De nieuwe boetetarieven voor 2006 zijn bekend geworden en zoals te verwachten gaat de staat meer innen voor onze mobiliteit.
Ronduit schandalig is het wel dat motorrijders WEL meer moeten gaan betalen voor het overtreden van de wet vanwege de veiligheid, maar er GEEN maatregelen genomen worden om de veiligheid te verhogen.
Motorrijders nemen volgens de wetgever ook veel meer risico's bij het overtreden van de snelheidsregels, want voor hen gelden veel hogere boetes dan voor automobilisten. Zo kost het je als motorfietsbestuurder na een snelheidsovertreding met 15km/h op de snelweg € 74,= terwijl een automobilist voor dezelfde boete 'slechts' € 56,= kwijt is. Bij 30 km/h te hard bedraagt het verschil zelfs bijna € 40,= (€ 188,= versus € 149,=).
Voor de dames en heren motorrijders is het dus extra oppassen geblazen.
Blijft achterlijk. Men weer bijvoorbeeld al JAREN dat de vangrailen voor motor-rijders levensgevaarlijk zijn. Toch is er bijna geen alternatief gekomen om daar wat aan te doen... (paar uitzonderingen)...
Ronduit schandalig is het wel dat motorrijders WEL meer moeten gaan betalen voor het overtreden van de wet vanwege de veiligheid, maar er GEEN maatregelen genomen worden om de veiligheid te verhogen.
Motorrijders nemen volgens de wetgever ook veel meer risico's bij het overtreden van de snelheidsregels, want voor hen gelden veel hogere boetes dan voor automobilisten. Zo kost het je als motorfietsbestuurder na een snelheidsovertreding met 15km/h op de snelweg € 74,= terwijl een automobilist voor dezelfde boete 'slechts' € 56,= kwijt is. Bij 30 km/h te hard bedraagt het verschil zelfs bijna € 40,= (€ 188,= versus € 149,=).
Voor de dames en heren motorrijders is het dus extra oppassen geblazen.
Blijft achterlijk. Men weer bijvoorbeeld al JAREN dat de vangrailen voor motor-rijders levensgevaarlijk zijn. Toch is er bijna geen alternatief gekomen om daar wat aan te doen... (paar uitzonderingen)...