Boetes in NL reizen de Pan uit

Niets vrijdags aan het is gewoon belachelijk

Het is een 2014 topic trouwens
 
Laatst bewerkt:
Meer boete voor onnodig claxoneren dan voor door rood rijden.... _O- _O- _O-

Sjonge, mot niet gekker worden. :r :')
 
What's new...

vindt de prijzen van onze oosterburen nog steeds superieur: pas bij gevaarzetting gaat het in de papieren lopen (zoals t hoort).
 
Jullie bekijken het allemaal zo negatief……

Het is gewoon een verkapte vorm van belasting….

Dus als je niet toetert, hoef je geen belasting te betalen !!! *D



:+
 
We rijden ze eerst invalide (door rood) want dat is lekker goedkoop maar passen op om op hun parkeerplaats staan...

Ik weiger om een parkeer boete te betalen!


Mn buurman is ook invalide...yeah right die loopt de hele dag in zn moestuintje...of was het smoestuintje...
 
Laatst bewerkt:
Als je info deelt, zorg dan wel dat die klopt. Dat verhaal over claxoneren is al lang achterhaald. Het gaat om onnodig geluid veroorzaken (denk bv aan auto's met enorme stereo's die op vol vermogen staan te loeien), feitcode R522, als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser cq snorfietser onnodig geluid veroorzaken. Als noot is aan deze omschrijving toegevoegd: Waaruit bleek dit; bij onnodig signalen geven, zoals claxoneren R419 gebruiken.

Kijken we naar R419 dan staat daar: Signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan, met als noot: Wat voor signalen (bijvoorbeeld claxoneren); welke wijze.

Het bedrag wat hierbij staat is 90 euro voor motorvoertuigen60 euro voor brom/snorfietsen en 35 euro voor fietsers.

En als je mij dan vraagt of ik vind dat de boetes voor relatief eenvoudige overtredingen volkomen idioot zijn, kan ikalleen maar zeggen dat ik dat inderdaad vindt.
 
Als je info deelt, zorg dan wel dat die klopt. Dat verhaal over claxoneren is al lang achterhaald. Het gaat om onnodig geluid veroorzaken (denk bv aan auto's met enorme stereo's die op vol vermogen staan te loeien), feitcode R522, als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser cq snorfietser onnodig geluid veroorzaken. Als noot is aan deze omschrijving toegevoegd: Waaruit bleek dit; bij onnodig signalen geven, zoals claxoneren R419 gebruiken.

Kijken we naar R419 dan staat daar: Signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan, met als noot: Wat voor signalen (bijvoorbeeld claxoneren); welke wijze.

Het bedrag wat hierbij staat is 90 euro voor motorvoertuigen60 euro voor brom/snorfietsen en 35 euro voor fietsers.
:^
En als je mij dan vraagt of ik vind dat de boetes voor relatief eenvoudige overtredingen volkomen idioot zijn, kan ikalleen maar zeggen dat ik dat inderdaad vindt.

Tja, daar heb jij ook geen invloed op. Het enige waar je over kan beslissen is het starten van de procedure...
 
Jahaaaaaaaaaah. En we stappen maandagochtend met zijn allen weer braaf in de auto, gaan braaf tegen belachelijke prijzen tanken, betalen braaf zonder enig bezwaarschrift deze belachelijk hoge boetes.

En maar klagen met zijn allen inclusief mezelf :Y :Z
 
De dingen die je noemt zijn toch niet zo moeilijk te vermijden :?

Ik heb al tijden de claxon niet gebruikt.
Door rood rijden is sowieso niet handig.
En parkeren op een invalideplek doe ik ook niet, waarom zou ik :?

Trouwens, rijden over vluchtstrook wordt €370.
Dat is iets dat ik toch vaak zie gebeuren langs de files.

Niet handsfree bellen is nog maar €220.
Dat mag best nog wat omhoog.


Maar eh, wat gaan de snelheidsboetes worden :? :]
 
Als je info deelt, zorg dan wel dat die klopt. Dat verhaal over claxoneren is al lang achterhaald. Het gaat om onnodig geluid veroorzaken (denk bv aan auto's met enorme stereo's die op vol vermogen staan te loeien), feitcode R522, als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser cq snorfietser onnodig geluid veroorzaken. Als noot is aan deze omschrijving toegevoegd: Waaruit bleek dit; bij onnodig signalen geven, zoals claxoneren R419 gebruiken.

Kijken we naar R419 dan staat daar: Signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan, met als noot: Wat voor signalen (bijvoorbeeld claxoneren); welke wijze.

Het bedrag wat hierbij staat is 90 euro voor motorvoertuigen60 euro voor brom/snorfietsen en 35 euro voor fietsers.

En als je mij dan vraagt of ik vind dat de boetes voor relatief eenvoudige overtredingen volkomen idioot zijn, kan ikalleen maar zeggen dat ik dat inderdaad vindt.

:^ :^ :^
 
Boetes in 2014


Onnodig claxxoneren ->360 euro

Parkeren op invalide parkeerplaats -> 360 euro


door rood is 220 euro


lees je het goed? yep

De boetes zijn inderdaad belachelijk hoog. Te hoog.

Maar als je gaat parkeren op een invalide parkeerplaats terwijl je geen invalide kaart heb mag je van het drie dubbele betalen. Dit heeft gewoon met fatsoen te maken. Ik ben overigens niet invalide.
 
Als je info deelt, zorg dan wel dat die klopt. Dat verhaal over claxoneren is al lang achterhaald. Het gaat om onnodig geluid veroorzaken (denk bv aan auto's met enorme stereo's die op vol vermogen staan te loeien), feitcode R522, als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser cq snorfietser onnodig geluid veroorzaken. Als noot is aan deze omschrijving toegevoegd: Waaruit bleek dit; bij onnodig signalen geven, zoals claxoneren R419 gebruiken.

Kijken we naar R419 dan staat daar: Signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan, met als noot: Wat voor signalen (bijvoorbeeld claxoneren); welke wijze.

Het bedrag wat hierbij staat is 90 euro voor motorvoertuigen60 euro voor brom/snorfietsen en 35 euro voor fietsers.

En als je mij dan vraagt of ik vind dat de boetes voor relatief eenvoudige overtredingen volkomen idioot zijn, kan ikalleen maar zeggen dat ik dat inderdaad vindt.

En 360,- euro voor te hard je radio aan hebben staan is wel reëel? :+ _O- Maar goed, als ze dan eens al die toeterende medelanders een prent geven als ze weer eens een kwartier lang lopen te toeteren vanwege een trouwerij (ofzo), prima :+

Btw, serieus 35,- euro boete als je met de fiets onnodig belt/claxonneert? _O- _O- _O-
 
Tja vroeger had je nog een Baksteen als mod, wat die moddereerde stond als een huis. Tegenwoordig moeten we het doen met een blauw gemeen mannetje :+
 
Als je info deelt, zorg dan wel dat die klopt. Dat verhaal over claxoneren is al lang achterhaald. Het gaat om onnodig geluid veroorzaken (denk bv aan auto's met enorme stereo's die op vol vermogen staan te loeien), feitcode R522, als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser cq snorfietser onnodig geluid veroorzaken. Als noot is aan deze omschrijving toegevoegd: Waaruit bleek dit; bij onnodig signalen geven, zoals claxoneren R419 gebruiken.

Kijken we naar R419 dan staat daar: Signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan, met als noot: Wat voor signalen (bijvoorbeeld claxoneren); welke wijze.

Het bedrag wat hierbij staat is 90 euro voor motorvoertuigen60 euro voor brom/snorfietsen en 35 euro voor fietsers.

En als je mij dan vraagt of ik vind dat de boetes voor relatief eenvoudige overtredingen volkomen idioot zijn, kan ikalleen maar zeggen dat ik dat inderdaad vindt.
Even een vraagje dan: stel dat mijn dochter bij mij voorop (uiteraard in een kinderstoeltje) zit en met de fietsbel zit te spelen... kan ik dan een bekeuring krijgen voor 35 euri's? Of telt dat niet omdat zij niet de bestuurder is?

:?
 
En 360,- euro voor te hard je radio aan hebben staan is wel reëel? :+ _O- Maar goed, als ze dan eens al die toeterende medelanders een prent geven als ze weer eens een kwartier lang lopen te toeteren vanwege een trouwerij (ofzo), prima :+

Btw, serieus 35,- euro boete als je met de fiets onnodig belt/claxonneert? _O- _O- _O-

Wat is te hard....
Als iemand 's nacht door je straat rijdt met een baspijp die je ramen doet trillen, of overdag in een drukke winkelstraat met alle ramen open zodat iedereen kan 'meegenieten'
Dat is te hard...

Overigens worden dit soort boetes bijzonder weinig tot niet geschreven, het is meer als stok achter de deur.
 
Verkeersboetes zijn inderdaad hoog, maar andere straffen zijn juist vaak laag.

Een agent beledigen of slaan is vaak goedkoper als je aannemelijk maakt dat je een moeilijke jeugd hebt gehad.

Ook kun je in groepsverband iemand doodtrappen, als ze niet kunnen bewijzen wie de fatale trap heeft uitgedeeld kom je weg met verstoring van de openbare orde, of in het ergste geval mishandeling. Dan mag je 120 uur thee schenken in het bejaardetehuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan