Boetes Frankrijk

Toktok

Recalcitrant in de wieg
22 apr 2010
5.277
3.718
Heerlen
Voor de mensen die dit jaar naar Frankrijk op vakantie gaan, pas op, de snelheidsboetes komen binnen, heb er deze week twee binnen gehad van september 2013 (weliswaar met de auto) maar ze zijn niet misselijk, 1 resp 4 km te hard op 90 km weg, beide €45,- bij onmiddellijke betaling, anders meer!

grtz, Tok
 
Bedankt voor de tip !


Ongestraft geflitst worden is al een tijdje voorbij in frankrijk
 
Ik dacht dat het vanaf oktober 2013 over zou zijn, maar al eerder dus. Ruk zeg, een bekeuring binnen van 8 maanden geleden. :(

Lees ik het nu goed en heb je een bekeuring gehad voor 1 km te hard? :?
 
Laatst bewerkt:
Jatten ze ons geld niet via europese subsidies of niet terug te betalen leningen, doen ze het toch op deze manier. En onze NLse roverheid helpt ze wel een handje met ons de grootste nummerplaten van europa te verplichten, en alle gegevens voor hun na te trekken.
 
Die Fransen hebben wel een leuk systeem.
De boete kan fors zijn maar als je direct betaald kan dat behoorlijk schelen.
 
Voor de mensen die dit jaar naar Frankrijk op vakantie gaan, pas op, de snelheidsboetes komen binnen, heb er deze week twee binnen gehad van september 2013
September 2013....en die krijg je nu binnen.....pffffff schiet lekker op daar.
 
Ben nu toch wel blij dat ik met motoren op de aanhanger naar zuid frankrijk ga. Lang leve de cruisecontrol O-)
90 stuk toevallig bij nancy/metz? Vorig jaar juli geflitst. Nooit iets ontvangen.
 
Ik ben vorig jaar September ook 3x geflitst op de terugweg van Italië (met de auto en motor op de aanhanger)
De eerste was met een lasergun bij Straatsburg 144 waar je 110 mag, €85 direct betalen.
De tweede blijkbaar een uur later net voor de grens met Luxemburg, ongeveer dezelfde snelheid, €90.
En even later in Luxemburg nog een voor een paar km te hard, €45.
De laatste 2 had ik binnen een week via de post thuis ontvangen.

Daarvoor al tientallen keren geflitst in Frankrijk maar nooit ontvangen, voortaan hou ik me aan de max snelheid (+10km) op cruisecontrol.
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O-

Als er nou een vrachtwagen met 79km/h op je afdenderd, voel jij je dan veiliger als wanneer diezelfde vrachtwagen 81km/h had gereden? :N hè?

Het is allemaal voor je eigen veiligheid.



andre%20en%20spee%20met%20kistje3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een goede aanhanger kan dat prima.

Die Nederlandse bullshit altijd dat aanhangers maar 90 mogen.
Kleine aanhangertjes en prutcaravans prima. Maar fatsoenlijke aanhangers kunnen prima een fatsoenlijke snelheid rijden.
 
Mijn pa heeft vandaag ook een prent ontvangen van te hard rijden op oktober 2013. 5 te hard, gecorrigeerd 1 te hard. 90 euro. 51 waar 50 was toegestaan dus.

Het bizarre is dat een maat van mij gelaserd was met 32 te hard (132 waar 100 mocht) en ook 90 af mocht rekenen (cash). Gek dat dat dus een flinke factor scheelt...
 
Mijn pa heeft vandaag ook een prent ontvangen van te hard rijden op oktober 2013. 5 te hard, gecorrigeerd 1 te hard. 90 euro. 51 waar 50 was toegestaan dus.

Het bizarre is dat een maat van mij gelaserd was met 32 te hard (132 waar 100 mocht) en ook 90 af mocht rekenen (cash). Gek dat dat dus een flinke factor scheelt...
90 voor 1kmh is wel absurd. Lijkt me ergens een foutje te zitten.
Lekker WOBBEN naar Frankrijk? :+
 
Met een goede aanhanger kan dat prima.

Die Nederlandse bullshit altijd dat aanhangers maar 90 mogen.
Kleine aanhangertjes en prutcaravans prima. Maar fatsoenlijke aanhangers kunnen prima een fatsoenlijke snelheid rijden.

Idd, het is een zware, lage en brede aanhanger waar 3 motoren op kunnen.
Ik heb ook nooit begrepen waarom er zoveel verschil tussen de max snelheden met aanhangwagen zit.
Bv. Duitsland 80 (!), Nederland 90, België 120, Frankrijk 130...
 
Met een goede aanhanger kan dat prima.

Die Nederlandse bullshit altijd dat aanhangers maar 90 mogen.
Kleine aanhangertjes en prutcaravans prima. Maar fatsoenlijke aanhangers kunnen prima een fatsoenlijke snelheid rijden.

Helemaal als er ook nog een dikke auto voor staat, 2006 geflatst midden in m'n gezicht.
Schrik je toch even als je 160 rijdt, gelukkig nooit iets ontvangen. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan