Boetes Frankrijk

Vorig jaar mei toch wel een aardig fotorolletje volgeschoten in Frankrijk denk ik :o :X En dan niet met maar 4 km te hard :N

Niets meer van gehoord, maar toen al wel eens op BNR een item langs horen komen waarin gewaarschuwd werd dat vanaf, uhm, juli of augustus of zo er een bepaald verdrag of data-exchange o.i.d. in place zou zijn waardoor het veel eenvoudiger ging worden om boetes te innen.

Dus pas op inderdaad...
 
Mijn pa heeft vandaag ook een prent ontvangen van te hard rijden op oktober 2013. 5 te hard, gecorrigeerd 1 te hard. 90 euro. 51 waar 50 was toegestaan dus.

Het bizarre is dat een maat van mij gelaserd was met 32 te hard (132 waar 100 mocht) en ook 90 af mocht rekenen (cash). Gek dat dat dus een flinke factor scheelt...

Nou, ik heb dus gecorrigeerd 91 km gereden op een weg waar je 90 mag, ze werken daar in intervallen, 1 t/m 20 km te hard is zelfde tarief (in 90km zone) dus met 91 ben je gewoon de zak. Eigenlijk te belachelijk voor woorden, je zou eigenlijk dan een 7km/h marge moeten mogen hebben, nu zit je dus constant op die teller te kijken. Maar ja, Frankrijk heeft ook een linkse regering en zoals jullie weten geven linkse regeringen graag zuur verdiend geld van anderen aan lui die te lui zijn om ervoor te werken. En daar zijn in Frankrijk ook héél veel van!!
 
Ben nu toch wel blij dat ik met motoren op de aanhanger naar zuid frankrijk ga. Lang leve de cruisecontrol O-)
90 stuk toevallig bij nancy/metz? Vorig jaar juli geflitst. Nooit iets ontvangen.

nee, was op een route national stuk ruwweg tussen Bourges en Beaune...dacht zo tol uit te sparen... -O-
 
Wat een idioot verschil in bedrag tussen geflitst worden en hierheen sturen en staandegehouden worden trouwens.
20km/h te hard is meestal iets van 50 euro cash. (ja die gaat ongetwijfeld in de zak van meneer agent) en jullie hebben het allemaal over datzelfde bedrag voor veel lagere snelheden...

Voortaan toch maar ducttape over de plaat :+
 
Even nazoeken, maar volgens mij staat in de europeesche bepalingen dat de boete binnen 6 maanden binnen moet zijn...
Heb enkele jaren terug 3 boetes binnen gekregen uit italie, en daar zat bijna 9 maanden tussen..
Bezwaarschrift ingediend...blabla corrigerende werking , tijd verstreken tussen overtreding >>boete, europese bepalingen enz enz ..575 euri kwijtgescholden

Wel door een Italiaanse dame officieel laten vertalen, kostte me een bos bloemen
 
Laatst bewerkt:
Even nazoeken, maar volgens mij staat in de europeesche bepalingen dat de boete binnen 6 maanden binnen moet zijn...
Heb enkele jaren terug 3 boetes binnen gekregen uit italie, en daar zat bijna 9 maanden tussen..
Bezwaarschrift ingediend...blabla corrigerende werking , tijd verstreken tussen overtreding >>boete, europese bepalingen enz enz ..575 euri kwijtgescholden

Wel door een Italiaanse dame officieel laten vertalen, kostte me een bos bloemen

Dat is een interessante om te onthouden. :Y
 
Ik kreeg er afgelopen week ook twee binnen: slecht opgelet, want ik kreeg twee boetes (2 x 45€) binnen zeven minuten na elkaar op het traject Rijsel - Parijs...
 
Wordt er in de Franse alpen ook zo veel geflitst met de nodige bekeuringen als gevolg?
Wil er deze zomer naar toe. Vandaar mijn vraag waar ik rekening mee moet houden.
 
Wordt er in de Franse alpen ook zo veel geflitst met de nodige bekeuringen als gevolg?
Wil er deze zomer naar toe. Vandaar mijn vraag waar ik rekening mee moet houden.

ik denk dat je vooral op moet passen op de doorgaande wegen zoals de route Napoleon, in de bergen zal het wel meevallen, daar is geen stroom om die zooi aan te sluiten. Op paswegen zoals de Galibier en Izoard etc zal het wel meevallen (hoop ik), ga er zelf nl ook weer naar toe...
 
Je moet ook wel heel erg je best doen wil je op de Galibier de limiet overschrijden :+
 
Ik kreeg er afgelopen week ook twee binnen: slecht opgelet, want ik kreeg twee boetes (2 x 45€) binnen zeven minuten na elkaar op het traject Rijsel - Parijs...

tja die worden al sinds we met stenen wielen reden al op de tomtom en 2km van te voren aangegeven
 
In Frankrijk wordt er toch altijd van voren geflitst (op de snelweg)? Daarbij wordt je ook nog eens een paar 100m van te voren gewaarschuwd voor een radar. Zou op de motor dus niets moeten uitmaken.
 
Reken daar niet te veel op .... Ook in de rijrichting wordt er geflitst en die meldingen verdwijnen steeds meer en meer.
De Fransen zijn er achter gekomen dat ze (extra) geld kunnen verdienen volgens het Nederlands voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Reken daar niet te veel op .... Ook in de rijrichting wordt er geflitst en die meldingen verdwijnen steeds meer en meer.
De Fransen zijn er achter gekomen dat ze (extra) geld kunnen verdienen volgens het Nederlands voorbeeld.
:^

Bovendien worden de mobiele jongens nooit aangegeven. Al flitsen die volgens mij niet maar zetten je direct aan de kant.

Vroeger waren die grote kasten ook volgeplakt met reflecterende strepen zodat je ruim op tijd vol op je rem kon gaan...
Ook dat is afgelopen, ze hebben nieuwere veel dunnere palen waar nauwelijks meer reflecterend spul op zit. Staan vaak aan de kant van de weg in de schaduw van bomen waardoor je ze echt nauwelijks meer ziet staan.
 
Laatst bewerkt:
Ze flitsen wel, dat zijn die auto's langs de weg half in de berm of bovenaan een heuvel. Als je het niet te bont hebt gemaakt laten ze je ongemoeid. Zit je boven de 150km/h dan is kans op bezoek van 2 motormuizen die je vervolgens meenemen een stuk groter.

De keer dat ik dit zag gebeuren was een Nederlander die naar huis wilde en de snelheid eerst lager had dan ik, toen een stuk gelijk en daarna harder ging rijden. Hij mocht mee, en zijn vrouw naast hem over de rooie .....
 
Laatst bewerkt:
Het vervelendst zijn die stukken waar je eerst 130km mag.. Vervolgens een klein stukje 90km (daar staan ze vervolgens te flitsen) en daarna vrolijk weer 130km...
 
Terug
Bovenaan Onderaan