Boetes per 1 januari 2014 opnieuw uit de hand

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje442

Guest
Wie vanaf morgen gepakt wordt voor te hard rijden, geen gordel dragen of een andere verkeersovertreding, moet weer dieper in de geldbuidel tasten. Opnieuw gaan de boetes fors omhoog, waarmee ons land één van de duurste landen in Europa op het gebied van bekeuringen is.

Lees er meer over op deze link

Wat is daarop uw commentaar ?
 
Ik vind de boetes voor de meeste verkeersovertredingen al jaren buitenproportioneel. Daar wordt nu dus nog een schepje bovenop gedaan!
 
Wat ik veel erger vind is dat het hoge gepeupel agenten opzadelt met de zware taak om dit uit te voeren.

Het hele leermoment is er wel uit....
 
Ach ja, het gegraai van de overheid kent geen grenzen. Ergens moeten de prestigeprojecten, ontwikkelingshulp en de EU bijdrage van betaald worden :r
 
Zinloos topic dit. De boetes gaan ieder jaar omhoog, en niemand wordt daar vrolijk van. De ANWB is er op tegen, net als de rest van de bevolking, maar ook dat helpt niet. Oh ja, dat van onnodig toeteren wordt 370 euro is onzin, maar ook dat is in andere topics al tot vervelens toe besproken.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, als de boetes opnieuw duurder worden dan koop ik ze gewoon niet meer in 2014.

Simpel zat :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de boetes voor de meeste verkeersovertredingen al jaren buitenproportioneel. Daar wordt nu dus nog een schepje bovenop gedaan!

Buitenproportioneel is het zeker! Ik geef een 5sec een dot gas bij een snelweg oprit, 2maanden rijbewijs kwijt en €650,- boete. Een vriend van mij word zonder reden in elkaar geslagen door 4 wildvreemden, raakt 12 dagen in coma, 2 jaar revalideren, werkt na 3 jaar pas 70%, heeft nog steeds hoofdpijn en concentratie problemen. Die 4 gasten hebben een taalstraf van 40uur per persoon gekregen!
 
Buitenproportioneel is het zeker! Ik geef een 5sec een dot gas bij een snelweg oprit, 2maanden rijbewijs kwijt en €650,- boete. Een vriend van mij word zonder reden in elkaar geslagen door 4 wildvreemden, raakt 12 dagen in coma, 2 jaar revalideren, werkt na 3 jaar pas 70%, heeft nog steeds hoofdpijn en concentratie problemen. Die 4 gasten hebben een taalstraf van 40uur per persoon gekregen!


Het waren buitenlanders dus? O-)
 
Dat de meeste boetes belachelijk hoog zijn in vergelijking met de rest van Europa is niks nieuws. Wat me dan weer wel verbaasde toen ik gisteren de krant las, is dat Nederland voor boetes voor rijden onder invloed juist wel weer veel goedkoper is in vergelijking met de meeste andere Europese landen. Met andere woorden, de boete voor het niet dragen voor een gordel is ruim 2x zo hoog als bijvoorbeeld Duitsland of Belgie, maar voor rijden onder invloed, een feit wat er echt toe doet en levensgevaarlijk is, dat is hier juist weer "goedkoop" |(
 
Wie vanaf morgen gepakt wordt voor te hard rijden, geen gordel dragen of een andere verkeersovertreding, moet weer dieper in de geldbuidel tasten. Opnieuw gaan de boetes fors omhoog, waarmee ons land één van de duurste landen in Europa op het gebied van bekeuringen is.

Lees er meer over op deze link

Wat is daarop uw commentaar ?
We waren al één van de duurste.

En dat dingen 'duurder' worden, is bekend.

Niet te hard rijden, stoppen voor rood, carkit er in, en je hebt echt nergens last van :)
 
Dat de meeste boetes belachelijk hoog zijn in vergelijking met de rest van Europa is niks nieuws. Wat me dan weer wel verbaasde toen ik gisteren de krant las, is dat Nederland voor boetes voor rijden onder invloed juist wel weer veel goedkoper is in vergelijking met de meeste andere Europese landen. Met andere woorden, de boete voor het niet dragen voor een gordel is ruim 2x zo hoog als bijvoorbeeld Duitsland of Belgie, maar voor rijden onder invloed, een feit wat er echt toe doet en levensgevaarlijk is, dat is hier juist weer "goedkoop" |(
Of daar te duur :?
 
Rijden onder invloed zou gewoon rijbewijs inleveren moeten betekenen.
Probeer over 10 jaar nog maar eens.
 
Lastig om commentaar te geven op iets waar ik geen ervaring mee heb. Ik rij nooit door rood, rij niet op de vluchtstrook en bel nooit tijdens het rijden dus het zal mij een worst wezen of die boetes hoger worden.
 
We zijn te braaf. Als er te weinig wordt uitgeschreven dan moet de prijs omhoog. Simpele wiskunde om de begroting sluitend te krijgen :Y

Als we nu met z'n allen meer overtredingen maken dan zorgen we voor een begrotingsoverschot en kunnen de bekeuringen weer goedkoper worden 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan