Boetes in NL reizen de Pan uit

'Boetes in NL escaleren volledig uit de klauwen vandaan' > 'Boetes in NL escaleren'

Mis.

Ik erger me er juist zelf ook iedere keer vreselijk aan :+

:^

"Boetes in NL escaleren" > "Boetes in NL rijzen de pan uit"

:Y :P

Of; lopen volledig uit de hand.
Ik weet het ook niet meer exact....
 
Laatst bewerkt:
'Boetes in NL reclameren de pan uit' > 'Boetes in NL rijzen de pan uit'



Dit is mijn wijziging, alle andere onaangekondigde wijzigingen komen op conto van iemand wiens naam ik niet zal noemen, maar t begint met een B en eindigt op olski.
 
We willen zo graag één Europa zijn, waarom dan zoveel verschil in boete bedragen.
 
'Boetes in NL reclameren de pan uit' > 'Boetes in NL rijzen de pan uit'



Dit is mijn wijziging, alle andere onaangekondigde wijzigingen komen op conto van iemand wiens naam ik niet zal noemen, maar t begint met een B en eindigt op olski.

Vreemde naam, wie noemt zijn dochter zo? Tegenwoordig kan écht alles...

Anyway, ik pleit voor een cursus Nederlandse taal voor deze persoon. Heeft het MF daar geen budget voor?
 
Rutte weet niet wat hij wil.
Iedereen het land uit proberen te pesten, maar dan kun je ook nog maar weer de helft van de boetes uitschrijven |(

Eigenlijk is het gewoon een grote sukkel :+
 
Laatst bewerkt:
<klaagmodus>
Gatver, net een bekeuring binnengekregen voor 6 km te hard. ZES! op een 80 km weg die voorheen een autoweg was (dus max 100) en dus ook nog eens ongelijkvloerse kruisingen kent...
43 euro, staat toch niet in verhouding?
<\klaagmodus>

zo, ik ben het ff kwijt.
 
Laatst bewerkt:
<klaagmodus>
Gatver, net een bekeuring binnengekregen voor 6 km te hard. ZES! op een 80 km weg die voorheen een autoweg was (dus max 100) en dus ook nog eens ongelijkvloerse kruisingen kent...
43 euro, staat toch niet in verhouding?
<\klaagmodus>

zo, ik ben het ff kwijt.


Alweer !!?? Hier ook al Lady_Di in "overzicht verkeersboetes 2015"

Volgens mij is het in jouw geval gewoon volledig terecht, verkeersvandaal !!
 
Blijkt de rekenkamer totdezelfde conclusie te komen. Bye moraal ridders :W
 
Erg toepasselijk post 666

Het was gewoon een duivels overheids plan met geen ander doel om de burger de staatskas te laten spekken.

Boetes zijn nodig maar de hoogte van de boetes is gewoon belachelijk. En het is toch weer mooi dat de rekenkamer totdezelfde conclusie komt.

Niets ten nadele van oom agent die gewoon zijn werk uitoefent en het beleid uitvoert. Dus geen wantoestanden aub.


Rapport:

http://verantwoordingsonderzoek.rek...gsonderzoek 2014 Veiligheid en Jusitie VI.pdf

ONDERSTAANDE IS EEN CITAAT UIT bovenstaand RAPPORT!

De Rekenkamer heeft grote twijfels geuit over het corrigerende nut van het verhogen van verkeersboetes. Het ministerie van Veiligheid en justitie verhoogt te pas en te onpas boetes omdat dit corrigerend werkt, maar volgens de Rekenkamer is het doel alleen de staatskas spekken.

De Rekenkamer rekent definitief en hard af met de stelling van het ministerie dat hogere
boetes afschrikken.

Tussen 2008 en 2015 steeg de hoogte van de verkeersboetes met 16 procent vanwege inflatiecorrectie en met nog eens 47 procent vanwege zogenoemde ‘beleidsmatige motieven.’ Aan dit laatste wordt nu dus openlijk getwijfeld.

Discussie over onderbouwing verhogen van de boetes

De Raad van State vindt dat het verhogen van de boetes uitsluitend in
relatie moet staan tot het doel van de verkeersboete (sanctioneren van
strafwaardig gedrag).

Het verhogen van boetes om tegenvallende
ontvangsten te dekken staat volgens de Raad niet in relatie met dat doel.


De minister van Veiligheid en Justitie beschrijft de relatie tussen het
verhogen van de boetes en tegenvallende opbrengsten als volgt: ‘als het
aantal verkeersovertredingen onverminderd hoog blijft, is er reden de
boetes te verhogen omdat deze blijkbaar niet hoog genoeg zijn om
voldoende afschrikwekkend te zijn’. Om het doel van de boetes te
bereiken, ligt een verhoging van de boetes volgens de minister in de
rede.
Onderzoek toont aan dat de hoogte van boetes effect heeft op
overtredingsgedrag, maar dit effect is klein en is gebonden aan tijd en
plaats. Een verhoging van de pakkans blijkt effectiever te zijn dan een
verhoging van boetes.


De minister vindt dat een verbetering van de verkeersveiligheid om meer
vraagt dan alleen hogere boetes, er worden daarom in samenwerking
met het Ministerie van IenM doorlopend andere maatregelen getroffen
om de verkeersveiligheid te vergroten.
Nawoord Algemene Rekenkamer

We merken op dat de minister van VenJ niet gereageerd heeft op dit
onderdeel van het onderzoek. Eind april 2015 werd bekend dat ook de
Landelijke eenheid van de Nationale politie sinds enkele maanden een
verkeershandhavingsteam op heeft gezet. Doel is gerichte
verkeershandhaving. Op deze wijze wordt er ook gewerkt aan het
verhogen van de pakkans.

4.4
Oordeel bedrijfsvoering
De onderzochte onderdelen van de bedrijfsvoering van het Ministerie van
 
Laatst bewerkt:
En dan hebben ze in de politiek de mond vol over 'perverse prikkels'. Alsof er niet vanuit de inkomsten van de boetes én het kunnen bepalen van dat beleid een perverse prikkel uit gaat. Het blijkt maar weer: dat gaat er wel degelijk vanuit. Zeker wanneer je centjes te kort hebt.

Even wat blaten over verkeersveiligheid, goochelen met statistieken en wat cijfers et voila, weer wat procenten er zonder morren bij op de boetes.

Dus vanaf 2008 in 7 jaar tijd zijn de boetes met zo'n kleine 50% gestegen naast de inflatie. Bizar gewoon.. Echt bizar.. Wanneer was de kredietcrisis ook alweer? Oh ja.. 2007/2008.. Goh, wat een toeval..
In ieder geval fijn dat de rekenkamer het ook opvalt. Of er ook wat aan gedaan gaat worden, ik heb er een hard hoofd in.
 
Wat kunnen we verwachten van een overheid waarbij rustig 15 miljoen vergeten wordt? Ik zal maar geen namen noemen ...

of van een overheid die niet weet waar de miljoenen van Amsterdam zijn?

Of van een overheid die niet in de gaten heeft dat de miljoenen aan Griekenland nooit meer terugkomen terwijl elke boer op de akker al wist dat dat zou gebeuren wat mijn inziens ruikt naar een stel afroomers/belanghebbenden met banden naar Nederland in Griekenland.

Zo kunnen we wel door blijven gaan .. ze zijn mijn inziens de draad goed kwijt en de achterkant weet niet wat de voorkant ah doen is.

Het lijkt meer een soort event driven politiek dan dat er structuur in zit.

Het zal me reet roesten puin blijft het toch. Maar goed het is iig minder puin dan in andere landen. Blij dat ik in Nederland woon en niet in een land wat verscheurd word door oorlog.

De stropdas is dan wel mooi maar ietjes dieper is de shit net zo erg.

Nee dan zou ik ook cv's gaan monitoren want dat is tenminste nog een beetje behapbaar. Hebben ze haar cv wel eens doorgenomen en haar carriere? Ze moesten haar toch niet meer?
 
Laatst bewerkt:
@ lady_di

Weg Stadskanaal - Borger is net zo'n geval.
Was altijd 100 tot dat één of ander ambtenaar ontdekte dat de weg 4 cm te smal was voor een 100-weg. Dus 80 ondanks de ongelijkvloerse kruisingen.

grtz,

Cees
 
Yep, boetes gaan in 2016 weer omhoog. Heeft niets meer met veiligheid te maken, maar meer met een extra belasting maatregel :(

Ben overigens niet tegen boetes, maar het moet wel in verhouding staan.
 
ANWB - Verkeersboetes in 2016 (iets) duurder

Zou de politie daar nog langer aan willen mee werken. Ze zijn er oa voor veiligheid en orde handhaving, het zijn geen medewerkers van de belastingdienst?
En dezelfde overheid die de politie de laatste jaren ook uitgeknepen heeft.
Als je als agent een huismoedertje of een normale arbeider een boete van paar honderd kunt geven en hij krijgt dit beeld in zijn hoofd:
mark-rutte3.jpg


Dan zegt die toch ook rij maar door?
 
Tja, als ze het niet via de boetes innen, leggen ze wel een algemene belastingverhoging op.

Op het krijgen van een boete heb je tenminste zelf nog enige invloed.
 
Ze kunnen wel miljarden naar een of ander kut EU land sturen, ondertussen laten ze de ouderen barsten. Zorg privatiseren en vervolgens voor alles je portemonnee kunnen trekken.
Zelfs de kleinste vergissing in het verkeer komt je duur te staan in de vorm van boetes.
Alles voor de heilige aandeelhouder/manager.

Ja ze zijn lekker bezig hier in dit klote land.

Ga dan weg? Gaat niet, vrouw wil niet mee...
 
Terug
Bovenaan Onderaan