Boetes voor motorrijders hoger dan blikrijder

eg

Die hard MF'er
4 aug 2005
306
0
De nieuwe boetetarieven voor 2006 zijn bekend geworden en zoals te verwachten gaat de staat meer innen voor onze mobiliteit.

Ronduit schandalig is het wel dat motorrijders WEL meer moeten gaan betalen voor het overtreden van de wet vanwege de veiligheid, maar er GEEN maatregelen genomen worden om de veiligheid te verhogen.

Motorrijders nemen volgens de wetgever ook veel meer risico's bij het overtreden van de snelheidsregels, want voor hen gelden veel hogere boetes dan voor automobilisten. Zo kost het je als motorfietsbestuurder na een snelheidsovertreding met 15km/h op de snelweg € 74,= terwijl een automobilist voor dezelfde boete 'slechts' € 56,= kwijt is. Bij 30 km/h te hard bedraagt het verschil zelfs bijna € 40,= (€ 188,= versus € 149,=).

Voor de dames en heren motorrijders is het dus extra oppassen geblazen.

Blijft achterlijk. Men weer bijvoorbeeld al JAREN dat de vangrailen voor motor-rijders levensgevaarlijk zijn. Toch is er bijna geen alternatief gekomen om daar wat aan te doen... (paar uitzonderingen)...
 
Hmm weet je dit zeker ?

Wacht liever op baksteen ofzo, zij weten het beter (denk ik) :-)
kan het topic zo 1 2 3 niet vinden.
Vrachtwagens worden wel zwaarder bestraft vanwegen veiligheid, maar koekblikken en motoren zitten in dezelfe catogarie en wordt dus even zwaar beboet.

maar per saldo ga je dr toch op achteruit allemaal ;)
 
Iets met klokken, klepels en Quasimodo :N

De desbetreffende journalis heeft gewoon niet verder gekeken dan z'n neus lang is. Voor snelheidsovertredingen geldt een andere categorie-indeling dan voor overige overtredingen. Zijn motorrijders voor overige overtredingen een aparte groep (categorie 2), bis snelheidsovertredingen vallen ze in de zelfde categorie als koekblikken (categorie 1) en geldt categorie 2 voor vrachtwagenbestuurders.
 
Dat zijn vrachtwagens ook....en het is al jaren zo dat die meer betalen ;)

Maar als een vrachtwagen met te hoge snelheid op een auto inrijdt dan komt die auto er vaak slecht af.. Als een motorrijder datzelfde truukje probeert. :X

Dus volgens die gedachtengang zounden we eigenlijk minder moeten betalen, want bij ongelukken verwonden we minder andere mensen :P
 
Dat zijn vrachtwagens ook....en het is al jaren zo dat die meer betalen ;)

Bovendien mogen het dan wel allemaal motorvoertuigen zijn, maar er zijn ook al sinds jaar en dag verschillende categorieën van motorvoertuigen waarvoor je allemaal afzonderlijk een rijbewijs moet halen.

Als er wettelijk gezien geen onderscheid gemaakt kon worden, zou je met rijbewijs A ook een truck met oplegger mogen rijden. Hmmm, dat lijkt me wel wat 8-)
 
Maar als een vrachtwagen met te hoge snelheid op een auto inrijdt dan komt die auto er vaak slecht af.. Als een motorrijder datzelfde truukje probeert. :X

Dus volgens die gedachtengang zounden we eigenlijk minder moeten betalen, want bij ongelukken verwonden we minder andere mensen :P

Schrijf ze een brief, ik heb t niet bedacht ... :Z

Bromfietsers zonder helm betalen ook een lagere boete als een motorrijder zonder helm.

Fietsers zonder licht ook minder als bromfietsers, die weer minder als motorrijders.

Schrijf ze een brief, schreif ze 'n brief, sgreiv se een bryfv...
full
 
Laatst bewerkt:
Bovendien mogen het dan wel allemaal motorvoertuigen zijn, maar er zijn ook al sinds jaar en dag verschillende categorieën van motorvoertuigen waarvoor je allemaal afzonderlijk een rijbewijs moet halen.

Als er wettelijk gezien geen onderscheid gemaakt kon worden, zou je met rijbewijs A ook een truck met oplegger mogen rijden. Hmmm, dat lijkt me wel wat 8-)

Nu mix je verschillende wetten door elkaar, WAHV is heel wat anders als WVW ;)
 
mijn toesteming hebben ze om dat zooitje zakkenvulers daar in den haag te laten ontplofen.als je een boete krijgt voor een overtreding.dan betaal je die gewwoon.maar dat er verschil moet zijn tussen de verkeersdeelnemers.vind ik gewoon belachelijk.daar is de verkeersveiligheid echt niet bij gebaat.dus gooi maar een bom op dat zooitje daar in denhaag.
full
dit zijn de eerste donkere wolken van het nieuwe jaar :( :( :( :(
 

Ok thx voor de link.

Gelukkig klopt het niet :+ :P

Maar baksteen waarom mogen brommerrijders minder betalen dan auto/motorrijders?

Ik vind dat totaal niet logisch eigenlijk :/

Bijv. door rood rijden is 40 euro voor brommerrijders |(

130 (recentelijk verhoogd) voor auto rijders en motorrijders. Maak het dan dezelfde ofzo zal het iig wat meeer afschrikken want 40 euro is een LACHERTJE :W

En ik vind zelfs de meest idiote/gevaarlijke motorrijders schatjes vergeleken met die brommerrijdende maniakken. :X
 
Laatst bewerkt:
Maar baksteen waarom mogen brommerrijders minder betalen dan auto/motorrijders?

Ik vind dat totaal niet logisch eigenlijk :/

Bijv. door rood rijden is 40 euro voor brommerrijders |(

130 (recentelijk verhoogd) voor auto rijders en motorrijders. Maak het dan dezelfde ofzo zal het iig wat meeer afschrikken want 40 euro is een LACHERTJE :W

Schrijf ze een brief, hij heeft het niet bedacht. 8-)
 
het wordt maar zieliger als je alles moet geloven,zo willen ze ook in europa motorfietsen bepaalde pk's geven .
en in japan maximaal 750ccm voor een supersport zou ook eens naar europa komen ,zielig een leuke supersport die niet beter loopt dan een scooter,
waar zijn ze meebezig.....
 
het wordt maar zieliger als je alles moet geloven,zo willen ze ook in europa motorfietsen bepaalde pk's geven .
en in japan maximaal 750ccm voor een supersport zou ook eens naar europa komen ,zielig een leuke supersport die niet beter loopt dan een scooter,
waar zijn ze meebezig.....

De eerste 750cc scooter moet ik dan nog tegenkomen... bovendien is 750cc supersport in principe genoeg om te eigen helemaal kapot te rijden (maar dat lukt je ook nog wel op 125cc). Je kan beter zeuren over het rode lampje in de cockpit als je harder dan 80km/u gaat rijden op echte Japanse motoren ! Tenminste, de oude motoren hadden dat wel, weet niet of ze dat nu nog hebben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan