Boetes volgend jaar omhoog...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.362
1.117
Ga maar vast sparen... -O-


Voetgangers op een zebrapad niet voor laten gaan kost vanaf volgend jaar 340 euro tegen 180 euro nu.
De boete op onnodig toeteren gaat van 180 naar 350 euro, door rood licht rijden gaat van 180 naar 220 euro en dat geldt ook voor bellen in de auto.

Tja ,nu nog afwachten wat snelheidsovertredingen gaan doen.... })
 
Laatst bewerkt:
Goede zaak.
Vooral niet handsfree bellen erger ik me dood aan.
Vandaag de nieuwste rage, een sukkel die in het midden zwabbert met een tablet op z'n stuur.
Gelukkig werd ie wakker door m'n getoeter.
 
hm, tsja meeste terecht andere belachelijk..

Toeter je een keer onnodig, gaat een groot deel van je maandloon in rook op..
 
Laatst bewerkt:
hm, tsja meeste terecht andere belachelijk..

Toeter je een keer onnodig, gaat een groot deel van je maandloon in rook op..

Ach, als 's avonds de visite wegrijdt in de buurt hoeven ze van mij niet te toeteren.
 
Goede zaak.
Vooral niet handsfree bellen erger ik me dood aan.
Vandaag de nieuwste rage, een sukkel die in het midden zwabbert met een tablet op z'n stuur.
Gelukkig werd ie wakker door m'n getoeter.

Dat is dan 350 euro voor onnodig toeteren :9

Of houden we het op terecht toeteren omdat het een gevaarlijke situatie was waar ie echt nodig was ? :9 mijn keus :9
 
Ik hoorde het toenstraks op de radio. de boete voor asociaal rijgedrag ging ook met iets van 180 omhoog dacht ik. De boetes snelheidsovertredingen ook, ze zeiden nog niet hoeveel.
Bellen in de auto begrijp ik, veel automobilisten hebben al zo weinig aandacht voor de rest dat het verschuiven van dat kleine beetje naar de telefoon er echt niet bij kan (ze bedoelen toch zonder handsfree bellen btw?).
Onnodig toeteren word je volgens mij nooit op gecontroleerd, of je moet opeens als een gek op dat ding drukken als er net politie naast je staat. In dat geval verdien je het eigenlijk ook :P Zelfde geldt voor zebrapad: dan moet er echt een agent in je nek staan te hijgen, wil je daarop gepakt worden. Nou liggen die dingen er natuurlijk ook niet voor niks en hoor je gewoon netjes te stoppen. Gewoon een kwestie van een beetje opletten natuurlijk.

@Broos: die was volkomen terecht natuurlijk :P Snap ook niet dat mensen het in hun hoofd halen opeens maar dat ding op hun stuur te leggen, als je diezelfde gast zal vragen of ie ook tijdens het rijden de krant leest zal ie waarschijnlijk zeggen dat dat gekkenwerk is. Ach ja, sommige mensen zijn zo fanatiek met sociale media dat ze om de 100 meter hun status moeten updaten om te zeggen bij welk hectometerpaaltje ze zijn aangekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ach, als 's avonds de visite wegrijdt in de buurt hoeven ze van mij niet te toeteren.

Mee eens, maar toch heb ik het ook al eens gedaan..
En niet zeggen dat dat bij jou nooit overkomen is :p
 
Laatst bewerkt:
Door rood rijden is vanaf 2012 dan officieel duurder dan op heterdaad betrapt (& vervolgd) worden van diefstal. Way to go Nederland, way to go.

p.s. sinds juli 2010 boetevrij *klopt af op de houten tafel* *O*
 
Laatst bewerkt:
Door rood rijden is vanaf 2012 dan officieel duurder dan op heterdaad betrapt (& vervolgd) worden van diefstal. Way to go Nederland, way to go.
Serieus? Je hebt al snel meer dan 220 bij elkaar gegapt. Even goed verbergen en diefstal wordt lonend.
 
Serieus? Je hebt al snel meer dan 220 bij elkaar gegapt. Even goed verbergen en diefstal wordt lonend.
Sterker nog, als je het bij elkaar gapt en door rood rijdt word je niet vervolgt en hoef je maar € 220 af te tikken, plus € 6 administratiekosten ofcourse.
 
Boetes per 1 januari 2012
Snelheidsoverschrijding
Binnen de bebouwde kom (bij bord 30)
met 4 km/h 26 (43) euro
met 5 km/h 32 (50) euro
met 6 km/h 38 (59) euro
met 7 km/h 44 (67) euro
met 8 km/h 50 (77) euro
met 9 km/h 57 (86) euro
met 10 km/h 65 (97) euro
met 11 km/h 88 (122) euro
met 12 km/h 96 (132) euro
met 13 km/h 105 (143) euro
met 14 km/h 113 (155) euro
met 15 km/h 122 (167) euro
met 16 km/h 131 (179) euro
met 17 km/h 141 (192) euro
met 18 km/h 151 (205) euro
met 19 km/h 162 (218) euro
met 20 km/h 173 (232) euro
met 21 km/h 185 (247) euro
met 22 km/h 197 (263) euro
met 23 km/h 209 (278) euro
met 24 km/h 220 (294) euro
met 25 km/h 234 (309) euro
met 26 km/h 247 (326) euro
met 27 km/h 262 (343) euro
met 28 km/h 275 (360) euro
met 29 km/h 288 (376) euro
met 30 km/h 303 (390) euro

De overige bedragen komen in de eerstvolgende LOOT-infowijzer en binnenkort op de LOOT website.
 
Wet Mulder= gedraging=betrokkene= veel geld kwijt.

Diefstal=Wetboek van Strafrecht=verdachte=misdrijf=weinig geld kwijt.
 
Onnodig toeteren duurder dan door rood.
Onnodig toeren ook duurder dan een laptop stelen van 1200 euro (spreek uit ervaring, mijne was gejat - betrapt en 270 euro boete)

...... hoe die mensen ooit hun diploma gehaald hebben is mij een raadsel :( :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met dit soort taferelen straks amerikaanse taferelen gaat krijgen, waarbij men geen zin meer heeft in een boete van z'n weekloon en het dan op het spreekwoordelijke "rennen" zet. Dat zou wegmisbruikers wel een stuk leuker maken :Y
 
Ik denk dat je met dit soort taferelen straks amerikaanse taferelen gaat krijgen, waarbij men geen zin meer heeft in een boete van z'n weekloon en het dan op het spreekwoordelijke "rennen" zet. Dat zou wegmisbruikers wel een stuk leuker maken :Y

Idd *D Nog meer achtervolgingen op tv.

Of meer mensen die zonder plaat gaan rijden.. een auto rijd je met een beetje rappe motor toch zo zoek, en zolang ze nog geen heli's inzetten zoals in Engeland valt het nog wel mee. :+
 
Zullen de administratiekosten ad €6,= ook geïndexeerd worden? Met andere woorden:verhoogd worden naar...? :?
 
Overtreding
2011
2012

Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats
180
340

Bellen in de auto
180
220

Door rood licht rijden
180
220

Onnodig claxonneren
180
350

Over wegbaan rijden met rood kruis
180
220

Voetganger op zebrapad niet voor laten gaan
180
340

Geen gordel dragen
100
120

Over verdrijvingsvlak rijden
180
220

Rijden met lekke uitlaat
200
240

Zich voorruit minder dan 55%
180
220
 
Tis belachelijk, dat ze dan die boetes weer verhogen.

kunnen ze beter van diefstal, mishandeling, geweld, roof , verkrachtingen even goed verdie dubbelen. (ik bedoel 4 km te hard al bijna 50 euro boeten..)

Maarjah. zo kan je het best het meeste geld van de normale burger krijgen hé!
 
Nu maar wachten op alle zoutjes die gaan reageren dat 't toch echt terecht is die verhogingen, en die toch echt van mening zijn dat t nog steeds om de veiligheid gaat.

Kiep die reacties maar in dit topic en gooi hier maar eens een degelijk hangslot op.

De nederlandse economie en staatskas is lekker naar de klote geholpen,al slaapt half werkend nederland nog..
Die spele-pieken moeten er toch komen ,en die pak je van een grote groep die vaste dingen (moeten) doen.

Da's rijden,eten,zorgvoorziening,kleding.

Nou maar wachten tot wij naar de klote gaan over een jaar doordat we de rest van europa moeten helpen.

Het is zoiets als het lulletje rozewater en de bullebak met de grote bakkes in de klas.
Laatstgenoemde lachtte altijd het hardst en kreeg altijd zijn zin,en pikte de boterham van het lulletje.
De bullebak (italie,spanje en al die apenlanden) doen wat ze willen,financiele administratie en afdrachten kennen ze niet,de pisvinger nederland doet zijn best en wordt nu alsnog in de hoek gedrukt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan