Boetes A13 Schiedam

Mean Art

Die hard MF'er
14 feb 2003
415
2
Voorburg
Zijn er al MF-ers met een boete van de trajectcontrole op de A13 t.h.v. Schiedam.
Ik weet nl. niet of ik dat hele gebeuren serieus moet nemen. Soms rijden er auto's heel hard voorbij, zou die hele toestand nep zijn of kunnen die lui die boetes gemakkelijk betalen. Ik ken niemand die daar ooit een boete heeft gehad, terwijl er geruchten gaan dat er 3500 bekeuringen per dag verstuurd worden..
 
Ja dat is het nu juist, iemand kan je keihard voorbij rijden. Aan het einde moet tie onder de 80 zitten. En na correctie en tellerafwijking kan je op je teller wel 90 gaan rijden.
 
Ik dacht dat een tijdje geleden en achter gekomen was dat ze de 1e 4 maanden niet goed functioneerden :? Toch zijn er boetes uitgeschreven :?

Ik vind het een vreemd verhaal allemaal, ik rijd er altijd met 85/90 op mn teller langs en heb nog niets op de brievenbus gezien *D
 
Ken iemand die ze echt binne heeft gehad...
En je ziet ze voorbij knallen omdat de camera's op een redelijk korte traject hangen, niet op ut gehele 80 km gebied....
 
Ik dacht dat een tijdje geleden en achter gekomen was dat ze de 1e 4 maanden niet goed functioneerden :? Toch zijn er boetes uitgeschreven :?

Ik vind het een vreemd verhaal allemaal, ik rijd er altijd met 85/90 op mn teller langs en heb nog niets op de brievenbus gezien *D

- 10% net binnen de marge dus, Helaas ben ik één van de mazzelaars die daar alweer een prent heeft opgelopen, gewoon stom dus |(
 
Ik rij daar ook elke dag langs. Het is inderdaad maar een kort stukje, tussen de lussen 85 op de teller en daar na het gas er weer op. Dan maar het zekere voor het onzekere.
 
je moet er is s'avonds gaan rijden dan zie je boven alle banen flitsers gaan, ze hangen achter alle borden boven elke baan...van begin tot het eind....en ze werken ook nog allemaal :r

heb de infoborden boven de weg daar nooit geteld maar het zijn dr aardig wat :+
 
Ik probeer het maar niet uit.
Alleen moet ik me heel erg inhouden, om niet, in kleermakerzit, op me tank te gaan zitten met die slakkegang.
Krijg iedere keer weer die neiging... vreemd. Oja tank drummen is wel een alternatief.
 
Ik geloof dat als je met je fiets op de witte lijnen gaat rijden dat de camera's je niet kunnnen pakken.

maarja je moet dus wel op de witte rot dingen gaan rijden
 
Ben daar een tijd geleden eens 's avonds langs gekomen en zat me echt te verbazen over de hoeveelheid flitsen die ik zag. Als je toch weet dat ze daar flink controleren, dan pas je je snelheid toch tijdelijk even aan?
 
De camera's hangen alleen op de 1e en de laatste portaal mast. Wel boven elke baan, ook de uitvoegstrook.
Het is heel simpel, ze registreren alle voertuigen die langskomen, afstand delen door tijd, voila gemiddelde snelheid, dus als je de eerste pakt met 200+, tja dan moet je toch echt ff heel rustig gaan rijden om gemiddeld op 80 te komen.
Volgens mij werken deze cameraatjes wel met van die lussen in het wegdek, dus of ze doen het helemaal niet voor motoren (net als sommige sensoren bij stoplichten), of je kan gewoon tussen de lussen doorrijden (en dan hoef je niet over het witte te rijden hoor).
 
Bij het begin van de trajectcontrole worden de kentekens van achteren gelezen, aan het einde van de TC van voren, geen probleem dus voor motorfietsen.

De flitsen die je ziet zijn infrarood flitsen om het beeld te bevriezen voor de digitale camera's.
Even een fotografie achtergrond: Flitsen wordt niet alleen gebruikt om meer licht te krijgen, maar ook om bewegende dingen "stil" te zetten. Hetgeen hier gebeurd.

Normaal zie je infrarood licht niet, maar de lampen die gebruikt worden produceren ook een beetje licht in het zichtbare (voor mensen dan) spectrum. Dieren in de buurt van de installatie zullen wel gek worden van al dat geflits, vele dieren kunnen wel infrarood zien.
 
je moet t hele traject onder de 80 blijven he !
en niet steeds onder de foto's 80 gaan rijden !
het is n soort tijds traject !

Juist! het zijn geen flitscamera's maar het is een traject controle. Aan het begin wordt je kenteken gescand en de meting gestart. Aan het eind word nogmaals je kenteken gescand en je gemiddelde snelheid berekend. Is deze te hoog dan ben je de lul. Die flitsen zijn enkel om in het donker ook de kentekens te kunnen scannen met de camera's.
Ik weet wel dat er achter het bord 80 richting rotterdam een camera hangt, maar die werkt volgens mij niet.
 
Zijn er al MF-ers met een boete van de trajectcontrole op de A13 t.h.v. Schiedam.
Ik weet nl. niet of ik dat hele gebeuren serieus moet nemen. Soms rijden er auto's heel hard voorbij, zou die hele toestand nep zijn of kunnen die lui die boetes gemakkelijk betalen. Ik ken niemand die daar ooit een boete heeft gehad, terwijl er geruchten gaan dat er 3500 bekeuringen per dag verstuurd worden..

Reken maar dat het werkt !!
Heb er al een paar gehad, dus houd me nu even netjes aan de snelheid, waarna ik na het uitijden ervan eens lekker doortrek om het te compenseren *D
 
Bij het begin van de trajectcontrole worden de kentekens van achteren gelezen, aan het einde van de TC van voren, geen probleem dus voor motorfietsen.

Das niet waar, de camera's hangen achter de matrixborden, je wordt dus gewoon 2x van achteren geflitst.

De flitsen die je ziet zijn infrarood flitsen om het beeld te bevriezen voor de digitale camera's.
...
Normaal zie je infrarood licht niet, maar de lampen die gebruikt worden produceren ook een beetje licht in het zichtbare (voor mensen dan) spectrum. Dieren in de buurt van de installatie zullen wel gek worden van al dat geflits, vele dieren kunnen wel infrarood zien.

Das ook niet waar, rij er 's avonds maar eens langs, dan zie je allemaal kleine BLAUWE flitsjes (aan de andere kant dan he je wordt immers van achter geflitst), das dus precies aan de andere kant van het spectrum.

Conclusie zorg gewoon dat je daar gemiddeld niet boven de 80 zit anders ben je de lul.
 
Toh begrijp ik het nie :?
Er zitten van die lussen in het wegdek.
als daar een auto motor enz. overheen rijd. maar die camera daarboven een plaatje van je met de tijd.
aan het einde word hetzelfde gedaan. inclusief tijd.
dat hele traject is x meter lang. bij 80km/h zou je er een bepaalde tijd er over moeten doen.

Toch ?

Maar wat als ik bij het begin extreem links of rechts langs die lus in het wegdek rijd.
Kan ik dan zo'n systeem ontlopen. ??

Graag jullie wijsheden vermelden a.u.b.
 
Waar ze hangen ben ik wel achter, de 2e en de 1 na laatste; van 2 kanten; je kunt ze op de tegemoetkomende banen zien, daar hangen ze ook voor de banen waar je zelf op rijdt. Daarna kan het gas er dus weer op, vooral richting Delft is dat stuk de moeite, daar heb je eerst nog dat viaduct met 80, daarna pas de borden einde 80.
Ik was gewoon benieuwd of er dus idd boetes worden verstuurd.. Voor de mensen met een prent: klote van die boete, maarre.. bedankt voor de info! :}
 
gasten hier race ik altijd met 120 langs de lussen (dus over de witte streep) :]
Die lussen zijn gemaakt voor auto`s en niet voor motors.
Enne dat verhaal over gemiddelde snelheid is stierenpoep !!! Het zijn gewoon lussen die je snelheid meten ,en als je er te hard OVERHEEN rijdt krijg je netjes een boete.

ps die dingen "flitsen" bij iedere auto...
 
Laat ik iedereen uit de droom helpen, deze camera's WERKEN wel degelijk!
Of ze het continue doen weet ik niet. Maar ik heb 2 weken geleden een accept girootje gehad voor 84km NA de verplichte correctie..

Koste me 28 pleurootjes...

En op de groene kruisweg bij heenvliet doen de camera's het ook. Ik reed daar altijd met 80 (is een 80k/u weg), maar sinds ze drempels bouwen voor kruispunten mag je er ineens nog maar met 50 k/u overheen, en heb, ja lach niet, 5 prenten gehad, allemaal in 1 week, maar met een vertraging van 2 maandden, allemaal 28 pleurootjes.

Kreeg de hele bubs vandaag binnen.

Heb dus de staatskas even met 6 maal 28 pleurootjes gespekt!


oh ja, de hoogste snelheid was 8km p/u te hard.

De langzaamste overtreden was 2km p/u te hard.

Nee ik ben niet boos of gefrustreerd.

Ik deed het allemaal zelf. Ik schaam me echt heel diep dat ik 6 keer als een associaal heb gereden, roekeloos hard.

Ik ben echt zo blij dat ik nog vrij rondloop en niet opgesloten ben geworden geweest gedaan...

toevallig..

:Z
 
Heej ROne,na 3x zijn we wel wakker hoor. :P Ik heb er ff 2 weggehaald voor je. :)

gasten hier race ik altijd met 120 langs de lussen (dus over de witte streep) :]
Die lussen zijn gemaakt voor auto`s en niet voor motors.
Enne dat verhaal over gemiddelde snelheid is stierenpoep !!! Het zijn gewoon lussen die je snelheid meten ,en als je er te hard OVERHEEN rijdt krijg je netjes een boete.

ps die dingen "flitsen" bij iedere auto...
Ah, dus al die ophef over trajectcontrole van de afgelopen maanden is één grote 1 april grap geweest? 2x Ter hoogte van de lus de snelheid controleren en geen trajectcontrole? Ik geloof het niet erg. Je wordt gewoon aan het begin en eind geregistreerd. Afstand tussen de registratie posten delen door het tijdsverschil tussen de registratie momenten en voila: gemiddelde snelheid over het traject. Itsasimple :z .
Overigens, vlgs. mij kun je met één detectielus geen snelheid meten. Daar heb je er 2 voor nodig. Bovendien: hoe weet de detectielus wanneer het voertuig voorbij is? Wie zegt dat het niet de eerste 2 assen van een vrachtauto zijn?
Maw alleen detectielussen in het wegdek is geen voldoende betrouwbare methode om te flitsen voor snelheid. :) Die lussen zijn alleen om te detecteren of er een voertuig overheen komt. Niet om te detecteren hoe hard het voertuig gaat.

Dat langs die lussen oprijden zie ik meer heil in. Wie gaat dat even grondig testen? :P
 
:^

Ik heb overigens eens gehoord van een 'opstartfoutje' in de eerste maanden, maar kweetnie zeker of het waar is. Vlak nadat een auto het trajectcontrole-gebied inreed, reed een andere auto eruit. De nummerborden scheelden 1 cijfer en 1 van beide kreeg een heel behoorlijke prent. Reed gemiddeld over de 300 of zo. |( Onder andere zo kwamen ze erachter dat het systeem niet fool-proof was en hebben ze een paar maanden boetes moeten terugdraaien.

Ik weet ook niet zeker of die lussen je motor opmerken als je er tussendoor rijdt. Zou het graag weten, maar het is me niet (nog) een boete waard.
 
....Overigens, vlgs. mij kun je met één detectielus geen snelheid meten. Daar heb je er 2 voor nodig. Bovendien: hoe weet de detectielus wanneer het voertuig voorbij is? Wie zegt dat het niet de eerste 2 assen van een vrachtauto zijn?
Maw alleen detectielussen in het wegdek is geen voldoende betrouwbare methode om te flitsen voor snelheid. :) Die lussen zijn alleen om te detecteren of er een voertuig overheen komt. Niet om te detecteren hoe hard het voertuig gaat. ....

Zeker kan je met detectielussen wel meten hoe hard een auto voorbij komt, de lus meet namelijk een inductieverschil, dus een massa metaal die er over heen gaat; dit heeft dus niets met assen te maken.
Bij veel stoplichten heb je ook van die lussen: rood-licht-controle, maar ook snelheidscontroles, m.a.w. snelheid hoeft niet meer altijd met radar gemeten te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan