet zogoed hoe het allemaal werkt.
Dat iemand anders met hetzelfde kenteken rond rijdt hoop ik ook niet.
Ik zat wel even te kijken, het kan ook zijn dat ze de 8 op het kenteken veranderd hebben in een 9, dit is namelijk hetzelfde type motor.
 
Denk dat betalen het goedkoopste is. Bezwaarprocedures worden standaard heel erg onaantrekkelijk gemaakt.

En hoe groot acht je de kans dat iemand met precies dezelfde motor en hetzelfde kenteken rondrijd?

Edit:

post het anders hier even: Juridisch (Gesloten) • Flitsservice.nl

Zij hebben er meer verstand van over het algemeen :)

Je kan altijd proberen met bezwaar maken, veel kans geef ik je niet. Eerste keer bezwaar maken hoef je nog niet te betalen, pas als je bezwaar maakt tegen afwijzen bezwaar en je naar de kantonrechter wilt moet je eerst betalen. Dit kost je alleen een postzegel en wat tijd. Is de plaats van overtreding erg uit de buurt? Dan is het aannemelijker dat je het niet was. Maar het blijft lastig om het tegendeel te bewijzen. Hoe hoog is de boete eigenlijk?

Succes er mee in ieder geval.

THC
 
Denk dat betalen het goedkoopste is. Bezwaarprocedures worden standaard heel erg onaantrekkelijk gemaakt.

En hoe groot acht je de kans dat iemand met precies dezelfde motor en hetzelfde kenteken rondrijd?

Edit:

post het anders hier even: Juridisch (Gesloten) • Flitsservice.nl

Zij hebben er meer verstand van over het algemeen :)

Dus stel men schrijft willekeurig bij iedereen een "Valse" boete en dan ga jij maar betalen omdat "dat het makkelijkst is". Lekker geld verdienen voor die lui dan! :X B|

Ik zou echt wel bezwaar gaan maken. Straks heb je er weer een binnen, ga je die dan ook betalen???
 
Ik ben niet van plan hem te gaan betalen.

Ik woon zelf in hoek van holland en op de boete staat badhoevedorp dus dat is aardig uit de buurt.
 
Ik ben niet van plan hem te gaan betalen.

Ik woon zelf in hoek van holland en op de boete staat badhoevedorp dus dat is aardig uit de buurt.

Denk eraan dat betalen soms gezien kan worden als "schuld bekennen" (weet niet of dat helemaal waar is).

Wat iig wel zo is is dat als ze het geld binnen hebben ze weinig moeite meer voor je gaan doen.
Gewoon niet betalen en laat ze maar kosten maken voor die boette.

Denk alleen niet dat je veel kans gaat maken... maar probeer het....

Een maatje van me van het forum is ook al een tijdje bezig met een onterechte bekeuring van bellen tijdens het rijden.
Ze wisten het niet zeker, maar voor de zekerheid gaven ze hem maar een bekeuring.. :?

Succes :)
 
wat een onzin.

Gewoon bezwaar maken.
Lijkt me zelfs een principe kwestie als je in je recht staat.

Je trekt in deze politiestaat toch aan het kortste eind :W

Je kunt wel niet betalen, maar dan krijg je een deurwaarder aan de deur. Je zult dus eerst moeten betalen alvorens je bezwaar kan maken.

Mijn pa die had met zíjn blik niet in een parkeervak geparkeerd, terwijl hij een parkeervergunning heeft en nergens een bord staat 'parkeren alleen in de vakken'. Die boete was dus onterecht.

Hij maakte bezwaar en dat werd afgewezen. Toen wilde hij het voor laten komen maar dat kostte hem 90 euro aan griffierkosten, het dubbele van de boete (en die krijg je niet terug als je wint).

Belachelijk maar waar. Dien dus maar bezwaar in, dat wordt toch direct afgewezen en dan kun je naar de rechter.
 
We zullen het wel zien. Ik ga bezwaar indienen.
Er is een precies dezelfde motor met 1 cijfertje verschil in het kenteken en het meest logische lijkt mij dat ze dat lettertje verkeerd opgeschreven hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet van plan hem te gaan betalen.

Ik woon zelf in hoek van holland en op de boete staat badhoevedorp dus dat is aardig uit de buurt.


Je kan gewoon in beklag gaan, als je het niet was natuurlijk. Probeer even achter die presentielijst te komen. Feitelijk bewijs is altijd goed, daar kun je namelijk niet omheen, en het is te controleren! :Y

Bij het maken van bezwaar tegen de sanctie (lees:schikkingsvoorstel) die de Officier van Justitie jou doet hoef je niet eerst te betalen. Dat is pas in een later stadium aan de orde. Als je eea voor wil laten komen, dan moet je eerst zekerheidstellen (zo heet het geloof ik, ff geen zin om het op te zoeken. Het staat iig in de WAHV/Wet Mulder)

Succes iig!
 
helpt het niet als je enkele getuigen hebt die verklaren dat de motor thuis stond? bijvoorbeeld je ma ofzo? tis maar een idee...
 
Je trekt in deze politiestaat toch aan het kortste eind :W
:+
Je moest eens weten knul wat een politiestaat inhoud :W

@ TS, ik zou zeker bezwaar aantekenen en misschien melding maken op het plizieburo dat er zeer waarschijnlijk iemand rond rijd met een zelfde kenteken. Kan denk ik in het vervolg ook handig zijn mocht er meer post vanuit Groningen komen.
Of de persoon die de bon schreef heeft dit slapent gedaan met als gevolg dat de verkeerde persoon (jij in dit geval) voor iemand anders wordt aangezien.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen!
Het gaat met niet eens echt om die 60 euro maar meer om het idee dat ik het niet geweest ben.

helpt het niet als je enkele getuigen hebt die verklaren dat de motor thuis stond? bijvoorbeeld je ma ofzo? tis maar een idee...

Ja mijn ouders waren ook thuis dus die zouden ook kunnen getuigen als het zover komt :)
 
ff briefje tikken dat je A) op school zat op dat moment (bijgesloten een uitdraai van de aanwezigheidslijst op dat moment, en een kopie van je lesrooster op dat moment) en B) dat je ouders (indien nodig) zullen zowel schriftelijk als mondeling tijdens een eventuele rechtzaak kunnen getuigen dat je motor op dat moment op eigen terrein op $stad $straat $huisnummer stonds
 
ff briefje tikken dat je A) op school zat op dat moment (bijgesloten een uitdraai van de aanwezigheidslijst op dat moment, en een kopie van je lesrooster op dat moment) en B) dat je ouders (indien nodig) zullen zowel schriftelijk als mondeling tijdens een eventuele rechtzaak kunnen getuigen dat je motor op dat moment op eigen terrein op $stad $straat $huisnummer stonds

Kijk dat is nu precies wat je moet doen!

Je bent het niet geweest, je bent daar zeker nog nooit geweest, sterker nog je zat in de klas! Je motor stond in de schuur!

Waarschijnlijk schrijffout in PVB. Natuurlijk niet betalen als je het niet bent geweest!
 
Gewoon even een briefje schrijven dat jij dat niet geweest kunt zijn en zeker niet eerst betalen.

Ik heb een keer een bekeuring gekregen omdat ik te hard gereden zou hebben ergens in Friesland (ik woon in de randstad).

Briefje geschreven dat ik al jaren niet in Friesland was geweest en dat de motor met het bewuste kenteken ten tijde van de overtreding niet eens in Nederland was. :? :?

Kreeg ik een brief terug dat ik het 'schikkingsvoorstel' als niet verzonden kon beschouwen. *O* *O*

Heeft me precies 39 cent gekost voor een postzegel. 8-)
 
Je trekt in deze politiestaat toch aan het kortste eind :W

Je kunt wel niet betalen, maar dan krijg je een deurwaarder aan de deur. Je zult dus eerst moeten betalen alvorens je bezwaar kan maken.
Woon jij niet in Nederland dan??

Duurt trouwens heeeeeeeel lang voor ze aan de deur komen, daar gaan eerst 2 verhogingen overheen, dan nog eens een aanmaning, dan een bevel in naam de Koningin, etc...

Heb trouwens nog nooit een bekeuring gehad hoor... O-)
 
Krijg ik vandaag een boete binnen van parkeren op de stoep :?
En ik kijk waar dat geweest is.......... ergens waar ik nog nooit ben geweest....
Of ze hebben dus gewoon een verkeerd kenteken opgeschreven of er rijdt nog iemand met mijn kenteken????

Nu maar een bezwaarschrift indienen maar de ene zegt dat je dan wel eerst de boete moet betalen maar de ander zegt van niet?
Ik moet ook bewijs zien te vinden dat ik die dag en tijd op school was maar als ik mijn rooster als bewijs neem moeten ze het toch gewoon seponeren?

Gewoon het district bellen waar de "overtreding"begaan is kunnen ze kijken,heb ik ook gehad met een zgn snelheids overtreding,ik was daar nog nooit geweest,even kijken exuses en voila bij een kenteken hoort een motor,stuur een copie van je kenteken anders op,lijkt me sterk dat het het zelfde merk/type is in ieder geval niet dokken.
 
@ TS, ik zou zeker bezwaar aantekenen en misschien melding maken op het plizieburo dat er zeer waarschijnlijk iemand rond rijd met een zelfde kenteken. Kan denk ik in het vervolg ook handig zijn mocht er meer post vanuit Groningen komen.
Of de persoon die de bon schreef heeft dit slapent gedaan met als gevolg dat de verkeerde persoon (jij in dit geval) voor iemand anders wordt aangezien.

Mijn post komt meestal uit Leeuwarden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan