Boetes in Nederland te hoog

Ja uiteraard ben je daar blij mee. Want je had je rijbewijs kwijt kunnen zijn. Maar zie je hoe het werkt? Je wordt "gematst" met een boete van fl 500,- GULDEN voor een overtreding waarbij je waarschijnlijk niet eens iemand in gevaar hebt gebracht. Ja, ik weet ook wel dat je anno 2015 niet meer in guldens mag rekenen. Maar dit noem ik niet matsen en blijf het schandalig vinden!
Ws dachten de agenten zelfde, boetes te hoog. Maar 110 en rechts inhalen zijn nog steeds zware overtredingen. Dan vonden ze een boete genoeg om het hem ff te laten voelen.
En ook verdiend dan.

Politie zit in de moeilijke positie dat ze zelf ws ook niet achter de hoogte van sancties staan, zelf ook weten hoe zeg 300 euro veel is voor modaal inkomen maar door dezelfde overheid ook genaaid worden.

En als je netjes opstelt en geen domme smoezen verzint maar eerlijk bent is mijn ervaring ook dat ze schappelijk zijn.
Ooit met 100 te hard aan kant gezet.
Kreeg een terechte preek maar geen boete.
En sindsdien rij ik zeker voorzichtiger. En soms ook nog wel eens te hard maar nooit meer dan 30 kmh te hard buiten bbk.
 
Sommige boetes zijn inderdaad te hoog maar sommige ook niet.
Ik vind bijvoorbeeld de boete die voor de telefoon in de hand houden krijgt nog steeds te laag. En asociaal verkeersgedrag ook en dan heb ik het niet over bumperkleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan